1. #1
    Mijn prinsesje..

    Reacties
    735
    15-06-2004

    Toon liefde aan je kinderen...

    Waarom lijken we altijd geen tijd te hebben voor onze kinderen, terwijl we wel altijd de tijd hebben om meer te werken?

    Word wakker ouders, voordat het te laat is! Word wakker voordat jullie tijd voorbij is en jullie gevuld zullen zijn met spijt en wensen. Jullie zullen wensen dat jullie jullie kinderen op een betere manier hadden groot gebracht; wensen dat jullie de tijd hadden genomen om van elke zegen die jullie kind te bieden had te genieten; wensen dat jullie jullie kind vaker geknuffeld en gekust hadden. De momenten van kinderjaren kunnen nooit vervangen worden. Jullie zullen nooit in staat zijn om de ervaringen die voor jullie verkrijgbaar waren toen jullie kind drie maanden of een jaar of vijf of tien jaren oud was terug te winnen. Zij zullen snel voorbijgaan in één oogknipper.

    Het is belangrijk om te reflecteren op de beloningen die Allah ons te bieden heeft voor onze goede daden die we verrichten. Allah geeft giften aan degenen die Hem gehoorzamen, zowel in dit leven als in het hiernamaals. Terwijl kinderen een beproeving voor ons zijn, zijn zij tevens het geweldigste geschenk die wij ooit van de Almachtige Allah zullen ontvangen. Niets kan vergeleken worden met de knuffels, glimlach en het gelach van kinderen. Hun onschuldigheid, schoonheid, en gloed dienen ons aan Allah te herinneren en de milddadigheid die Hij te bieden heeft. Het zien van onze kinderen dient ons te herinneren aan Allahs’ gunst dat zij zich onder ons bevinden.

    Wanneer Allah ons gebied aardig te zijn voor onze kinderen, zullen de voordelen van gehoorzaamheid aan Hem alleen ons toekomen; Allah heeft niets van ons nodig, Hij is Zelf Verdraagzaam, zonder enige behoefte. Allah gebied ons slechts dingen te doen die ons zullen baten en die onze aanbidding tot Hem vergroot. Wanneer wij aardig zijn jegens onze kinderen, oogsten wij de beloningen en dit zal ertoe leiden dat wij Allah zelfs meer gehoorzamen en aanbidden. Hoe kunnen wij deze prachtige mogelijkheid om dichter tot onze Heer te komen missen?

    Reflecteer op onze niveau van imaan en de genade die zich in onze harten bevindt, zoals in de volgende hadith staat: “Een nomade kwam bij de Boodschapper van Allah, (Allah’s vrede en zegen zij met hem) , en hij(Allah’s vrede en zegen zij met hem) antwoordde: “ik kan je niet helpen aangezien Allah genade uit jouw hart heeft verwijderd.” (Boekharie en Moesliem)

    Toen de Profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) zijn kleinzoon, Hasan bin Ali kuste in de aanwezigheid van Aqra bin Habis, zei Aqra: “Ik heb 10 kinderen, en ik heb nog nooit één van hen gekust.” Daarop keek de Profeet, vrede zij met hem, hem aan en zei: “Hij die niet vriendelijk is tegen anderen zal geen vriendelijkheid ontvangen.” Het kussen en knuffelen van een kind is iets dat van nature moet komen. Als een persoon zelfs niet in staat is om dit te doen, is het een teken dat genade en mededogen het hart hebben verlaten. Hoe kan een ouder meer doen wanneer de basisemoties en handelingen ontbreken?

    Als dit het geval is, dan dient de ouder zijn of haar niveau van imaan te evalueren en te corrigeren; niet alleen omwille van hem of haar, maar ook ter wille van de kinderen tegenwoordig. Geef ze een knuffel, een glimlach, een kus. Deel een verhaal met ze over onze geliefde metgezellen, of onze religie. De beloningen zullen alleen naar jouw gaan en zij zijn de meest glorierijke die de Almachtige Allah te bieden heeft.

    Vermijd spijt en verdriet. Richt jezelf tot Allah en Hij zal je leiden naar één van Zijn mooiste tekenen van Zijn Majesteit. Het is het teken dat zich recht voor jullie bevindt, in de ogen van jullie kinderen...

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.016
    17-02-2004

    Ik ben het niet helemaal met je eens.
    Jou bericht komt bij mij over als of de meeste ouders hun kinderen verwaarlozen.
    Mijn kind is mijn een en alles, heb alles voor hem over. Ik doe mijn best om mijn zoon zo goed mogelijk op te voeden en geniet elke dag met hem.
    Ik geloof niet dat er ouders zijn die met opzet hun kinderen slecht opvoeden.
    Op een zekere hoogde is het kind zelfs verantwoordelijk voor zijn daden en heb je als ouder geen invloed op.

    Tijd over om meer te werken?! Ik geloof niet dat er iemand is die "tijd over heeft" om te werken. Als het niet anders kan dan moet dat wel.
    Ook tonen wij zeker genoeg liefde aan onz kind door hem te kussen en te knuffelen (kan niet anders, zo lief en leuk als hij is).

    Met elke geboorte wordt ook liefde en verantwoording tegen over je kind geboren.
    Daar is zich ieder ouder zeker van bewust.

    liefs, Smurfi

  3. #3
    Mijn prinsesje..

    Reacties
    735
    15-06-2004

    SoebhanaAllah...Je hoeft het niet eens te zijn met het bericht ( heb het niet zelf geschreven)..Alhamdoelillah dat jij je niet aangesproken voelt door het artikeltje...dat jij er anders over denkt wil nog lang niet zeggen dat alle ouders er zo over denken.. Geloof mij, er zijn zeker ouders die niet voldoende aandacht aan hun kinderen besteden..Ouders kunnen onbewust hun kind verwaarlozen...(onwetendheid?)

  4. #4
    Simpática-cariñosa

    Reacties
    12.500
    09-02-2002

    Ik vind het heel er belangrijk dat ouders tijd voor hun kinderen hebben en dat ze hun de liefde geven die ze nodig hebben, alhamdoulilah is dat bij ons ook het geval.......
    In Love again

  5. #5
    M.

    Reacties
    3.423
    01-04-2003

    Is inderdaad belangerijk om je kinderen genoeg liefde en aandacht te geven ook goed voor hun ontwikkeling..

  6. #6
    Ben best lief

    Reacties
    43
    09-02-2005

    Breng je kinderen groot met al het goede dat van Allah komt en wat in jou macht ligt. Soms is het niet anders dat ouders MOETEN werken om hun kindjes te voeden en zo. Maar zoals ayoub al zei, je grijp elke kans om het moment, dag, week, maand of jaar van je kind mee te maken, want wie week krijg je inderdaad spijt of wensen die niet eigenlijk onmogelijk zijn, zoals nog eens meemaken toen je kindje voor het eerst zijn eerste stapjes zette enzovoorts.

  7. #7
    Ben best lief

    Reacties
    43
    09-02-2005

    Breng je kinderen groot met al het goede dat van Allah komt en wat in jou macht ligt. Soms is het niet anders dat ouders MOETEN werken om hun kindjes te voeden en zo. Maar zoals ayoub al zei, grijp elke kans om het moment, dag, week, maand of jaar van je kind mee te maken, want wie weet krijg je inderdaad spijt of wensen die eigenlijk onmogelijk zijn, zoals nog eens meemaken toen je kindje voor het eerst zijn eerste stapjes zette enzovoorts. Ik denk en hoop dat er weinig ouders zullen zijn die al dat moois van hun kinderen willen missen, weet het wel heeeeeel zeker!

  8. #8

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    2.526
    11-08-2004

    salaam oe alaikom

    liefde tonen aan je kindjes is inderdaad zeeer belangrijk het bepaalt ook gelijk de relatie die je met je kind zal hebben, ook als het kind al ouder is, ik merk het bijmezelf mijn ouders hebben me alhamdoelilah altijd liefdevol opgevoedt en zelfs nu ik al volwassen ben stoei ik nog stees met mn pa en kan ik ontzettend veel met mn ma lachen.
    Alhamdoelilah!

  10. #10
    Hier ben ik dan!

    Reacties
    1.863
    27-10-2003

    In ons cultuur is het helaas zo dat men een bepaald idee over het hebben van kinderen heeft dat men zich niet op het gevolg ervan focust. Veel mensen nemen gewoonweg kinderen om het hebben ervan. En niet om ze een goede opvoeding te geven en/of om ervan te genieten.

    Dit leid ik af uit (asociale) Marokkaanse en Turkse jongetjes (11 tot 17 jaar) die bijvoorbeeld in de tram een ontzettende herrie schoppen en passagiers lastigvallen. Echt voorschut gewoon. Dat zijn jongetjes die geen opvoeding hebben gehad. Dat zijn jongetjes wiens ouders baren en naar buiten gooien. Dat zijn kinderen van ouders die het idee hebben dat hoe meer kinderen je hebt hoe meer je gewaardeerd wordt door je omgeving en/of het idee dat ze later goed opgevangen zullen worden.

    Als men wat jij zegt oem_ayoub meer naar het geloof zou kijken, dan zouden ze hun kids veel beter opvoeden maar helaas wordt de islam vaak achterwege gelaten. Je moet natuurlijk wel een bepaald denkniveau bezitten om de regels van de islam te kunnen toepassen. Zo ver zijn veel Marokkanen niet en dat neem ik ze ook niet kwalijk, want in Marokko hebben ze vroeger geen Arabisch geleerd (ik noem maar wat) laat staan lessen in de koran.

    p.s. Niet elke Marokkaan is ook per definitie moslim, daar moeten veel mensen op dit forum ook eens rekening mee houden.