1. #1
    Ja ja

    Reacties
    53
    18-09-2002

    Paella???

    Hallo dames en heren,

    Wie kan mij helpen aan het recept voor paella? Ik zal het zeer op prijs stellen.

    Alvast bedankt.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    148
    20-06-2002

    Paela

    -gele rijst
    - zeevruchten of alleen garnalen
    -1 ui
    - klein bosje peterselie
    -prei
    - viskruiden
    - champignons
    - rode paprika
    - eventueel paelakruiden
    - boter
    - olijfolie
    -water
    -wok

    Bereiding:
    Was de zeevruchten, pel en was de ui en peterselie, rasp de ui in een kom en snij de peterselie erboven doe de viskruiden erbij en daarna de zeevruchten door elkaar mengen en dit afdekken. In de tussentijd dat de vis gemarrineerd wordt, was en snij je de prei in reepjes. Doe een klein laagje olijfolie in de wok daar doe je de prei in op een laag vuurtje. Was en snij de rode paprika in blokjes, doe dit bij de prei, doe er eventueel kruiden bij als je van kruiden houdt, zoals een beetje gember, paprikapoeder, zwarte en witte peper en niet te vergeten zout.
    Dit bak je even op een middelmatig vuurtje. Stoom de rijst en doe de gekruide vis bij de paprika en prei doe er een laag water bij tot alles afgedekt is en laat het koken. Bak de gesneden champignons in een laagje boter goudbruin. Als de vis en de rijst gekookt is, doe je de rijst bij de vismengsel en de champignons en event. paelakruiden en laat je het even koken.

    EET SMAKELIJK,

    (laat ff weten of je het lekker vond)
    Zorgen om het wereldse is duisternis in het hart, zorgen om het hiernamaals is licht in het hart.
    Een kans is als een zonsopgang:
    wie te lang wacht loopt hem mis.

  3. #3
    *MiSs MeKneS*

    Reacties
    128
    13-09-2002

    hmmmmm, heeerlijk
    Drie dingen uit de schat van Allah geeft
    Hij alleen aan degene van wie Hij houdt:
    Armoede, Ziekte en Geduld!!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    77
    18-05-2002

    Origineel gepost door nacira
    Paela

    -gele rijst
    - zeevruchten of alleen garnalen
    -1 ui
    - klein bosje peterselie
    -prei
    - viskruiden
    - champignons
    - rode paprika
    - eventueel paelakruiden
    - boter
    - olijfolie
    -water
    -wok

    Bereiding:
    Was de zeevruchten, pel en was de ui en peterselie, rasp de ui in een kom en snij de peterselie erboven doe de viskruiden erbij en daarna de zeevruchten door elkaar mengen en dit afdekken. In de tussentijd dat de vis gemarrineerd wordt, was en snij je de prei in reepjes. Doe een klein laagje olijfolie in de wok daar doe je de prei in op een laag vuurtje. Was en snij de rode paprika in blokjes, doe dit bij de prei, doe er eventueel kruiden bij als je van kruiden houdt, zoals een beetje gember, paprikapoeder, zwarte en witte peper en niet te vergeten zout.
    Dit bak je even op een middelmatig vuurtje. Stoom de rijst en doe de gekruide vis bij de paprika en prei doe er een laag water bij tot alles afgedekt is en laat het koken. Bak de gesneden champignons in een laagje boter goudbruin. Als de vis en de rijst gekookt is, doe je de rijst bij de vismengsel en de champignons en event. paelakruiden en laat je het even koken.

    EET SMAKELIJK,

    (laat ff weten of je het lekker vond)
    waar haal je vis- en paellakruiden?
    behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.769
    22-05-2002

    Origineel gepost door muslimaa
    waar haal je vis- en paellakruiden?
    Bij de sportschool natuurlijk, DUH!

    [glow=black]

    Gatar fel Matar...

    Want ik ga naar QATAR!

    [/glow]


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    77
    18-05-2002

    Origineel gepost door Miss_Banana
    Bij de sportschool natuurlijk, DUH!
    behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    521
    15-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    je koop gewoon een pak
    uit de supermarkt van knorr, paella, daar zit gele rijst in en
    kruiden, de rest moet je zelf toevoegen

    hilwa
    <

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    paella das echt iets dat ik nie lust

    vooral vis
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    23
    17-06-2003

    hihihihihih ik eet het echt vaak vooral in de zomer als ik opvakantie ben het is echt een aanrader!!!
    Ya'll Don't Know Me,$o Don't Try To Judge Me Cau$e I'm Hard-Headed,Experience I$ My Teacher And That'$ How I'm Gonna Live My Life.....

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.606
    18-04-2004

    Citaat Geplaatst door nacira Bekijk reactie
    Paela

    -gele rijst
    - zeevruchten of alleen garnalen
    -1 ui
    - klein bosje peterselie
    -prei
    - viskruiden
    - champignons
    - rode paprika
    - eventueel paelakruiden
    - boter
    - olijfolie
    -water
    -wok

    Bereiding:
    Was de zeevruchten, pel en was de ui en peterselie, rasp de ui in een kom en snij de peterselie erboven doe de viskruiden erbij en daarna de zeevruchten door elkaar mengen en dit afdekken. In de tussentijd dat de vis gemarrineerd wordt, was en snij je de prei in reepjes. Doe een klein laagje olijfolie in de wok daar doe je de prei in op een laag vuurtje. Was en snij de rode paprika in blokjes, doe dit bij de prei, doe er eventueel kruiden bij als je van kruiden houdt, zoals een beetje gember, paprikapoeder, zwarte en witte peper en niet te vergeten zout.
    Dit bak je even op een middelmatig vuurtje. Stoom de rijst en doe de gekruide vis bij de paprika en prei doe er een laag water bij tot alles afgedekt is en laat het koken. Bak de gesneden champignons in een laagje boter goudbruin. Als de vis en de rijst gekookt is, doe je de rijst bij de vismengsel en de champignons en event. paelakruiden en laat je het even koken.

    EET SMAKELIJK,

    (laat ff weten of je het lekker vond)

    Dit ga ik binnenkort klaar maken. Heb een zak zeevruchten in de diepvries, kan ik mooi gebruiken. Bedankt voor de duidelijke bereidingswijze
    *WEES EN BLIJF JEZELF*