1. #151
    Bijna Lid

    Reacties
    5.577
    13-05-2007

    ameen, wederzijds zuster...

  2. #152
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door radia0101 Bekijk reactie
    salaam aleykum warahmatu allahu wabarakatu

    mag allah jullie belonen voor jullie wijze citaten en topics..






    Allahuma ameen! Ghair insha Allah!

  3. #153
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door radia0101 Bekijk reactie
    Ma sha Allah. Cute sis!

  4. #154
    Bijna Lid

    Reacties
    5.577
    13-05-2007

    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie
    Ma sha Allah. Cute sis!
    thanxs sis...

  5. #155
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door radia0101 Bekijk reactie
    thanxs sis...
    Afwan lieverd! Keep up the good work fisabililah lieve sis! Moge Allah subhanahu watahala je beschermen tegen elk kwaad en jou en je dierbaren levenslang Zijn onovertroffen Rahma en profijtvolle Hidaya schenken illa sirat al mustaqeem en belonen met alle goeds! Allahuma ameen! Ghair insha Allah!

  6. #156
    Bijna Lid

    Reacties
    5.577
    13-05-2007

    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie
    Afwan lieverd! Keep up the good work fisabililah lieve sis! Moge Allah subhanahu watahala je beschermen tegen elk kwaad en jou en je dierbaren levenslang Zijn onovertroffen Rahma en profijtvolle Hidaya schenken illa sirat al mustaqeem en belonen met alle goeds! Allahuma ameen! Ghair insha Allah!
    ameen zuster insgelijks..

  7. #157
    MVC Lid

    Reacties
    3.771
    29-02-2008

    Citaat Geplaatst door Cuteegirl. Bekijk reactie
    De Profeet (saw) heeft gezegd: "Ik garandeer een huis in het Paradijs aan degene die een discussie vermijdt, ook al heeft hij gelijk." [Aboe Daawoed 5/150, Sah’ieh’ al-Djaami’ 1464]

    Umar ibn al-Khathaab heeft gezegd:
    “Verzamel geen kennis voor drie zaken en verlaat kennis niet omwille van drie zaken. Verzamel geen kennis om het te gebruiken om te discussiëren, noch om erover op te scheppen, noch om ermee te koop te lopen. Verlaat daarentegen de kennis niet omdat je schaamte ernaar op zoek te gaan je ervan weerhoudt, of omdat je geen enkel verlangen hebt om iets te leren of omdat je er voldoening in vindt onwetend te zijn.”

    Bilaal ibn Sa’d heeft gezegd:
    “Als je ziet hoe de mens de neiging heeft om ruzie te maken en te discussiëren, betoverd door zijn eigen mening, weet dan dat hij reeds verlies geleden heeft.”

    Imaam Maalik heeft gezegd:
    “Discussie maakt het hart hard en veroorzaakt conflicten.”

    Abu Yasaar heeft gezegd:
    “Wees op je hoede voor discussies; het is het uur van de onwetendheid voor de wijze en het is het ideale moment voor shajtaan om zijn misstap af te wachten.”

    Abdullaah Ibn Mas’ud heeft gezegd:
    “Laat de discussie links liggen, want je kan haar wijsheid niet begrijpen en je kan niet veilig zijn voor haar verleiding.”

    (”De manieren om het geloof te beschermen tegen Satan” door Sheikh Wahid Abdul-Salaam Baali)

    Broeders en zusters.......

    Mocht de discussie waarin jullie participeren verhit raken/uit de hand lopen.....denk dan aub aan bovenstaande quotes.......gewoon discussie vermijden.

    Ghair incha Allah!

  8. #158
    Offline.

    Reacties
    3.538
    19-03-2012

    BaarakAllahoe feek voor de reminder mr_firefist. Topic heeft in dit hoekje zijn plekje gevonden zie ik.

  9. #159
    MVC Lid

    Reacties
    4.612
    17-08-2010

    Ik ga deze topic mee uppen omdat het de waarheid is als het aankomt op redetwisten. Een ding en dat is dan ook het enigste postitieve dat ik hier heb geleerd op dit forum is dat een ruzie niet valt te winnen.
    Heel eenvoudig omdat als je verliest in een heftige discussie jij sowieso aan het kortste eind trekt, en omdat als je wint jij eigenlijk ook aan het kortste eind trekt.
    Waarom ? nou ja, stel eens dat je over de opponent een triomf behaald door heel zijn betoog te weerleggen en op die manier kan bewijzen dat diegene niet goed bij zijn hoofd is, wat dan ? Jij voelt je kiplekker. Maar hoe staat het met de ander ? Je hebt diegene een genadeloos gevoel gegeven dat het eigenlijk maar een loser en sukkel is. Je hebt zijn of haar trots gekrenkt. Hij of zij zal jou deze ""triomf"" niet in dank afnemen. Hij of zij zal er eenvoudig weg gewoon de pest in hebben. Ook schiet het totaal het doel voorbij wat je eigenlijk op dat moment voor ogen had, namelijk diegene naar jou standpunt toe doen bekeren. moehiem waar het op neer komt is : Iemand die tegen zijn wil wordt overtuigd, denkt er nog steeds hetzelfde over.
    En zoals onze geliefde Profeet (saw) heeft gezegd: "Ik garandeer een huis in het Paradijs aan degene die een discussie vermijdt, ook al heeft hij gelijk." [Aboe Daawoed 5/150, Sah’ieh’ al-Djaami’ 1464]


    Barraka Allahoe fiekie beste zuster voor het openen van deze topic, moge Allah jou hier rijkelijk voor belonen met al het goede !!!
    Een overlevering die elke moslim eigenlijk als levensmotto zou moeten nemen, zoals shaych ul-Uthaiymeen ra7imu Allaah zegt, is de volgende overlevering:

    “Streef naar datgene wat jou baat, zoek hulp bij Allah en geef niet op” [Muslim]

  10. #160
    Offline.

    Reacties
    3.538
    19-03-2012

    Citaat Geplaatst door ayyoebi Bekijk reactie
    Ik ga deze topic mee uppen omdat het de waarheid is als het aankomt op redetwisten. Een ding en dat is dan ook het enigste postitieve dat ik hier heb geleerd op dit forum is dat een ruzie niet valt te winnen.
    Heel eenvoudig omdat als je verliest in een heftige discussie jij sowieso aan het kortste eind trekt, en omdat als je wint jij eigenlijk ook aan het kortste eind trekt.
    Waarom ? nou ja, stel eens dat je over de opponent een triomf behaald door heel zijn betoog te weerleggen en op die manier kan bewijzen dat diegene niet goed bij zijn hoofd is, wat dan ? Jij voelt je kiplekker. Maar hoe staat het met de ander ? Je hebt diegene een genadeloos gevoel gegeven dat het eigenlijk maar een loser en sukkel is. Je hebt zijn of haar trots gekrenkt. Hij of zij zal jou deze ""triomf"" niet in dank afnemen. Hij of zij zal er eenvoudig weg gewoon de pest in hebben. Ook schiet het totaal het doel voorbij wat je eigenlijk op dat moment voor ogen had, namelijk diegene naar jou standpunt toe doen bekeren. moehiem waar het op neer komt is : Iemand die tegen zijn wil wordt overtuigd, denkt er nog steeds hetzelfde over.
    En zoals onze geliefde Profeet (saw) heeft gezegd: "Ik garandeer een huis in het Paradijs aan degene die een discussie vermijdt, ook al heeft hij gelijk." [Aboe Daawoed 5/150, Sah’ieh’ al-Djaami’ 1464]


    Barraka Allahoe fiekie beste zuster voor het openen van deze topic, moge Allah jou hier rijkelijk voor belonen met al het goede !!!
    Bedankt voor de speech beste ayyoebi, haha. Nee, maar je hebt helemaal gelijk. Het is vaak moeilijk om dit te vermijden.

    Wa feek baarakAllah. Ameen, wa iyaak! Moge Allah ons het goede doen zeggen en onze imaan versterken.

  11. #161
    MVC Lid

    Reacties
    4.612
    17-08-2010

    Citaat Geplaatst door Cuteegirl. Bekijk reactie
    Topic heeft zijn plek gekregen.
    Bedankt voor de speech beste ayyoebi, haha. Nee, maar je hebt helemaal gelijk. Het is vaak moeilijk om dit te vermijden.

    Wa feek baarakAllah. Ameen, wa iyaak! Moge Allah ons het goede doen zeggen en onze imaan versterken.
    Speech

    Allahoema Ameen op jou ad3iya en een zeer toffe reply vanuit jou kant !! een goede start van de dag zou ik maar zeggen
    Een overlevering die elke moslim eigenlijk als levensmotto zou moeten nemen, zoals shaych ul-Uthaiymeen ra7imu Allaah zegt, is de volgende overlevering:

    “Streef naar datgene wat jou baat, zoek hulp bij Allah en geef niet op” [Muslim]

  12. #162
    Offline.

    Reacties
    3.538
    19-03-2012

    Citaat Geplaatst door ayyoebi Bekijk reactie
    Speech

    Allahoema Ameen op jou ad3iya en een zeer toffe reply vanuit jou kant !! een goede start van de dag zou ik maar zeggen
    Helemaal mooi abi.

  13. #163
    MVC Lid

    Reacties
    4.612
    17-08-2010

    Citaat Geplaatst door Cuteegirl. Bekijk reactie
    Helemaal mooi abi.

    Tamam Abla !!!!
    Een overlevering die elke moslim eigenlijk als levensmotto zou moeten nemen, zoals shaych ul-Uthaiymeen ra7imu Allaah zegt, is de volgende overlevering:

    “Streef naar datgene wat jou baat, zoek hulp bij Allah en geef niet op” [Muslim]

  14. #164
    Offline.

    Reacties
    3.538
    19-03-2012

    Wa iyaak, @Nadoriiaanse_15.

  15. #165
    MVC Lid

    Reacties
    9.826
    28-07-2003

    Ik ben aan het leren om discussies sneller af te kappen. Goed he,