Poll resultaten: Mijn hoofdoorzaak van het nog niet getrouwd zijn is:

Stemmers
9. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Ik tref echt niemand

    2 22,22%
  • Ik ben te kieskeurig

    1 11,11%
  • Ik ben te angstig/onzeker

    1 11,11%
  • Andere mensen bellemeren mij om te trouwen

    2 22,22%
  • Anders....

    3 33,33%
  1. #1231
    MVC Lid

    Reacties
    1.369
    21-09-2012

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Wow wat leuk nieuws!!! Mabrouk en Allah ie kemel bel ghair

    Wil je ons niet vertellen hoe je hem hebt gevonden, of hoe jij gevonden bent?? Want daar gaat eigenlijk heel deze topic over, hoe kom je aan de juiste partner.

    Mag ook via pm als je het liever niet in het openbaar bekendmaakt.

    Superrrrr veeeeel geluk met je aanstaande en amin op je doua voor ons.
    Ameen en dank je wel schat. Ik heb er geen enkel probleem mee te vertellen hoe we elkaar hebben gevonden. Alhoewel ik zal enkele details weglaten om begrijpelijke redenen. Mijn verloofde is mashaAllah een praktiserende soennitische moslim en van origine uit een ander Arabisch land, maar geen Marokkaan. Allereerst is mijn oudste broer degene geweest die ons heeft 'gekoppeld', mijn verloofde is een hele goede vriend van hem. Hij heeft mij toevallig een keer gezien toen ik bij mijn broer op bezoek was en heeft toen toch maar de stoute schoenen aangetrokken en na een poosje bij mijn broer gewoon naar mij gevraagd. Ik twijfelde eerst heel erg of ik wel met hem een gesprekje zou voeren, maar toen heb ik er goed over nagedacht en na ons eerste gesprek was ik eigenlijk heel enthousiast. We zijn dus meteen verloofd maar niet iedereen in onze omgeving weten dit trouwens. Pas als we gaan trouwen en dat is als het aan ons ligt in sha Allah binnenkort, dan pas mag echt iedereen het weten.
    Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience

    (account overgenomen)

  2. #1232
    MVC Lid

    Reacties
    1.369
    21-09-2012

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Wilde ik ook vragen, maar misschien is het toch iets te privé. Ik zou het ook wel via pm willen weten. Maar snap heel goed als ze het voor haar zelf wilt houden.
    Geen enkel probleem meid, de details die ik liever onherkenbaar houd zal ik sowieso niet op dit forum plaatsen. Maar in grote lijnen heb ik het wel geplaatst. Het is ook jullie heel erg van harte gegund
    Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience

    (account overgenomen)

  3. #1233
    MVC Lid

    Reacties
    1.369
    21-09-2012

    Citaat Geplaatst door Mustaeenah Bekijk reactie
    Ik word stilaan gek nu.... Ik doe sebab maar walou. Mijn geduld geraakt bijna op nu
    Die periode heb ik ook gehad, maar daar word je echt ongelukkig en gestresst van geloof me. Ik zelf ben aardig op leeftijd, wie weet ben ik hier wel de oudste. Maar ik heb na pas een lange tijd geleerd dat je nooit je geluk afhangen van een ander. Leer meer van jezelf te houden dan van een mogelijke partner. Wat ik ook heb geleerd maak je keuze niet op basis van de omgeving of familie maar echt op basis wat JIJ wilt. Wellicht ben ik pas zover gekomen nadat ik mijn manier van denken heb veranderd.
    Laat je in ieder geval niet gek maken! Werk aan jezelf want dan wordt je een veel betere echtgenote en moeders straks in sha Allah. Alles is mektab.
    Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience

    (account overgenomen)

  4. #1234
    MVC Lid

    Reacties
    253
    07-11-2012

    Citaat Geplaatst door Moncoeur Bekijk reactie
    Ameen en dank je wel schat. Ik heb er geen enkel probleem mee te vertellen hoe we elkaar hebben gevonden. Alhoewel ik zal enkele details weglaten om begrijpelijke redenen. Mijn verloofde is mashaAllah een praktiserende soennitische moslim en van origine uit een ander Arabisch land, maar geen Marokkaan. Allereerst is mijn oudste broer degene geweest die ons heeft 'gekoppeld', mijn verloofde is een hele goede vriend van hem. Hij heeft mij toevallig een keer gezien toen ik bij mijn broer op bezoek was en heeft toen toch maar de stoute schoenen aangetrokken en na een poosje bij mijn broer gewoon naar mij gevraagd. Ik twijfelde eerst heel erg of ik wel met hem een gesprekje zou voeren, maar toen heb ik er goed over nagedacht en na ons eerste gesprek was ik eigenlijk heel enthousiast. We zijn dus meteen verloofd maar niet iedereen in onze omgeving weten dit trouwens. Pas als we gaan trouwen en dat is als het aan ons ligt in sha Allah binnenkort, dan pas mag echt iedereen het weten.
    Mabrouk Zuster! Moge Allah het voor jullie vergemakkelijken en jullie huwelijk zegenen. Via een Fam. is idd vele maken beter. Je broer kent hem goed en hij jou broer. Belangrijkste is dat hij praktiserend is en Allah vreest, dan heb jij ook niets van hem te vrezen.

  5. #1235
    MVC Lid

    Reacties
    1.369
    21-09-2012

    Citaat Geplaatst door muslima2013 Bekijk reactie
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie elkaar hebben leren kennen en wat voor jou de punten waren om de knoop door te hakken. Je was wat sceptisch over het huwelijk en nu verloofd Mabrouk! Moge Allah het voor gemakkelijken en zegenen.
    De punten dat ik de knoop heb doorgehakt was dat ik erg tevreden was over zijn karakter en zijn reputatie ook van wat ik van mijn broer heb gehoord qua praktiseren. En toen ik met hem sprak zaten we behoorlijk op dezelfde lijn. Wat me met name aansprak was zijn geduld! Zoals je wellicht weet is geduld nou in onze gemeenschap nou niet bepaald een sterk punt. Ik zocht al die tijd een man die WEL geduldig was. Werkelijk waar de mannen waar ik eerder in het verleden aan was voorgesteld bleken allemaal niet geduldig te zijn, maar alhamdoullilah als je de ware ontmoet dan klikt het gewoon. En zo zie je maar geduld is een schone zaak.
    Ameen op je doua en moge Allah jou in sha Allah ook verblijden met een goede man
    Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience

    (account overgenomen)

  6. #1236
    MVC Lid

    Reacties
    1.369
    21-09-2012

    Citaat Geplaatst door muslima2013 Bekijk reactie
    Mabrouk Zuster! Moge Allah het voor jullie vergemakkelijken en jullie huwelijk zegenen. Via een Fam. is idd vele maken beter. Je broer kent hem goed en hij jou broer. Belangrijkste is dat hij praktiserend is en Allah vreest, dan heb jij ook niets van hem te vrezen.
    baraka Allahufiki. Het is inderdaad beter via familie, die kennen je goed en durven je ook te koppelen. En geloof is inderdaad het belangrijkste in de keuze van een levenspartner
    Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience

    (account overgenomen)

  7. #1237
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Moncoeur Bekijk reactie
    Ameen en dank je wel schat. Ik heb er geen enkel probleem mee te vertellen hoe we elkaar hebben gevonden. Alhoewel ik zal enkele details weglaten om begrijpelijke redenen. Mijn verloofde is mashaAllah een praktiserende soennitische moslim en van origine uit een ander Arabisch land, maar geen Marokkaan. Allereerst is mijn oudste broer degene geweest die ons heeft 'gekoppeld', mijn verloofde is een hele goede vriend van hem. Hij heeft mij toevallig een keer gezien toen ik bij mijn broer op bezoek was en heeft toen toch maar de stoute schoenen aangetrokken en na een poosje bij mijn broer gewoon naar mij gevraagd. Ik twijfelde eerst heel erg of ik wel met hem een gesprekje zou voeren, maar toen heb ik er goed over nagedacht en na ons eerste gesprek was ik eigenlijk heel enthousiast. We zijn dus meteen verloofd maar niet iedereen in onze omgeving weten dit trouwens. Pas als we gaan trouwen en dat is als het aan ons ligt in sha Allah binnenkort, dan pas mag echt iedereen het weten.
    Ah leuk dat je dit met ons deelt!
    Super veel geluk samen, Allah ie kemel bel ghair!!
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  8. #1238
    MVC Lid

    Reacties
    20
    15-02-2009

    Citaat Geplaatst door Moncoeur Bekijk reactie
    Inmiddels verloofd Het was heel snel gegaan. Bij mijn laatste post was er wel iets gaande, maar had ik nog niet geaccepteerd. Binnen een week was ik alsnog verloofd. Zo zie je maar dat het leven niet te voorspellen is.
    Gaat ook voor jullie gebeuren in sha Allah. Het trouwen op zich is geen kunst maar de juiste partner trouwen is veel belangrijker.
    Van harte gefeliciteerd dame! En jouw verhaal geeft nog hoop: degenen die geduld hebben en niet toegeven, zullen uiteindelijk beloond worden, hoe dan ook insha'llah.

    Dat het een gezegend huwelijk mag worden waarin jullie rust bij elkaar zullen vinden, insha'llah

  9. #1239
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Nog meer die inmiddels trouwplannen hebben?
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  10. #1240
    MVC Lid

    Reacties
    271
    18-11-2014

    Ik wil ook heel graag trouwen maar ik heb geen geld

  11. #1241
    AmantuKitaabi

    Reacties
    109
    22-08-2012

    Neen nog steeds geen trouwplannen
    De Vrouwen der Vrouwen | De ware voorbeelden
    http://www.youtube.com/watch?v=OnQKZB7HmE4

    "Jouw Heer heeft jou (O, Moh'ammed) niet verlaten en Hij is niet kwaad op jou." (soerat ad-Dhoeh'a (93), aayah 3

  12. #1242
    .

    Reacties
    5.752
    13-01-2008

    Ik heb het opgegeven en me erbij neergelegd.


  13. #1243
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Rhimou Bekijk reactie
    Neen nog steeds geen trouwplannen
    Moge Allah je zo snel mogelijk verblijden met een leuke Godvrezende man!
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  14. #1244
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Selsabiel Bekijk reactie
    Ik heb het opgegeven en me erbij neergelegd.

    Nee kom op positief blijven
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  15. #1245
    .

    Reacties
    5.752
    13-01-2008

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Nee kom op positief blijven
    Totdat ik solo in de bejaardenhuis zit een pokerface opzetten lukt me niet meer