1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    480
    07-12-2012

    Sjeeee.....mijn kind loopt opvallend achter volgens mij 1,8 jaar.

    Ik had het niet eens door....maar ben een beetje gaan kijken wat kinderen van 21 maanden (1,8 jaar) gemiddeld allemaal al kunnen.
    Was eigenlijk echt verbaast.
    Ik moet toe geven dat het mij niet veel doet, want ben heel veel bezig met hem....maar het verbaasde me vooral.

    Ben dus op Google gaan zoeken en kwam bij verschillende sites uit.
    de meeste kinderen die kunnen al best veel woorden zeggen...zinnen van 2 tot 3 worden....?
    die van mij zegt alleen maar 'papa' tegen iedereen. En net sinds 2 dagen noemt hij mij dus 'mama'.
    Dat hij achter liep in spreken wist ik wel...en hij word 2talig opgevoed....maar ik neem aan jullie kids ook.
    Hoe doen die van jullie het?


    Maar die kinderen kunnen dus ook puzzelen, en zichzelf alleen prima vermaken, loopfietjse etc etc.
    Ik heb hier zoveel puzzels en ook een loopfietsje maar dat kind komt pas sinds 1 dag echt voorruit met zn 1 km per uur.
    Daarbij begrijpt hij puzzelen totaaaaal niet.

    het enige wat hij begrijpt zijn de knopjes van de dvd speler en afstandbediening en kasten opentrekken en spelen met alles behalve speelgoed...en hij wil alleen maar op de laptop als ik er ook op zit.
    Ik zit nu dus nooit op de laptop als hij wakker is en tv kijken doe ik ook zelden wanneer hij er is.
    Vaak verveel ik me en dan gaan we samen spelen en anders ga ik schoonmaken en lui hangen op de bank.
    ( ja ik ben laatste tijd erg moe...heb enorme vitamine d en ijzer tekort en ben 30 weken zwanger...dus laat me)

    Ook het straffen doe ik niet zoveel omdat ik het gevoel heb dat hij het toch niet begrijpt.
    ik haal hem steeds weg en zeg dat het niet mag en dat herhaal ik 100x
    als hij 2,5 is en alles begrijpt dan ga ik wel Hitler praktijken uitvoeren en alles inhalen.

    Ik wist echt niet dat een kind van 21 maanden al zoveel moest kunnen joh.

    Hoe zit het met jullie en je kids?

  2. #2
    One way.

    Reacties
    15.366
    23-01-2008

    Sommige kinderen praten nu eenmaal laat. Is z'n ontwikkeling verder wel oke? Is hij nieuwsgierig enzo?
    En heb je het gevoel dat hij je begrijpt of helemaal niets?

    Trouwens, kinderen van die leeftijd begrijpen heeel goed wat straf is! Jij wilt denken dat ze het niet begrijpen.
    Je moet hem in de hoek zetten of desnoods in zijn eetstoel met zijn gezicht naar de muur als hij er uit loopt.. En hem goed vertellen wat hij verkeerd deed. Ze snappen het wel hoor.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Misschien is jouw kindje helemaal niet van het puzzelen. Ik heb hier thuis twee kids en ze verschillen als dag en nacht van elkaar. De ene is heel vroeg begonnen met praten, misschien voor alle kindjes van de wereld en die is nu een babbelaar. Soms moet ik oordopjes gebruiken en gewoon ja blijven knikken. Ook heeeeeeeeeeeeel laat begonnen met kruipen, lopen, zitten. De tweede precies andersom. Totaal geen interesse in praten of communicatie, meer wel heeeeele lange armen en benen die overal in elke hoek van het huis komen. De ene houdt van onderzoeken en komt voor zichzelf op. De andere is een dromer en speelt graag alleen.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    4.265
    17-10-2010

    Elk kind heeft zo zijn eigen tempo qua ontwikkeling. De ene is wat trager in spraak en de ander loopt weer wat later.

    Ik kreeg altijd commentaar waarom mijn kinderen niet kruipen en dat ze daarom achterliepen. Volgens CB klopt er niks van natuurlijk, maar je weet wel hoe andere ouders zijn. Met lopen waren ze wel heel vroeg al voor hun eerste jaar. Dus doe leuke spelletjes (knutsellen, puzelen, etc) met je kind en lees hem dagelijks voor. Dit is gewoon genoeg hoor.

    Voor de rest zelfstandig spelen komt nog wel.

  5. #5
    One way.

    Reacties
    15.366
    23-01-2008

    Citaat Geplaatst door hawael Bekijk reactie
    Elk kind heeft zo zijn eigen tempo qua ontwikkeling. De ene is wat trager in spraak en de ander loopt weer wat later.

    Ik kreeg altijd commentaar waarom mijn kinderen niet kruipen en dat ze daarom achterliepen. Volgens CB klopt er niks van natuurlijk, maar je weet wel hoe andere ouders zijn. Met lopen waren ze wel heel vroeg al voor hun eerste jaar. Dus doe leuke spelletjes (knutsellen, puzelen, etc) met je kind en lees hem dagelijks voor. Dit is gewoon genoeg hoor.

    Voor de rest zelfstandig spelen komt nog wel.
    Als je naar CB moet luisteren, heb je abnormale kinderen die niets kunnen en doen en ze mogen ook niks eten of drinken.

  6. #6
    een mamaatje

    Reacties
    410
    12-03-2003

    Mijn zoontje was ook best laat met praten. Hij kletst nu de oren van me hoofd. Elk kindje is anders. Het enige wat je kan doen is stimuleren en veel tegen hem praten enz.
    Gezegend met me kids walhamdoelillah

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    233
    26-05-2012

    Je kind tijd geven

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    480
    07-12-2012

    Lady's ik maak me ook geen zorgen hoor.....want hij is nieuwsgierig en houd van samen boekjes lezen en heeft gewoon andere dingen die hem interesseren.
    maar dat praten en zelf spelen zou ik zooo graag willen! hahaha.

    Ik hoop sowieso niet dat hij zoveel gaat praten als mij,....want dan word ik gekkkk!!

  9. #9
    Married♥

    Reacties
    5.334
    22-10-2013

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Misschien is jouw kindje helemaal niet van het puzzelen. Ik heb hier thuis twee kids en ze verschillen als dag en nacht van elkaar. De ene is heel vroeg begonnen met praten, misschien voor alle kindjes van de wereld en die is nu een babbelaar. Soms moet ik oordopjes gebruiken en gewoon ja blijven knikken. Ook heeeeeeeeeeeeel laat begonnen met kruipen, lopen, zitten. De tweede precies andersom. Totaal geen interesse in praten of communicatie, meer wel heeeeele lange armen en benen die overal in elke hoek van het huis komen. De ene houdt van onderzoeken en komt voor zichzelf op. De andere is een dromer en speelt graag alleen.
    Haahahhahaahah heb hier echt zo om gelachen een babbelaar en soms moet ik oordopjes gebruiken ma sha Allah je kindjes

    Allah is voldoende als Vriend en Allah is toereikend als Helper. -An Nisa-


  10. #10
    WOMANXYZ.COM

    Reacties
    40.294
    14-04-2005

    Door hem op schoot te nemen en de puzzels voor hem te maken, gaat ie op een gegeven moment jou nadoen.

    Praat veel tegen hem, zodra hij begint met praten stopt ie namelijk niet. Ik had dat met mijn tweeling die pas na 3 jaar begon te praten.

    Laptop en tv zo veel mogelijk uit en als hij kastjes wil leeghalen is dat niet zo erg, maar als hij ergens aan komt waar hij niet aan mag zitten dan zeg je dat 1000 keer en dan nog eens 1000 keer tot ie er vanaf blijft. Het werkt, maar wel blijven doen

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    76
    04-11-2013

    Ikzelf was ook heel laat met praten!
    Promote what you love instead of bashing what you hate.

  12. #12
    One way.

    Reacties
    15.366
    23-01-2008

    Citaat Geplaatst door team-umaima Bekijk reactie
    Lady's ik maak me ook geen zorgen hoor.....want hij is nieuwsgierig en houd van samen boekjes lezen en heeft gewoon andere dingen die hem interesseren.
    maar dat praten en zelf spelen zou ik zooo graag willen! hahaha.

    Ik hoop sowieso niet dat hij zoveel gaat praten als mij,....want dan word ik gekkkk!!
    Zelf spelen als hij enig kind is en alle aandacht gewend is, mag je nog lang op wachten.
    En praten.. Je moet echt gewoon constant tegen hem praten. En hem belonen en iets grappig maken.
    Mijn zoontje heb ik bv. buik leren zeggen door hem telkens te kietelen en mijn eigen buik te laten zien en mijn buik te kietelen en hem die te laten kietelen. Na twee dagen kwam hij dan naast me zitten en m'n buik kietelen en buik zeggen.

    Citaat Geplaatst door noona Bekijk reactie
    Door hem op schoot te nemen en de puzzels voor hem te maken, gaat ie op een gegeven moment jou nadoen.
    Praat veel tegen hem, zodra hij begint met praten stopt ie namelijk niet. Ik had dat met mijn tweeling die pas na 3 jaar begon te praten.

    Laptop en tv zo veel mogelijk uit en als hij kastjes wil leeghalen is dat niet zo erg, maar als hij ergens aan komt waar hij niet aan mag zitten dan zeg je dat 1000 keer en dan nog eens 1000 keer tot ie er vanaf blijft. Het werkt, maar wel blijven doen
    Idd, hij kopieert het laptop gedrag al, dus puzzels gaat ie zeker kopiëren.

    En ze moet hem wel straffen als hij iets doet wat niet mag, maar ook belonen als hij iets goeds heeft gedaan. Belonen bij zo kleintjes is al een knuffel of een kus en over zijn bolltje aain! Dan zijn ze al superblij

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.237
    25-04-2009

    Mijn zoontje loopt nu als langer dan een maand, maar heeft nog steeds niet door hoe zijn loopauto werkt. Hij kan op en af stappen, achteruit met de auto, maar vooruit lukt of wilt hij niet. Maak je niet druk.

    Hij kan verschillende liedjes neurien. Zoo schattig. En wel wat woordjes.

    Owh ja en hij vind kastjes lades telefoon afstandbediening mega interresant.

    Mijn schatjes mijn alles.
    Al is de leugen toch zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.

  14. #14
    One way.

    Reacties
    15.366
    23-01-2008

    Citaat Geplaatst door Kuikentje24 Bekijk reactie
    Mijn zoontje loopt nu als langer dan een maand, maar heeft nog steeds niet door hoe zijn loopauto werkt. Hij kan op en af stappen, achteruit met de auto, maar vooruit lukt of wilt hij niet. Maak je niet druk.

    Hij kan verschillende liedjes neurien. Zoo schattig. En wel wat woordjes.

    Owh ja en hij vind kastjes lades telefoon afstandbediening mega interresant.
    Wat voor loopauto heb je?

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    18.337
    29-06-2013

    me broertje kon ook pas heel laat praten en nu hopen we allemaal dat hij eve 1 minutje zijn mond houdt maar helaas
    ♡♡Nisrine & Maysae ♡♡