1. #1
    BISMIALLAH

    Reacties
    1.516
    27-01-2005

    De roddelaar......(hel).....Allah Yahfed.

    Een vrouw herhaalde een roddel die ze gehoord had over een buur. Binnen een paar dagen kende de hele gemeenschap het verhaal. De betreffende persoon was diep gekwetst en beledigd.

    Later kwam de vrouw die verantwoordelijk was voor het verspreiden van de roddel er achter dat het volledig onwaar was. Ze had enorm veel spijt en ging naar een wijze oude man om te vragen wat ze kon doen om de schade te herstellen.

    "Ga naar de markt," zei de oude man, "haal een kip en slacht hem. Op weg naar huis, pluk je de veren en gooi ze één voor één langs de weg." Ook al was ze verrast door dit advies, deed de vrouw toch wat haar gezegd was.

    De volgende dag zei de wijze man, "Ga nu alle losse veren die je gisteren hebt laten vallen weer ophalen en breng ze terug naar mij."

    De vrouw volgde dezelfde weg als de dag ervoor maar de wind had alle veren weg geblazen. Na uren zoeken keerde ze terug met slechts drie veren in haar hand.

    "Zie je," zei de oude man, "het is makkelijk om ze te laten vallen, maar onmogelijk om ze terug te krijgen. Zo is het ook met roddelen. Het kost weinig moeite om een roddel te verspreiden maar als je dat eenmaal gedaan hebt kun je de fout nooit meer helemaal ongedaan maken."



    Denk dus goed na.....................................

    Maea Assalama,
    Ik ben niet meer actief op m.nl Vergeef mij wanneer ik ooit iets verkeerd tegen jou heb gezegd.Moge Allah Soubhanaho Wa ta3la mij vergeven als ik ooit iets verkeerd heb gezegd,Amien.
    Wassalamoe Aleikoem.


    Kom ook kijken op mijn website : www.*******.nl





  2. #2
    allahoe akbar

    Reacties
    232
    10-01-2005

    Jah zeker, je moet goed nadenken wat je zegt en wat de gevolgen ervan zullen zijn, het is zo dat de tong eerder de baas is over ons dan wij over de tong.
    ''O jullie die geloven, wat is er met jullie dat wanneer er tot jullie wordt gezegd: ''Rukt uit op de Weg van Allah, jullie bezwaard op de grond zakken ? Hebben jullie dan meer behagen aan het wereldse leven dan aan het Hiernamaals ? En de genieting van het wereldse leven is slechts kort in vergelijking tot het Hiernamaals''. (At-Tauba:38)

    (Meerdere gebruikers)

  3. #3
    'Sami3na wa Ata3na'

    Reacties
    415
    16-01-2005

    Masha'Allah, mooi voorbeeld!
    "En het past een gelovige man en een gelovige vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper een zaak hebben besloten, om een andere keuze te maken in hun zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt: waarlijk, hij verkeert in duidelijke dwaling." {33:36}

    Allaah Ta'ala zegt: "Vraag Ahloedh-Dhikr (de bezitters van kennis) indien jullie het niet weten." (Al-Anbiyaa:7)


  4. #4
    BISMIALLAH

    Reacties
    1.516
    27-01-2005

    Djazakoemo Allahou gayeren beste zusters
    Ik ben niet meer actief op m.nl Vergeef mij wanneer ik ooit iets verkeerd tegen jou heb gezegd.Moge Allah Soubhanaho Wa ta3la mij vergeven als ik ooit iets verkeerd heb gezegd,Amien.
    Wassalamoe Aleikoem.


    Kom ook kijken op mijn website : www.*******.nl





  5. #5
    El7amdolilahi

    Reacties
    132
    18-01-2005

    mashaallah mooi gezegd

    El7amdolilahi




    De Profeet (vzmh) zei: "Een onderdeel van het zijn van een goede Moslim is dat hij datgeen met rust laten wat hem niet aangaat."

    (Tiermidie)

  6. #6
    BISMIALLAH

    Reacties
    1.516
    27-01-2005

    Choukran jaziellen Allemaal

    Ik hoop dat je het ook allemaal goed begrijpen!
    Ik ben niet meer actief op m.nl Vergeef mij wanneer ik ooit iets verkeerd tegen jou heb gezegd.Moge Allah Soubhanaho Wa ta3la mij vergeven als ik ooit iets verkeerd heb gezegd,Amien.
    Wassalamoe Aleikoem.


    Kom ook kijken op mijn website : www.*******.nl





  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    4.065
    01-02-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Salaam Aleikom


    Mascha-allah echt een mooie voorbeeld voor roddelaars!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    (Ik zeg niet dat alleen vrouwen roddelaars zijn maar er kunnen oook mannen zijn die dat ook doen!!!
    maha salam (Alleikom salaam

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    4.065
    01-02-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Salaam Aleikom


    Mascha-allah echt een mooie voorbeeld voor roddelaars!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    (Ik zeg niet dat alleen vrouwen roddelaars zijn maar er kunnen oook mannen zijn die dat ook doen!!!
    maha salam (Alleikom salaam)

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    4.476
    11-12-2002

    Een Masha'Allah verhaal.
    Bedankt dat je het hebt geplaatst.
    Qalbi fayed b leklam, fine howa marsoul leghram?

  10. #10
    !*for ever moslima*!

    Reacties
    949
    29-12-2004

    Djzak Allah oe garain
    het is een prachtige voorbeeld, masha'allah
    ma3a salama, beste broeder.
    Het begin (Al-faatihah)
    In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
    Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden.
    De Barmhartige, de Genadevolle.
    Meester van de Dag des Oordeels.
    U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp.
    Leid ons op het rechte pad,
    Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken,
    niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald,
    noch dat der dwalenden.

  11. #11
    BISMIALLAH

    Reacties
    1.516
    27-01-2005

    Djazakoemo Allahou gayer Insha Allah.
    Ik ben niet meer actief op m.nl Vergeef mij wanneer ik ooit iets verkeerd tegen jou heb gezegd.Moge Allah Soubhanaho Wa ta3la mij vergeven als ik ooit iets verkeerd heb gezegd,Amien.
    Wassalamoe Aleikoem.


    Kom ook kijken op mijn website : www.*******.nl