Poll resultaten: Wie ben jij?

Stemmers
77. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Actieve lezer

    14 18,18%
  • Stille lezer

    63 81,82%
  1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    212
    18-03-2013

    Waar zijn de Safouane fans? Zie je wel, klootzak dat tie is. Nabil moest blijven leven

    Hood, mijn complimenten!

    Meerdere gebruikers


  2. #62
    Meerdere gebruikers.

    Reacties
    673
    04-02-2012

    Hoofdstuk 1.7

    Ik zie ze wegrijden. Flikkers. Als ze uit mijn zicht zijn, leun ik tegen mijn auto aan. Even sluit ik mijn ogen en wend ik, mijn brandende gezicht, richting de hemel. Dit is je welverdiende loon. Dit is wat je verdient. Precies dit is wat je verdient. En er komt nog meer, veel meer. Ellende. Zoveel ellende. En een uitweg? Die gaat er niet zomaar komen. Daar zal je voor moeten zwoegen. Maar alvorens, lijden. Je gaat lijden. Alles wat kostbaar is, kan kapot. Alles wat zwak is, word gebruikt voor chantage. Oplossing. Kom tot een oplossing. Oké, hoe pak ik dit het slimst aan? Fuck! Ik word moe van de stemmetjes in mijn hoofd. Snel kom ik overeind, ik wil mijn auto instappen als ik de bloedsporen zie op mijn auto. Automatisch zakken mijn schouders, m'n eigen bloedsporen weg spoelen van mijn eigen auto. Triester dan dit, gaat het niet worden vandaag. In mijn auto ga ik opzoek naar een flesje water. Als ik er een heb gevonden spoel ik met het water de sporen weg, voor dat deze opdrogen.

    Turend kijk ik voor me uit. Inmiddels zit ik al een kwartier geparkeerd voor de flat waar ik in woon. Hoe ga ik naar binnen en leg ik dit gezicht uit? Alles is opgezwollen, mijn gezicht ziet eruit als een opgezette ballon met de kleur blauw en paars gemengd. Langs de rand van mijn neus zit nog bloed, wegvegen doet pijn, en het bloed lijkt niet te willen stoppen met stromen. De binnenkant van mijn lippen zijn kapot. Ik kan praktisch gezien, niet eens uitleggen wat er is gebeurd. Daar ben ik te toegetakeld voor. Toch moet ik naar binnen. Ik verzamel alle moed bij elkaar, zonder een smoes te verzinnen stap ik uit en loop naar de flat. Kinderen die buiten op straat rondjes rennen en spelen schrikken als ik voorbij loop. Oké, fijn, ik loop er dus bij als een monster.
    Boven aangekomen steek ik met een zwaar gevoel de sleutel in het sleutelgat. En ja hoor, het is raak. Mijn moeder en stiefvader staan allebei in de hal. Ze staat hem iets uit te leggen over een schilderij dat ze hier wil ophangen. Vang ik op. Als ik de deur achter me sluit kijken ze beiden op. Zo neutraal als maar kan hang ik mijn jas op en vervang ik mijn schoenen in voor pantoffels. Ik zie dat ze haar beide handen voor haar gezicht slaat. Terwijl mijn stiefvader me geschrokken blijft aankijken. Zijn mond staat ietsjes open, zijn ogen zijn groot. Ik steek mijn hand op, in teken van groet. 'Mam, is niets hoor.' Probeer ik te zeggen. Alleen twijfel ik of ik wel goed te verstaan ben. 'Trek onmiddellijk je jas en schoenen weer aan, ik breng je naar het ziekenhuis.' Zegt mijn stiefvader. 'Hoeft niet, met een paar dagen is het over.' Beantwoord ik hem. Hij reageert niet eens terug en trekt zelf zijn jas en schoenen aan. Ik besluit maar met hem mee te gaan.

    In de auto blijft hij nog even stil zitten. 'Je bent nog erger dan dat ik in gedachten had.' Ik reageer niet. 'Nora, jouw moeder is niet langer in staat om dit aan te zien. Ze is als het ware verliefd op jou. Elke keer dat jij de deur uitloopt begint ze te huilen en vraagt ze aan mij, 'wat moet ik doen als ze niet meer terug komt.' Angst maakt zo een groot deel uit, in haar leven. Wanneer je thuis komt wordt ze een ander mens, ze is blij en niet meer zo afwezig. Besef jij wel hoe belangrijk je voor haar bent?' Ik knik, ik wend mijn blik tot hem. 'Mocht er ooit iets met mij gebeuren, dan ga ik ervan uit dat je met haar op reis gaat en haar het mooie van het leven laat beseffen.' Hij fronst. 'Gaat er iets gebeuren dan?' Ik haal m'n schouders op. 'Ik heb geen glazenbol.' Hij start de auto en rijdt naar het ziekenhuis.

    Eenmaal weer in de auto merk ik dat hij niet naar huis rijdt. ‘Waar gaan we heen?’ Hij reageert niet. Ik herhaal mijn vraag. ‘Even naar een plek waar we alleen zijn.’ Ik sta op het punt om hem te vragen waarom, maar al snel val ik stil. Eigenlijk ben ik best benieuwd naar wat hij te zeggen heeft. Na een kwartier rijdt hij een parkeerplaats op, die aan de snelweg grenst. ‘Noor, vertel.’ Zegt hij terwijl hij de autosleutels draait, zodat de wagen stil staat. ‘Wat wil je weten?’ Hij duwt zijn stoel naar achter en ontgrendelt zijn gordel. Comfortabele zithouding, dat betekend dat hij geen haast heeft. ‘Alles, maar laten we beginnen met je gezicht. Welke idioot slaat een vrouw net zolang tot haar gezicht niet eens meer op een gezicht lijkt?’ Ik haal mijn schouders op. Hij moet blijkbaar lachen om mijn handeling. ‘Jarenlang heb ik binnen gezeten, ik weet precies wat zwijgrecht betekend. De vraag is alleen, of zwijgrecht altijd verstandig is.’ Ik reageer niet. ‘Volgens mij ben je redelijk ver gekomen in de onderwereld. Althans, wat is redelijk? Je bent slim, maar ook slimme mensen doen domme dingen. Wat was jouw domme zet?’ ‘Ga geen dingen vragen die je niet wilt weten.’ Hij glimlacht weer. ‘Ik schrik niet snel.’ ‘Moord. Dat is de domste zet.’ Zijn wenkbrauwen schieten omhoog. ‘Moord?’ Herhaalt hij. Ik zucht. ‘Heb je deze daad verricht om privé omstandigheden of om werkgelegenheid?’ Vraagt hij me streng. ‘Privé omstandigheden die zich nu in werkgelegenheid tegen me keert.’ Hij knikt. ‘Laat je nooit bedreigen, chanteren of manipuleren. Nooit. Want na elke klus, zal er een andere komen. En steeds als je denkt het ergste te hebben gehad, ga je beseffen hoe belachelijk je bezig bent geweest om dit wereldje te betreden.’ Zonder te reageren blijf ik hem aankijken. ‘Nora, ik heb je moeder beloofd afstand te nemen van duistere zaken. Maar als jij wilt dat ik je in deze situatie help, dan hoor ik dat graag.’ Schuddend kijk ik hem aan. ‘Mijn moeder heeft genoeg ellende aan mij, wees haar troost.’

    Geef me een paar jaar en ik ben weg uit de hood.


  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    4.603
    18-04-2013

    Ohhhh die stiefvader is stoerr!!
    "The Biggest mistake you can make, is removing jewels from your Crown to make it easier for a man to Carry".
    "When this happens, I need you to understand that you don't need a Smaller Crown--
    You need a man with bigger hands".

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    185
    19-06-2013

    -:/;(uppu);\:-

  5. #65
    Meerdere gebruikers.

    Reacties
    673
    04-02-2012

    Beste lezers,

    Allereerst wil ik jullie bedanken voor de up's en de pm's!

    Graag zou ik de mening van mijn lezers willen horen wat betreft het verhaal Hoodmodel deel 2. Het verhaal is natuurlijk nog best pril, maar graag hoor ik de meningen of opmerkingen.

    Ook zou ik iedereen zo vriendelijk mogelijk willen verzoeken de poll in te vullen.

    Er komt zo snel mogelijk een vervolgje online.

    Keep it up!

    HOOD

    Geef me een paar jaar en ik ben weg uit de hood.


  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    29
    18-10-2013

    Het is een harstikke mooi verhaal
    Alleen jammer dat we zolang moeten wachten op een vervolgje

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    185
    19-06-2013

    Wat ik van je verhaal vind? In een woord prachtig!!
    Weetje het zou zo echt kunnen gebeuren , je schrijft zo realitisch!
    All jou verhalen blijven orgineel! Maar goed ook''
    Wat ik wel jamer vind is dat je niet vaak vervolgjes plaats, maar daar heb je weer jou reden voor...
    Verder niets te klagen, als ik zie dat je wat geplaatst hebt, heh wlh me ik wacht tot ik er tijd voor heb, al bevind ik me in de klas ofs, waar ook maar , pas als ik het heb gelezen voel ik me goed , jaahjaah verslaafdheid...
    Ga zoo door chickk!!

  8. #68
    Bniznasnia 7ora.

    Reacties
    1.011
    26-01-2007

    Je verhaal is een woord: prachtig!! Deel 1 heb je echt heel goed afgerond en nu heb je weer een leuk begin gemaakt..

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    1.212
    23-10-2007

    Heel tof, weet niet meer precies wat in hoodmodel is gebeurt maar dat maakt hoodmodel 2 niet minder leuk!
    WEG!

  10. #70
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Uuupppsssaaa

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    40
    19-02-2011

    wauw! mijn complimenten meid!
    "Zonder twijfel weet Allah wat zij verbergen en wat zij tonen. Voorwaar, Hij houdt niet van de hoogmoedigen." [16:23]

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    812
    31-12-2009

    Yesss deel 2 !!!

  13. #73
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Uuupppsssaaa

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    220
    11-06-2010

    Uppaaaaaa geweldig dat er een deel2 isss deel 1 was al helemaal geweldiggg gaa snel verder!!

  15. #75
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Uuupppsssaaa

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦