1. #16
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door _Redouan_ Bekijk reactie
    Wa 3aleikoem salaam warahmatoellah wabarakatoeh,

    Op jouw idiote vergelijking van een bierglas van 20 ml zal ik maar niet in gaan.

    Wel op jouw opmerking over brood waarmee jij ook de plan volledig misslaat. Brood bestaand uit tarwe heeft namelijk een hoger sucrose gehalte dan glucose. Jij wilt zeggen dat candida hier niet enorm op gedijen? En dan niet te spreken over de grote hoeveelheden bakkergist (candida albicans) hierin...??

    Wafaqakallaah
    Idiote vergelijking?

    Ik heb niets beters voor jou dat deze woorden van Allah:

    وتلك الأمثال نضربها للناس وما يعقلها إلا العالمون

    وتلك الأمثال نضربها للناس لعلهم يتفكرون


    Wat mij probeert te leren over brood zijn volledig leugens. Ittaqi Allah!

    Ik weet zeker dat jij niet weet waar je over spreekt. Sucrose in brood? Gekker kan niet.

    من تكلم في غير فنه أتى بالعجائب

    Brood bestaat uit zetmeel ( complexe koolhydraten)! Onthoud dat goed.
    Ik heb jou duidelijk eerder gezegd dat overdreven hoeveelheid suikerinname ( geraffineerde suikers of snel opneembare suikers) & de westerse voedingspatroon naleven bijdragen aan de overgroei van Candida! Doordat hierdoor ons darmfora verstoord kan raken, op deze wijze krijgen Candida kolonies de overhand.

    Om brood de schuld te geven ga je te ver, anders zou je aan alle voedingsmiddelen de schuld geven aangezien bijna alle voedingsmiddelen suikers bevatten! Brood is niet seizoensgebonden en behoort tot de dagelijkse voeding van de mens. De Koran begint in vele verzen bij het opsommen van voedingsmiddelen met الحب.
    Daarin vallen tarwe en gerst als eerste hij uw hoofd! Misschien ken jij wel hoe ons Profeet vrede zij met hem zich zelf voedde meestal...met gerstebrood ( bevatten 75% koolhydraten) en dadels ( bevatten 70% glucose), en zijn drank is meestal water, af en toe zuivel.

    Dan zou je denken dat dat Candida zou geven? Nee, dat is onzin.

    Bij Candida uitbraak spelen vele factoren een rol en het feit dat Candidas met suiker voeden ( trouwens melkzuurbacteriën ook), is geen argument.

    Bakkersgist is geen candida albicans, maar saccharomyces cerevisiae!

    Fi amani Allah
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  2. #17
    ibnu Yusuf

    Reacties
    822
    16-03-2003

    De 'Ulamaa leggen uit dat met al-faraqoe in de hadieth niet at-ta7died bedoelt, dus niet een begrensde hoeveelheid wordt ermee bedoelt. M.a.w. er wordt niet mee bedoeld letterlijk 9 liter.

    Wat ermee wordt bedoelt is al-kathrah, dus gewoon "veel". Net zoals in de andere bekende hadieth, dat als "veel" ervan dronken maakt dan is weinig ervan haraam.
    Guiding people by one's actions is more inspiring then doing so by words - Ibn al Qayyim

  3. #18
    ibnu Yusuf

    Reacties
    822
    16-03-2003

    Over de brood kwestie zou ik best meer willen weten. Wat zeg jij over het boek "Broodbuik?"

    Want tarwe van nu is niet meer de originele tarwe?? Dus als Allaah spreekt over tarwe, dan wordt hiermee bedoelt de tarwe in zuivere vorm.

    Kun je hier meer over verduidelijken?
    Guiding people by one's actions is more inspiring then doing so by words - Ibn al Qayyim

  4. #19
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door musa Bekijk reactie
    De 'Ulamaa leggen uit dat met al-faraqoe in de hadieth niet at-ta7died bedoelt, dus niet een begrensde hoeveelheid wordt ermee bedoelt. M.a.w. er wordt niet mee bedoeld letterlijk 9 liter.

    Wat ermee wordt bedoelt is al-kathrah, dus gewoon "veel". Net zoals in de andere bekende hadieth, dat als "veel" ervan dronken maakt dan is weinig ervan haraam.
    Assalamoe alikom beste broeder,

    Ik weet dat er een aantal geleerden dat hebben gezegd.
    Omdat zij dit bouwen op de andere Hadith die jij noemde.

    Maar wat is hun bewijs dat ons Profeet vrede zij met hem met al Faraq "veel" bedoelt, terwijl al Faraq een duidelijke tahdied is voor een bekende maat ( al verschilt dat een beetje met 9 liter in precisie). Als dat een nikaya is voor "veel", dan zou toch ons Profeet vrede zij met hem "veel" zeggen, zoals hij zei in een andere Hadith! Arabieren gebruiken al Faraq niet om "veel" uit te drukken!

    Er zijn zelfs ook andere makayiel in de Sunna die nog groter zijn dan al Faraq, bijvoorbeeld al Qirba ( ongeveer 61 liter), zo ook al Qulla ( ongeveer 152 liter).

    Wij gaan dus uit van daahir al Hadith.

    Baaraka Allaho lek! Allah weet het beste!

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  5. #20
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door musa Bekijk reactie
    Over de brood kwestie zou ik best meer willen weten. Wat zeg jij over het boek "Broodbuik?"

    Want tarwe van nu is niet meer de originele tarwe?? Dus als Allaah spreekt over tarwe, dan wordt hiermee bedoelt de tarwe in zuivere vorm.

    Kun je hier meer over verduidelijken?
    Assalamoe alikom beste broeder,

    Ik heb het boek niet gelezen.

    Maar om te beweren dat tarwe niet meer origineel is, daar ben ik het niet helemaal met u eens.
    Wel bestaan er verschillende soorten tarwe, de ene bijvoorbeeld met 17% eiwit ( dat is een hele zeldzame Marokkaanse soort), maar normaal bevat tarwe 14% eiwit. Al deze tarwesoorten zijn origineel, ook al verschillen ze van elkaar een beetje.

    Het is bekend dat mais en soja in de Verenigde Staten voornamelijk en in aantal oosterse landen genetisch gemodificeerd zijn.
    Deze mais wordt ook naar vele landen getransporteerd voor het vee! Wat erg slecht is zowel voor vee als de mens, en dat is recent aangetoond!
    Ik heb niet gelezen en zelfs nooit gehoord dat tarwe genetisch gemodificeerd is.
    Als in Nederland een voedingsmiddel genetisch is gemodificeerd, dan moet dat bij wet op het etiket staan.

    Broodbuik komt deels door het eten van witbrood, die ontdaan is van zijn vliesje ( in de Koran heet dat: al 3asf).
    In de buitenste vliesje van alle granen zitten de vezels, vitaminen, mineralen en andere medicinale stoffen.
    Wanneer je witbrood eet, dan krijgt je 95% zetmeel en slechts 5% vitaminen en mineralen! Dit heeft desastreuze gevolgen later!
    Het overschot aan zetmeel ( koolhydraten) wordt omgezet in vetten rond de buikstreek. Hoe meer ongezonde vetten iemand opslaat, des te meer ontstekingsreacties plaats zullen maken in en buiten het vet gebied.

    Ook dien je te weten dat het gebruik van pesticiden, een negatief effect heeft op de kwaliteit van tarwe als de kwaliteit van de grond, en dat is door de wetenschap bevestigd.

    De manier van het bakken van brood speelt ook een rol, aangezien tarwe bestaat uit fytinezuur.
    Als je deze stof niet vrijmaakt dan haal je niet alle voordeel uit brood. Door deze stof vrij te maken komen een aantal mineralen bij vrij, die dan voor de mens opgenomen kunnen worden, dat zijn o.a ijzer, magnesium, zink, koper, mangaan, .....

    Deze stof kan slechts opengaan wanneer de deeg met melkzuurbacteriën wordt gefermenteerd. Deze melkzuurbacteriën in de vorm van bakkersgist werden vroeger door onze voorouders een dag van te voren gemaakt.
    Dit heeft als resultaat een aangename zure brood. Dat is de originele brood! Let op, ik bedoel geen gisten, maar melkzuurbacteriën. Gisten doen niets dan de brood oplazen door de productie van CO2 gas, en alcohol ( doordat ze suikers in deeg omzetten).

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    428
    11-06-2007

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Assalamoe alikom beste broeder,

    Ik had niet verwacht dat jij gaat reageren op mijn post.
    De sharh van de Hadith is mij reeds bekend...het klopt ook.
    Wist niet dat Ibn Othaimien dit zei, maar ik ben het niet met hem eens.
    Het is ook niet de eerste keer dat ik het niet met hem eens ben, al is hij een geleerde rahimaho Allah.
    Al Gadir 3aleihi ssalaam was niveau lager dan Moesa 3aleihi ssalaam, maar Al Gadir was toen de meester en Moesa zijn nieuwsgierige leerling.

    Jij en de Sheikh beweren dat wanneer een drank een percentage alcohol bevat van 1%, 2%, of 3%, HALAL is.
    Goed laten we dan gaan kijken of jij gelijk hebt. We nemen als voorbeeld de kleinste percentage:

    1% alcohol is gelijk aan 1 ml alcohol per 100 ml.
    In 1 liter zit 1 x 10 = 10 ml alcohol.

    Geeft de test bij automobilisten ( onder 24 jaar) en beginnende rijders meer dan 0,2 promille ( één standaard glas alcoholische drank), dan moet u mee naar de politiebureau.

    Één standaard glas alcoholische drank ( 250 ml) komt overeen met 12,5 ml.

    Wat denk je als iemand een liter drank neemt van 2% alcohol? Is volgens jou 20 ml alcohol ( wat meer is dan één standaard bierglas) Halal? Vreemd!

    Waar staat "Enkele" in de Hadith? Om daarna aan ons aan te geven dat 1, 2 en 3% de grens is volgens jouw eigen Hawa!

    Yoghurt die op een ambachtelijke wijze is bereid bevat ook goede bacteriën, zelfs veel soorten ( recent kennen we 34 soorten). Ik heb het niet over yoghurt op supermarkten, want ze voegen maar 1 of 2 bacteriestammen aan toe.

    Sterker nog appelazijn die niet gepasteuriseerd is, en waarvan de productietijd vijf maanden in beslag neemt bevat tot nu toe ontdekt 73 soorten goede bacteriën, veel meer dus in vergelijking met kefir en yoghurt!

    Olijven bevatten ook drie soorten perfecte goede bacteriën!

    Bovendien Allah schiep de genezing van Candida niet alleen in yoghurt of kefir.
    Want de grootste deel van de wereldbevolking kan niet tegen lactose.
    Het duidt niet op Barmhartigheid en Wijsheid als de genezing van Candida, alleen in yoghurt of kefir in voorkomt.
    Candida kan je bestrijden met verbluffende resultaten met vele natuurlijke alternatieven, waarvan sommige nog een grotere antimycotische kracht hebben dan de reguliere mycotica.

    Weet één ding, zolang kefir alcohol bevat ( ook nog in die grote hoeveelheden) dan is de drank ziektebevorderend, en is geen genezing, al zijn mensen wat beter geworden...maar de schade die aangericht is aan de lever en de maag na loop van tijd, daar wordt verder weinig over gesproken. Allah weet, en jullie weten niet.

    Verder is brood niet de oorzaak achter de uitbarsting van Candida.
    Verzwakt afweer kan alle ziektes teweegbrengen, maar brood is onschuldig!
    Geef meer de schuld aan overdreven hoeveelheden suiker en westerse voedingspatroon die ons darmflora ernstig verstoren! Chronische stress en lamme afweer maakt de boel nog slechter.

    Fi amani Allah,

    wie ben jij !!
    .

  7. #22
    __Aboe Ismaïl__

    Reacties
    377
    10-10-2009

    Assalamoe 3aleikoem,

    Akhi Massin, blaas toch niet zo hoog van de toren meteen. Waarom zo praten? Ik lieg niet, ik verwisselde per ongeluk de woorden glucose en sucrose toen ik had over sucrose in brood. Wat ik dus probeerde te zeggen is de hoge hoeveelheid glucose die ontstaat door brood en als gevolg daarvan omzetting van hoge bloedinsuline en als gevolg daarvan weer een hypoglykemie waardoor er weer een hoge eetlust of sugar rush ontstaat (vicieuze cirkel).

    Jij hebt het over complexe koolhydraten maar de soort koolhydraten waar het brood hier in het westen uit bestaat is scoort wel hoog op glycademische index en worden snel opgenomen.
    Volkoren tarwebrood heeft een GI van 72, terwijl tafelsuiker (sucrose) een GI heeft van 59 verierend tot 65! Trouwens de GI van witbrood is 69!

    Ik maakte dus een vergelijking met de hoeveelheid glucose a.g.v. brood in vergelijking met tafelsuiker. Insha Allah snap jij dit.
    Daarnaast zit er wel degelijk sucrose in brood (toevoeging). Of denk jij dat dat brood alleen uit water, gist en bloem wordt gemaakt? Er zitten misschien meer toevoegingen in dat deze drie middelen bij elkaar. En dan heb ik het niet over Marokkaans traditioneel brood maar over Nederlandse bakkerijen. Ik heb hier gewerkt en heb dit gezien. Kijk maar eens wat voor rotzooi er allemaal in broodverbetermiddel zit.

    Ik geef ook niet alleen brood de schuld maar iedere vorm van zetmeel die gedenatureerd is en van de kiem en vlies en is gescheiden en geworden tot niet meer dan pure zetmeel en meel hoog glycademische index: dus maïzena, aardappelzetmeel, witte rijst (bloem), tarwe bloem, etc.

    Ik heb dus niets tegen brood zoals het oorspronkelijk hoort te zijn (kom hier zo op terug) maar wel tegen wat het is verwoorden én de manier waarop gedenatureerde bloem doordrongen is al ons dagelijkse maaltijden! Dit was niet het geval bij de Profeet omdat hij zijn maag eendere leeg hield en suikers/koolhydraten niet een probleem om zichzelf vormt. Grote hoeveelheden eten, moderne bakkersgist en de grote hoeveelheid toegevoegde suikers namelijk wel.

    Candida leeft gedijt namelijk op zo’n omgeving omdat deze gist (het klopt dat candida geen bakkersgist is maar candida gedijt wel op bakkergist) leeft van suikers en een anaerobe basische omgeving. Een teveel aan candida leidt verder tot een verzwakking van het imuumsysteem (en daarna ook kanker). Dit inderdaad i.c.m. andere factoren zoals stress. Echter speelt voeding een grote rol, zoals jij moet weten. Dus dit argument is zeker plausibel.

    Terugkomend op brood, dan wordt het graan voornamelijk geimporteerd uit de VS. Dit geeft die rotsite van het voedingscentrum zelf aan.

    Het graan uit de VS i.t.t. het Midden-oosten en overal waar Monsanto zijn gif door kruisbemesting heeft verspreid, wordt nu misschien niet genetisch gemanipuleerd ingevoerd maar is vijftig jaar geleden wel degelijk gehybriseerd, gekruisd en heet genoverdracht ondergaan (introgressie). Dit is niet het oergraan zoals het vroeger was, genaamd eenkoren (welke veel langer is) maar triticum aestivum (moderne dwergtarwe). Dit met als doel te kweken op immuniteit, productie en opbrengst (niet op voedingswaarde voor de mens!). Zo is de laatste veel korter gekweekt ten einde de machinale oogst vergemakkelijken. Hierdoor heeft het brood genetische veranderingen ondergaan. Een van de zaken is dat de er nieuwe gluteneiwitten, volgens mij gliadine, zijn ontstaan die tot IBS (prikkelbare darmsyndroom, *****akie en vele andere nare ziekten tot gevolg hebben en die er van nature niet of in veel mindere maten in voorkwam (wat daarentegen wel vreemd is is dat het oergraan spelt ook de gluteneiwit gliadine bevat). Hierover staat inderdaad ook meer info in het boek broodbuik, en dit is echt een besproken onderwerp waar ik nog niet helemaal over uit ben (wel wijst te veel brood er toch op welvaartsziekten in de hand te werken).

    Wel nog een vraag over fytinezuur en melkzuurbacteriën. Jij hebt het erover dat dit alleen vrij kan komen door het mengen met melkzuurbacteriën, maar fytinezuur komt toch ook al los door de vrucht/het zaad te weken in water te weken of te laten kiemen? Met melkzuurbacteriën toevoegen aan het deeg bedoel je dan door er zuurdesem (enorm gezond) aan te voegen of het leeg natuurlijk te laten gisten en rijzen? Dit is dan wel interessant omdat traditionele dieten veel symbiotisch van aard zijn en bepaalde slechte stoffen hierbij worden opgeheven of goede stofverbindingen tot stand komen.

    Wallahi broer ik vind het jammer dat je zo praat. We verschillen gewoon van mening over een kwestie; jij volgt jouw salaf en ik de mijne, waarom is dit een reden om meteen zulke felle opmerkingen te plaatsen? Het is jammer dat jij meteen in de aanval gaat en wij niet op een constructieve manier kunnen profiteren van elkaars kennis.

    Hayaakallaah

  8. #23
    pest jou graag

    Reacties
    16.564
    03-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    wat is in godsnaam kefir melk?
    waar uit wordt dat gemaakt.. nooit van deze naam gehoord?

    ❥❥❥ ❥[] ❥❥❥ ❥

    Citaat Geplaatst door Abracadaver Bekijk reactie
    Abracadaver niet abracadabra, ik goochel niet, ik google.


  9. #24
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Assalamoe alikom beste broeder,

    Het spijt me als ik te hard voor je was.

    Beste broeder, volkorenbrood heeft lager GI dan witbrood.
    Ik zou niet weten waar uw bronnen vandaan haalt? Bekijk meer bronnen en denk ook na!
    De GI van volkorenbrood bereikt wel de 40 ( laag GI) tot aan wel 69 ( hier heb ik zelf vraagtekens bij omdat het VAN NATURE niet kan - toch ligt 69 niet bij hoog, maar midden), dat is onmogelijk voor witbrood die een maximaal van 90 bereikt en minimum van 72 bereikt ( hoog GI).

    Tafelsuiker en witbrood hebben in feite dezelfde GI, ze verschillen slechts 2 of 3 cijfers van elkaar.

    Als ik over brood spreek dan heb ik het niet over toevoegingen en uiteraard worden veel dingen toegevoegd aan brood...en dat is voor iedereen niet nieuw!
    Bij mij is witbrood of volkorenbrood die voorbereid is met gist geen brood om te eten!
    Bij ons in de familie maken wij altijd gebruik van zuurdesembrood om gerstebrood te bakken, alle andere broodsoorten kun je beter aan de duiven geven.

    Om te weten waarom sommige volkorenbroden lager GI hebben en anderen wat hoger GI.
    Dienen we te kijken hoe GI is gemeten?
    Wat zijn de ingrediënten van het brood?
    Om welke soort graan het over?
    Wat is de fermentatietijd van de brood?
    Welke is gebruikt gist of zuurdesem?

    Volkorenbrood behoort bij de gezonde voedingspatroon, zoals jij weet.
    Simpele koolhydraten ( zoals tafelsuiker) worden snel afgebroken in je darmen, beginnend in jouw mond. Dit veroorzaakt een piek in je bloedsuikerspiegel zoals je weet. Maar bij het consumeren van volkoren brood met complexe koolhydraten (zetmeel bijvoorbeeld) gaat dit proces een stuk langzamer. Daardoor komt de glucose meer geleidelijk in je bloed en blijft je bloedsuikerspiegel meer constant.

    Volkorenbrood is niet alleen maar zetmeel.
    - Het bevat ballaststoffen en vezels die ervoor zorgen dat snelle opname van suiker in bloedbaan wordt tegengegaan.
    - Gerst bijvoorbeeld bevat 3 x zoveel anti-oxidanten dan tarwe. Diabetes patiënten kunnen niet zonder gerst of haver voornamelijk!
    - Verder bevatten gerst en haver beta-glucan, wat deze doet is teveel om op te noemen. Lees maar een stuk op deze link:

    http://www.natuurlijkerwijs.com/betaglucanen.htm

    - Door gebruik van zuurdesem wordt het mogelijk gemaakt voor veel essentiële vitaminen en mineralen om opgenomen te worden, zelfs ijzer wordt beter opgenomen dan het ijzer in vlees ( iets wat vrij nieuw is)! Denk aan mangaan die betrokken is bij glucosestofwisseling die diabeten hard nodig hebben! Denk aan B-complex vitaminen die allen betrokken zijn bij levensreacties, of denk aan zink, calcium, en meer!

    Terugkoppelend op Candida.
    Wat is het probleem als Candida toevallig via nagels op ons zuurdesem terecht komt...en daarop gedijt?
    Tijdens het bakken van brood, blijft geen Candida meer in leven. Ze gaan dood bij temperaturen boven de 50 graden.

    De geregistreerde bekende oorzaken voor Candida overgroei zijn:

    - Verstoring van het flora.
    Denk aan het gebruik van antibiotica ( ook in vlees - sommige tandpasta's bevatten antibiotica), het wassen van vagina met zeep verstoort ook de vaginale flora, junkfood, bestrijdingsmiddelen, chemicaliën / synthetische stoffen, huidige leefstijl waarbij veel vlees wordt gegeten en weinig plaats wordt gemaakt voor gefermenteerde producten en natuurlijk plantaardig voedsel - hierdoor krijgen de commensale gisten en bacteriën de overhand, die dan pathogeen worden....)
    - Gebruik van hogere doseringen van het oestrogeen hormoon.
    Denk aan de pilgebruik, denk aan vrouwen tijdens zwangerschap, denk ook aan het consumeren van varkensvlees ( bevat 50 x meer oestrogeen dan het vee....)
    - Verlaagd afweersysteem.
    Denk aan mensen die afweeronderdrukkunde middelen gebruiken ( de bekende zijn corticosteroïden), zwakke schakels ( ouderen - zieken - kinderen), AIDS patiënten, mensen met afweeraandoeningen ( niet goed functionerend afweersysteem), mensen die ondervoed zijn of slecht eetlust hebben, het tekort in essentiële voedingsstoffen geeft verzwakking van het afweersysteem - tegenwoordig hebben alle mensen tekort in zink, magnesium, ijzer, sommige B vitaminen etc....)
    - Sommige medicijnen, zoals cholesterol verlagende middelen - maar niet allemaal -

    Als ik een boek tegenkom waarin staat dat brood niet gegeten mag worden ( wegens gliadine etc), dan spoel ik dat boek door de WC.

    Wat betreft hybride verhaal, dan gebeurt duizenden jaren geleden zonder ingrijpen van de mens - op een natuurlijke wijze - door Allah zelf natuurlijk. Verschillende graszaden ( tarwe is grassoort) die gezaaid worden (door de wind bijvoorbeeld), kan met de wil van ALLAH ervoor zorgen dat er nieuwe soort ontstaat. De mens zag dat ook en het was een gewoonte al voor de ijstijd of steentijd dat hij goede graansoort ( die meer bestand is en meer opbrengst geeft...te bewaren, en er mee door te gaan). Ik zie niets wat er niet mag! Als u bewijs hebt dat zo iets verboden is uit de Koran of Sunna dan wil ik dat graag weten.

    Wij weten dat een muildier / muilezel ook een hybride is. Het gebeurt op een natuurlijke wijze, of door ingrijpen van de mens ook op een natuurlijke wijze (zonder recombinant DNA techniek ...etc). Als deze manier van verwekken van soorten verboden is, dan hadden we dat geweten...toch? Laat me weten als jij bewijzen hebt uit de openbaringen die het tegendeel bewijst.

    Gluten of gliadine heeft niets te maken met IBS. *****akie bestond al duizenden jaren terug en is zelfs nauwkeurig beschreven door Aretaeus van Cappadocia.

    Toen ik over fytinezuur sprak, had ik het over brood.

    Wat betreft laten weken of kiemen.
    Het klopt dat fytinezuur door zaden te weken ( Sunnat attanbied), hierdoor vermindert. Ontkiemen activeert fytase enzym, maakt de grootste deel van fytaat kwijt!
    Zorg dat jij laat weken in zuur bijvoorbeeld ( biologische appelazijn (azijnzuurbacterien) of biologische karnemelk / melkwei ( melkzuurbacteriën) om MEER fytinezuur te verminderen.
    Het zuur activeert fytase enzym die op zijn buurt fytinezuur verwijdert.

    Koken draagt ook bij het verminderen van fytaat.

    Op deze link ziet u een voorbeeld hoe je natuurlijke zuurdesem voorbereidt:
    https://www.youtube.com/watch?v=Lhg_KYr-f-Q

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  10. #25
    __Aboe Ismaïl__

    Reacties
    377
    10-10-2009

    Assalamoe 3aleikoem akhie,

    Onderzoekers van de universiteit van Toronto, welke het concept van GI lanceerde, claimde in 1982 dat witbrood een lager GI heeft dan volkoren tarwebrood was. Dit zegt William Davis in zijn boek Broodbuik. Kennelijk zijn de cijfers bijgesteld anno 2014?

    Maar dat terzijde. Het ging erom dat het GI van volkorenbrood hoger ligt dan dat van tafelsuiker. En het ging mij erom dat wanneer dit behoort tot het staple diet van de mens dat dit voor overgewicht en andere gezondheidsklachten zult leiden. Ik denk dat jij het hiermee eens bent.

    Maar je hebt inderdaad gelijk dat complexe koolhydraten langzaam worden afgebroken en minder snel worden opgenomen.

    Het gaat mij daarbij niet zozeer om haver, gerst, gierst, boekweit, spelt, teff, etc, ik zou hier zo meerdere keren per week een zuurdesem brood van eten, op traditionele wijze. Maar om tarwe. Tarwe is sowieso en stuk minder voedzaam dan de overige genoemde graansoorten.

    Bedankt voor je link van beta glucan, ik kende dit al voor onderzoek naar kanker, maar wist niet dat het ook in gerst en haver zat.
    Met candida doelde ik niet door candida als gevolg van besmetting via de handen maar door inwendige inname van bakkergist waarop de candida leeft.

    Wat betreft jouw opmerking over gliadine dan kan ik helaas weinig mee.

    Vervolgens zul jij natuurlijk nooit een bewijs vinden in de Openbaring dat het verbod van hybrisering. Echter zegt Allah wel “dood jullie zelf niet”, en hierover zeggen de ‘ulaama dat wij onszelf geen schade mogen toebrengen. Ook zegt de Profeet salallahoe 3aleihi wassalem dat wij een genezing moeten zoeken voor een ziekte. Wanneer wetenschap aantoont dat iets niet goed is voor de mens dan eten wij dat niet. Net zozeer je geen giftige paddenstoelen gaat eten. Het probleem is dat wetenschap, i.t.t. de Openbaring, veranderlijk is en niet permanent. Wat jij vraagt is het onmogelijke. Wat aangetoond is is dat er geknoeid is met graan, en dit is geen natuurlijke kruisbesmetting. Het heeft zelfs schadelijke eigenschappen gecreëerd.

    Dat coeilikie al heel lang bestaat klopt. Dit ontkent diegene die de claim maakt ook niet. Het is echter doordat onze dieeeten er vol mee zitten waardoor het de kop over stijgt.

    Misschien moet je het boek Broodbuik maar eens lezen zodat je weet wat ik bedoel, het is teveel om even samen te vatten. De man, die zelf een praktijk runt, heeft bepaalde ziekten door tarwe te elimineren uit het dieet van vele van zijn patienten weten te genezen bi idhnillah. En ik merk het ook: sinds ik tarwe uit mijn dieet heb geelimineerd voel ik mij vele malen beter en zijn bepaalde klachten afgenomen. Ik ben benieuwd naar jouw feedback erop.

    Baraka Allahoe fik voor jouw link over desem!

    Hayaakallaah

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    47
    11-06-2014

    Salaam ou alaikoum,Mijn vraag is wat voor brood jullie eten,heb hier niet echt veel verstand van. Ik benwel aan het onderzoeken hoe of wat.

  12. #27
    __Aboe Ismaïl__

    Reacties
    377
    10-10-2009

    Citaat Geplaatst door bisamaho Bekijk reactie
    Salaam ou alaikoum,Mijn vraag is wat voor brood jullie eten,heb hier niet echt veel verstand van. Ik benwel aan het onderzoeken hoe of wat.
    3aleikoem salaam warahmatoellah,

    Zoals u boven heeft kunnen lezen, alles behalve tarwe brood volgens mijn mening.

    Te denken valt aan spelt, haver, gerst, gierst, boekweit, tefl, rogge, kamut, etc.

    En vooral niet uit te winkel. Het liefst biologisch, organisch. Dus niet van bakkergist maar door natuurlijke gisting zoals zuurdesem.

    Alles wat dus van je overgroot oma komt.

  13. #28
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door _Redouan_ Bekijk reactie
    Assalamoe 3aleikoem akhie,

    Onderzoekers van de universiteit van Toronto, welke het concept van GI lanceerde, claimde in 1982 dat witbrood een lager GI heeft dan volkoren tarwebrood was. Dit zegt William Davis in zijn boek Broodbuik. Kennelijk zijn de cijfers bijgesteld anno 2014?

    Maar dat terzijde. Het ging erom dat het GI van volkorenbrood hoger ligt dan dat van tafelsuiker. En het ging mij erom dat wanneer dit behoort tot het staple diet van de mens dat dit voor overgewicht en andere gezondheidsklachten zult leiden. Ik denk dat jij het hiermee eens bent.

    Maar je hebt inderdaad gelijk dat complexe koolhydraten langzaam worden afgebroken en minder snel worden opgenomen.

    Het gaat mij daarbij niet zozeer om haver, gerst, gierst, boekweit, spelt, teff, etc, ik zou hier zo meerdere keren per week een zuurdesem brood van eten, op traditionele wijze. Maar om tarwe. Tarwe is sowieso en stuk minder voedzaam dan de overige genoemde graansoorten.

    Bedankt voor je link van beta glucan, ik kende dit al voor onderzoek naar kanker, maar wist niet dat het ook in gerst en haver zat.
    Met candida doelde ik niet door candida als gevolg van besmetting via de handen maar door inwendige inname van bakkergist waarop de candida leeft.

    Wat betreft jouw opmerking over gliadine dan kan ik helaas weinig mee.

    Vervolgens zul jij natuurlijk nooit een bewijs vinden in de Openbaring dat het verbod van hybrisering. Echter zegt Allah wel “dood jullie zelf niet”, en hierover zeggen de ‘ulaama dat wij onszelf geen schade mogen toebrengen. Ook zegt de Profeet salallahoe 3aleihi wassalem dat wij een genezing moeten zoeken voor een ziekte. Wanneer wetenschap aantoont dat iets niet goed is voor de mens dan eten wij dat niet. Net zozeer je geen giftige paddenstoelen gaat eten. Het probleem is dat wetenschap, i.t.t. de Openbaring, veranderlijk is en niet permanent. Wat jij vraagt is het onmogelijke. Wat aangetoond is is dat er geknoeid is met graan, en dit is geen natuurlijke kruisbesmetting. Het heeft zelfs schadelijke eigenschappen gecreëerd.

    Dat coeilikie al heel lang bestaat klopt. Dit ontkent diegene die de claim maakt ook niet. Het is echter doordat onze dieeeten er vol mee zitten waardoor het de kop over stijgt.

    Misschien moet je het boek Broodbuik maar eens lezen zodat je weet wat ik bedoel, het is teveel om even samen te vatten. De man, die zelf een praktijk runt, heeft bepaalde ziekten door tarwe te elimineren uit het dieet van vele van zijn patienten weten te genezen bi idhnillah. En ik merk het ook: sinds ik tarwe uit mijn dieet heb geelimineerd voel ik mij vele malen beter en zijn bepaalde klachten afgenomen. Ik ben benieuwd naar jouw feedback erop.

    Baraka Allahoe fik voor jouw link over desem!

    Hayaakallaah
    Assalamoe alikom beste broeder,

    Vertel mij op een academische niveau hoe is tarwe veranderd en schadelijk geworden volgens jou in korte lijnen?

    Is volgens jou hybridisatie verboden techniek?

    Dat je beter bent geworden door het elimineren van tarwe is geen bewijs.

    Wat is jouw bloedgroep als ik vragen mag?

    Baaraka Allaho lek,

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  14. #29
    Pieuw pieuw.

    Reacties
    61
    03-08-2013

    Als het om candida gaat kan je gewoon naar de dokter gaan en daktarin of een ander medicijn vragen.
    west

  15. #30
    __Aboe Ismaïl__

    Reacties
    377
    10-10-2009

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Assalamoe alikom beste broeder,

    Vertel mij op een academische niveau hoe is tarwe veranderd en schadelijk geworden volgens jou in korte lijnen?

    Is volgens jou hybridisatie verboden techniek?

    Dat je beter bent geworden door het elimineren van tarwe is geen bewijs.

    Wat is jouw bloedgroep als ik vragen mag?

    Baaraka Allaho lek,

    Fi amani Allah,
    Assalamoe 3aleikoem warahamtoellah,

    Het is apart dat jij ook nergens wetenschappelijkheid aantoont maar jij dit van mij wel verwacht?

    Ik ken ken geen bewijs dat hybridisatie op zichzelf een verboden techniek is.

    Dat ik beter ben geworden is geen bewijs, maar het is wel aannemelijk voor verder onderzoek als er een dergelijke trend gaande is.

    Broeder, ik verwees je daarom vanwege de omvangrijkheid en mijn inferieure begrip ervan je naar het boek: je mag dit lezen maar dit is niet verplicht. Als je oprecht geïnteresseerd bent hierin en je wilt mij van het tegendeel voorzien dan ben ik daarin geïnteresseerd.

    Mijn bloedgroep is overigens O positief.