1. #1
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium

    Exclamation Wees tevreden met wat Allaah jou geschonken heeft...


    Wanhopige zoektocht..

    Je dwaalt rond op zoek naar geluk, vrijheid, liefde en rijkdom. Je zoekt her en der, er is geen plek die je niet hebt gehad of je hebt daar gekeken. Waar is geluk? Waar is vrijheid? Waar is liefde? Waar is rijkdom? Wanhopig ben je op zoek. Op zoek naar dat kleine beetje, dat jouw hart zal vullen met geluk en tevredenheid. Je zoekt het in geld, in relaties, in haram zaken of in muziek. Je krabt jezelf op je achterhoofd en denkt dat je geluk en tevredenheid nu wel zou moeten hebben gevonden, maar tevergeefs. De kreet van wanhoop overmant de wereld en houdt iedereen in bedwang. Ze rennen deze Dunya achterna, terwijl de Dunya van hen wegrent. Ze proberen deze Dunya te grijpen en vast te klampen in hun handen, niet beseffende dat deze dunya zichzelf los rukt, ongeacht hoe je hard je haar tussen je vingers probeert vast te klampen.

    Allah zegt in de Qur'aan; Het wereldse leven is niets meer dan een spel en ijdel vermaak. Doch voor degene die God vrezen, is het Tehuis van het Hiernamaals beter. Willen jullie dan niet begrijpen? (Surah al-An'aam; 32)

    O mensen, willen jullie niet begrijpen dat de geluk, vrijheid, liefde en rijkdom die jullie zoeken, slechts op één plek te vinden is. Namelijk in gehoorzaamheid aan Allah en het volgen van Zijn Wetten. Zoek je geluk? Je hebt het al die tijd in je bezit, alleen besef je het niet. De grootste geluk die jou namelijk ooit is overkomen, is Islam. Er is geen grotere gunst dan deze. Je draagt het al die tijd bij je, wil je dan niet zien? O mensen, zien jullie niet in dat de vrijheid waar jullie wanhopig op zoek naar zijn, niet te vinden is in haram praktijken. Maar in het gehoorzamen van Allah? Bij Allah, er is geen andere vrijheid buiten deze om. De vrijheid die jullie zoeken, is slechts een illusie. Vrijheid is in staat zijn om Qiyaam al-Layl te bidden. Vrijheid is in staat zijn om jouw gebeden op de juiste tijden te verrichten. Vrijheid is in staat zijn, de regels van Allah en de Sunnah van de Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) na te volgen en te praktiseren. Vrijheid is niet datgene dat dit democratisch rechtssysteem jullie gebiedt. Onbewust zijn we gevangen in dit democratisch rechtssysteem en we zijn slaven geworden. Slaven! We doen er alles aan, om de kufaar tevreden te stellen en hier zetten we onze eigen vrijheid voor opzij. Beseffen jullie dan niet dat dit helemaal geen vrijheid is? We doen er alles voor, om een schijnheilig schouderklopje te krijgen van de kufaar, zolang zij maar kunnen zeggen; 'Ah, zo 'extremistisch' is deze moslim niet.' Noem je dat vrijheid? Komen de kufaar ook naar ons toe, om te vragen of we iets wel of niet willen. Of we ons er nou wel of niet goed bij voelen, wanneer zij wederom ongehoorzaam zijn aan Allah? Wanneer zij Zijn Wetten verloochenen? Sterker nog, wanneer zij het bestaan van Allaah verloochenen? Bij Allaah, wij dienen de boodschap te verkondigen zoals deze is. Je draagt de sleutel tot vrijheid al die tijd bij je. Je hoeft slechts de juiste slot te vinden, zodat je deze deur in je hart kan openen. Een tip van de sluier.. de naam van de deur is Islam.

    Ben je op zoek naar liefde, aandacht, liefkozende woorden, een aai over de bol? Stop je zoektocht, ik heb het gevonden! Liefde is het houden van Allah en Zijn Boodschapper (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) en van je broeders en zusters omwille van Allah. Houd je meer van Allaah, dan wat dan ook op deze dunya? Zou je alles willen opofferen voor Allah? Zou je je leven willen opofferen? Je bezittingen weggeven? Zou je dit doen omwille van Allah? Ik weet namelijk bijna zeker, dat wanneer wij iemand erg graag mogen, dat wij alles doen om deze persoon blij te maken en we schenken deze persoon al onze liefde! O dienaren van Allaah, wat zijn wij een ondankbaar volk. Allah schenkt ons veel meer dan die ene dierbare persoon waar je van houdt. Je haalt nu, op ditzelfde moment toestemming met Zijn Wil! Kijk om je heen, naar jouw bezittingen, jouw lichaam, het dak boven je hoofd, het voedsel dat op tafel wordt geserveerd, de tevredenheid in je hart en bovenal jouw geloof. Bij Allah, indien jij de gehele wereld in jouw bezit had en je had Allaah niet, dan had je werkelijk niks. En indien jij niks hebt in deze dunya en je hebt Allaah, dan durf ik volmondig en met een rotsvaste overtuiging te zeggen.. Jij bent de meest rijke persoon in deze dunya. Wat voor liefde zoek je nog? Krijg je geen liefde van naasten, voel je je alleen, voel je je verlaten? Aanbidt jouw Heer en je hart zal zich vullen met liefde. Er is namelijk maar één ware liefde! En dit is liefde voor Allaah. Ibn al-Qayyim al-Djawziyyah (rahimahoe Allaah) heeft gezegd: ''Er zijn vier soorten liefde, waartussen we onderscheid moeten maken en degenen die dwalen doen dit omdat zij dit onderscheid niet maken.''

    1.) De eerste is houden van Allah. 2.) Houden van datgene waar Allah van houdt. 3.) Houden van iets omwille van Allaah. 4.) Van iets houden naast Allah [dit is afgoderij!]

    Allah zegt in de Qur'aan; “Onder de mensen zijn er, die voorwerpen van aanbidding buiten Allaah nemen en ze liefhebben, zoals zij Allaah behoren lief te hebben.” (Surah al-Baqarah; 165)

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  2. #2
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    De laatste vorm van 'liefde' is zeer gevaarlijk. Men moet oppassen dat zij de liefde die zij voor voorwerpen, mensen of andere middelen hebben niet laten overstijgen, boven de liefde die zij hebben voor Allaah. Dan heb ik nog even een vraagje, ja nog één vraag.. Je beweert van Allaah te houden, toch? ''Ja, natuurlijk houd ik van Allaah, meer dan alles in deze dunya.'' Alhamdoelillaah, ik ben blij om dat te horen. Maar wat is het dan dat jou ertoe drijft hem ongehoorzaam te zijn? Is dit vanwege jouw grenzeloos liefde die je voor Allaah bezit? Vervul je daarom je plichten niet? Omdat je buitensporig veel van Allaah houdt? Wat is het dat jij met jouw tong uitspreekt, maar niet ten uitvoer brengt met je daden? Hoe kan je beweren te houden van Allaah, zonder Zijn regels te volgen? Bij Allah, indien wij werkelijk van Allah hielden dan had je ons niet in onze huidige staat gevonden. Maar dan had je ons in een staat gezien, van velen gradaties hoger. Luister naar de denkwijze en liefde van deze sahabi, hij zei; “Als ze tegen me zouden zeggen op de Dag des Oordeels, “wij laten jouw vader en moeder jou beoordelen”, dan weiger ik dat, omdat Allah meer genadevol is voor mij dan mijn vader en moeder.” Deze grootste man was 'Ali Ibn Abi Talib (radiya Allaahoe 'anh).. Is onze denkwijze ook maar een beetje net als die van hen?!

    Ben je op zoek naar rijkdom? Stop je zoektocht, ik heb het gevonden! De Profeet (salallaahu 'alayhi wa-Salaam) heeft gezegd; ''Wees tevreden met wat je hebt gekregen van Allah en je zal tot de rijkste behoren.'' (Saheeh) Wat is het dat jouw tevredenheid schenkt? Ik ken genoeg mensen die geld in overvloed hebben, maar het geluk heeft hen niet bereikt, simpelweg omdat zij de deen hebben verlaten. En wat een betreurenswaardige staat is dat. En ik heb gehoord van mensen, die slechts één bord, één glas, één matras, één deken, twee paar kledingstukken, één paar schoenen in hun bezit hebben en zij behoren tot de meest rijke in deze dunya. Zij hebben namelijk rijkdom in hun harten. Ah, een nieuw definitie voor het woord 'rijkdom'. Rijkdom is niet te tellen of uit te drukken in geld, diamanten, goud, parels of zilver. Maar rijkdom is rijk zijn in jouw hart. Wees tevreden met wat Allaah jou geschonken heeft. Wat betreft deze dunya, kijk naar degene die het minst hebben. Wat betreft het Hiernamaals, kijk naar degene die het meest hebben (d.w.z. het hoogst presteren). Neem hen als voorbeeld en probeer in hun voetsporen te treden. Ware het niet voor de Barmhartigheid van Allaah, dan zou niemand van ons Djennah betreden.

    De Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) heeft gezegd: "Eenieder van ons zal Djennah slechts betreden, middels de Barmhartigheid van Allaah (Subhanahoe wa Ta'ala).'' Zijn metgezellen waren verbaasd en zij vroegen de Boodschapper van Allaah; ''Zelfs u, Ya Rassullullaah?'' De Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) zei hierop; ''Zelfs ik.'' (Saheeh al-Boecharie)

    Dus denk niet dat je genoeg hebt voorbereid voor morgen, bij Allah dit is zeker nooit het geval. Wees nooit tevreden met jouw prestaties voor al-Akhira, maar streef slechts naar meer. Wij wensen met onze tong het Paradijs, maar onze daden bewijzen exact het tegenovergestelde. We kunnen niet iets verlangen of vragen, waar we nauwelijks of niet naar streven. Dat is namelijk ongelooflijk egoïstisch en zelfzuchtig. Wie van ons gaat naar zijn baas voor opslag, zonder hier harder voor te werken? Willen we onszelf dan niet bewijzen? Nee, ik heb het niet over onze werkgevers. Maar ik heb het over Degene die ons het leven heeft geschonken en ons talloze gunsten heeft bewezen en nog steeds bewijst.

    Salahudeen Yusuf Ibn Ayyuub (rahimahoe Allaah) zei: ''In deze wereld zijn er mensen, voor wie stof en rijkdom dezelfde waarde hebben.''

    Hij kende stof en rijkdom dezelfde waarde toe. Hij kende namelijk de waarde van deze Dunya en hij kende de waarde van het Hiernamaals. Wie van jullie springt op bij het zien van stof op de grond?! En wie van jullie springt op bij het zien van geld op de grond? Ik ga er vanuit dat we allen 'opspringen' bij de tweede situatie.. Als we zouden opspringen en juichen van vreugde bij het zien van stof, zouden we voor gek worden verklaard.

    'Ali Ibn Abi Talib (radia Allaahu 'anh) zei mooi: ''Het wereldse leven reist van ons af en het Hiernamaals reist naar ons toe. Dus wees de kinderen van het Hiernamaals en niet van het wereldse. Vandaag is het daden verrichten zonder rekenschap, maar morgen is het rekenschap zonder het kunnen verrichten van daden.''

    Behoor niet tot degene die zullen zeggen; Wanneer de dood tot een hunner komt, zegt deze smekend: "Mijn Heer, zend mij terug. Opdat ik recht doe in hetgeen ik heb achtergelaten." (Dan wordt er gezegd): "In geen geval; het is slechts een woord dat hij uit." En achter hen is een hindernis tot de Dag waarop zij gewekt zullen worden. (Surah al-Mu'minoen; aya 99-100)

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4.330
    04-02-2013

    Baraka allahoe fik voor het delen.
    OFF.

  4. #4
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  5. #5
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  6. #6
    Hamdoelillah

    Reacties
    1.901
    15-01-2004

    Baraka Allaho feek.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    9.438
    26-12-2013

    Baraka Allahoe feek.

  8. #8
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Wa fiekounna lahoe ghairen..

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!