1. #16
    Turn To Allah

    Reacties
    7.458
    10-07-2007

    Citaat Geplaatst door Tahmid Bekijk reactie
    Wa Feeki BaarakAllah.

    Zie het zo: Je verliest niks door de broeder een kans te geven en hem beter te leren kennen. Als het niet klikt gewoon nee zeggen. Voel je dan niet schuldig en of druk vanuit je familie. Zo verpest je namelijk zijn en je eigen toekomst. Stel hem vragen over het geloof en over zijn vrije tijd. Als hij geen vrije tijd heeft en alleen maar werkt en bezig is met zijn geloof dan klopt er iets niet aan zijn verhaal. En gaat zodoende de zaken na. Wil je later werken, wat vind hij daarvan? Luister je muziek, hoe gaat hij daarmee om? Wil je later uit huis eten, enz enz. Niet omdat je al deze zaken doet en laat. Maar eerder de response van zijn kant. Als hij aangeeft "nee doe ik allemaal niet", dan hoe indien de vrouw toch graag bv uit huis wil eten? Is hij koppig en blijft ie nee zeggen? etc etc. Je leert een persoon pas kennen wanneer je onder 1 dak woont. De zusters moeten op de een of ander manier toch meer zien te achterhalen over hoe hun partner is en wat zijn manier van denken en handelen is. Makkelijk is het niet, geef het daarom tijd en zegt niet gelijk "Ja" en al is het Prince Charming.

    Moge Allah je het goede gemakkelijk maken.
    M3aSalaam.
    Goede tips, moge Allah je belonen!

    "Do not despair of the mercy of Allah" Qur'an 39:53


  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    234
    18-11-2012

    Citaat Geplaatst door Sal12014 Bekijk reactie
    Bedankt voor jullie reacties allemaal.

    Om eerlijk te zijn is het enige waar ik nu tegen aanloop de aantrekkingskracht. Voor de rest ken ik hem eigenlijk niet eens zo heel goed.Het is in ieder geval 'op papier' een goede jongen. Ik wil hem op een islamitisch verantwoorde manier leren kennen (met ma7ram), maar ik zie het ook niet zitten om tig keer af te spreken zonder dat het ergens naar toe leidt. Ik vind het zo moeilijk.

    Kan een van jullie hierover mee praten? Na hoeveel keer afspreken met iemand wisten jullie dat dat hij wel of niet 'de ware' was?
    na de eerste keer wist ik dat hij het niet zal zijn ook om die reden dat je aangeeft, ik kreeg het op den duur benauwd als ik zijn beeld voor me zag, en ik bedoel het totaal niet gemeen, daarna heb ik een punt achter gezet, als het gevoel er niet is dan houdt het op, ik kan mezelf niet dwinge om hem aantrekkelijk te vinden
    geleende account

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    363
    20-09-2004

    Citaat Geplaatst door Tamimt Bekijk reactie
    wa alaikoem salaam oekhti

    moge Allah jou voorzien met hetgeen goed voor jou is.

    om even een opheldering te geven over het istikhara gebed:

    het gebed dien je te verrichten en DAN hoor je een stap te nemen, DAN zal Allah de weg voor jou gemakkelijk of moeilijk maken.

    het is dus niet zo dat je het verricht en dat er dan een teken of gevoel komt.. dus je moet echt eerst de stap zetten en dan zal Allah je helpen in sha Allah..

    dus ik zou zeggen neem een stap vooruit en kijk wat eruit komt..
    Welke stap moet je DAN nemen als je je gevoel tegen zit??
    ik heb begrepen dat juist dat Allah je zal helpen om een goede keuze te maken.
    Mocht deze jongen niet goed voor haar zijn, dat zij die stap DAN ook niet zal nemen, lijkt me

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    2.406
    19-09-2012

    Zat zeer recent in dezelfde situatie. Via telefoon en whatsapp klikte het enorm. Zaten op 1 lijn enz. Vervolgens zag ik hem de eerste keer en voelde me totaal niet tot hem aangetrokken.

    Heb er met mijn nicht over gepraat. Die vond het zonde om een man die verder helemaal voldeed aan hoe een man hoorde te zijn af te wijzen. Ze adviseerde me het een kans te geven. Ik dacht oke.

    Dus ik hem voor de tweede keer ontmoeten. Maar dat gevoel dat ik me niet tot hem aangetrokken voelde was weer aanwezig. Ik kon me er niet overheen zetten.

    Heb hem de volgende dag gebeld om te zeggen dat ik niet verder ga met hem.

    Conclusie voor mij is dat aantrekkingskracht echt wel belangrijk is. Aantrekkingskracht staat overigens niet gelijk aan mooi of knap zijn. Want dat hoeft niet perse.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    84
    21-04-2011

    TS wat heb je uiteindelijk gedaan?

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    947
    23-02-2015

    Dikke onzin wat je zegt nidaa

  7. #22
    MEERDERE GEBRUIKERS

    Reacties
    3.028
    29-06-2009

    Citaat Geplaatst door rifia22 Bekijk reactie
    Welke stap moet je DAN nemen als je je gevoel tegen zit??
    ik heb begrepen dat juist dat Allah je zal helpen om een goede keuze te maken.
    Mocht deze jongen niet goed voor haar zijn, dat zij die stap DAN ook niet zal nemen, lijkt me
    Met het istikharagebed zit het zo dat je (bijvoorbeeld in dit geval) na navraag enz te hebben gedaan besluit om ervoor te gan. Dan doe je istikhara met de dua van istikhara dat je wilt trouwen met die persoon. Allah zal dat dan gemakkelijk voor je maken als t goed voor je is of het zal juist moeilijk gemaakt worden of tegengehouden worden als het niet goed voor je is.


    Allah heeft je dan geholpen met de keuze, nadat jij zelf een keuze hebt gemaakt.
    If you feel that much pain when the people you love neglect you and refuse to talk to you, how would you feel if Allah would say to you:
    "He will say: "Remain despised therein and do not speak to Me"[Al Mu'minoon:108]

    Readjust your priorities

  8. #23
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    Een klik is er .... of niet. Simpel zat. We moeten eens stoppen om onszelf wijs te maken dat iemand op papier volledig kwalificeert. Je moet wel een heel leven met die persoon delen, en zonder klik kom je er gewoon niet. Uiteindelijk loop je het risico doodongelukkig te eindigen met die partner. Dat verdienen beiden personen niet, dus houd de eer aan jezelf en ga verder met je leven.
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt