1. #1
    Verbannen

    Reacties
    2.569
    27-09-2011

    de profeet Sulaimaan 3alaihie salaam

    Wat een verhalen allemaal subhana allah.

    Qalaa Allahoe Ta3alaa in soeraat Saad " wa laqad fatana sulaymaan wa alqaina 3ala koersijihie zhasadan thoema anaab"
    (en we beproefden sulaiman en legden op zijn stoel een lichaam daarna keerde hij terug)

    Men zegt dat Sulaimaan 3alaihi salaam een ring had gekregen van Allah subhanahoe wa ta3ala en daardoor de macht over de djins en de mensen had waardoor ze deden wat hij zei en ontzag voor hem hadden.
    Men zegt ook dat hij 100 vrouwen haden zijn ring aan niemand toevertrouwde behalve aan Zaradatoe zijn lievelings vrouw van wie hij veel hield en volledig vertrouwde.
    De ring deed hij alleen uit wanneer hij naar de wc ging zodoende. Op dag wilde hij douchen en riep Zaraadah om zijn ring te bewaren.
    Na een tijdje kwam er een duivelse djien die zich als Sulaiman voor deed en de ring kreeg van Zaradah omdat zij dacht dat het Sulaiman vrede zij met hem was.
    Hierna ging de djin op de troon van Sulaiman zitten en kreeg de regie in handen.
    De echte Sulaiman werd verbannen door de djin en kwam terecht op de kust van de zee.Zoals jullie weten hebben djins de kracht om iemand naar een andere plek te toveren of hoe ze dat doen die kracht hebben ze van Allah gekregen.

  2. #2
    Hoooooooooi!!

    Reacties
    12.251
    28-03-2013

    Je vertelt het het op een manier waarop het lijkt alsof je uit een sprookjesboek leest.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    2.569
    27-09-2011

    Citaat Geplaatst door Milky_ Bekijk reactie
    Je vertelt het het op een manier waarop het lijkt alsof je uit een sprookjesboek leest.
    maar geloof me ik lees het uit de boek van ibnu khatier met bewijzen en tafasier maar ik snap wat je bedoeld.
    Dit komt omdat er djins en en de ring erin voorkomen lijkt zo onrealistisch is het ook want die gave had alleen de Profeet Sulaiman.

  4. #4
    Hoooooooooi!!

    Reacties
    12.251
    28-03-2013

    Citaat Geplaatst door de_verteller Bekijk reactie
    maar geloof me ik lees het uit de boek van ibnu khatier met bewijzen en tafasier maar ik snap wat je bedoeld.
    Dit komt omdat er djins en en de ring erin voorkomen lijkt zo onrealistisch is het ook want die gave had alleen de Profeet Sulaiman.
    Het komt zo onwerkelijk over. Begrijp je? Komt door de manier waarop je typt. Typ het uitgebreid en met de bijbehorende ahadeeths en bron. Zodat het een leerzaam stuk is.

    Ja, ik heb de film gezien. Het is een mooi verhaal.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    2.569
    27-09-2011

    Citaat Geplaatst door Milky_ Bekijk reactie
    Het komt zo onwerkelijk over. Begrijp je? Komt door de manier waarop je typt. Typ het uitgebreid en met de bijbehorende ahadeeths en bron. Zodat het een leerzaam stuk is.

    Ja, ik heb de film gezien. Het is een mooi verhaal.
    omdat ik men zegt typ.
    Ibnu Abbaas verteld dit in het boek van Ibnu Khatier het is een Arabische boek ik ga niet iets aan iemand herleiden terwijl ik mischien een taalfout heb gemaakt .
    Ik vertaal wat ik lees en zeg men heeft gezegd.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    2.569
    27-09-2011

    Citaat Geplaatst door Milky_ Bekijk reactie
    Het komt zo onwerkelijk over. Begrijp je? Komt door de manier waarop je typt. Typ het uitgebreid en met de bijbehorende ahadeeths en bron. Zodat het een leerzaam stuk is.

    Ja, ik heb de film gezien. Het is een mooi verhaal.
    geef mij een de link of titel van de film als je wil
    Welke heb je gezien met die rare tovenaar
    die film vond ik raar maar daar kwam dit stukje niet in voor.

  7. #7
    Hoooooooooi!!

    Reacties
    12.251
    28-03-2013

    Mag een moslim 100 vrouwen hebben?

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    2.569
    27-09-2011

    Citaat Geplaatst door Milky_ Bekijk reactie
    Mag een moslim 100 vrouwen hebben?
    nee natuurlijk niet maar dat was de profeet Sulaiman zelf onze profeet mocht niet meer trouwen en er een ayaa neerdaalde op het verbod voor hem om niet meer te trouwen.

    Ik vroeg je trouwens naar de link van de film lijkt me leuk.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    64
    07-08-2013

    Citaat Geplaatst door de_verteller Bekijk reactie
    Wat een verhalen allemaal subhana allah.

    Qalaa Allahoe Ta3alaa in soeraat Saad " wa laqad fatana sulaymaan wa alqaina 3ala koersijihie zhasadan thoema anaab"
    (en we beproefden sulaiman en legden op zijn stoel een lichaam daarna keerde hij terug)

    Men zegt dat Sulaimaan 3alaihi salaam een ring had gekregen van Allah subhanahoe wa ta3ala en daardoor de macht over de djins en de mensen had waardoor ze deden wat hij zei en ontzag voor hem hadden.
    Men zegt ook dat hij 100 vrouwen haden zijn ring aan niemand toevertrouwde behalve aan Zaradatoe zijn lievelings vrouw van wie hij veel hield en volledig vertrouwde.
    De ring deed hij alleen uit wanneer hij naar de wc ging zodoende op dag wilde hij douchen en riep Zaraadah om zijn ring te bewaren.
    Na een tijdje kwam er een duivelse djien die zich als Sulaiman voor deed en de ring kreeg van Zaradah omdat zij dacht dat het Sulaiman vrede zij met hem was.
    Hierna ging de djin op de troon van Sulaiman zitten en kreeg de regie in handen.
    De echte Sulaiman werd verbannen door de djin en kwam terecht op de kust van de zee.Zoals jullie weten hebben djins de kracht om iemand naar een andere plek te toveren of hoe ze dat doen die kracht hebben ze van Allah gekregen.
    Bekijk deze lezing, echt echt mooi. ( wel op zijn Engels. )




  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    2.569
    27-09-2011

    Maar goed terug naar de topic.

    Sulaiman werd dus door de djien verbannen naar de kust van de zee honderden verderop waar de mensen alleen over hem hoorden en hem dus niet herkende.
    De djin regeerde over het rijk van Sulaimaan op een onrechtvaardige manier en begon mensen onrecht aan te doen dit omdat hij een duivel is.
    De mensen begonnen beklag te doen bij de rabijnen en zeiden dat Sulaiman vede zij met hem zijn verstand heeft verloren.
    Ze deden hun beklag ook bij zijn vrouwen maar die hadden Sulaiman een tijd lang niet gezien want Allah verbood voor de djin om hun kamers te betreden.
    De rabijnen gingen met zn allen de troonzaal binnen waar de Guivel een tijdlang op de troon van Sulaimaan zat en begonnen uit de Thora te reciteren waardoor de djien het niet meer aankon en vluchtte.
    Tijdens de vlucht vloog haar over de zee om naar het rijk te gaan van de djins en de duivels maar onderweg verloor hij de ring die in de zee viel en opgeslokt werd door een vis.

  11. #11
    Oum Chaima

    Reacties
    3.622
    25-09-2006

    Heb die verhaal nooit gehoord, maar goed van je dat je het met ons wilt delen!!

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    2.569
    27-09-2011

    [QUOTE=Rayhana23;118677087]Heb die verhaal nooit gehoord, maar goed van je dat je het met ons wilt delen!![/QUOTE

    ik ook niet totdat ik het had gelezen e kan het terug vinden in de tafsier van ibnu khatier in boek 4 als je het niet gelooft.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    2.569
    27-09-2011

    De vis werd gevangen door een groep vissers terwijl Sulaiman lang lief.
    Hij ging naar de groep visser en zei tegen ze dat hij Sulaiman was en of iemand hem eten wilden geven want hij verging van de hongeEen van de vissers werd boos en sloeg hem omdat hij beweerde dat hij sulaiman dus men verklaarde hem voor gek.
    Hij sloeg hem zo hard dat Sulaiman bloedde en zich ging wassen,een andere visser vond het niet goed wat ze deden en bood hem zijn excuses en gaf hem de vis die zijn ring had opgeslokt.
    Toen Sulaiman de vis ging wassen en opensnijden een klaarmaakte vond hij zijn ring en deed m gauw om waardoor hij weer de krachten kreeg die hij van Allah had gekregen en keerde terug naar zijn troon en koningkrijk.

    ongeloofwaardig maar wel een mooi verhaal.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.820
    29-07-2010

    Prachtig mashaallah!
    Ik wil je even wat vragen, dat boek waar je het over hebt, waar heb je dat vandaan??
    En is het ook in hetnederlands of Engels verkrijgbaar? Mij Arabisch is namelijk (nog) niet zo goed dat ik een hele boek kan lezen (en begrijpen).
    Jazaak Allah oe ghairan!

    ALLAHOEMMAGFIRLIE WA LIWAALIDAYYA WARHAMHOEMAA KEMAA RABBAYAANIE SAGHIERAA


  15. #15
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Hij had toch ook een staf waar de jins opzaten te azen. Subhanallah voordat hij overleed zorgde Allah swt dat de staf opgegeten werd door bepaalde insecten. De stok verdween onder zijn arm en overleed op hetzelfde moment.
    Op het moment dat die jinn regeerde bracht hij blijvende schade aande wereld waaronder sihr
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.