Poll resultaten: Wie ben jij?

Stemmers
77. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Actieve lezer

    14 18,18%
  • Stille lezer

    63 81,82%
  1. #1
    Meerdere gebruikers.

    Reacties
    673
    04-02-2012

    Hoodmodel II

    Hoodmodel II



    Verantwoording
    © 2014 HOOD
    Alle rechten voorbehouden. Niets uit deze opgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand, of openbaar gemaakt, in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen, of enige andere manier zonder voorafgaande toestemming van de auteur.


    Dit verhaal is het vervolg op het verhaal Hoodmodel

    Dit verhaal is geheel fictie

    Baby don't love me, that will hurt.



    Wanneer je veel op je geweten hebt, ben je niet meer bang voor het maken van zondes. Wanneer geld je niet veranderd, maak je niet genoeg. Wanneer ze in jouw afwezigheid over je spreken, doe je iets goed. Wanneer iemand je bedreigt, moet je daar een eind aan maken. Wanneer iemand denkt dat jij een pion bent, maak je van hem een doelwit. Wanneer je dader bent, ben je ook slachtoffer. Wanneer regels gemaakt worden, zal iemand ze gaan breken. Wanneer ze geen hoogte van je krijgen, verklaren ze je voor gek. Wanneer je bang bent, ben je dom. Wanneer je slim bent, moet je dom spelen. Wanneer iemand veel praat, weet je dat hij zwak is. Wanneer je denkt dat je het gaat maken, ga je vallen. Wanneer je denkt dat je vrienden hebt, ga je merken hoe hard je jezelf nodig hebt, want er zijn geen vrienden. Wanneer geld je doordraaft tot gekkigheid, ben je een slaaf van papier. Wanneer de enige uitweg je dood kan betekenen, moet je ervoor gaan. Het is namelijk de enige uitweg. Risico is een harde kern in mijn leven. De enige kern in mijn leven.

    Geef me een paar jaar en ik ben weg uit de hood.


  2. #2
    Meerdere gebruikers.

    Reacties
    673
    04-02-2012

    Inhoudsopgave


  3. #3
    Meerdere gebruikers.

    Reacties
    673
    04-02-2012

    Hoofdstuk 1.1

    Gefocust zit ik achter het stuur, ik hoor dat Khalid tegen me praat, hij dringt niet echt tot me door. Al knik ik en grom ik soms een ‘ja’ als teken van luisteren. ‘Nora, hoor je me wel?’ ‘Ik hoor je, maak je verhaal af.’ ‘Ja, laat maar hoor, zet me hier maar af, ik loop dat stuk wel.’ Hij is blijkbaar geërgerd. ‘Ik zeg toch dat ik je hoor.’ ‘Je hoort me niet! Niemand hoort mij! Als ik met mama praat, hoort ze me niet, als ik met papa praat, hoort hij me niet. Laat ook maar zitten. Ik hoef niet eens met jullie te praten!’ Zonder nog op of om te kijken gooit hij het passagiersportier open en springt uit de auto, vervolgens smijt hij het portier zo hard als maar kan dicht en rent dan naar zijn voetbalvereniging. Ik slaak een diepe zucht, hij heeft gelijk. Ondanks zijn woede rijd ik naar de vereniging, elke zaterdag stond ik langs de zijlijn om hem toe te juichen, ook deze week.

    ‘Je bent toch komen kijken.’ Merkt hij op als we weer in de auto zitten. ‘Heb je daar serieus aan getwijfeld?’ Hij haalt zijn schouders op. ‘Niet waar!’ Roep ik terwijl ik hem por. Hij lacht moeizaam. ‘Ben jij gelukkig?’ Vraagt hij me na een tijdje. Ik haal mijn blik van de weg en kijk hem aan, ‘zie ik er ongelukkig uit?’ ‘Mama en Dounya vinden dat je moet trouwen.’ Ik glimlach naar het kleine mannetje. ‘Want anders ben ik niet gelukkig?’ Hij haalt zijn schouders op. ‘Hun zeggen dat je misschien een beetje de weg kwijt bent, een beetje koekoek.’ Zegt hij terwijl hij met zijn wijsvinger naar zijn slaap wijst en zijn wijsvinger in het rond draait. Ik moet lachen om deze handeling. ‘Ben ik dat echt?’ ‘Weet ik niet, maar je bent in ieder geval wel de enige die héél hard durft te rijden als ik dat zeg.’ Glimlachend kijken we elkaar aan, ik druk het gaspedaal in, om hem te plezieren.

    ‘Hoe was het op het veld?’ Vraagt Mohammed aan Khalid als we met zijn allen zitten te eten. Ik doe alsof ik niks hoor. ‘Heel goed! Ik heb gescoord! Ja, toch Noor, jij hebt het ook gezien hé!’ Zijn enthousiasme vult de ruimte, maar er wordt niet op gereageerd. Ik knik kort naar Khalid. Hij begrijpt niet waarom ik niet zo uitbundig reageer, waarom ik niks zeg en misschien is dat maar beter ook. Als iedereen klaar is ruimt mijn moeder alles af en loopt naar de keuken. Terwijl ik naar de badkamer loop om mijn handen te wassen roept ze mij bij zich. ‘Ja?’ ‘Wat was dat daarnet aan de keukentafel?’ Vraagt ze me streng. Hoe oud ik ook word, ze zal altijd en dan ook echt altijd op dezelfde toon tegen mij spreken. Alsof ze me nog steeds moet opvoeden. ‘Niks, wat was er dan?’ Reageer ik coulant. ‘Niks? Was dat niks? Wat heb je tegen Mo?’ Ik schud met m’n hoofd. ‘Is dat waar je op doelt? Ik heb niks tegen hem. Alleen snap ik niet waarom hij nooit komt kijken naar wedstrijden. Khalid doet aan voetbal en boksen, denk je dat hij ooit is komen kijken? Maar verder is dat ook niet mijn pakkie-an.’ ‘Je hebt respect voor hem, heb je mij gehoord? Hij is mijn echtgenoot en de vader van mijn kinderen, als hij niet komt kijken is dat zijn probleem en niet de jouwe. Ben ik duidelijk geweest?’ Knikkend kijk ik haar aan, ‘ja hoor, heel duidelijk.’

    Geef me een paar jaar en ik ben weg uit de hood.


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    174
    08-10-2012

    Aaah een deel 2! Ik heb deel 1 op c.nl gelezen en was er helemaal weg van!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    41
    06-06-2013

    Waaauuw net zoals de vorige keren ben ik er weer bij. Ga zo door❤️

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.417
    10-08-2011

    Uppp nieuwe fan meld zich aan
    Iesiej MIJN Zonneschijntje

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    243
    27-11-2007

    Mooi! Niet verwacht dat er een deel twee zou komen.

    Je was ook bezig met een ander verhaal toch? Ben de titel ff kwijt

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    659
    21-02-2010

    wat !!! is er een deel 2
    eindelijk geweldig gewoon.
    Upp meid xxxx
    Sommigen hebben Allah gevonden in de diepte van hun zondes.
    Luister nooit naar de mensen, Allah is er voor jou.
    Blijf je best doen ....

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    339
    13-01-2011

    woehoeooeeo deel 2 !! ga snel verder
    So many things have happened along my path of life, It wasn't always glory Sometimes it was even pretty hard. But I can truly say right now ...That whatever comes my way, I know that I'll be strong And will handle it okay. My past has made me strong and wise and I am not so bad, I realize...

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.999
    15-06-2012

    deel 2
    I want a man who let's his beard grow. Who wears la3baya's. Someone who wakes me up for the Fadjr Prayer with his hand on my cheek. One who will tell me the Sa7abah stories to fell in sleep. Someone who will protect me and his children,who'll love me,respects me. Someone who knows the rights of a woman in the Islaam. Isn't that a beautifull thought,recite the Qur'an togheter,pray togheter. In Shaae Allah! !
    --------------------------------------------------------------------------------

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    496
    14-08-2012

    Wauwwie deel 2

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    32
    02-09-2012

    Ben d'r weer bij hoor!! Uppppp.
    Mijn complimenten voor jouw schrijfstijl, gewoonweg geweldig.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2
    23-12-2013

    Love itttttttttttttttttttttttttttt HOODDDD de beste schrijfster die ik kenn

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    58
    30-03-2010

    Deel 2 me sooo happyy!

    You go girll
    Nous cherissons nos femmes commes nos terres. Nous protegeons nos femmes comme nos terres. Nous sommes jaloux pour nos femmes comme pour nos terres. Car nos femmes sont pour nous aussi riche que nos terres. Elle sont pour nous aussi genereuse que la terre et comme la terre elle donne la vie ..

  15. #15
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Uuupppsssaaa

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦