1. #1
    Verbannen

    Reacties
    1.091
    24-02-2011

    Leerlingen van Ibn Ghaldoun niet welkom bij buren



    De Hugo de Grootschool op Rotterdam-Zuid peinst er niet over leerlingen van het Ibn Ghaldoun op te vangen, mocht de school de deuren moeten sluiten. 'Ik heb net alle aso's van mijn school. Op nieuwe zitten we niet te wachten.'

    Een besluit over de toekomst van de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun is nog niet gevallen maar mocht het zover komen, dan zijn 650 leerlingen dakloos. Directeur van de nabijgelegen Hugo de Grootschool, Eric van 't Zelfde, ligt daar geen moment wakker van. 'Dat is niet mijn probleem. Al moet ik naar de rechter stappen, ik wil ze niet. Zij tasten de kwaliteit van mijn school aan en ik weiger de prijs te betalen van die prutsschool,' vertelt hij aan het AD/Rotterdams Dagblad.

    De grootschalige examenfraude is niet het enige dat zijn afkeer van het Ibn Ghaldoun heeft gevoed. 'In het verleden zijn havo 4-leerlingen naar het Ibn Ghaldoun overgestapt die bij ons bleven zitten. Daar gingen ze gewoon verder in havo 5.'

    Schoon
    Afgelopen jaren veegde Van 't Zelfde zijn openbare school schoon. 'Ik heb 48 onbekwame docenten ontslagen en 60 leerlingen van school gestuurd die regels aan hun laars lapten, anderen mishandelden of docenten vreselijk intimideerden. Ik heb net alle aso's van school, op nieuwe zit ik niet te wachten.'

    De directeur wil alleen voor gemotiveerde leerlingen van het Ibn Ghaldoun een uitzondering maken, mits zij een schone lei hebben bij leerplicht én bereid zijn om IQ-, taal- en Cito-toetsen af te leggen.

    Reputatieschade
    Volgens Van 't Zelfde hebben alle middelbare scholen in Nederland forse reputatieschade opgelopen door de examendiefstal op het Ibn Ghaldoun, maar vooral die op Rotterdam-Zuid. Zo werd vorige week met wantrouwen gereageerd op de uitmuntende examenuitslag op de Hugo de Groot, waar op de havo en het vwo iedereen was geslaagd. 'Normaal dansen de docenten tot elf uur op tafel als we zo'n succes behalen, maar nu liggen we onder een loep van verdenking waardoor iedereen om zes uur al afdroop. Ik heb begrafenissen meegemaakt die gezelliger waren.'

    Bron:

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    1.091
    24-02-2011

    Daar sta je dan met je goed fatsoen!
    Met dank aan de examenjatters!

  3. #3
    Verzet siert de mens

    Reacties
    14.286
    08-02-2012

    School hoeft niet dicht, probleem opgelost

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    2.261
    19-05-2008

    Citaat Geplaatst door IbnalAshraf Bekijk reactie
    Precies.

    De school wel eerst ontbinden van de Ibn Ghaldoun stichting.
    De school kan dan gewoon verder als Openbare School.
    Met een bekwaam bestuur en bekwame docenten die het niveau van het onderwijs bewaken.

    Probleem opgelost.
    Volgens mij heb jij een probleem met iets wat hier totaal niks meetemaken heeft.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    879
    03-06-2013

    Citaat Geplaatst door IbnalAshraf Bekijk reactie
    Precies.

    De school wel eerst ontbinden van de Ibn Ghaldoun stichting.
    De school kan dan gewoon verder als Openbare School.
    Met een bekwaam bestuur en bekwame docenten die het niveau van het onderwijs bewaken.

    Probleem opgelost.
    “All thinking men are atheists.”
    ― Ernest Hemingway, A Farewell to Arms

  6. #6
    Ik wil groennn

    Reacties
    3.605
    10-10-2012

    Puur omdat het hier om moslim leerlingen gaat doen ze moeilijk.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    1.414
    09-03-2013

    Gewoon openhouden, naam veranderen Osama Bin Laden school of zoiets.
    De natuurkundeleraar (voormalig schoolhoofd) word nu leraar Nederlands zodat het net lijkt of er wat veranderd is en alle hopeloze gevallen kunnen terecht.

    Als je daarintegen echt wat wil leren en bereiken in deze samenleving ga dan naar De Hugo de Grootschool.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    2.261
    19-05-2008

    Citaat Geplaatst door IbnalAshraf Bekijk reactie
    Ieder mens heeft allerhande problemen die hier helemaal niets mee te maken hebben.

    Maar dat sluit niet uit dat ik over dit onderwerp een mening heb en mag hebben.
    daar ben je natuurlijk geheel vrij in.....

  9. #9
    Ik wil groennn

    Reacties
    3.605
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door dick_araid Bekijk reactie
    dat is ook de enige manier om met dit gajes om te gaan
    Moslim leerlingen = gajes?

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    1.414
    09-03-2013

    RECTIE OP HET SUGGESTIEVE KRANTENATIKEL IN HET AD VAN WOENSDAG 26 JUNI 2013 DOOR HANNEKE VAN HOUWELINGEN.
    De Hugo de Groot neemt afstand van het krantenartikel dat Hanneke van Houwelingen op 26 juni 2013 in het Algemeen Dagblad publiceert onder de titel: “Aso’s net de deur uit’.

    Eric van ’t Zelfde, directeur van de Hugo de Groot, stelt: “Ik ben enorm geschrokken van deze vorm van sensatiejournalistiek. Het artikel doet geen recht aan de leerlingen van de IBN Ghaldoun noch aan deze school. Het artikel doet ook geen recht aan het onderwijsinhoudelijke gesprek dat ik met deze journaliste hield. Ik betreur deze vorm van sensatiejournalistiek”.

    De onvrede over dit ongenuanceerde stuk zit hem in het feit dat er meer dan 600 leerlingen over één kam worden geschoren. De directeur van de Hugo de Groot en de journaliste hebben een onderwijskundig gesprek gevoerd over de toelatingseisen van de Hugo de Groot.

    De houding van de Hugo de Groot is dat je bewust voor het onderwijs van de Hugo de Groot moet kiezen, de Hugo moet je eerste keuze zijn. Dit betekent concreet: leerlingen die zich inschrijven voor leerjaar één zijn van harte welkom. Leerlingen die zich willen inschrijven in de overige leerjaren hebben minimaal één jaar Hugo onderwijs misgelopen en in het ergste geval vijf jaar.

    Het onderwijs op de Hugo de Groot kent een verhoogde lessentabel (38 lesuren per week) met o.a. een intensieve focus op Taal en Rekenen, burgerschapsvorming en een aantal vakken dat op andere scholen niet worden onderricht. Daarnaast erkent de directie van de Hugo de Groot het feit dat zij zelf in het verleden – in een poging om leerlingen te werven – leerlingen dikwijls toelieten tot te hoge onderwijsniveaus. Nu dit interne probleem is opgelost, wil de Hugo de Groot dit probleem niet weer de school binnenhalen.

    Derhalve kent de Hugo de Groot strikte voorwaarden voor toelating in de overige leerjaren. Hierbij moet u bijvoorbeeld denken aan verplichte afname van CITO VAS toetsen, diawoord toetsen, IQ onderzoeken en voor de bovenbouwleerlingen tevens de ERK toetsen. Op basis van deze gegevens behoudt de Hugo de Groot zich het recht voor om leerlingen, ongeacht het rapport van de leerling, te plaatsen op het niveau waarvan wij menen dat de leerlingen succesvol zal zijn.

    Het gesprek met het Algemeen Dagblad richtte zich voor 90% op deze toelatingsgegevens. In het artikel van Van Houwelingen richt de boodschap zich slechts op één zaak: het wegzetten van de leerlingen van de IBN Ghaldoun als: “aso’s”.
    Eric van ’t Zelfde reageert hierop als volgt: “Dit is een gruwelijk slecht artikel. Het is sensatiejournalistiek. Het is voor mij ondenkbaar dat een krant alle leerlingen wegzet als “aso’s”. Ik betreur de boodschap van de journaliste dan ook ten sterkste en neem de journaliste dit artikel kwalijk. Ik zal dan ook een rectificatie afdwingen.

    Ik heb
    onze toelatingscriteria onderwijskundig uiteengezet richting de krant. Op de vraag of
    ik de eindexamenkandidaten die zich schuldig hebben gemaakt aan de diefstal en
    aan de fraude zou overnemen op de Hugo de Groot, heb ik geantwoord: “Geen
    denken aan, deze leerlingen komen niet de school binnen”.

    Richting de leerlingen van het IBN Ghaldoun en de school zelf zegt Van ’t Zelfde:
    “Het is wrang dat jullie onder de nationale loep der verdenking zijn gelegd door deze
    affaire. Jullie zijn net zo goed slachtoffer van deze diefstal door individuen als de
    overige leerlingen en scholen in Nederland. Jullie hebben het momenteel al zwaar
    genoeg en daar doet deze journaliste nu een extra schep bovenop voor jullie.

    Dat is
    wrang en dient jullie niet. Ik hoop dat de IBN Ghaldoun openblijft voor haar
    leerlingen dat alleen de daders worden bestraft.“

    Dhr. drs. E.R.M. van ’t Zelfde,
    directeur Hugo de Groot.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.921
    01-07-2012

    Citaat Geplaatst door AKER3IE_TJE_IV Bekijk reactie
    Moslim leerlingen = gajes?
    Op die school gebeuren nu eenmaal dingen die het daglicht niet kan verdragen, heel Rotterdam weet het behalve m.nl lijkt het. Nogmaals het heeft niets met islam te maken, dat is slechts een dekmantel.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    3.192
    27-04-2009

    Citaat Geplaatst door Triangle Bekijk reactie
    School hoeft niet dicht, probleem opgelost
    Het gebouw niet, maar het personeel, de staf, en de overkoepelende groep belanghebbenden dienen allen het veld te ruimen.

    In de herhaling:

    Citaat Geplaatst door Svengali Bekijk reactie
    Het leek de goede kant op te gaan met de Rotterdamse scholengemeenschap Ibn Ghaldoun. Leerlingen scoorden beter, er was een afbetalingsregeling getroffen over de schulden en nog maar één vmbo-afdeling had het predicaat 'zwak'. Maar de eindexamenfraude, waarbij leerlingen en leraren betrokken waren, maakte in één klap deze islamitische middelbare school tot kop-van-jut. Waar ging het mis? Het Algemeen Dagblad ging op onderzoek uit.

    Ton van Erven, de eerste rector van het Ibn Ghaldoun in Rotterdam: 'Vanaf het begin was het een grote chaos. Er waren geen boeken en het bestuur bemoeide zich heel nadrukkelijk met de instroom van docenten en scholieren.' Het islamitisch geloof speelde een te prominente rol. 'Bij het aanstellen van docenten werd gekeken of je moslim was en van welke stroming.'

    Toen het Ibn Ghaldoun werd opgericht, was het een vrij liberale school. Dat werd al vrij snel conservatiever, waardoor er binnen het bestuur verschil van mening ontstond. De partijen stonden tegenover elkaar, waardoor ze de focus op het onderwijs kwijtraakten. Het geloof werd belangrijker gevonden dan de kwaliteit van de lessen.

    Turken vs Marokkanen
    Dat het niet lukt om een islamitische middelbare school goed gaande te houden, heeft diverse redenen, stelt Hendrik Verweel - zelf ooit interim-directeur en puinruimer bij het inmiddels gesloten Islamitisch College Amsterdam. 'Turken en Marokkanen werken gewoon niet goed samen. Als er te veel Turken in het bestuur zitten, worden de Marokkanen boos en andersom. Het is vaak een machtsspel.'

    Daarnaast is overleggen - waar Nederlanders vaak in uitblinken - niet hun sterkste kant. Verweel: 'We vergaderden tot laat op de avond, kwamen tot een besluit, maar de volgende ochtend was dat alweer omgegooid. Dan was een imam het er toch niet mee eens.'

    Pover Nederlands
    Wat voormalig wethouder van onderwijs Leonard Geluk vooral bijstaat is dat met het schoolbestuur van Ibn Ghaldoun gewoonweg geen afspraken waren te maken. Hij probeerde het wel, maar de schoolleiding gaf nooit thuis. Een van de voorbeelden is de povere kwaliteit van het Nederlands van veel docenten. Daar moest echt verandering in komen, aldus de Onderwijsinspectie en Geluk.

    Daarnaast zag Geluk, verantwoordelijk voor alle scholen in Rotterdam, dat het steeds slechter ging met de onderwijskwaliteit van de school. 'Het was een simpele maar harde constatering: de kwaliteit van deze school is zwak. Het onderwijs deugt niet. Het bestuur is onbetrouwbaar.'

    Vies spelletje
    Het doet Belgaçem Naas, oprichter van het Ibn Ghaldoun en sinds 4 jaar officieel op non-actief, pijn dat het niet goed gaat met zijn school. 'Het is belachelijk wat er nu gebeurt,' zegt hij boos. 'Ik word er niet blij van, maar fraude met eindexamens kan op elke school voorkomen. Het verschil is dat als het elders was gebeurd, de diploma's gewoon waren uitgereikt.' Naas vermoedt dat er een vies spelletje wordt gespeeld. 'Dit is van buiten aangestuurd om de school in problemen te brengen. De leerlingen die dit hebben gedaan, zijn hiertoe aangezet. Ze zijn ingepalmd.''


    http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterda...uil-spel.dhtml
    Etnische verdeeldheid, geestelijken die zich met de invulling en uitvoer van het onderwijs bemoeien, docenten die op basis van hun stroming worden aangenomen in plaats van hun kwaliteit, vele docenten die het Nederlands niet eens fatsoenlijk meester zijn, laat staan hun vak, fraude, het verzwijgen van geconstateerde fraude, misbruik van middelen, torenhoge schulden door laakbaar financieel management, zo'n beetje alles wat fout kon gaan is bij deze afgevinkt.

    Die slecht Nederlands sprekende docenten kunnen onmogelijk in Nederland onderwijs-ervaring op hebben gedaan, op een normale school komt zo iemand nimmer aan de bak. Kan je raden hoe het met de kwaliteit van de overige leraren zit. Naar mijn idee mochten er uiteindelijk enkel salafistische docenten aangenomen worden. En hoeveel ervaren salafistische onderwijzers zal Nederland momenteel kennen? Die spoeling wordt dus wel heel erg dun.

    Door religie voor het belang van de kwaliteit van het onderwijs te stellen heeft men zich simpelweg ongeschikt verklaard.

    Waarom is het voor jullie zo moeilijk om te accepteren dat de gehele constructie vanaf de basis rot is, en men het de volgende keer maar eens moet proberen met islamitische docenten die al jaren op Nederlandse scholen les geven en daarmee de professionaliteit in huis hebben om een dergelijke "bedrijfsstructuur" mede op te zetten.

    Dan maar geen salafistische geschiedenisleraar, het idee alleen al, les krijgen over een thema waarvan de docent de tastbare herinneringen het liefst met een bulldozer te lijf gaat, zoals zijn mede-vandalen in Mali zo fanatiek gedaan hebben.


    (aanvullend)
    Of een aardrijkskunde-leraar, die het principe van aardeplaten-tektoniek niet uit kan leggen omdat aardbevingen volgens de met de scepter over de school zwaaiende imam een straf zijn voor zondig gedrag van een volk uit die regio.

  13. #13
    kritisch-analytisch

    Reacties
    4.870
    16-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Hier kun je kort over zijn: in 1950 waren de katholieke en protestante scholen in Nederland een kopie van de islam scholen heden ten dage. De pastoor, kapelaan, dominee en predikant hadden toen veel meer te vertellen dan het hoofd der school. Da's dan ongeveer 60 jaar geleden. De islam is een veel later ontwikkelde godsdienst (700 tot 800 jaar na de christelijke geloven). Die 60 jaar zal dus snel overbrugd kunnen worden.

    Er is wel één groot verschil: de pastoren, dominees etc hielden de scholieren indertijd in een maatschappelijk ban met veel controle door familie etc. En DAT is hetgeen er nu mis is. Een scholier op een foute school hoeft bijna geen rekenschap af te leggen aan de gemeenschap.

    Het zijn niet de scholen die fout zijn (die zijn wel fout, maar dat wordt vanzelf ooit gecorrigeerd) het zijn de scholieren waar het mis mee is. Dat vergeten sommigen.
    Also sprach Zarathustra.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    3.192
    27-04-2009

    Citaat Geplaatst door AKER3IE_TJE_IV Bekijk reactie
    Moslim leerlingen = gajes?
    De dieven mogen best gajes genoemd worden. Een groot deel van de overige leerlingen is simpelweg te zwak opgeleid. Ze trekken het gemiddelde omlaag, vergen teveel zorg tegenover de overige leerlingen, uiteraard de op eigen kracht excellerende scholieren daar gelaten.



    Maar wat ook een probleem is waar geen enkele school aan wenst te beginnen:

    Op de Ibn Ghaldoun is men allemaal uitermate sektarisch opgevoed. Men wordt in een sfeer van WIJ tegen ZIJ, de Kaffirs en afvallige moslims versus zij, de " enige echte"moslims. De Takfiri!

    Dergelijke indoctrinatie gaat voor grote problemen zorgen als men veel van die leerlingen binnen het eigen instituut krijgt. Dit gaat gegarandeerd tot onenigheid tussen leerlingen zorgen, met onrust en slechte resultaten als gevolg. vooral de normale islamitische leerlingen zullen hier de dupe van zijn, ze zullen voortdurend voor nep-moslim, slet en **** uitgemaakt worden omdat ze niet aan hun salafistische opvattingen voldoen..

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    6.859
    01-06-2006

    Citaat Geplaatst door Alijn Bekijk reactie
    RECTIE OP HET SUGGESTIEVE KRANTENATIKEL IN HET AD VAN WOENSDAG 26 JUNI 2013 DOOR HANNEKE VAN HOUWELINGEN.
    De Hugo de Groot neemt afstand van het krantenartikel dat Hanneke van Houwelingen op 26 juni 2013 in het Algemeen Dagblad publiceert onder de titel: “Aso’s net de deur uit’.

    Eric van ’t Zelfde, directeur van de Hugo de Groot, stelt: “Ik ben enorm geschrokken van deze vorm van sensatiejournalistiek. Het artikel doet geen recht aan de leerlingen van de IBN Ghaldoun noch aan deze school. Het artikel doet ook geen recht aan het onderwijsinhoudelijke gesprek dat ik met deze journaliste hield. Ik betreur deze vorm van sensatiejournalistiek”.

    De onvrede over dit ongenuanceerde stuk zit hem in het feit dat er meer dan 600 leerlingen over één kam worden geschoren. De directeur van de Hugo de Groot en de journaliste hebben een onderwijskundig gesprek gevoerd over de toelatingseisen van de Hugo de Groot.

    De houding van de Hugo de Groot is dat je bewust voor het onderwijs van de Hugo de Groot moet kiezen, de Hugo moet je eerste keuze zijn. Dit betekent concreet: leerlingen die zich inschrijven voor leerjaar één zijn van harte welkom. Leerlingen die zich willen inschrijven in de overige leerjaren hebben minimaal één jaar Hugo onderwijs misgelopen en in het ergste geval vijf jaar.

    Het onderwijs op de Hugo de Groot kent een verhoogde lessentabel (38 lesuren per week) met o.a. een intensieve focus op Taal en Rekenen, burgerschapsvorming en een aantal vakken dat op andere scholen niet worden onderricht. Daarnaast erkent de directie van de Hugo de Groot het feit dat zij zelf in het verleden – in een poging om leerlingen te werven – leerlingen dikwijls toelieten tot te hoge onderwijsniveaus. Nu dit interne probleem is opgelost, wil de Hugo de Groot dit probleem niet weer de school binnenhalen.

    Derhalve kent de Hugo de Groot strikte voorwaarden voor toelating in de overige leerjaren. Hierbij moet u bijvoorbeeld denken aan verplichte afname van CITO VAS toetsen, diawoord toetsen, IQ onderzoeken en voor de bovenbouwleerlingen tevens de ERK toetsen. Op basis van deze gegevens behoudt de Hugo de Groot zich het recht voor om leerlingen, ongeacht het rapport van de leerling, te plaatsen op het niveau waarvan wij menen dat de leerlingen succesvol zal zijn.

    Het gesprek met het Algemeen Dagblad richtte zich voor 90% op deze toelatingsgegevens. In het artikel van Van Houwelingen richt de boodschap zich slechts op één zaak: het wegzetten van de leerlingen van de IBN Ghaldoun als: “aso’s”.
    Eric van ’t Zelfde reageert hierop als volgt: “Dit is een gruwelijk slecht artikel. Het is sensatiejournalistiek. Het is voor mij ondenkbaar dat een krant alle leerlingen wegzet als “aso’s”. Ik betreur de boodschap van de journaliste dan ook ten sterkste en neem de journaliste dit artikel kwalijk. Ik zal dan ook een rectificatie afdwingen.

    Ik heb
    onze toelatingscriteria onderwijskundig uiteengezet richting de krant. Op de vraag of
    ik de eindexamenkandidaten die zich schuldig hebben gemaakt aan de diefstal en
    aan de fraude zou overnemen op de Hugo de Groot, heb ik geantwoord: “Geen
    denken aan, deze leerlingen komen niet de school binnen”.

    Richting de leerlingen van het IBN Ghaldoun en de school zelf zegt Van ’t Zelfde:
    “Het is wrang dat jullie onder de nationale loep der verdenking zijn gelegd door deze
    affaire. Jullie zijn net zo goed slachtoffer van deze diefstal door individuen als de
    overige leerlingen en scholen in Nederland. Jullie hebben het momenteel al zwaar
    genoeg en daar doet deze journaliste nu een extra schep bovenop voor jullie.

    Dat is
    wrang en dient jullie niet. Ik hoop dat de IBN Ghaldoun openblijft voor haar
    leerlingen dat alleen de daders worden bestraft.“

    Dhr. drs. E.R.M. van ’t Zelfde,
    directeur Hugo de Groot.
    Yep, Hollandse media groep doen waar zij heel goed in zijn, en dat is doormiddel van het verkondigen van smerige leugens de moslims in Nederland en daar buiten zwart maken.

    Niets nieuws onder de zon.