1. #166
    Down to earth.

    Reacties
    432
    05-02-2014

    Leuke topic!

    Ben nu ook bijna een jaar bezig met een soort gelijke schema, niet om het afvallen maar meer om mezelf aan te leren om gezond te eten/leven.

    Uup voor jou!



    “Allah does not burden any soul with more than it can bear.” - Al Baqarah [2:286]

  2. #167
    MVC Lid

    Reacties
    29.551
    14-08-2013

    Citaat Geplaatst door sunshine____ Bekijk reactie
    Leuke topic!

    Ben nu ook bijna een jaar bezig met een soort gelijke schema, niet om het afvallen maar meer om mezelf aan te leren om gezond te eten/leven.

    Uup voor jou!
    Ik dacht nog aan je na de topic van gisteren

    ja ik ook voornamelijk gewoon voor gezondheid & fit zijn, ook nadat ik echt tevreden ben wil zo blijven leven, zou niet anders meer willen!!

    plaats mee zou ik zeggen
    The world is nothing without my coffee

  3. #168
    Down to earth.

    Reacties
    432
    05-02-2014

    Citaat Geplaatst door Freyaa Bekijk reactie
    Ik dacht nog aan je na de topic van gisteren

    ja ik ook voornamelijk gewoon voor gezondheid & fit zijn, ook nadat ik echt tevreden ben wil zo blijven leven, zou niet anders meer willen!!

    plaats mee zou ik zeggen

    Ja ik voel me ook echt veel fitter en lekkerder in me vel!

    Zometeen even een rondje hardlopen, heerlijk dit zonnetje.

    Is goed, hoop dat ik niet veel dubbel ga plaatsen want heb niet al je pagina's bekeken.



    “Allah does not burden any soul with more than it can bear.” - Al Baqarah [2:286]

  4. #169
    MVC Lid

    Reacties
    29.551
    14-08-2013

    Citaat Geplaatst door sunshine____ Bekijk reactie
    Ja ik voel me ook echt veel fitter en lekkerder in me vel!

    Zometeen even een rondje hardlopen, heerlijk dit zonnetje.

    Is goed, hoop dat ik niet veel dubbel ga plaatsen want heb niet al je pagina's bekeken.
    Ja heerlijk weertje!

    Maakt ook niet uit!
    The world is nothing without my coffee

  5. #170
    MVC Lid

    Reacties
    52
    11-01-2012

    Jeetje wat een toppersssss hier zeg!!! Tbarkellah 3likom, moge al jullie wensen in sha Allah uitkomen!!

    Ik zelf weeg 95 kilo en ik ben 1,63 A.K.A. overgewicht…
    Ik ben vorig jaar 15 kilo kwijt geraakt door gezonde voeding en sport maar dat zit er al weer aan helaas.

    Het probleem bij mij is dat ik weet dat ik moet afvallen en dat ik weet wat goed voor me is maar het dus niet doe, ik weet niet wat mij tegen houd

    Het liefst wil ik 20 kilo kwijt raken.. Als ik maar onder die verrekte 80 kom…

    Hebben jullie tips voor een luie, conditieloze dame zoals ik?

    Groetjes

  6. #171
    Down to earth.

    Reacties
    432
    05-02-2014




    “Allah does not burden any soul with more than it can bear.” - Al Baqarah [2:286]

  7. #172
    MVC Lid

    Reacties
    29.551
    14-08-2013

    Citaat Geplaatst door Alhamdoulillah. Bekijk reactie
    Jeetje wat een toppersssss hier zeg!!! Tbarkellah 3likom, moge al jullie wensen in sha Allah uitkomen!!

    Ik zelf weeg 95 kilo en ik ben 1,63 A.K.A. overgewicht…
    Ik ben vorig jaar 15 kilo kwijt geraakt door gezonde voeding en sport maar dat zit er al weer aan helaas.

    Het probleem bij mij is dat ik weet dat ik moet afvallen en dat ik weet wat goed voor me is maar het dus niet doe, ik weet niet wat mij tegen houd

    Het liefst wil ik 20 kilo kwijt raken.. Als ik maar onder die verrekte 80 kom…

    Hebben jullie tips voor een luie, conditieloze dame zoals ik?

    Groetjes
    InshaAllah en de jouwe ook.

    Belangrijkste is het stap voor stap aan te pakken en het leuk te maken voor jezelf, je moet het uiteindelijk zelf willen, gezond leven, gezond zijn..lekker bewegen..als je die mindset krijgt dan wil je niet meer terug! Veel inlezen over voeding (gif) en gewoon rustig aan opbouwen.

    Want zo zie je maar, vorig jaar heb je t eraf gekregen maar tis er helaas niet afgebleven.. het moet echt een levensstijl worden anders zul je altijd terugvallen dus stap voor stap aanpakken en het gezond zijn/clean eten/dagelijks bewegen je eigen maken en dan zullen de kilo's vanzelf wegsmelten.. je kan het wel!
    The world is nothing without my coffee

  8. #173
    Down to earth.

    Reacties
    432
    05-02-2014



    Every morning!

    Meestal laat ik de havermout een nacht van te voren weken in water.
    Vervolgens warm in het 's ochtends op in amandelmelk. Ik laat het wat afkoelen, snij de appel in stukjes doe er wat lijnzaad bij, kaneel en voilà!
    Een lekker gezond ontbijtje!



    “Allah does not burden any soul with more than it can bear.” - Al Baqarah [2:286]

  9. #174
    Down to earth.

    Reacties
    432
    05-02-2014

    Citaat Geplaatst door Alhamdoulillah. Bekijk reactie
    Jeetje wat een toppersssss hier zeg!!! Tbarkellah 3likom, moge al jullie wensen in sha Allah uitkomen!!

    Ik zelf weeg 95 kilo en ik ben 1,63 A.K.A. overgewicht…
    Ik ben vorig jaar 15 kilo kwijt geraakt door gezonde voeding en sport maar dat zit er al weer aan helaas.

    Het probleem bij mij is dat ik weet dat ik moet afvallen en dat ik weet wat goed voor me is maar het dus niet doe, ik weet niet wat mij tegen houd

    Het liefst wil ik 20 kilo kwijt raken.. Als ik maar onder die verrekte 80 kom…

    Hebben jullie tips voor een luie, conditieloze dame zoals ik?

    Groetjes

    Ik denk dat het beste is om iets te vinden wat vol te houden is, gewoon een gezonde leefstijl. De kilo's zullen er waarschijnlijk wat minder snel afvliegen dan met een streng dieet maar het is wel makkelijker vol te houden.

    Wat ik jou aanraad is vooral traagwerkende koolhydraten te eten die je honger gevoel zullen stillen en je bloedsuikerspiegel niet in èèn keer omhoog zullen laten schieten.
    Verder is discipline ook heel belangerijk, leer je zelf gewoon aan om minimaal drie keer per week te gaan sporten, geen excuses of smoesjes je doet het tenslotte voor jezelf. Als je de knoop door hakt zal het uit eindelijk meevallen!

    Het is je zo te zien eerder gelukt dus ga ervoor meid!

    InshaAllah zul je, je streef gewicht halen.



    “Allah does not burden any soul with more than it can bear.” - Al Baqarah [2:286]

  10. #175
    ^_^

    Reacties
    12.059
    01-06-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Rosabaya Bekijk reactie
    welke kwark koop jij?

    ik koop die van de aldi is onder mij huis hahah dus ik koop steeds per 2 pakken. maar om de dag zien ze mij binnen lopen voor kwark alleen die ik koop is best prijzig 1,70 of 1,80 euro.weet niet meer precies het is wel magere biologische kwark.
    welke koop jij? en waar en hoeveel kost die??
    Van de Lidl! Super lekker! Heb ze zowat allemaal geproefd en vind deze het lekkerst en ook het goedkoopst volgens mij! 70 cent


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk



  11. #176
    MVC Lid

    Reacties
    29.551
    14-08-2013

    Sunshine lekkerrr

    Gebruik jij havermout of havervlokken?
    The world is nothing without my coffee

  12. #177
    Down to earth.

    Reacties
    432
    05-02-2014

    Citaat Geplaatst door Marocaine_ Bekijk reactie
    Van de Lidl! Super lekker! Heb ze zowat allemaal geproefd en vind deze het lekkerst en ook het goedkoopst volgens mij! 70 cent


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    Die van de AH is lekker, Franse kwark jummie!



    “Allah does not burden any soul with more than it can bear.” - Al Baqarah [2:286]

  13. #178
    Down to earth.

    Reacties
    432
    05-02-2014

    Citaat Geplaatst door Freyaa Bekijk reactie
    Sunshine lekkerrr

    Gebruik jij havermout of havervlokken?
    Havermout! Vind die 'bite' van de havervlokken niet zo lekker.



    “Allah does not burden any soul with more than it can bear.” - Al Baqarah [2:286]

  14. #179
    MVC Lid

    Reacties
    52
    11-01-2012

    Super bedankt voor de tips en de motivatie boost dames!! Morgen meteen weer alles oppakken! GIRLPOWERRRRRRR

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

  15. #180
    MVC Lid

    Reacties
    368
    18-09-2005

    Wat is het verschil tussen yoghurt en kwark?


    Ook al lijken kwark en yoghurt op het eerste gezicht veel op elkaar, het zijn 2 hele verschillende producten. Yoghurt is een melkproduct dat gefermenteerd en verzuurd is, kwark is een verse kaassoort. Kwark is niet vegetarisch, yoghurt wel. Zowel kwark als yoghurt bestaan in veel verschillende soorten en maten. Om te beginnen zijn er de magere, halfvolle en volle variant kwark of yoghurt. Daarnaast bestaan er nog vele variaties zoals verschillende fruitsmaken. De voedingswaarde verschilt sterk per variant. Zowel het aantal calorieën als de hoeveelheid vet kan veel verschillen.

    Yoghurt wordt gemaakt door aan melk bepaalde bacteriën toe te voegen en vervolgens deze melk gedurende een aantal uur op een bepaalde temperatuur te laten staan. Ook kwark wordt gemaakt door aan melk bepaalde bacteriën toe te voegen. Naast deze bacteriën wordt vervolgens ook nog stremsel toegevoegd.

    Kwark is niet vegetarisch
    Kwark is een kaassoort en in kaas zit vaak stremsel, een bijproduct van de slacht van runderen. Dat betekent dat kwark dus niet geschikt is voor mensen die een vegetarisch dieet volgen maar ook niet voor Moslims en Joden. Stremsel is immers verkregen van een dier dat niet halal is geslacht.


    Vet
    Kwark bevat over het algemeen wat meer vet dan yoghurt. De hoeveelheid vet kan veel verschillen per soort kwark of yoghurt, van 0% vet tot meer dan 10% vet. Waar volle kwart ongeveer voor 6% uit vet bestaat, bevat volle yoghurt 3% vet. Zowel de magere variant kwark als de magere variant yoghurt bevatten 0% vet. De halfvolle kwarkvariant bevat 4,5% vet en de halfvolle yoghurtvariant bevat tussen de 1 en 3% vet. Griekse, Turkse of Bulgaarse yoghurt bevatten vaak rond de 10% vet.

    Eiwitten
    Over het algemeen bevat kwark meer eiwitten dan yoghurt.

    Niet alleen de hoeveelheid vet en eiwitten, maar ook de hoeveelheid calorieën verschilt veel. Kijk dus altijd even op de verpakking voordat je kwark of yoghurt koopt!