1. #16
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Allah zegt (interpretatie van de betekenis): “Waarlijk degenen die zeggen: ,,Onze Heer is Allah.” en die vervolgens standvastig zijn; er zal geen vrees over hen komen en zij zullen niet treuren. Zij zijn de bewoners van het Paradijs, daarin zullen zij eeuwig verblijven als een beloning voor wat zij pleegden te doen.” (Soerat al-Ahqaaf: 13-14)

    Aboe cAmrah Soefyaan bin cAbd Allah overlevert dat hij het volgende zei: “O Boodschapper van Allah, doe mij een uitspraak over de Islam, waarna ik niemand daarover hoef te vragen.” Hij antwoordde: “Zeg: ,,Ik geloof in Allah en houdt je hieraan vervolgens vast.” (Moeslim) Aboe Bakr as-Siddieq zei over het zinsdeel ‘en die vervolgens standvastig zijn’: “Het betekent dat je geen deelgenoten toekent aan Allah.” Aboel cAaliyah zei dat het betekent: “Ervoor zorgen dat iemands geloof en daden volledig en oprecht voor Allah zijn.” En Qataadah zei: “Standvastig zijn in het gehoorzamen van Allah.”

    Ibn Radjab zei: “De basis voor standvastigheid is; standvastigheid van het hart in het belijden van de eenheid van Allah.” Wanneer het hart standvastig en oprecht is en kennis heeft van Allah; dit houdt in dat het vrees, ontzag en liefde heeft voor Hem, dan zullen de ledematen volgen in het gehoorzamen van Allah. Dit omdat het hart de koning is van de ledematen en de ledematen de onderdanen zijn van het hart. Als de koning dus oprecht is, dan zijn de onderdanen ook oprecht. Na het hart is de tong het belangrijkste lichaamsdeel die verantwoordelijk is voor standvastigheid. De tong vertaalt immers datgene wat in het hart zit!

    De Profeet (vrede zij met hem) zei: “Iemands Imaan (geloof) zal niet standvastig zijn totdat zijn hart standvastig is. En zijn hart zal niet standvastig zijn totdat zijn tong standvastig is.” (Ahmad) En hij zei: “Wanneer de zoon van Adam (de mens) ’s ochtends opstaat, stellen de lichaamsdelen zich nederig op ten opzichte van de tong, zeggende: ,,Vrees Allah met betrekking tot ons, want wij zijn afhankelijk van jou. Als jij standvastig bent, zijn wij ook standvastig en als jij afdwaalt, dwalen wij ook af! ” (at-Tirmidhi)

  2. #17
    Offline.

    Reacties
    3.538
    19-03-2012

    اللهم إنا نعوذ بك من أن نشرك بك شيئا نعلمه ونستغفرك لا ل نعلم

    Allaahoemma innaa na'oedhu bika min an nushrika bika shay-an na'lamuhu wa nastaghfiruka limaa laa na'lam

    Oh Allaah wij zoeken onze toevlucht bij U tegen het toekennen van iets als deelgenoot aan U terwijl wij weten, en wij vragen U om vergiffenis voor hetgeen wij niet weten.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    35
    12-08-2012

    Citaat Geplaatst door Cuteegirl. Bekijk reactie
    De Profeet (saw) heeft gezegd: "Ik garandeer een huis in het Paradijs aan degene die een discussie vermijdt, ook al heeft hij gelijk." [Aboe Daawoed 5/150, Sah’ieh’ al-Djaami’ 1464]

    Umar ibn al-Khathaab heeft gezegd:
    “Verzamel geen kennis voor drie zaken en verlaat kennis niet omwille van drie zaken. Verzamel geen kennis om het te gebruiken om te discussiëren, noch om erover op te scheppen, noch om ermee te koop te lopen. Verlaat daarentegen de kennis niet omdat je schaamte ernaar op zoek te gaan je ervan weerhoudt, of omdat je geen enkel verlangen hebt om iets te leren of omdat je er voldoening in vindt onwetend te zijn.”

    Bilaal ibn Sa’d heeft gezegd:
    “Als je ziet hoe de mens de neiging heeft om ruzie te maken en te discussiëren, betoverd door zijn eigen mening, weet dan dat hij reeds verlies geleden heeft.”

    Imaam Maalik heeft gezegd:
    “Discussie maakt het hart hard en veroorzaakt conflicten.”

    Abu Yasaar heeft gezegd:
    “Wees op je hoede voor discussies; het is het uur van de onwetendheid voor de wijze en het is het ideale moment voor shajtaan om zijn misstap af te wachten.”

    Abdullaah Ibn Mas’ud heeft gezegd:
    “Laat de discussie links liggen, want je kan haar wijsheid niet begrijpen en je kan niet veilig zijn voor haar verleiding.”

    (”De manieren om het geloof te beschermen tegen Satan” door Sheikh Wahid Abdul-Salaam Baali)
    dan moet ik echt proberen discussie te vermijden!
    zal moeilijk zijn hhh

  4. #19
    Offline.

    Reacties
    3.538
    19-03-2012

    Citaat Geplaatst door mama30 Bekijk reactie
    • Aisha heeft overgeleverd dat de Profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, zei, 'De meest verachtelijke persoon in de ogen van Allah is degene die discusies uitlokt (i.e. omdat hij zijn kennis wilt laten zien aan de mensen)'. (Sahih Muslim, Boek 34, Hadith 6447).



    • Aisha, moge Allah tevreden over haar zijn, heeft de Profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, horen zeggen, 'O volgelingen van Mohammad! Bij Allah! Als jullie wisten wat ik weet, zouden jullie weinig lachen en veel huilen'. (Sahih Bukhari, Boek 78, Hadith 627).
    .

  5. #20
    Faisal

    Reacties
    19.741
    19-10-2010


    رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّكَ أَنْتَ السَّمِيعُ العَلِيمُ
    Echte vriendschap kan niet sterven, oftewel, ben je nog steeds vrienden, oftewel, ben je het nooit geweest.

  6. #21
    Offline.

    Reacties
    3.538
    19-03-2012

    Citaat Geplaatst door mama30 Bekijk reactie

    رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّكَ أَنْتَ السَّمِيعُ العَلِيمُ
    Ameen.

  7. #22
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Allah zegt (interpretatie van de betekenis): “Waarlijk degenen die zeggen: ,,Onze Heer is Allah.” en die vervolgens standvastig zijn; er zal geen vrees over hen komen en zij zullen niet treuren. Zij zijn de bewoners van het Paradijs, daarin zullen zij eeuwig verblijven als een beloning voor wat zij pleegden te doen.” (Soerat al-Ahqaaf: 13-14)

    Aboe cAmrah Soefyaan bin cAbd Allah overlevert dat hij het volgende zei: “O Boodschapper van Allah, doe mij een uitspraak over de Islam, waarna ik niemand daarover hoef te vragen.” Hij antwoordde: “Zeg: ,,Ik geloof in Allah en houdt je hieraan vervolgens vast.” (Moeslim) Aboe Bakr as-Siddieq zei over het zinsdeel ‘en die vervolgens standvastig zijn’: “Het betekent dat je geen deelgenoten toekent aan Allah.” Aboel cAaliyah zei dat het betekent: “Ervoor zorgen dat iemands geloof en daden volledig en oprecht voor Allah zijn.” En Qataadah zei: “Standvastig zijn in het gehoorzamen van Allah.”

    Ibn Radjab zei: “De basis voor standvastigheid is; standvastigheid van het hart in het belijden van de eenheid van Allah.” Wanneer het hart standvastig en oprecht is en kennis heeft van Allah; dit houdt in dat het vrees, ontzag en liefde heeft voor Hem, dan zullen de ledematen volgen in het gehoorzamen van Allah. Dit omdat het hart de koning is van de ledematen en de ledematen de onderdanen zijn van het hart. Als de koning dus oprecht is, dan zijn de onderdanen ook oprecht. Na het hart is de tong het belangrijkste lichaamsdeel die verantwoordelijk is voor standvastigheid. De tong vertaalt immers datgene wat in het hart zit!

    De Profeet (vrede zij met hem) zei: “Iemands Imaan (geloof) zal niet standvastig zijn totdat zijn hart standvastig is. En zijn hart zal niet standvastig zijn totdat zijn tong standvastig is.” (Ahmad) En hij zei: “Wanneer de zoon van Adam (de mens) ’s ochtends opstaat, stellen de lichaamsdelen zich nederig op ten opzichte van de tong, zeggende: ,,Vrees Allah met betrekking tot ons, want wij zijn afhankelijk van jou. Als jij standvastig bent, zijn wij ook standvastig en als jij afdwaalt, dwalen wij ook af! ” (at-Tirmidhi)

  8. #23
    Faisal

    Reacties
    19.741
    19-10-2010

    Citaat Geplaatst door mr_firefist Bekijk reactie
    Voor degene die op de fitna topic van seal willen reageren, een advies om eerst deze topic door te nemen......

    Salaam Alaikoem warahmatu Allah

    bedoel je in deze hoekje broeder?
    ewa we kennen die kaffir die denkt dat het Paradijs al aan hem is geschonken door de Paus.....
    Echte vriendschap kan niet sterven, oftewel, ben je nog steeds vrienden, oftewel, ben je het nooit geweest.

  9. #24
    Faisal

    Reacties
    19.741
    19-10-2010

    • Abbas ibn Mirdaus, moge Allah tevreden over hem zijn, heeft overgeleverd dat de Profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, ging lachen toen Abu Bakr of Omar ibn Khattab tegen hem zei, 'Moge Allah je tanden laten lachen!' (Abu Dawud, Boek 41, Hadith 5215).

    ...
    Echte vriendschap kan niet sterven, oftewel, ben je nog steeds vrienden, oftewel, ben je het nooit geweest.

  10. #25
    ♡~Twins~♡

    Reacties
    220
    17-10-2010

    Djazaak Allahoe gairan voor het plaatsen. Moge Allah subhanahu wa ta'la je hiervoor beloven in-sha`Allah.

  11. #26
    Offline.

    Reacties
    3.538
    19-03-2012

    Citaat Geplaatst door -Inaya- Bekijk reactie
    Djazaak Allahoe gairan voor het plaatsen. Moge Allah subhanahu wa ta'la je hiervoor beloven in-sha`Allah.
    Wa iyaaki zuster, Ameen

  12. #27
    ♡~Twins~♡

    Reacties
    220
    17-10-2010

    Ze zegt toch niets over verbergen, enkel wanneer het op een discussie komt moet je het daarbij laten.
    Dit is dan enkel om ruzies te vermijden of heb ik het mis? Je moet zowiezo die islam verspreiden en niet verbergen.. Allahu a3lam

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    3.771
    29-02-2008

    Citaat Geplaatst door mama30 Bekijk reactie

    Salaam Alaikoem warahmatu Allah

    bedoel je in deze hoekje broeder?
    ewa we kennen die kaffir die denkt dat het Paradijs al aan hem is geschonken door de Paus.....
    A3laykoum Salam

    Ja deze hoek, hij opende toentertijd een topic waarin hij de discussie uitlokte over een specifiek onderwerp. Op zich niets mis mee, ware het niet dat hij niet discussieerd om er lering uit te trekken, maar discussieerd om fitna te zaaien.....maar Hamdoelilah is de topic verwijdert.

    Islam en ik moet een hoek zijn waarin een gast kan leren over islam en niet bediscussiëren. Als mensen iets niet begrijpen zoeken ze maar een Koran/hadith exegese

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    3.771
    29-02-2008

    Citaat Geplaatst door Afspraak Bekijk reactie
    Als ondersteuning voor mijn woorden (sterke fundering is belangrijk...) een paar ayat:

    (Koran vertaald door Fred Leemhuis , universitair hoofddoccent , arabist + koranwetenschappen.)

    2:41 En gelooft in wat Ik heb neergezonden ter bevestiging van wat jullie al hebben , weest niet de eersten die er niet in geloven en verkwanselt Mijn tekenen niet; Mij moeten jullie dus vrezen.

    2:42 Omkleedt de waarheid niet met onzin en verbergt haar niet; jullie weten wel beter.

    2:44 Kunnen jullie dan de mensen aansporen tot vroomheid en jezelf vergeten? Jullie lezen het boek toch voor? Hebben jullie dan geen verstand?
    Zoals ik het interpreteer gaan de verzen over DE BOODSCHAP VERKONDIGEN....allahoe a3lem

    En natuurlijk zullen er vragen ontstaan op basis van de verkondiging, netjes uitleggen is verder geen issue.....Maar er zijn er onder ons mensen die er geen lering uit willen trekken en alles op onzinnige wijzen willen blijven bediscussiëren. Daar gaat deze topic ook over. Vaak genoeg op MJA meegemaakt maar ook met bijv collega's.....

    Bijv, Dan vragen ze "waarom drinken moslims geen alcohol".....ik geef de uitleg, inprincipe zou met de gegeven uitleg de kous af moeten zijn, maar dan zullen sommige nog zeggen..." Ach, een glas kan toch wel, zou toch niks uit moeten maken"....ook hierop verwachten ze een antwoord, ik geef dan aan....." Maar mensen houden het niet bij 1 glas, vandaar dat er 1 lijn wordt getrokken"...waarop ze weer antwoorden....."1 glas wijn is gezond voor je".....waarop ik zeg "nogmaals, als de moslim 1 glas zou mogen drinken zullen velen het niet bij 1 laten want de mens is van nature zwak" .....waarop zij weer zegge....."kan je niet wete, dat is een hypothese, waarom probeer je niet gewoon".......

    Dit is een voorbeeld van een onzinnige discussie, het moment toen de vraag werd gesteld interesseerde ze de islmitische wetgeving niet wat betreft het drinken van alcohol (DE BOODSCHAP), anders waren ze wel gestopt bij m'n gegeven antwoord, inplaats daarvan bleven ze maar vragen en vragen.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    3.771
    29-02-2008

    Citaat Geplaatst door Afspraak Bekijk reactie
    Het is heel simpel. Als jij je woorden kunt bewijzen met bronnen direct uit de koran , dan win je de discussie. (mits die gene weer andere ayat erbij haalt om zijn eigen woorden te bekrachtigen.)
    Je bent naif, niet iedereen beschouwt de koran als absoluut (bijv kaffir). Mijn vorige post waarin ik de alcohol voorbeeld gaf is tevens een antwoord op deze post......

    Als je er geen voldoening uit kunt halen, helaas pindakaas