Poll resultaten: Mijn hoofdoorzaak van het nog niet getrouwd zijn is:

Stemmers
9. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Ik tref echt niemand

    2 22,22%
  • Ik ben te kieskeurig

    1 11,11%
  • Ik ben te angstig/onzeker

    1 11,11%
  • Andere mensen bellemeren mij om te trouwen

    2 22,22%
  • Anders....

    3 33,33%
  1. #31
    gwn ik

    Reacties
    1.926
    19-10-2008

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Wat zou daarvoor moeten gebeuren?
    We zijn te veel geclaimd door onze Marokkaanse gemeenschap. Dat moet sowieso stoppen.
    Ouders willen niet dat hun zoon een gescheiden vrouw neemt. Waarom niet? omdat andere Marokkanen gaan roddelen......
    Ouders willen niet dat hun dochter met een man trouwt die geen eigen bedrijf heeft. Waarom niet? omdat andere Marokkanen gaan roddelen.....
    Ook dit speelt een zeer grote rol!! Te veel cultuur en te weinig geloof dat is o.a. waar de ellende vandaan komt.
    Dus ik denk op de eerste plaats ---> terugkeren naar onze liefdevolle Islaam!! en dan naar de andere punten kijken
    Allahoemma innaka 3affoewwoen toeh’ibboe al-3afwa faa3foe ‘anna.

  2. #32
    gwn ik

    Reacties
    1.926
    19-10-2008

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Zowieso research doen, maar dan moet wel eerst iemand zich aankondigen en dit blijkt het grootste probleem te zijn. Men treft elkaar niet!
    Ja... hoe komt dat, dat we elkaar niet treffen?
    Allahoemma innaka 3affoewwoen toeh’ibboe al-3afwa faa3foe ‘anna.

  3. #33
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door L3007 Bekijk reactie
    We zijn te veel geclaimd door onze Marokkaanse gemeenschap. Dat moet sowieso stoppen.
    Ouders willen niet dat hun zoon een gescheiden vrouw neemt. Waarom niet? omdat andere Marokkanen gaan roddelen......
    Ouders willen niet dat hun dochter met een man trouwt die geen eigen bedrijf heeft. Waarom niet? omdat andere Marokkanen gaan roddelen.....
    Ook dit speelt een zeer grote rol!! Te veel cultuur en te weinig geloof dat is o.a. waar de ellende vandaan komt.
    Dus ik denk op de eerste plaats ---> terugkeren naar onze liefdevolle Islaam!! en dan naar de andere punten kijken
    Insch'Allah maar dan blijft een groot vraagteken. Juist die mensen die bezig zijn met Deen klagen over het probleem geen huwelijkspartner te vinden. Waar ligt dit aan?
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  4. #34
    gwn ik

    Reacties
    1.926
    19-10-2008

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Insch'Allah maar dan blijft een groot vraagteken. Juist die mensen die bezig zijn met Deen klagen over het probleem geen huwelijkspartner te vinden. Waar ligt dit aan?
    Dat is een goede vraag waar ik helaas ook geen antwoord op weet.
    Ik wacht geduldig af, tot Allah iemand op mijn pad brengt.

    Waar denk jij dat het aan ligt?
    Allahoemma innaka 3affoewwoen toeh’ibboe al-3afwa faa3foe ‘anna.

  5. #35
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door L3007 Bekijk reactie
    Dat is een goede vraag waar ik helaas ook geen antwoord op weet.
    Ik wacht geduldig af, tot Allah iemand op mijn pad brengt.

    Waar denk jij dat het aan ligt?
    haaha we weten allemaal dat er een huwelijksmarkt crisis maar niemand weet waarom.

    Geen idee waar het aan ligt. Wantrouwen? Verwesterd? Geïsoleerde levens? Veeleisend? Te afwachtend?

    Allah wa a3lam. Maar ik denk altijd dat mannen meer kunnen doen aan het probleem. Wij kunnen immers niet met suiker gaan aankloppen...
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  6. #36
    gwn ik

    Reacties
    1.926
    19-10-2008

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    haaha we weten allemaal dat er een huwelijksmarkt crisis maar niemand weet waarom.

    Geen idee waar het aan ligt. Wantrouwen? Verwesterd? Geïsoleerde levens? Veeleisend? Te afwachtend?

    Allah wa a3lam. Maar ik denk altijd dat mannen meer kunnen doen aan het probleem. Wij kunnen immers niet met suiker gaan aankloppen...
    Het zijn inderdaad verschillende factoren. Wantrouwen speelt een zeer grote rol maar ook veel te afwachtend zijn die mannen. Waar wachten ze nou op? Op meer en beter denk ik veeleisend dus. Want ze willen allemaal wel trouwen.. maar..???

    Hell no dat ik als dame het eerste contact leg.
    Allahoemma innaka 3affoewwoen toeh’ibboe al-3afwa faa3foe ‘anna.

  7. #37
    gwn ik

    Reacties
    1.926
    19-10-2008

    Ik zou graag reacties van mannelijke leden willen zien.
    Allahoemma innaka 3affoewwoen toeh’ibboe al-3afwa faa3foe ‘anna.

  8. #38
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door L3007 Bekijk reactie
    Het zijn inderdaad verschillende factoren. Wantrouwen speelt een zeer grote rol maar ook veel te afwachtend zijn die mannen. Waar wachten ze nou op? Op meer en beter denk ik dus. Want ze willen allemaal wel trouwen.. maar..???

    Hell no dat ik als dame het eerste contact leg.
    ?

    Oh ja Trots was ik vergeten in mijn lijstje hihih

    Maar ik weet ook niet waar veel mannen op wachten. Bang voor afwijzing?

    Ik denk niet dat we dit probleem vannacht nog zullen oplossen dus ik ga er nog een nachtje over slapen. Dank je voor het meedenken wordt vervolgd..
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    153
    20-06-2013

    De harde waarheid is inderdaad dat ("praktiserende") mannen te afwachtend zijn en vaak omdat ze veeleisend zijn.

    Schoonvader moet ook aimabel zijn etc.

  10. #40
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Resilient Bekijk reactie
    De harde waarheid is inderdaad dat ("praktiserende") mannen te afwachtend zijn en vaak omdat ze veeleisend zijn.

    Schoonvader moet ook aimabel zijn etc.
    Dus dat is het! Tja dan kun je lang wachten als idd de hele familie gescreend wordt en daarnaast de dame is kwestie ten eerste door de keuring moet komen.

    Dat worden dan allemaal oude bruidjes en bruidegommen
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  11. #41
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door L3007 Bekijk reactie
    Ik zou graag reacties van mannelijke leden willen zien.
    Wat vind je van de reactie van Resilient. Dat zou het nog wel eens kunnen zijn
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    490
    23-02-2013

    Gewoon met een niet-Marokkaan trouwen dan maar. Nemen minder tijd in beslag en doen minder moeilijk! Ik heb intussen mijn eisen bijgesteld. Hij hoeft niet perse Marokkaans te zijn

  13. #43
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Rola777 Bekijk reactie
    Gewoon met een niet-Marokkaan trouwen dan maar. Nemen minder tijd in beslag en doen minder moeilijk! Ik heb intussen mijn eisen bijgesteld. Hij hoeft niet perse Marokkaans te zijn
    Dat zou kunnen, maar is niet voor iedereen DE oplossing. De meeste zouden toch het liefst met een Marokkaan trouwen en als het nog even kan ook nog zelfde stam.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    490
    23-02-2013

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Dat zou kunnen, maar is niet voor iedereen DE oplossing. De meeste zouden toch het liefst met een Marokkaan trouwen en als het nog even kan ook nog zelfde stam.
    Snap ik. Ik heb zelf ook de voorkeur voor een Marokkaan van Berberse komaf. Het rare is je voldoet aan alle eisen, MAAR ze wachten op wat beters ofzo. Ik weet niet wat het is. We worden er niet jonger erop, dus ik sluit andere afkomst zeker niet uit. Alhoewel bepaalde afkomsten sluit ik WEL uit, omdat ik daar echt niet voor kan vallen......

  15. #45
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Rola777 Bekijk reactie
    Snap ik. Ik heb zelf ook de voorkeur voor een Marokkaan van Berberse komaf. Het rare is je voldoet aan alle eisen, MAAR ze wachten op wat beters ofzo. Ik weet niet wat het is. We worden er niet jonger erop, dus ik sluit andere afkomst zeker niet uit. Alhoewel bepaalde afkomsten sluit ik WEL uit, omdat ik daar echt niet voor kan vallen......
    haha dus meer een wanhoopsdaad. Ik weet het ook niet meid, ik zal nooit mezelf als voorbeeld nemen. Maar ik ken andere meiden in mijn omgeving waarbij ik denk pff als ik een man was dan was ik echt allangggg bij haar vader langsgeweest. Ondertussen is dan de dame in kwestie al bijna 30. Ze is dan en netjes, familiemens, bezig met Deen, gestudeerd, goeduitziend gewoon Alles! Waarom wordt zo een dame niet gezien?
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her