1. #1
    Khoroto NikeChrajm

    Reacties
    21.250
    25-03-2009

    MVC Premium MVC Premium

    Thumbs up Wil je Sada9a geven die Inchallah geaccepteerd zal worden?? Doe het dan zo...!!

    Velen van ons gaan nu jaarlijks met vakantie naar Marokko, of soms meerdere keren in het jaar.
    Naast de verplichte zakaat die je moet geven wanneer je de nisaab hebt bereikt, kan je ok veel sada9a weggeven.

    Hoe kan je het beste een sada9a geven?

    We weten dat een verborgen sada9a de beste vorm en manier is om geld te geven (je hebt ook sada9a in de vorm van daden zoals het verwijderen van een steen op een weg, goede dingen zeggen tegen mensen etc)

    De meeste mensen in Marokko die halen hun levensmiddelen bij een winkel en 1x per maand betalen ze hem alles (lkrediet zoals ze dat noemen). Wat je kan doen is naar een willekeurige winkel gaan en je vraagt of er gezinnen bij hem spullen halen waarvan de vrouw bv een weduwe is, of een gescheiden vrouw met kinderen of andere arme gezinnen ...

    Tel alles bij elkaar op of een gedeelte ervan als er meerdere gezinnen zijn en je maar een beperkt "sada9a-budget" hebt, en streep hetgene door wat je hebt betaald

    Zo verricht je een sada9a waar alleen allah van op de hoogte is, en die winkelier al heeft hij je gezien maar kent jou verder niet. Je zult hoe dan ook Ajr krijgen van allah en je zult zeker ook nog veel dou3a krijgen van die onbekende mensen.


    Fear IS Healthy, Panic Is Fatal


    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬


  2. #2
    Getrouwd

    Reacties
    4.167
    14-07-2009

    Machallah zeer mooi idee!


    Verzonden vanaf mijn Appelsientje Phone
    Li bgha el 3sel, y sbar 'l qris n7el..

    'wie de honing wilt, moet tegen de bijensteken kunnen' ♥

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    15.985
    07-09-2009

    Dit is een heel goed idee.....
    "You don't have to be a man to fight for freedom. All you have to do is to be an intelligent human being."

  4. #4
    Fieeet Fieeuuw!!

    Reacties
    8.226
    13-11-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Wat een mooi gebaar is dat

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    84
    27-07-2010

    Mooi idee, maar nou oom maar hopen dat de winkeleigenaar ook eerlijk is ipv het geld in zijn/haar zak te steken.
    Meerdere gebruikers.

  6. #6
    ben er niet.

    Reacties
    35.774
    26-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Wat ook wel eens gebeurd is bij een bakker bv 100 broden betalen en de bakker de opdracht geven deze broden weg te geven aan de mensen van wie hij weet dat ze het niet breed hebben. Vaak weet zon winkelier/bakker dat wel van de mensen die vaak bij hem komen.

  7. #7
    Khoroto NikeChrajm

    Reacties
    21.250
    25-03-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Chaimav Bekijk reactie
    Wat een mooi gebaar is dat

    Zeker, er is niks beter dan een verborgen sada9a.
    Niet 1 waarin je eerst gaat gillen van waaa mensen ik ga sada9a geven kijk, chouf, haniiii kijk mn haand hak a sidi wa7d 20dh,,,,, ewa mensne dirou dou3a

    Fear IS Healthy, Panic Is Fatal


    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬


  8. #8
    Khoroto NikeChrajm

    Reacties
    21.250
    25-03-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Onelove112 Bekijk reactie
    Mooi idee, maar nou oom maar hopen dat de winkeleigenaar ook eerlijk is ipv het geld in zijn/haar zak te steken.

    Ze hebben schriften waarin ze alles bijhouden, en je moet ervoor zorgen dat hij alles doorhaalt wat je betaald.

    Fear IS Healthy, Panic Is Fatal


    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬


  9. #9
    Love fashion

    Reacties
    1.718
    08-05-2013

    Idd heel erg mooi initiatief


    Ik was laatst met een kennis die wou doneren naar een weeshuis geweest, mijn hart brak van wat ik zag.

    Echt mensen die Gair willen doen kunnen doneren aan een weeshuis, iedere stad heeft er een.
    Kindjes krijgen met veel geluk eens per week kip, terwijl wij kieskeurig zijn en de helft weggooien.

    Naast geld, kun je ook kleding en voedsel doneren.

    Een wees die niemand heeft, geen liefde krijgt en met een half gevulde maag naar bed gaat, dat is verschrikkelijk
    A girl should be three things
    Classy, sexy and fabulous......Coco Chanel

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    15.985
    07-09-2009

    Citaat Geplaatst door 14februari Bekijk reactie
    Idd heel erg mooi initiatief


    Ik was laatst met een kennis die wou doneren naar een weeshuis geweest, mijn hart brak van wat ik zag.

    Echt mensen die Gair willen doen kunnen doneren aan een weeshuis, iedere stad heeft er een.
    Kindjes krijgen met veel geluk eens per week kip, terwijl wij kieskeurig zijn en de helft weggooien.

    Naast geld, kun je ook kleding en voedsel doneren.

    Een wees die niemand heeft, geen liefde krijgt en met een half gevulde maag naar bed gaat, dat is verschrikkelijk


    Het is echt ook oppassen dat de medewerkers weer niets meenemen etc..
    Dit was laatst aan de orde bij een weeshuis...
    "You don't have to be a man to fight for freedom. All you have to do is to be an intelligent human being."

  11. #11
    Fieeet Fieeuuw!!

    Reacties
    8.226
    13-11-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door AbouRfissa Bekijk reactie

    Zeker, er is niks beter dan een verborgen sada9a.
    Niet 1 waarin je eerst gaat gillen van waaa mensen ik ga sada9a geven kijk, chouf, haniiii kijk mn haand hak a sidi wa7d 20dh,,,,, ewa mensne dirou dou3a
    Verborgen sada9a is de beste sada9da Jammer genoeg zullen er ook winkeliers zijn die zullen doen of hun neus bloedt (ook al doorstrepen ze dat in hun boekje, sommige marokkanen zijn echt verrot) of ben ik verkeerd?

  12. #12
    Love fashion

    Reacties
    1.718
    08-05-2013

    Citaat Geplaatst door Neda Bekijk reactie


    Het is echt ook oppassen dat de medewerkers weer niets meenemen etc..
    Dit was laatst aan de orde bij een weeshuis...
    Ja dat gebeurd helaas ook, zelfs in ziekenhuizen, sommige mensen zijn meedogenloos alleen nu is er wat meer druk erop ook door de regering, ze bedenken zich wel twee keer voordat ze voorraad gaan leeg halen.
    Corruptie word nu keihard aangepakt gelukkig.

    Maar via een directeur doen veel mensen dat, je kan aangeven dat je vaak langskomt, kinderen kunnen ook aangeven of ze überhaupt wel genoeg krijgen. Zo niet dan kan je de directeur aansprakelijk houden en hem zelfs aanklagen, hier zijn er vele organisaties actief die voor de rechten van de minderheden opkomen.
    Zoals weeshuis, opvanghuis, behaardentehuis, ziekenhuizen etc
    A girl should be three things
    Classy, sexy and fabulous......Coco Chanel

  13. #13
    INTJ

    Reacties
    4.111
    01-10-2013

    Mooie topic!

  14. #14
    Alhamdoelilaah

    Reacties
    3.191
    10-11-2011

    Maa sha Allaah een heel mooi gebaar
    رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ [2:201

    (Onze Heer, geef ons in de wereld wat goed is en het Hiernamaals wat goed is en bescherm ons tegen de bestraffing van de Hel)

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    84
    27-07-2010

    Waar in nador heb je een weeshuis?
    Meerdere gebruikers.