1. #241
    MVC Lid

    Reacties
    205
    05-09-2011

    Citaat Geplaatst door Turkbey Bekijk reactie
    Niemand kan van het kwade profiteren. Op korte termijn kan het lijken alsof men profiteert..
    Ik ben het met je eens, en het is uiteraard rizq van Allah waar wij van profiteren. Ik probeer hier echter slechts perspectief te bieden. Ja in een wereld waar je geen andere keus hebt dan mee te draaien met het systeem zul je wellicht geen blaam treffen Allaho alam. Maar weet slechts dat op den duur je misschien ook niet om BTC heen kan, en er zelf gebruik van zult moeten maken net zoals je gebruik moet maken van je pinpas en bankrekening. En ook dan zullen jij, ik en elk ander hier dat doen ! Zo als ik het zie wordt hier met een vinger gewezen naar iemand in de modder terwijl de wijzende ook zelf in de modder staat. Khair inshAllah ! En voel je vrij me te corrigeren met dalil indien ik er naast zit.

  2. #242
    spaart profielbezoek

    Reacties
    996
    22-06-2011

    weer een tijdje geleden toen ik hier op zat pff

    wel interessant hoe de alledaagse marokkaan hierop reageert

    Geen ruzie maken he jongens & meiden!
    Gun mij profielbezoek, beter voor jou!

  3. #243
    MVC Lid

    Reacties
    2.456
    04-09-2004

    Dit is een gouden tijd om te kunnen profiteren van een systeem wat niet enkel om geld verdienen gaat maar om heel veel andere elementen op het gebied van technologie. De bitcoin zelf is niet het belangrijkste maar het systeem erachter de "blockchain". Ik heb in 2014 voor paar honder euro een paar bitcoins gehaald en kijk naar wat het nu waard is. Er zijn rond de 16.6 miljoen bitcoins in omloop en uiteindelijk gaat er een massa komen van mensen die er interesse in krijgen en dan ga je zien dat het gewoon makkelijke tonnen waard gaat worden voor 1 bitcoin. Als mensen beseffen wat het nou eigenlijk is en dat je niet meer afhankelijk bent van tussenpersonen zoals banken, makelaars, en noem het maar op dan is dat gewoon fucking ziek. Ik wil echt iedereen aanraden verdiep je in het systeem, idealogie van het onstaan en wat je er uiteindelijk allemaal mee kunt doen en je zult begrijpen dat dit de nieuwe toekomst is.

    Het gaat niet eens om het geld verdienen maar om wat uiteindelijk een ziek systeem wordt waar je volledig centraal al je transacties kunt regelen zonder transactiekosten, commissies, toren hoge fee's en shit van banken. Dat mensen in 3de wereld landen niet eens water hebben maar wel fucking telefoon met internet. Dat boeren en arbeiders nu niet via western union praktijken geld moeten sturen tegen 30% comissies maar gewoon binnen enkele seconden 500 euro naar familie aan andere kant van de wereld kunnen sturen zondat dat iemand er winst op pakt. Als dit bekend word bij de armen, rijken noem het maar op dan gaat het heel groot worden. Mensen die zeggen dat dit haram is moesten een weten hoeveel rente er wordt verdiend op "jouw" geld. De banken laten je geloven dat het jouw geld is maar geloof me het is een idee en meer niet. Jij bent niet eigenaar van je eigen geld...

  4. #244
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door Turkbey Bekijk reactie
    bitcoin bestond 1000 jaar geleden niet. daarom is daar geen uitspraak over.
    Imams van tegenwoordig hebben bitcoin nog niet ontdekt, daarom is het moeilijk om een uitspraak te vinden.

    Maar je hoeft geen genie te zijn om in te zien dat het een verboden handeling is
    .
    leg uit abi

    Citaat Geplaatst door keohprewtno Bekijk reactie
    dit is een gouden tijd om te kunnen profiteren van een systeem wat niet enkel om geld verdienen gaat maar om heel veel andere elementen op het gebied van technologie. De bitcoin zelf is niet het belangrijkste maar het systeem erachter de "blockchain". Ik heb in 2014 voor paar honder euro een paar bitcoins gehaald en kijk naar wat het nu waard is. Er zijn rond de 16.6 miljoen bitcoins in omloop en uiteindelijk gaat er een massa komen van mensen die er interesse in krijgen en dan ga je zien dat het gewoon makkelijke tonnen waard gaat worden voor 1 bitcoin. Als mensen beseffen wat het nou eigenlijk is en dat je niet meer afhankelijk bent van tussenpersonen zoals banken, makelaars, en noem het maar op dan is dat gewoon fucking ziek. Ik wil echt iedereen aanraden verdiep je in het systeem, idealogie van het onstaan en wat je er uiteindelijk allemaal mee kunt doen en je zult begrijpen dat dit de nieuwe toekomst is.

    Het gaat niet eens om het geld verdienen maar om wat uiteindelijk een ziek systeem wordt waar je volledig centraal al je transacties kunt regelen zonder transactiekosten, commissies, toren hoge fee's en shit van banken. Dat mensen in 3de wereld landen niet eens water hebben maar wel fucking telefoon met internet. Dat boeren en arbeiders nu niet via western union praktijken geld moeten sturen tegen 30% comissies maar gewoon binnen enkele seconden 500 euro naar familie aan andere kant van de wereld kunnen sturen zondat dat iemand er winst op pakt. Als dit bekend word bij de armen, rijken noem het maar op dan gaat het heel groot worden. Mensen die zeggen dat dit haram is moesten een weten hoeveel rente er wordt verdiend op "jouw" geld. De banken laten je geloven dat het jouw geld is maar geloof me het is een idee en meer niet. Jij bent niet eigenaar van je eigen geld...
    nwo=......

  5. #245
    RCA LA GRANDE STORIA

    Reacties
    1.202
    31-01-2010

    Citaat Geplaatst door Misz_Nadoria21 Bekijk reactie
    Is gewoon gokken! Ik vrees mijn Heer, ik hoop dat jullie dat ook doen!
    Echt typisch die domme Nederlandse salafi praatjes zonder enige kennis van moderne technologie iets haram verklaren

  6. #246
    MVC Lid

    Reacties
    312
    09-01-2015

    Citaat Geplaatst door Misz_Nadoria21 Bekijk reactie
    Is gewoon gokken! Ik vrees mijn Heer, ik hoop dat jullie dat ook doen!
    Citaat Geplaatst door Keohprewtno Bekijk reactie
    Dit is een gouden tijd om te kunnen profiteren van een systeem wat niet enkel om geld verdienen gaat maar om heel veel andere elementen op het gebied van technologie. De bitcoin zelf is niet het belangrijkste maar het systeem erachter de "blockchain". Ik heb in 2014 voor paar honder euro een paar bitcoins gehaald en kijk naar wat het nu waard is. Er zijn rond de 16.6 miljoen bitcoins in omloop en uiteindelijk gaat er een massa komen van mensen die er interesse in krijgen en dan ga je zien dat het gewoon makkelijke tonnen waard gaat worden voor 1 bitcoin. Als mensen beseffen wat het nou eigenlijk is en dat je niet meer afhankelijk bent van tussenpersonen zoals banken, makelaars, en noem het maar op dan is dat gewoon fucking ziek. Ik wil echt iedereen aanraden verdiep je in het systeem, idealogie van het onstaan en wat je er uiteindelijk allemaal mee kunt doen en je zult begrijpen dat dit de nieuwe toekomst is.

    Het gaat niet eens om het geld verdienen maar om wat uiteindelijk een ziek systeem wordt waar je volledig centraal al je transacties kunt regelen zonder transactiekosten, commissies, toren hoge fee's en shit van banken. Dat mensen in 3de wereld landen niet eens water hebben maar wel fucking telefoon met internet. Dat boeren en arbeiders nu niet via western union praktijken geld moeten sturen tegen 30% comissies maar gewoon binnen enkele seconden 500 euro naar familie aan andere kant van de wereld kunnen sturen zondat dat iemand er winst op pakt. Als dit bekend word bij de armen, rijken noem het maar op dan gaat het heel groot worden. Mensen die zeggen dat dit haram is moesten een weten hoeveel rente er wordt verdiend op "jouw" geld. De banken laten je geloven dat het jouw geld is maar geloof me het is een idee en meer niet. Jij bent niet eigenaar van je eigen geld...
    Citaat Geplaatst door eshghamx Bekijk reactie
    Grappig om de reacties te lezen van paar jaar terug , vooral als je nu ziet dat 1 bitcoin +5000 euro waard is!
    Wie gaat er trouwens investeren in electroneum?
    Citaat Geplaatst door Turkbey Bekijk reactie
    Op een forum waar voornamelijk turken komen maakte een hbo'er reclame voor rente.
    Er moest rente zijn, maar die moest laag zijn. Lage rente zou immers goed voor economie zijn.
    Hoge rente zou economie schaden.
    Hij wist het allemaal beter dan ik. Hij had economie gestudeerd aan een hbo. Hij was zeker van zijn zaak.

    Ik vroeg: En wat gebeurt er met economie als er geen rente is??
    Hij had geen antwoord. Stond niet in zijn boeken.
    Maar Koran, is dat jouw boek niet??
    Als rente zo goed zou zijn, waarom zou dat verboden worden??
    Logisch redeneren: rente 5% slecht
    rente 4% minder slecht
    rente 3% nog minder slecht..
    rente 2% redelijk goed.
    rente 1% goed.
    rente 0% analoog, hieraan zou dat toch het beste moeten zijn??

    Bank systeem is een en al corrupte bende. Steeds meer mensen worden hiervan bewust. Maatschappij houdt niet van bewuste mensen. Bewuste mensen kan je onderdrukken of voor de gek houden. Winsten banken kunnen niet hoog blijven.
    Er dient een ander systeem te komen.
    Het lijkt alsof jij het systeem van bitcoin hier promoot.
    Iedereen weet de weg naar bank om geld te lenen. Hoeveel mensen weet de weg naar bitcoin?? Miljarden mensen zullen het woord niet eens gehoord te hebben. Mensen die het kennen, weten ook dat ze moeite moeten doen om bitcoin te bemachtigen.
    Mensen werken zich kapot om hun rente te kunnen betalen. Mensen zijn slaven van de banken. Bij bitcoin worden ze nog grotere slaven.
    als er inderdaad aan mensen gedacht werd, zou de capaciteit niet op 21 miljoen zijn. Je geeft zelf aan 16 miljoen gemined. Er kan nog 5 miljoen gemined kunnen worden. Daarna is het verzadigd. Terwijl er ruim 7 miljard mensen zijn.

    je geeft 7000 dollar aan niets, wat bitcoin heet. Je hoopt dat er een ander komt, die meer biedt dan 7000. voorlopig zullen die er zijn.

    Allah cc geeft minstens 10 vouden. Bij 7000 krijg je minstens 70000. Dan heb je ook echt arme mensen geholpen.
    Met de term blockchain wordt verwezen naar de cryptografische internet technologie, waarop Bitcoin op is gebaseerd. Deze blockchain is een gedistribueerd grootboek(database) van alle transacties georganiseerd in blokken. Deze gedistribueerd grootboek kan je in principe zien als een keten van alle verwerkte transactieblokken.

    Blockchain heeft cryptografisch gezien een extreem veilig en decentraal ontwerp. De gehele proces gebeurd automatisch op basis van verschillende functies en protocollen. Door dit ontwerp is een derde vertrouwde partij, zoals een bank, niet nodig! Wat dus ook inhoudt dat bijvoorbeeld een transactie van A naar B gaat en niet zoals bij vele banken, van A naar C naar D naar B.

    De blockchain is gedistribueerd over alle gebruikers binnen het netwerk die een kopie bijhouden. Al deze kopieën worden dankzij het bijzondere cryptografische ontwerp met elkaar in overeenstemming gebracht door delvers waardoor het netwerk tot een consensus kan komen over de actuele ware status van de gedistribueerde blocks binnen het netwerk. De gemeenschap van gebruikers moet zelf ook tot een consensus komen wanneer er iets zou moeten worden veranderd in de manier waarop Bitcoin werkt.

    Deze bijzondere gebundelde krachten maken samen de blockchain autonoom, decentraal, onveranderbaar, onkraakbaar en niet te censureren…. dit allemaal zonder noodzaak van derde partijen, werkend zonder derde partijen. ‘Voorheen’ was geld een centraal gestuurd machtsinstrument, een privilege voor vorsten, koningen en banken. Nu is er Bitcoin(en vele andere)en een gedistribueerde blockchain technologie buiten het bereik van vorsten en banken dat geld als machtsmiddel gelijkmatig distribueert over een p2p-netwerk met 1 bron van waarheid!

    Vertel me eens waar precies het verbodene in verschuilt bij de bovenbeschreven technologie? Ik kan eigenlijk juist overeenkomsten vinden tussen de Koran- en hadithwetenschappen en de Blockchain. Dit op gebied van verwerken van informatie, het verifiëren ervan en voorkomen van ongewilde aanpassingen.
    Andere gebruiker.

  7. #247
    spaart profielbezoek

    Reacties
    996
    22-06-2011

    Citaat Geplaatst door Muwahid- Bekijk reactie
    Met de term blockchain wordt verwezen naar de cryptografische internet technologie, waarop Bitcoin op is gebaseerd. Deze blockchain is een gedistribueerd grootboek(database) van alle transacties georganiseerd in blokken. Deze gedistribueerd grootboek kan je in principe zien als een keten van alle verwerkte transactieblokken.

    ......
    ......

    Ik kan eigenlijk juist overeenkomsten vinden tussen de Koran- en hadithwetenschappen en de Blockchain. Dit op gebied van verwerken van informatie, het verifiëren ervan en voorkomen van ongewilde aanpassingen.
    Heb je heeel goed gezegd!

    Valt niks aan toe te voegen, maar wel mooi geschreven en kunnen vertalen in het nederlands, voor mij is die omslag weleens lastig.
    Gun mij profielbezoek, beter voor jou!

  8. #248
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door Muwahid- Bekijk reactie
    Met de term blockchain wordt verwezen naar de cryptografische internet technologie, waarop Bitcoin op is gebaseerd. Deze blockchain is een gedistribueerd grootboek(database) van alle transacties georganiseerd in blokken. Deze gedistribueerd grootboek kan je in principe zien als een keten van alle verwerkte transactieblokken.

    ........
    .....
    .
    .
    Deze bijzondere gebundelde krachten maken samen de blockchain autonoom, decentraal, onveranderbaar, onkraakbaar en niet te censureren…. dit allemaal zonder noodzaak van derde partijen, werkend zonder derde partijen. ‘Voorheen’ was geld een centraal gestuurd machtsinstrument, een privilege voor vorsten, koningen en banken. Nu is er Bitcoin(en vele andere)en een gedistribueerde blockchain technologie buiten het bereik van vorsten en banken dat geld als machtsmiddel gelijkmatig distribueert over een p2p-netwerk met 1 bron van waarheid!

    Vertel me eens waar precies het verbodene in verschuilt bij de bovenbeschreven technologie? Ik kan eigenlijk juist overeenkomsten vinden tussen de Koran- en hadithwetenschappen en de Blockchain. Dit op gebied van verwerken van informatie, het verifiëren ervan en voorkomen van ongewilde aanpassingen.
    Andere vraag.
    Het is én, en dus zijn het twee op zichzelf staande elementen. Hoe zou je kunnen komen tot een ander ruilmiddel ipv bitcoin welke wel door miljarden mensen beschikbaar is. en niet slechts 16 miljoen bitcoin voor een wereldbevolking van 6 mrd...(ongeliijkheid)

  9. #249
    Verbannen

    Reacties
    1.483
    30-12-2015

    Kost nu 7000 per stuk

  10. #250
    RCA LA GRANDE STORIA

    Reacties
    1.202
    31-01-2010

    Citaat Geplaatst door Muwahid- Bekijk reactie
    Met de term blockchain wordt verwezen naar de cryptografische internet technologie, waarop Bitcoin op is gebaseerd. Deze blockchain is een gedistribueerd grootboek(database) van alle transacties georganiseerd in blokken. Deze gedistribueerd grootboek kan je in principe zien als een keten van alle verwerkte transactieblokken.

    Blockchain heeft cryptografisch gezien een extreem veilig en decentraal ontwerp. De gehele proces gebeurd automatisch op basis van verschillende functies en protocollen. Door dit ontwerp is een derde vertrouwde partij, zoals een bank, niet nodig! Wat dus ook inhoudt dat bijvoorbeeld een transactie van A naar B gaat en niet zoals bij vele banken, van A naar C naar D naar B.

    De blockchain is gedistribueerd over alle gebruikers binnen het netwerk die een kopie bijhouden. Al deze kopieën worden dankzij het bijzondere cryptografische ontwerp met elkaar in overeenstemming gebracht door delvers waardoor het netwerk tot een consensus kan komen over de actuele ware status van de gedistribueerde blocks binnen het netwerk. De gemeenschap van gebruikers moet zelf ook tot een consensus komen wanneer er iets zou moeten worden veranderd in de manier waarop Bitcoin werkt.

    Deze bijzondere gebundelde krachten maken samen de blockchain autonoom, decentraal, onveranderbaar, onkraakbaar en niet te censureren…. dit allemaal zonder noodzaak van derde partijen, werkend zonder derde partijen. ‘Voorheen’ was geld een centraal gestuurd machtsinstrument, een privilege voor vorsten, koningen en banken. Nu is er Bitcoin(en vele andere)en een gedistribueerde blockchain technologie buiten het bereik van vorsten en banken dat geld als machtsmiddel gelijkmatig distribueert over een p2p-netwerk met 1 bron van waarheid!

    Vertel me eens waar precies het verbodene in verschuilt bij de bovenbeschreven technologie? Ik kan eigenlijk juist overeenkomsten vinden tussen de Koran- en hadithwetenschappen en de Blockchain. Dit op gebied van verwerken van informatie, het verifiëren ervan en voorkomen van ongewilde aanpassingen.
    Je moet die salafi wahabis niet serieus nemen toen de printer uitkwam hadden ze het verboden omdat je de quran alleen met de hand mag schrijven pas jaren later hadden ze het weer toegestaan om de quran uit te printen zelfde ook voor video's je mag niet naar sheikh kijken op een video want je ziet een bewegende ziel en dat is haram , smartphone is ook haram ........ en als je het niet eens bent met 1 van deze fatwa's dan ben je of van de khawarij of van de fusaa9 , kortom je mag niet zelf nadenken , alleen een salafi sheikh mag voor jou nadenken en het liefst moet je in er. Grot leven en ook niet met de vliegtuig naar hadj gaan maar op een kameel want vliegtuigen zijn gemaakt door de Amerika

  11. #251
    Verbannen

    Reacties
    1.483
    30-12-2015

    Citaat Geplaatst door transporter2010 Bekijk reactie
    Je moet die salafi wahabis niet serieus nemen toen de printer uitkwam hadden ze het verboden omdat je de quran alleen met de hand mag schrijven pas jaren later hadden ze het weer toegestaan om de quran uit te printen zelfde ook voor video's je mag niet naar sheikh kijken op een video want je ziet een bewegende ziel en dat is haram , smartphone is ook haram ........ en als je het niet eens bent met 1 van deze fatwa's dan ben je of van de khawarij of van de fusaa9 , kortom je mag niet zelf nadenken , alleen een salafi sheikh mag voor jou nadenken en het liefst moet je in er. Grot leven en ook niet met de vliegtuig naar hadj gaan maar op een kameel want vliegtuigen zijn gemaakt door de Amerika
    Onzin liegen mag ni he

  12. #252
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door transporter2010 Bekijk reactie
    Je moet die salafi wahabis niet serieus nemen toen de printer uitkwam hadden ze het verboden omdat je de quran alleen met de hand mag schrijven pas jaren later hadden ze het weer toegestaan om de quran uit te printen zelfde ook voor video's je mag niet naar sheikh kijken op een video want je ziet een bewegende ziel en dat is haram , smartphone is ook haram ........ en als je het niet eens bent met 1 van deze fatwa's dan ben je of van de khawarij of van de fusaa9 , kortom je mag niet zelf nadenken , alleen een salafi sheikh mag voor jou nadenken en het liefst moet je in een grot leven en ook niet met de vliegtuig naar hadj gaan maar op een kameel want vliegtuigen zijn gemaakt door de Amerika
    is waar.

  13. #253
    عشقم

    Reacties
    3.414
    26-11-2012

    Citaat Geplaatst door Keohprewtno Bekijk reactie
    Dit is een gouden tijd om te kunnen profiteren van een systeem wat niet enkel om geld verdienen gaat maar om heel veel andere elementen op het gebied van technologie. De bitcoin zelf is niet het belangrijkste maar het systeem erachter de "blockchain". Ik heb in 2014 voor paar honder euro een paar bitcoins gehaald en kijk naar wat het nu waard is. Er zijn rond de 16.6 miljoen bitcoins in omloop en uiteindelijk gaat er een massa komen van mensen die er interesse in krijgen en dan ga je zien dat het gewoon makkelijke tonnen waard gaat worden voor 1 bitcoin. Als mensen beseffen wat het nou eigenlijk is en dat je niet meer afhankelijk bent van tussenpersonen zoals banken, makelaars, en noem het maar op dan is dat gewoon fucking ziek. Ik wil echt iedereen aanraden verdiep je in het systeem, idealogie van het onstaan en wat je er uiteindelijk allemaal mee kunt doen en je zult begrijpen dat dit de nieuwe toekomst is.

    Het gaat niet eens om het geld verdienen maar om wat uiteindelijk een ziek systeem wordt waar je volledig centraal al je transacties kunt regelen zonder transactiekosten, commissies, toren hoge fee's en shit van banken. Dat mensen in 3de wereld landen niet eens water hebben maar wel fucking telefoon met internet. Dat boeren en arbeiders nu niet via western union praktijken geld moeten sturen tegen 30% comissies maar gewoon binnen enkele seconden 500 euro naar familie aan andere kant van de wereld kunnen sturen zondat dat iemand er winst op pakt. Als dit bekend word bij de armen, rijken noem het maar op dan gaat het heel groot worden. Mensen die zeggen dat dit haram is moesten een weten hoeveel rente er wordt verdiend op "jouw" geld. De banken laten je geloven dat het jouw geld is maar geloof me het is een idee en meer niet. Jij bent niet eigenaar van je eigen geld...
    Gouden tijd om er van te kunnen profiteren is voorbij lijkt het, als men zich er nu pas in verdiept
    ♡..این خاک فریباست.. ولی خاک وطن نیست

  14. #254
    MVC Lid

    Reacties
    1.789
    17-01-2013

    Ik lees mee
    "Het leven is niet makkelijk maar Allah swt zal me helpen "
    Gebruikers horia en souad

  15. #255
    MVC Lid

    Reacties
    312
    09-01-2015

    Citaat Geplaatst door Meneer.Unknown_ Bekijk reactie
    Andere vraag.
    Het is én, en dus zijn het twee op zichzelf staande elementen. Hoe zou je kunnen komen tot een ander ruilmiddel ipv bitcoin welke wel door miljarden mensen beschikbaar is. en niet slechts 16 miljoen bitcoin voor een wereldbevolking van 6 mrd...(ongeliijkheid)
    De blockchain technologie is nog in volle ontwikkeling. Bitcoins waarde is te hoog om als dagelijkse ruilmiddel te dienen, daar zijn en/of komen andere (betere) coins voor. Bitcoin is de grondlegger en wordt vergeleken met de functie van onze hedendaagse goud.
    Andere gebruiker.