1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    507
    19-01-2013

    Zelf tortilla deeg maken

    Zijn er leden die dat doen? Ik heb het al 3 keer geprobeerd maar telkens belanden ze in de prullenbak. Ze worden na het bakken hard en dus onhandelbaar.

    Dit is mijn recept
    - 200 gr meel
    - snufje zout
    - eetlepel olijfolie
    - theelepel bakpoeder
    - 150 ml water

    Doe ik iets fout? Mist er iets in het deeg?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    kheb het vorige week ook gemaakt.. maar zonder bakpoeder.. het was zacht.. je moet het na het bakken gelijk afdekken in keukenhanddoek ofzo..

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    507
    19-01-2013

    Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    kheb het vorige week ook gemaakt.. maar zonder bakpoeder.. het was zacht.. je moet het na het bakken gelijk afdekken in keukenhanddoek ofzo..
    Zonder bakpoeder? Wat is jouw recept?

    Hoe dun rol je ze uit eigenlijk? Want ik rolde ze aan het begin kei dun uit waardoor ze gelijk na het bakken hard werden. En wanneer ik ze iets dikker uitrolde werden ze na een half uurtje hard.

    Ja ik bedek ze met een doek.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Ingrediënten:
    - 125 gram volkorenmeel of maismeel
    - 1/2 kopje water
    - 1 theelepel zout
    - 1 eetlepel olijfolie

    Maar ik heb gewone bloem gebruikt ipv hierboven..

    ik wist eerst niet hoever ik ze moest uitrollen.. de eerste was goed. en de 2de was iets minder omdat ik hem te dun had uitgerold..
    mss zo 2mm ofzo.. want ze worden beetje dikker bij het bakken.
    ik weet het niet precies. want was ook mn eerste keer toen..
    Maar je moet ze niet superrrrdun uitrollen.. je kan eigenlijk best testen terwijl je bakt tot hoever je ze ongeveer moet rollen..

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    507
    19-01-2013

    Werd er wel geïrriteerd door man.

    Ja ik had ze de eerste keer veelste dun uitgerold. Toen dacht ik nog van duuh logisch dat ze hard worden. Laatste 2 keren had ik de juiste dikte net zoals de kant- en klare wraps uit de winkel maar toch het mocht niet baten.

    Ik ga het proberen zonder bakpoeder in het deeg. Kan jij jouw wraps gewoon opwarmen in de oven en dat ze dan ook zacht blijven?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Citaat Geplaatst door Harirakommetje Bekijk reactie
    Werd er wel geïrriteerd door man.

    Ja ik had ze de eerste keer veelste dun uitgerold. Toen dacht ik nog van duuh logisch dat ze hard worden. Laatste 2 keren had ik de juiste dikte net zoals de kant- en klare wraps uit de winkel maar toch het mocht niet baten.

    Ik ga het proberen zonder bakpoeder in het deeg. Kan jij jouw wraps gewoon opwarmen in de oven en dat ze dan ook zacht blijven?
    hahahha ksnap je..
    ik had er maar 2 gemaakt.
    eentje voor mezelf en eentje voor mn man..
    Het bleef gewoon zacht want hij moest het nog opwarmen..
    je moet gewoon soepel deegje hebben.. ik had 2 bolletjes gemaakt en ze laten rusten.. ik had toen effe geen tijd om ze gelijk te bakken..
    In sha allah dat ze lukken andere keer..

    Kga ook nog een keertje proberen volgende week.. Hopelijk is het dan geen ander verhaal

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    507
    19-01-2013

    Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    hahahha ksnap je..
    ik had er maar 2 gemaakt.
    eentje voor mezelf en eentje voor mn man..
    Het bleef gewoon zacht want hij moest het nog opwarmen..
    je moet gewoon soepel deegje hebben.. ik had 2 bolletjes gemaakt en ze laten rusten.. ik had toen effe geen tijd om ze gelijk te bakken..
    In sha allah dat ze lukken andere keer..

    Kga ook nog een keertje proberen volgende week.. Hopelijk is het dan geen ander verhaal
    Bsa7a. De mislukte wraps kunnen gebruikt worden in salades. Gewoon in stukjes breken.


    ik houd mn ogen wel in bedwang. Allahie hfed.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    hahah.. wanneer ga je ze nog eens proberen maken?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    507
    19-01-2013

    Don't know misschien morgen. Even snel 2 proberen alleen voor het deeg.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    oh okee. in sha allah zullen ze lukken deze keer. !