1. #16
    Flabbergasted

    Reacties
    1.570
    26-07-2013

    Citaat Geplaatst door Oehhh Bekijk reactie
    Nu is het erger zie deze zomer
    Ik denk dat het alleen erger gaat worden dus een soort moreel verval tot waar we gaan komen.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    148
    29-10-2009

    Ik denk dat ouders al heel vroeg die fout maken bij hun kinderen. Kijk alleen al naar de namen die ze hun kind geven. De voorkeur gaat meer uit naar alles wat "modern" is. Ik ben zeer zeker van plan om dit anders te doen en alhumdulilah mijn man ook.

  3. #18
    WOMANXYZ.COM

    Reacties
    40.294
    14-04-2005

    Nee, vind ik niet. Ik vind juist dat er meer besef is. En wat schaarsgekleden betreft, eigenlijk is dat wat onvermijdbaar en meestal onder de jonge ongetrouwde meiden.

    Mijn nichten zijn ook zo, kleden zich ook schaars maar beseffen goed en zeggen het ook hardop dat ze dondersgoed weten dat ze in een relatie/huwelijk hun kleding moeten en zullen aanpassen, zonder morren.

    Natuurlijk is het beter als ze het van begin af aan niet doen, maar het is de gulden middenweg. Minder confrontatie nodig en met beleid raakt uiteindelijk iedereen tevreden.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    18
    13-11-2014

    Zulke topics zijn er haast niet meer

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    1.369
    21-09-2012

    Uh ja!!!! Dat is al heel lang zo en naar wat wij hebben geconstateerd bij meerderheid van de Marokkanen. Daarom kijken wij uit met wie we omgaan, laat ik zeggen dat meesten er een aparte familiecultuur op nahouden waar ze allang niet weten wat schaamte is. Het zijn meestal de mensen die het hardst hshoema roepen over anderen!

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    564
    07-06-2014

    Weet nog vroeger. Je kreeg een flink pak slaag als je probeerde om oogpotlood op te zetten.

    Allah ihfed. Nu weet je echt niet meer wie er wel of niet getrouwd is

    Vroeger zodra een vrouw getrouwd wasveranderede haar hele houding mee.

    Nu lopen vrouwen achter de kinderwagen te scharrelen.

    Mannen hebben geen respect meer. Spreken gewoon zomaar vrouwen aan. Getrouwd of niet.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    564
    07-06-2014

    Ooh ha. Mannen maceup en epileren en dan die kapsels. Allah ihfed

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    317
    27-08-2012

    En tegenwoordig zetten ze een kerstboom in huis echt niet normaal meer. Ze3ma modern en de mannen accepteren het ook nog. Kerstboom voor de gezelligheid, maar ben wel moslim?????

  9. #24
    La illaha illa ALLAH

    Reacties
    8.092
    06-07-2008

    De kerstboom inderdaad haha
    Ik denk dat veel jonge meisjes/jongens het als een fase zien, want ook 10-15 jaar geleden had je jongeren die zich schaars kleden enzo, maar vaak uit het zicht van hun ouders omdat ze wisten dat ze problemen zouden krijgen, veel van die jongeren van toen hebben zich later gewoon herpakt en veel praktiseren ook hun geloof hoe dat het moet.
    ALLAH OU AKBAR!!!!!

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    18
    05-03-2016

    Idd Moge Allah Swt. Ons leiden naar het rechte pad.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    18
    05-03-2016

    Ik ben het helemaal met je eens! Er zijn idd zulke meiden. Ik ben ook een meid die broeken draagt maar dan wel met iets langs tot aan mij knieƫn Elhamdolilah

  12. #27
    WOMANXYZ.COM

    Reacties
    40.294
    14-04-2005

    Ik vind dat nogal een zwaar generaliserende uitspraak naar moslims toe :S

    Nee, ik vind niet dat onze normen en waarden verdwijnen. We gaan er anders mee om, dat wel.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    1.290
    19-03-2016

    Verdwijnt. Best triest. Ik ben niet meest gelovige hier of thuis maar wat betreft normen en waarden hou ik me zoveel mogelijk aan.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    1.290
    19-03-2016

    @Noona

    Vroeger(15 jaar geleden dus) gingen vaders naar de moskee, dronken meeste moslim jongens niet en hadden meeste moslim dames geen relaties met kuffar. Anders omgaan..? Zeg maar gerust lak hebben aan regels.

  15. #30
    MVC Premium

    Reacties
    16.537
    12-08-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Opgroeien in het westen, het zal per generatie erger worden. Vele geleerden die hier voor gewaarschuwd hebben.