Poll resultaten: Mijn hoofdoorzaak van het nog niet getrouwd zijn is:

Stemmers
9. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Ik tref echt niemand

    2 22,22%
  • Ik ben te kieskeurig

    1 11,11%
  • Ik ben te angstig/onzeker

    1 11,11%
  • Andere mensen bellemeren mij om te trouwen

    2 22,22%
  • Anders....

    3 33,33%
  1. #1531
    MVC Lid

    Reacties
    72
    08-12-2012

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Mooi gezegd Allahoema Amin
    Baraka Allahoe fieki,

    Laten we alles eraan doen om elkaar te stimuleren in het goede en vooral niet wanhopen gezien elk vorm van ondankbaar gedrag dienen af te keuren. Overal zit wijsheid achter alleen wij mensen die het slechte op ons afroepen.
    Elhamdullilah, Moge Allah soubhana wa talaa ons sbar geven en al onze harten versterken met imaan&taqwaa.

    Vele willen trouwen maar laten zich misleiden door twistgesprekken wat er met elkaar worden gedeeld, waardoor wij niet meer realistisch kunnen denken en ons vertrouwen naar Allah Soubhana wa talaa volledig vergeten. Hij die ons Risk bepaald, Hij die ons smeekgebeden Hoort, Hij die ons kan helpen tegen elk vorm van kwalen, Hij die op de hoogte is wat ons lot wordt en welk wederhelft wij zullen treffen.

    Daarom beste forum broeders/zusters laten we ons hoop niet verlezen en vooral kennis blijven vergaren in ons prachtig geloof, waardoor we beter kunnen omgaan met tegen slagen en het keuze maken van ons wederhelft.

  2. #1532
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Aladin_ Bekijk reactie
    Baraka Allahoe fieki,

    Laten we alles eraan doen om elkaar te stimuleren in het goede en vooral niet wanhopen gezien elk vorm van ondankbaar gedrag dienen af te keuren. Overal zit wijsheid achter alleen wij mensen die het slechte op ons afroepen.
    Elhamdullilah, Moge Allah soubhana wa talaa ons sbar geven en al onze harten versterken met imaan&taqwaa.

    Vele willen trouwen maar laten zich misleiden door twistgesprekken wat er met elkaar worden gedeeld, waardoor wij niet meer realistisch kunnen denken en ons vertrouwen naar Allah Soubhana wa talaa volledig vergeten. Hij die ons Risk bepaald, Hij die ons smeekgebeden Hoort, Hij die ons kan helpen tegen elk vorm van kwalen, Hij die op de hoogte is wat ons lot wordt en welk wederhelft wij zullen treffen.

    Daarom beste forum broeders/zusters laten we ons hoop niet verlezen en vooral kennis blijven vergaren in ons prachtig geloof, waardoor we beter kunnen omgaan met tegen slagen en het keuze maken van ons wederhelft.

    WijZe woorden

    En moge Allah de mannen weer meer vertrouwen en lef geven om stappen te zetten en de vrouwen wijsheid geven om dit goed op te pakken.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  3. #1533
    MVC Lid

    Reacties
    72
    08-12-2012

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    WijZe woorden

    En moge Allah de mannen weer meer vertrouwen en lef geven om stappen te zetten en de vrouwen wijsheid geven om dit goed op te pakken.
    Allahoe ma amien oegti,

    Niks is mooier dan samen het geloof praktiseren en elkaar stimuleren in het goede. Hele wijze woorden Ma sha Allah, ik merk inderdaad dat vele angsten ervaren ik ben er ook bang voor. Wil niet falen in mijn keuze en mag wel wat flexible zijn met het maken van mijn keuze naar een goed wederhelft.

    Maar zelf denk ik dat ik een moeilijk smaak heb en sterk praktiserend zuster wil. Moet ook aan mijn verlegenheid werken haha

    Wij blijven positief in sha Allah!

  4. #1534
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Hoe gaat het nu met iedereen?
    Ben wel benieuwd. Was gestopt met reageren omdat het te negatief werd. Maar ik lees weer positieve reacties elhamdullah

  5. #1535
    MVC Lid

    Reacties
    594
    02-12-2012

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Hoe gaat het nu met iedereen?
    Ben wel benieuwd. Was gestopt met reageren omdat het te negatief werd. Maar ik lees weer positieve reacties elhamdullah


    Het gaat prima Alhamd en met jou?

    het woordje respect is ver te zoeken bij sommige mensen. mensen van deze tijd hebben er totaal geen respect meer voor elkaar. Sommige mensen zijn nooit ergens schuldig aan en wijzen altijd met de vinger naar de anderen. Tip voor negatieve mensen; K zou zeggen kijk eerst in de spiegel en check echt wie daar staat. een beter milieu begint bij jezelf.

  6. #1536
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Mouradd Bekijk reactie
    Het gaat prima Alhamd en met jou?

    het woordje respect is ver te zoeken bij sommige mensen. mensen van deze tijd hebben er totaal geen respect meer voor elkaar. Sommige mensen zijn nooit ergens schuldig aan en wijzen altijd met de vinger naar de anderen. Tip voor negatieve mensen; K zou zeggen kijk eerst in de spiegel en check echt wie daar staat. een beter milieu begint bij jezelf.
    Negatief zijn komt ook van shaytaan. Wij als moslims leren elhamdoulilah zeggen op elke situatie . Allah verwacht van ons dat we van het beste uitgaan en op Hem vertrouwen. Waar waren we zonder ons geloof geweest. ..vraag ik me vaak af

    Elhamdullah dat het goed gaat
    Ik ben ondertussen op papier getrouwd geweest en recentelijk gescheiden.
    Ondanks dat ik heel voorzichtig ben geweest heb ik toch een fout gemaakt. Dus zie ik het als mektab. Een fout waaruit ik mij lering trek. Het gaat dus redelijk goed.

    Ik ben ook heel benieuwd naar de rest.

  7. #1537
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Negatief zijn komt ook van shaytaan. Wij als moslims leren elhamdoulilah zeggen op elke situatie . Allah verwacht van ons dat we van het beste uitgaan en op Hem vertrouwen. Waar waren we zonder ons geloof geweest. ..vraag ik me vaak af

    Elhamdullah dat het goed gaat
    Ik ben ondertussen op papier getrouwd geweest en recentelijk gescheiden.
    Ondanks dat ik heel voorzichtig ben geweest heb ik toch een fout gemaakt. Dus zie ik het als mektab. Een fout waaruit ik mij lering trek. Het gaat dus redelijk goed.

    Ik ben ook heel benieuwd naar de rest.
    Ghair inschallah meid jij durft tenminste stappen te zetten kan ik van mezelf niet zeggen. Juist die voorzichtigheid maakt het ook weer moeilijk om je over te geven en een stap te zetten. Bang dat het misgaat. Maar als je niks doet gebeurt er ook niks. Jij hebt de stap gezet maar Allah beeft bepaald dat het toch anders gaat, Ghair inschallah.

    Wil je ons vertellen wat er dan mis is gegaan, jouw ervaring kan anderen helpen misschien. Mag ook via Pm als je liever niet openbaar zet.

    Ik ben deze topic gestart destijds omdat ik echt het gevoel had dat er soort crisis is op de Marokkaanse huwelijksmarkt. Voor mijn gevoel is deze crisis er nog steeds en dit is te zien aan alle topics die geopend worden met soortgelijk onderwerp.

    Het is weer vrijdag mooie dag voor doua

    Moge Allah een ieder met een huwelijkswens verblijden met wenen kwieke vrome partner.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  8. #1538
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Sobhannalah ik keek
    Net even terug wanneer ik deze
    Topic geopend had, 2013!!! Ik schrok echt zo lang geleden alweer.

    De tijd haalt ons In lieve mensen
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  9. #1539
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Ghair inschallah meid jij durft tenminste stappen te zetten kan ik van mezelf niet zeggen. Juist die voorzichtigheid maakt het ook weer moeilijk om je over te geven en een stap te zetten. Bang dat het misgaat. Maar als je niks doet gebeurt er ook niks. Jij hebt de stap gezet maar Allah beeft bepaald dat het toch anders gaat, Ghair inschallah.

    Wil je ons vertellen wat er dan mis is gegaan, jouw ervaring kan anderen helpen misschien. Mag ook via Pm als je liever niet openbaar zet.

    Ik ben deze topic gestart destijds omdat ik echt het gevoel had dat er soort crisis is op de Marokkaanse huwelijksmarkt. Voor mijn gevoel is deze crisis er nog steeds en dit is te zien aan alle topics die geopend worden met soortgelijk onderwerp.

    Het is weer vrijdag mooie dag voor doua

    Moge Allah een ieder met een huwelijkswens verblijden met wenen kwieke vrome partner.
    Blij dat ik van jou hoor. Ik snap jouw voorzichtigheid. Maar als je aan mij zou vragen: zou je nog een keer dit doen? Dan zeg ik ja. Ik gaf met niya mijn ja woord en vertrouwde volledig op Allah

    Mijn ex-man heeft mij in Marokko gezien. Hij heeft mijn hand gevraagd met daarbij de vraag om bij hem te wonen. Na veel te hebben overwogen heb ik ja gezegd en zijn we zo snel mogelijk getrouwd op papier. Een klein feestje gingen we houden zodra ik terug kwam.
    Ik moest eerst terug gaan Nederland om zo alles te regelen en voor te bereiden voor mijn verhuizing naar Marokko. In deze periode hadden we heel veel telefonisch contact. Alhoewel ik na het tekenen van het huwelijkscontract bij mij de twijfels begonnen. Ik heb het afgeschoven op shaytaan, wat me weer vooruit heeft geholpen. Maar goed tijdens onze telefonische contact leerde ik hem heel goed kennen. Ik kwam tot de conclusie dat hij heel anders was. Logisch, hij is in marokko opgegroeid en ik in Nederland. Maar het meest pijnlijke was het geloof. We hadden zo een grote kloof erin. Hij praktiseerde niet en was te veel met het wereldse leven bezig. Natuurlijk speelde er veel meer. Maar dat kan ik niet delen. Hij was niet zozeer een slecht persoon. Maar we waren niet op de zelfde golflengte. Dus heb ik er een eind aangemaakt voordat het te laat was. Subhannah Allah. Ik heb zoveel gebeden om tot een antwoord te komen. Niet om in details te treden, maar Allah heeft voor mij de keus gemakkelijk gemaakt. En waarom ben ik blij met deze ervaring. Ik weet nu echt wat ik zoek in een man. En zal dit enorm waarderen omdat ik het slechter heb ervaren .

    Zo dat was een lange tekst
    Hopelijk hebben jullie er wat aan

  10. #1540
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    @ somaya7

    Ik waardeer het echt dat je dit met ons deelt, Djazak Allah ghairan.

    Dat is wat ik zei jij durft tenminste, je hebt ja gezegd en je vertrouwen bij Allah gelegd. Het is niks geworden, maar je hebt het geprobeerd en er ook iets van geleerd.

    Mag ik vragen of je er later pas achter kwam dat geloof op een laag pitje stond? Dus eerst dacht je dat het er wel was, maar later bleek van niet?

    Je bent extra dapper, je durft een stap te zetten richting het huwelijk EN je was bereid te emigreren.

    Moge Allah jou verblijden met een vrome echtgenoot.

  11. #1541
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    @ somaya7

    Ik waardeer het echt dat je dit met ons deelt, Djazak Allah ghairan.

    Dat is wat ik zei jij durft tenminste, je hebt ja gezegd en je vertrouwen bij Allah gelegd. Het is niks geworden, maar je hebt het geprobeerd en er ook iets van geleerd.

    Mag ik vragen of je er later pas achter kwam dat geloof op een laag pitje stond? Dus eerst dacht je dat het er wel was, maar later bleek van niet?

    Je bent extra dapper, je durft een stap te zetten richting het huwelijk EN je was bereid te emigreren.

    Moge Allah jou verblijden met een vrome echtgenoot.
    Graag gedaan

    Ik heb het idee wel voorgelegd om in Nederland te wonen. Maar dat zag hij absoluut niet zitten. Dus ik heb wel even getwijfeld over het emigreren.

    Eerlijk gezegd je trouwt met een gelovige en vraagt Allah om leiding . Dat mijn man zichtbaar praktiserend is, was voor mij toen geen must. Ik dacht dat komt wel. Mensen die we hadden geraadpleegd spraken iets te goed over hem. Misschien was dat hun niya. Allah weet het beste. Maar nu weet ik, dat ik hier iets strenger naar moet kijken. En dus ook het zichtbare observeren.

    Amien op jouw dua. In cha Allah kom er ook voor jou een vrome man. Geeft het alleen de kans

  12. #1542
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Graag gedaan

    Ik heb het idee wel voorgelegd om in Nederland te wonen. Maar dat zag hij absoluut niet zitten. Dus ik heb wel even getwijfeld over het emigreren.

    Eerlijk gezegd je trouwt met een gelovige en vraagt Allah om leiding . Dat mijn man zichtbaar praktiserend is, was voor mij toen geen must. Ik dacht dat komt wel. Mensen die we hadden geraadpleegd spraken iets te goed over hem. Misschien was dat hun niya. Allah weet het beste. Maar nu weet ik, dat ik hier iets strenger naar moet kijken. En dus ook het zichtbare observeren.

    Amien op jouw dua. In cha Allah kom er ook voor jou een vrome man. Geeft het alleen de kans
    Amien op je doua en bedankt voor je tip

    Bedoel je met zichtbaar dat je het bv aan zn kleding moet zien of baard?
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  13. #1543
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Amien op je doua en bedankt voor je tip

    Bedoel je met zichtbaar dat je het bv aan zn kleding moet zien of baard?
    Ja dat bedoel ik

  14. #1544
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Ja dat bedoel ik
    Maar lieve Meis er zijn weer genoeg meiden die dar de fout hebben gemaakt. Ze stellen als eis bv dat hij een baard moet hebben en broek boven de enkels, van buiten waren het moeminien maar van binnen bleken het hypocrieten te zijn.

    Je kunt het nooit helemaal weten denk ik
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  15. #1545
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Maar lieve Meis er zijn weer genoeg meiden die dar de fout hebben gemaakt. Ze stellen als eis bv dat hij een baard moet hebben en broek boven de enkels, van buiten waren het moeminien maar van binnen bleken het hypocrieten te zijn.

    Je kunt het nooit helemaal weten denk ik
    Daarom heb ik het doorgezet. Met het idee dat het geloof er wel is maar gewoon nog niet zichtbaar. En de goeie dingen die ik hoorde. Neemt niet weg dat hij wel gewoon oke is. We zouden gewoon tegen heel veel dingen aanlopen. Die ik hier niet kan delen.

    Wat jij zegt is ook zo waar. Uiterlijk zegt niet alles. Het is toch niet zo gek om beide te willen. Uiterlijk en innerlijk. Alleen het laatste kun je niet makkelijk zien. Om gek van te worden of niet. Waarom de boel bedriegen. Ze hebben het er hun zelf mee