1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    7.614
    20-03-2013

    TIPS&TRICKS ,VANAllesWOMEN&MUMtopic

    Salam zusters , ik wou een topic openen met allemaaal tips en tricks en alledaagse dingen ,
    Gewoon van alles en nog wat verzameltopic voor mammass voor bijna mamas voor bijna getrouwde zusters etc.........





    Tips bij kinderen/babys met koorst waaar moet je opletten wat kan je doen en wat moet je doen bijvoorbeeld?
    Tips en tricks bij gedroog/pluizige haren ..
    Tips bij luiers , welke type geprobeert etc etc
    Wat neem je mee op vakantie, hoeveel pakken luiers / melk ? wat koop je t daar?
    Cake bakken mislukt me altijd?
    Kortom van alles en nog wat
    goedzo





    Nou dames laten we t een gezellige bij klet topic over alles en nog wat hebben.....

    [I.[/I]


    inna illahi wa inna raji3oen hbibadyalli. Allahyrahmak.1612'15!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7.614
    20-03-2013

    Ik begin .....


    Me peuter liep de koorst zo hoog dat ze in haar slaap begon tepraten alsof aan t spelen was met haar vader hele gesprekken in haar slaap....

    -Meestaal denken we als moeder/ouders paniek paniek!
    -Voor baby's is koorst wel gelijk een alarmtje gelijk met ha bellen(vooral onder de 3 maanden).

    Zetpil werkt niet altijd vooral met hoge koorst als t niet zo erg is ga ik pas na 3 dagen naar ha na 3 dagen moet je contact opnemen met ha . Want dan betekent dat een ifectie/ontsteking is..

    -Gebruik natte sokken/ of sokken in azijn gedompeld en aan doen.
    -Koorts (kind): Als een kind een gloeiend hoofd heeft v.d. koorts. Citroen persen vermengen met een beetje water, sokjes erin, sokken uitknijpen aantrekken plasticzakje over de sokjes, en de koorts zakt uit 't hoofdje.
    -Bij (kinderen met) koorts helpt een koude natte handdoek op de benen als de kind in bed ligt. Dit ontspant en de koorts neemt af.
    -Wanneer uw baby koorts heeft, leg het in bed met sokjes aan, die doordrenkt zijn met citroen sap.
    -Wanneer je last van koorts hebt, moet je ´s avonds voor het slapen gaan, katoenen sokken gedrengd in de azijn aantrekken. Hierover droge wollen sokken aantrekken. Heel de nacht aan houden, ´s ochtend is de koorts aanzienlijk gedaald. Zonodig nachten herhalen.
    -bij koorts een lekker warme douche of bad nemen dat verbeterd de doorbloeding en dan is de koorts gelijk 1 of 2 graden gegandeert minder.
    -bij koorts bij slapen trek een paar sokken aan, natgemaakt met ijskoud water. Daar overheen nog een (of twee) paar droge sokk. Zorg alleen wel dat de sokken niet te strak zitten.
    -Doop de sokjes van de baby in een bakje met citroensap, dan de sokjes uitknijpen en aantrekken. Laat het kind er mee slapen. De koorts zakt direct.

    [I.[/I]


    inna illahi wa inna raji3oen hbibadyalli. Allahyrahmak.1612'15!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    7.614
    20-03-2013

    Indchrijvinng bij peueterspeelzaal,voorschool,peutercollege hoe eerder hoe beter....want vaak staan er overdreven lange wachtlijsten

    [I.[/I]


    inna illahi wa inna raji3oen hbibadyalli. Allahyrahmak.1612'15!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    7.614
    20-03-2013

    Bij droge/pluzigharen.. gebruik ik eiwittenmasker of olijfolie goed smeren hoofddoek ( wij zeggen sebniya hayati) een uurtje laten , dan met ghasoul of beetje shampoo met lauwwater wassen. als t ergg droog/pluizig is kan je ermee slape..


    Ik hadt vreselijk last van acne/littekens : ik gebruik ghassoul als scrub/mask of voor make-up afwassen heeeerrlijjjkkkkk! met beetje argan olie erna . heerlijkk zuiver

    [I.[/I]


    inna illahi wa inna raji3oen hbibadyalli. Allahyrahmak.1612'15!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    7.614
    20-03-2013

    Hmmmmmm ik heb net flan klaargemaakt.


    bereid flan zoals gewoonlijk
    neem een schaal giet erin neem theekoekje bedekt ermee..
    klop de slagroom met klopfix en verdeelt t over de theekoekjes zet in de koelkast hoe langer hoe lekkerder maar na een uur of 5 kann t ook op... hmmmmmmmmmmmmm lekkkeerrr en heel makkelijk zelfs bij inverwachts bezoek..





    uppp damesss

    [I.[/I]


    inna illahi wa inna raji3oen hbibadyalli. Allahyrahmak.1612'15!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    7.614
    20-03-2013

    Plaats mee zusters voel me zo alleen

    [I.[/I]


    inna illahi wa inna raji3oen hbibadyalli. Allahyrahmak.1612'15!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    338
    12-01-2014

    Ik weet niet wat ik kan plaatsen maar ik uppppp wel mee!!!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    7.614
    20-03-2013

    Citaat Geplaatst door Snowwy Bekijk reactie
    Ik weet niet wat ik kan plaatsen maar ik uppppp wel mee!!!


    je mag en kan alles plaatsenn

    [I.[/I]


    inna illahi wa inna raji3oen hbibadyalli. Allahyrahmak.1612'15!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    7.614
    20-03-2013

    Ik zal hapjes [;aatsen voor ramadan

    [I.[/I]


    inna illahi wa inna raji3oen hbibadyalli. Allahyrahmak.1612'15!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    7.614
    20-03-2013

    sigaar Burek met spinazie en fetakaas

    Ingrediënten voor 8 stuks
    8 vellen Yufka of Filodeeg
    200 gr uitgelekte diepvriesspinazie
    1 ei
    300 gr verkruimelde fetakaas
    Handjevol peterselie
    Peper en zout

    Zo maak je het
    Laat de diepvriesspinazie goed uitlekken en breng deze op smaak met peper en zout en gehakte peterselie.

    Voeg een eidooier toe en bewaar het eiwit apart.

    Verkruimel de feta door het spinaziemengsel en meng alles goed door elkaar.

    Neem een vel filodeeg en leg het in breedte . Verdeel wat spinazie in het midden van het deeg, hou zo’n 2 cm van elke kant vrij.

    Bestrijk de korte zijden met eiwit en vouw deze naar binnen.

    Bestrijk nu de lange zijden met het eiwit en rol het deeg op als een sigaar.

    Verhit een laag zonnebloemolie in een diepe pan/wok en bak de sigara aan weerzijden in ongeveer 6 minuten goudbruin.

    Laat ze uitlekken op keukenpapier.
    je kunt ze onderandere vullen met gehakt alleen feta en geprakte aardappel

    foto volgt nog

    [I.[/I]


    inna illahi wa inna raji3oen hbibadyalli. Allahyrahmak.1612'15!

  11. #11
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Ziet er een makkelijk recept uit.
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    7.614
    20-03-2013

    Wat heb je nodig:

    4 plakjes bladerdeeg
    250 gram kipfilet
    1 theelepel paprikapoeder
    1 theelepel kerriepoeder
    1 eetlepel ketjap
    1 eetlepel chili saus
    peper
    1 ei
    Snij de kipfilet eerst in stukjes. Doe het vervolgens in de keukenmachine en pulse het nog een paar keer totdat je een mooi gehakt hebt. Het moet niet te fijn zijn, maar je wilt ook geen hele stukken meer hebben.

    Laat het bladerdeeg ondertussen vast ontdooien en verwarm de oven voor op 180 graden.

    Doe het paprikapoeder, het kerriepoeder, de ketjap, de peper en de chili saus bij het kippengehakt. Roer dit goed door elkaar.

    Leg een beetje kippengehakt op een plakje bladerdeeg en maak hier in het midden een dikke worst van.

    Klop het ei los en smeer één kant van het bladerdeeg hiermee in. Rol het bladerdeeg nu tot een saucijzenbroodje.

    Eigenlijk zou je ze op dit moment al kunnen afbakken. Ik maakte er mini broodje van door ze op dit moment in stukken te snijden. Ook heb ik aan de bovenkant nog een beetje ei gedaan

    Bak de broodjes in 20 a 25 minuten af totdat de kip gaar is en de broodjes een beetje kleur hebben.
    Laatst gewijzigd door Israenoor: 26-07-2014 om 01:49 Reden: Sauzijnbroodjes

    [I.[/I]


    inna illahi wa inna raji3oen hbibadyalli. Allahyrahmak.1612'15!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    7.614
    20-03-2013

    turkse spiesjes

    Ingrediënten
    500 gr kipgehakt
    1 ui
    snufje kurkuma
    Snufje komijn
    Snufje paprikapoeder
    Snufje nootmuskaat
    Peper en zout
    Verse peterselie
    1 ei
    30 gr paneermeel

    Saus:
    250 ml Griekse yoghurt
    2 teentjes knoflook
    3 eetl mayonaise
    Verse peterselie

    Materialen
    satestokjes van action

    Bereiding
    Hak het kleine ui en de peterselie heel fijn en meng samen met het ei en paneermeel door het gehakt. Als het gehakt nog erg plakkerig is dan kun je nog een beetje paneermeel toevoegen. Breng het gehakt op smaak met de kruiden. Verdeel het gehakt in ongeveer 8 balletjes en maak er worstjes van. rijgt aan de stokjes en druk ze rondom een beetje aan zodat ze goed vast zitten. Dek ze af en bewaar ze zolang in de koelkast tot je ze wilt bakken.

    Meng de yoghurt met de mayonaise. Pers de knoflook en hak de peterselie fijn en roer door de saus.
    Bak de gehaktsate op de grillpan tot t bruinkleurt. Serveer de spiesen met de yoghurtsaus en eventeel een frisse salade. .

    [I.[/I]


    inna illahi wa inna raji3oen hbibadyalli. Allahyrahmak.1612'15!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    7.614
    20-03-2013

    croissantrol met choco


    Ingredienten
    1 blik croissantdeeg a 250 gr
    3 eetl hazelnootpasta
    2 eetl fijngehakte noten (zoals hazelnoten, walnoten of pistache)

    Bereiding
    Verwarm de oven op 200 graden. Haal het croissantdeeg uit het blik volgens de verpakking. Vouw de rol met deeg af tot een lange lap en snijd in drieeen bij de verticale perforatielijnen. De schuine naden laat je aan elkaar.
    Besmeer de stukken deeg met een laagje chocolade pasta en verdeel wat nootjes er over. Rol de lap deeg op en snijd in 3 stukken. Vet een muffinbakblik in met een beetje boter of gewoon in een ovenschaal. Leg de rolletjes deeg hier in zet ze ongeveer 12 minuten in de oven.


    klaar is klees neemt geen lange tijd

    [I.[/I]


    inna illahi wa inna raji3oen hbibadyalli. Allahyrahmak.1612'15!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    7.614
    20-03-2013

    tortilla pizza


    Ingredienten
    8 (volkoren) tortilla wraps
    390 gr tomaten saus
    Cayennepeper naar smaak
    Peper en zout
    350 gr gehakt
    75 gr geraspte kaas
    2 gele paprika's, in reepjes
    250 gr champignons, in schijfjes
    250 cherrytomaatjes, gehalveerd
    (of andere groenten naar keuze)

    Materialen
    Bakplaat met bakpapier



    Bereiding
    Verwarm de oven op 200 graden. Breng de tomatensaus op smaak met een beetje peper, zout en cayennepeper kebab kruiden naar smaak. Leg de tortilla wraps op een met bakpapier bekleedde bakplaat en bestrijk ze met een laagje tomatensaus.Bak de paprika en champignons een paar minuten in een pan. Beleg de tortilla's met gehakt, paprikareepjes, champignons, cherrytomaatjes of andere groenten. Bestrooi met geraspte kaas en zet ze ongeveer 8 min in de oven. Haal ze uit de oven en verdeel er nog een handje rucola sla over hoeft niet.

    [I.[/I]


    inna illahi wa inna raji3oen hbibadyalli. Allahyrahmak.1612'15!