1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    88
    14-05-2013

    Salaam..wat allemaal nodig voor Marokkaanse scheiding?

    Salaam..wat allemaal nodig voor Marokkaanse scheiding?

    Salaam..wie heeft er hier ervaring met een Marokkaanse scheiding?
    Ik moet hem namelijk aanvragen en de Nederlandse is al afgehandeld.
    Ik kan het via een Nederlandse advocaat doen alleen is dit echt 3ayak duur dus wil het in Marokko zelf laten doen en de papieren aan een familielid meegeven die binnenkort naar Marokko gaat maar weet dus niet wat daarvoor allemaal nodig is en wellicht is hier iemand die mij daarbij kan helpen??

    Chokran alvast!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    253
    07-11-2012

    ik weet het niet...op deze forum staan wel topics hierover. als je in de zoekfunctie scheiden intypt krijg je best wel het een en ander te lezen.

    Mag ik vragen hoe je de nlse scheiding hebt geregeld?

    bedankt.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    14
    05-03-2012

    via Talaq: http://www.talaq.nl/. Hiermee voorkom je heel veel hoofdpijn en gezeik in Marokko. Binnen een maand geregeld!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    10
    03-12-2013

    al die bureau's die aangeven dat ze de scheiding voor je kunnen regelen allemaal onzin.

    Nlse scheiding vertalen door beedigde vertaler laten legaliseren langs gaan bij de consulaat om te vragen of het allemaal in orde is.

    en familielid machtigen om de scheiding te laten regelen in marokko.

    Er is een verdrag getekend door marokko en nederland waarn staat wanneer de Nlse scheiding is afgerond dit leidend is in marokko.

    dus je hoeft eigenlijk alleen maar de Nlse scheiding in marokko bij de recht bank af te geven. dat kan een aantal weken duren

    advocaten in marokko kunnen het proces uitrekken omdat ze naturlijk dirhams willen zien. al met al goed laten informeren bellen naar marokko of de consulaat. veel mensen vragen hun omgeving naar info DOE DIT NIET!!

    heb dit zelf allemaal uitgezocht. maar doe zelf ook onderzoek. Ik ga inschallah nadat mijn papieren in orde te hebben zelf naar de rechtbank toe. wil het zelf in de hand hebben en dan kan ike r zelf ook haast achter zetten. neem wel iemand die de taal kan spreken en lezsen voorkeur een vader/oom iemand die te vertrouwen is

    Ghair inschallah

    Fa iena ma3al yusri yousra

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    315
    30-05-2013

    Als je je Nederlandse scheiding in handen hebt, dan dien je deze eerste te legaliseren in Nederland.
    Dit zijn daarvoor de stappen:

    http://www.rechtspraak.nl/Organisati...n-Tunesie.aspx

    Daarna ga je met deze stukken naar Marokko, zoek een goede en betrouwbare advocaat. Binnen een paar weken heb je dan je Marokkaanse scheiding rond. Meer dan 250 euro moet je de advocaat niet betalen, want het werk wat hij doet stelt niks voor.

  6. #6
    M&S

    Reacties
    2.873
    12-10-2012

    Citaat Geplaatst door Satisfied_ Bekijk reactie
    Als je je Nederlandse scheiding in handen hebt, dan dien je deze eerste te legaliseren in Nederland.
    Dit zijn daarvoor de stappen:

    http://www.rechtspraak.nl/Organisati...n-Tunesie.aspx

    Daarna ga je met deze stukken naar Marokko, zoek een goede en betrouwbare advocaat. Binnen een paar weken heb je dan je Marokkaanse scheiding rond. Meer dan 250 euro moet je de advocaat niet betalen, want het werk wat hij doet stelt niks voor.

    Nou reken maar op 400

  7. #7
    M&S

    Reacties
    2.873
    12-10-2012

    Pm me maar als je nog info nodig hebt.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    6.576
    15-12-2012

    Tegenwoordig kan je scheiden zonder dat je hiervoor naar Marokko hoeft.
    Via nederlandse advocaat zelfs.

  9. #9
    Amarvertaling

    Reacties
    63
    24-04-2008

    Scheiden naar Marokkaanse wet,
    Marokkaanse scheiding aanvragen in Marokko;
    Fijn als je het zelf eigenhandig snel kan regelen.
    Maar niet iedereen kan dat. Om al die moeite te doen, van alles en nog wat uit te zoeken, zelfde taal te spreken en een netwerk daar te hebben, om daar niet afgezet te worden, reiskosten te maken en extra andere voor verblijf etc ...

    Voor mensen die het niet zelf willen of kunnen regelen :
    Makkelijker om het door anderen te laten regelen, dan hoef je zelf helemaal niets te doen, ook niet naar de zitting in Marokko.

    Als je hier de Nederlandse scheiding hebt gekregen, dan pas kun je ook volgens de Marokkaans wet gaan scheiden. Daarvoor moet je de Nederlandse documenten eerst naar het Arabisch laten vertalen en hier legaliseren bij het Marokkaanse consulaat, voordat je zaak naar Marokko gaat.
    Als je zelf naar Marokko gaat om scheiding te regelen ben je zeker veel geld kwijt en ook meer moeite en tijd.

    Voor beëdigd vertalen van scheidingspapieren naar Arabisch; of voor het regelen van de Marokkaanse echtscheiding in Marokko, snel en goedkoop, kun je altijd terecht bij het Marokkaanse vertaalbureau : AMARVERTALING.NL / Tel: 0645297774

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    30
    07-04-2015

    Alles kan heel snel geregeld worden.

  11. #11
    Amarvertaling

    Reacties
    63
    24-04-2008

    Als je hier de Nederlandse scheiding hebt gekregen, dan pas kun je ook volgens de Marokkaans wet gaan scheiden. Daarvoor moet je de Nederlandse documenten eerst naar het Arabisch laten vertalen en hier legaliseren bij het Marokkaanse consulaat, voordat je zaak naar Marokko gaat.
    Als je zelf naar Marokko gaat om scheiding te regelen ben je zeker veel geld kwijt en ook meer moeite en tijd.

    Voor beëdigd vertalen van scheidingspapieren naar Arabisch; of voor het regelen van de Marokkaanse echtscheiding in Marokko, snel en goedkoop, kun je altijd terecht bij het Marokkaanse vertaalbureau : AMARVERTALING.NL / Tel: 0645297774

  12. #12
    patronnaaaa

    Reacties
    187
    31-05-2008

    en als je alleen voor de marokaanse wet bent getrouwd, wat moet je dan regelen
    meerdere gebruikers!!!