1. #9406
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Ik ga wel een domme vraag stellen. Ben me aan het verdiepen in krachttraining om de boel wat strakker te krijgen na mn zwangerschap maar er wordt steeds gepraat over sets. Stel ik wil een oefening doen dan zeggen ze 2 sets en 20 herhalingen. Maar dan kun je toch gewoon 40 herhalingen gewoon achter elkaar doen of moet je steeds een korte pauze houden ofzo na elke set?

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  2. #9407
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Hidaya voor sport moet je bij juffrouw lieff zijn. Zij weet er alles van.

  3. #9408
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Ik ga wel een domme vraag stellen. Ben me aan het verdiepen in krachttraining om de boel wat strakker te krijgen na mn zwangerschap maar er wordt steeds gepraat over sets. Stel ik wil een oefening doen dan zeggen ze 2 sets en 20 herhalingen. Maar dan kun je toch gewoon 40 herhalingen gewoon achter elkaar doen of moet je steeds een korte pauze houden ofzo na elke set?
    Het is beter dat je een kleine rustpauze hebt tussen 2 sets. In de laatste paar herhalingen van 1 set dus bijv bij nummer 17 tot 20 ben je echt je spieren tot het uiterste aan het dwingen/tillen. Het getal kan anders zijn.
    Stelregel: Hoe zwaarder een gewicht(fitness) je tilt hoe minder reps(repetitions(herhaling)) maar wel.
    eigenlijk is dit beter.

    3sets(bij een lichtgewicht die je tilt):
    1 x 20 reps
    1 x 19 reps
    1 x 18 reps
    en dan op een andere dag
    1 x 22 reps
    1 x 20 reps
    1 x 18 reps
    en dan op een andere dag
    1 x 18 reps
    1 x 20 reps
    1 x 22 reps

  4. #9409
    Bijna Lid

    Reacties
    4.193
    20-10-2015

    Lekker een maandje niks doen. Daag spiermassa, tot volgend jaar.

  5. #9410
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door Meneer.Unknown_ Bekijk reactie
    Het is beter dat je een kleine rustpauze hebt tussen 2 sets. In de laatste paar herhalingen van 1 set dus bijv bij nummer 17 tot 20 ben je echt je spieren tot het uiterste aan het dwingen/tillen. Het getal kan anders zijn.
    Stelregel: Hoe zwaarder een gewicht(fitness) je tilt hoe minder reps(repetitions(herhaling)) maar wel.
    eigenlijk is dit beter.

    3sets(bij een lichtgewicht die je tilt):
    1 x 20 reps
    1 x 19 reps
    1 x 18 reps
    en dan op een andere dag
    1 x 22 reps
    1 x 20 reps
    1 x 18 reps
    en dan op een andere dag
    1 x 18 reps
    1 x 20 reps
    1 x 22 reps
    Heel duidelijk dankje!!

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  6. #9411
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Hidaya voor sport moet je bij juffrouw lieff zijn. Zij weet er alles van.
    Jaa echt een leuke topic men, ging even de inhoudsopgave bekijken. Zoveel dingen!!!

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  7. #9412
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Ik ben erg tevreden. Twee dagen goed gegeten alhamdoelillah. Vandaag verpest, met beetje amandelbriwat, maar ach

    Zolang ik in mijn eigen huis eet, heb ik de controle. Als je bij mensen eet is het lastig.
    Ach een klein beetje op een hele dag is niet erg

  8. #9413
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Jaa echt een leuke topic men, ging even de inhoudsopgave bekijken. Zoveel dingen!!!
    Niet alles doet het meer helaas is echt vervelend aan m.nl en tinypic, sommige foto's gaan weg of bladzijden verspringen maar gelukkig nog aardig wat wel

    en idd tussen de setjes wat rust! Ik doe altijd minimaal 3 sets en soms 4. Wat voor oefeningen doe je?

  9. #9414
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Ik ben nog vrijgesteld, nog 1 a 2 dagen max. Dus vanochtend wezen trainen.. niet al te lang (45min) want moest door naar werk. Eerste x sinds lange tijd dat ik überhaupt de motivatie heb gevonden om 's ochtends voor werk te gaan.

    Gisteravond gezonde snackjes gemaakt... we gaan de goede kant weer op! Finally een beetje terug naar the old me

  10. #9415
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Wat ik heb gedaan:
    - squats Smith machine 20kg 3x12
    - en dan voor de kuiten op de Smiths machine 3x10
    - en op de foto hieronder liggende leg press bij de Smith machine 4x15
    - seated row 36kg (Voor de rug) 3x10
    - triceps pulldown 23kg 3x10
    - biceps curl 18kg 3x8
    Buikspieren, plank

    20min cardio



    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  11. #9416
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door lieff_c Bekijk reactie
    Niet alles doet het meer helaas is echt vervelend aan m.nl en tinypic, sommige foto's gaan weg of bladzijden verspringen maar gelukkig nog aardig wat wel

    en idd tussen de setjes wat rust! Ik doe altijd minimaal 3 sets en soms 4. Wat voor oefeningen doe je?
    Hoeveel rust ongeveer tussen de setjes?

    Ja voornamelijk oefeningen voor buik benen billen.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  12. #9417
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Vergeet ook je rug niet.. eigenlijk alles is belangrijk, bij de grote spiergroepen train je eigenlijk alles, bij je rug ook vaak je buik en benen (core)

    ik tel nooit haha gewoon op gevoel, misschien een halve minuut? Ligt eraan hoe kapot ik ben soms wat langer maar liefst niet te lang

  13. #9418
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Vandaag voor t eerst getraind. Ging beter dan verwacht!

  14. #9419
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Citaat Geplaatst door PresAlen3. Bekijk reactie
    Lekker een maandje niks doen. Daag spiermassa, tot volgend jaar.
    Het is ook echt een ondankbare sport haha

  15. #9420
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Ik heb gisteren 45 minuten voor magreb getraind. 20 minuten cardio en 20 minuten gewichtstraining.
    Ik dacht dat ik van mezelf af ging......... na magreb voelde ik me weer goed.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk