1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Discussie...Moord

    Citaat Geplaatst door *TheDon*
    Heejj ik had laatst een discussie met een meisje over de moord op theo van gogh.zij zei dat moord wel mag en dat het in de koran staat dat het moet zelfss in het geval van theo van gogh... ik zei van nee het mag juist niet want de moord op the van gogh was wraak en wraak nemen is haram...het meid bleef eigenwijs door koran tekste uit de koran aan mij te laten zien...maar ik weet ook dat je de koran tekste niet letterlijk kan overnemen.

    we gaan vandaag verder met de discussie..wie heeft sterke argumente om mijn standpunt te verdedigen...

    heeft er iemand ook tekste bewijzen etc dat zo een moord niett mag...

    bedankt..
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    141
    18-06-2004

    salaam TheDon

    ik heb het niet ergens gelezen maar ik heb wel veel mensen horen zeggen dat je in de islam niemand mag vermoorden.... ook niet in de situatie van the van gogh...
    BOKSSSS OUWEEEE

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    942
    10-10-2003

    salaam oulijkoem broeder volgens mij mag je wel volgens de islam moorden maar alleen om de islam te verdedegen of om je broeder en zusterd te verdedegen. maar wat mohammed b gedaan heeft zou niet weten of et juist is volgens de islam .

    oulijkoem wesalaam

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    8.802
    05-02-2005

    er zijn een aantal momenten waarop je jezelf mag verdedigen, of vergelden met de dood.

    1 als je vrouw word aangevallen/verkracht
    2 als je kinderen worden aangevallen
    3 en als een van je familie leden word vermoord, maar is beter als je niet vergeld, "oog om oog tand om tand".
    4 als je land word aangevallen zoals in irak, afganistan, palastina en tchetchenie, het is dan je plicht om de jihad aan te gaan, tenzij je vlucht naar een ander land.
    5 als er bij je word in gebroken, of je word overvallen/beroofd op straat, verdedigen niet moorden, tenzij niet anders kan.

    dit is wat ik tot dusver weet. en wat mohammed b. heeft gedaan zijn lot ligt in de handen van god deze zal beslissen over hetgeen hij heeft gedaan.