1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    44
    02-01-2003

    Thumbs up kleding

    De bepalingen die de kleding van de vrouw islamitisch maken zijn:

    1) De kleding moet het hele lichaam bedekken behalve je gezicht en je handen. Je hoof en haar natuurlijk ook, met de hijab.
    Dit betekent dat de nek, de onderarmen, oren EN oorbellen die je draagt bedekt moeten zijn.
    Sommige geloofsscholen zijn van mening dat de voeten onbedekt mogen blijven, en anderen niet, maar waar ze het wel allemaal over eens zijn, is dat je benen zeker bedekt moeten zijn.

    2) De kleding mag op zichzelf geen versiering zijn. Het moet niet de aandacht van mannen vestigen op de schoonheid van de vrouw. Dit wil zeggen dat felle kleuren, glitterige versieringen en materiaal waarin glitterdraad in verwerkt is, moeten worden vermeden. ( Dit soort kleding mag natuurlijk wel thuis worden gedragen)

    3) De kleding moet dik genoeg zijn om de kleur van je huid te verbergen, dus doorzichtige stoffen zijn niet geschikt.

    4) De kleding moet wijd genoeg zijn om de vorm van je lichaam te verbergen dus nauwsluitende stijlen die de lichaamscontouren aftekenen, zijn niet toegestaan.

    5) De kleding mag nkiet geparfumeerd zijn.

    6) De kleding mag niet lijken op herenkleding. De kleding moet een vrouwlijke stijl hebben.

    7) Het moet geen kleding zijn van roem of ijdelheid. Dit betekent dat het niet opzichtig moet zijn, getooid met juwelen, of geweven met gouden en zilveren draad, en, dergelijke.

    groetjes jullie zusje in de Islam.
    thallaw
    La ilaha ilalah Mohamed rasoel-allah

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.764
    02-05-2002

    Vind t moeilijk om nr. 5 en 6. te vermijden....

    Je hebt meestal toch een luchtje op... en ik weet niet of broeken als mannelijk worden gezien.... zo ja... dan ben ik een big-time-sinner...

    (erger dan ik dacht dus)
    Before you can reed me you've gotta learn how to see me....

  3. #3
    BintEnaas met HIJAAB

    Reacties
    1.589
    08-04-2002

    Ja alles wat je schrijft klopt!

    Ik ben het eens met je wanneer je zegt at kleding niet geparfumeerd mag zijn, maar ik doe toch wel parfum op, want wanneer je naar buiten gaat en je komt weer binnen dan ruik je raar,. naar soort van zfoeria in het marokkaans. Het ruikt niet fris en stikt best wel.

    VERDER IS ALLES OKE.
    Laterzz,
    BintElmagreb.

    ديتول دض الجراثيم


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    44
    02-01-2003

    Origineel gepost door Lunatic007
    Vind t moeilijk om nr. 5 en 6. te vermijden....

    Je hebt meestal toch een luchtje op... en ik weet niet of broeken als mannelijk worden gezien.... zo ja... dan ben ik een big-time-sinner...

    (erger dan ik dacht dus)
    een luchtje wat je niet echt ruikt, en die NIET de aandacht van de mannen trekt mag wel, dus daar bedoel ik mee het moet niet te overdreven zijn, dat iedereen je meteen ruikt als je naast hun staat/loopt. haha 3la big-time-sinner

    maar goed beslema groetjes
    La ilaha ilalah Mohamed rasoel-allah

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    44
    02-01-2003

    Origineel gepost door BintElmagreb
    Ja alles wat je schrijft klopt!

    Ik ben het eens met je wanneer je zegt at kleding niet geparfumeerd mag zijn, maar ik doe toch wel parfum op, want wanneer je naar buiten gaat en je komt weer binnen dan ruik je raar,. naar soort van zfoeria in het marokkaans. Het ruikt niet fris en stikt best wel.

    VERDER IS ALLES OKE.
    Laterzz,
    BintElmagreb.
    haha, als het maar niet overdreven is, en niet van honderden kilometers te ruike is, snappie

    beslema groetjes
    La ilaha ilalah Mohamed rasoel-allah

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    44
    02-01-2003

    Origineel gepost door mimi3000
    wat ???


    La ilaha ilalah Mohamed rasoel-allah

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    85
    22-11-2002

    nee hij moet alleen geen mannelijke vorm hebben, snappie?
    tjille met die bille

  8. #8
    not fair..

    Reacties
    2.478
    23-08-2002

    toch vind ik een jellaba een uitkomst....je kan er gewoon een broek onder dragen en je kan er alsnog stijlvol uitzien..

    dus na de zomer....change in my style...
    ardoe al3oeroebatoe toertasab, ayna ashahamatoe ya 3arab, ayna aroejoelatoe y 3arab,ayna omar wa 3iz Adin, wa Sala7 Adin wa aynakoem yaa 3arab, taraktoem atfaala falastin li assahayina.
    © Tnawie

  9. #9
    * Arabische Lid *

    Reacties
    1.197
    24-11-2002

    5&6 is inderdaad ook voor mij moeilijk
    !ONLY ALLAH KNOWS WHAT THE FUTURE WILL BRING.. ALLAH OE AKBAR! If You have faith In ALLAH, then everything will work out fine Insallah! Allah oe Akbar!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    je kan gewoon een broek aan doen.
    daarover een lange jurk of rok ..zolanG het maar bedekt tot de knieeen toe..

  11. #11
    Jeblia

    Reacties
    1.677
    30-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Guadaloupe
    toch vind ik een jellaba een uitkomst....je kan er gewoon een broek onder dragen en je kan er alsnog stijlvol uitzien..

    dus na de zomer....change in my style...
    ja daar dacht ik ook al aan.. in de vakantie even een paar laten maken..

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    37
    12-02-2003

    Sorry hoor, maar er staat geschreven dat de vrouw haar vrouwelijke karakteristieken moet bedekken. Maar tot hoe ver ga je daar in. En iedereen interperteert dat op zn eigen manier.

  13. #13
    Me & Mo ...

    Reacties
    8.664
    29-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    er wordt hier gezegd da men gn al te zware parfum mag aan doen, maar wel een lichte... dat is dus verkeerd... als men zich bevindt tss huwbare mannen (dus mannen buiten je vader, broers en ooms), mag men gn parfum aandoen, of dit nu een lichte geurtje is of ni...

    bisous xxx

    Voor alle gelegenheden...


  14. #14
    Bent a nass

    Reacties
    131
    22-01-2003

    Re: kleding

    Origineel gepost door Moslima4life
    De bepalingen die de kleding van de vrouw islamitisch maken zijn:

    1) De kleding moet het hele lichaam bedekken behalve je gezicht en je handen. Je hoof en haar natuurlijk ook, met de hijab.
    Dit betekent dat de nek, de onderarmen, oren EN oorbellen die je draagt bedekt moeten zijn.
    Sommige geloofsscholen zijn van mening dat de voeten onbedekt mogen blijven, en anderen niet, maar waar ze het wel allemaal over eens zijn, is dat je benen zeker bedekt moeten zijn.

    2) De kleding mag op zichzelf geen versiering zijn. Het moet niet de aandacht van mannen vestigen op de schoonheid van de vrouw. Dit wil zeggen dat felle kleuren, glitterige versieringen en materiaal waarin glitterdraad in verwerkt is, moeten worden vermeden. ( Dit soort kleding mag natuurlijk wel thuis worden gedragen)

    3) De kleding moet dik genoeg zijn om de kleur van je huid te verbergen, dus doorzichtige stoffen zijn niet geschikt.

    4) De kleding moet wijd genoeg zijn om de vorm van je lichaam te verbergen dus nauwsluitende stijlen die de lichaamscontouren aftekenen, zijn niet toegestaan.

    5) De kleding mag nkiet geparfumeerd zijn.

    6) De kleding mag niet lijken op herenkleding. De kleding moet een vrouwlijke stijl hebben.

    7) Het moet geen kleding zijn van roem of ijdelheid. Dit betekent dat het niet opzichtig moet zijn, getooid met juwelen, of geweven met gouden en zilveren draad, en, dergelijke.

    groetjes jullie zusje in de Islam.
    thallaw
    hmmmmm, ik zie hier niet staan; je mag met de mode meegaan. Terwijl veel marokkaanse meisjes(die zeggen dat ze moslima zijn) erbij lopen als jlo en shakira. Ra ra ra ra, hoe kan dat.........

    ik probeer alleen te zeggen dat de kleding styl van veel moslima's tegenwoordig alles behalve islamitisch is.......Jammer genoeg
    Ina lilah, wa ina ilayhi ra7ie3oen