1. #1
    Verbannen

    Reacties
    981
    14-05-2011

    Vind jij dat normen en waarden verdwijnen onder moslims ?

    Ik heb het dan over de ontwikkelingen de afgelopen 5 a 10 jaar, dingen die vroeger niet konden. Basis zaken die de Islam verbiedt/ontmoedigd zoals drinken uitgaan schaars kleden, werd 5 jaar geleden echt niet getollereerd door ouders familieleden. Ook werd het door de meerderheid afgekeurd wanneer je zo naar buiten ging of wanneer je bijvoorbeeld alcohol dronk of sigaret rooktte, zelfs onder de mannen was dit not done

    Als we nu 5 a 10 jaar verder kijken, zien we dat er openlijk alcohol wordt gedronken vele nu roken (wellicht door de shisha die roken normaal heeft gemaakt) en kledij zoals bijvoorbeeld, leren leggings, hotpants, jurkjes die net boven de kniee uitkomen waarin alle lichaamsdelen zo zichtbaar zijn alsof het soms lijkt alsof je naar iemand kijkt die net van de prostitutie komt. Alles bedoeld om de vrouw zo opwindend en sexistisch te laten uitstralen.

    Merken jullie ook deze ontwikkelingen ? Dat waar vroeger er schaamte was of mensen totaal geen behoefte hadden in voornamelijk slechte zaken. Deze slechte zaken juist alom omhelsd worden en verspreid worden onder jongens en meisjes om ook zo leven te leiden.

    Wie merkt dit ook op ?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.301
    18-10-2012

    Ik denk dat iedereen dat wel merk ja. Moge Allah swt ons leiden op het recht pad, inschallah.
    ...

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    981
    14-05-2011

    Amien, Ik zie het wel erger worden helaas

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1
    26-05-2013

    Helaas wel. Ik zie twee extremen, de ene kant die heel losbandig is en de andere kant die juist heel oordelend en bijna extremistisch is te noemen; ik wil meer middenweg zien.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    981
    14-05-2011

    Citaat Geplaatst door AmirEl Bekijk reactie
    Helaas wel. Ik zie twee extremen, de ene kant die heel losbandig is en de andere kant die juist heel oordelend en bijna extremistisch is te noemen; ik wil meer middenweg zien.
    Juist middenweg verdwijnt, en de extremen nemen juist door elkaar meer afstand van het midden.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    8.219
    27-09-2004

    leef en laat leven .......



    wil altijd iemands hersenen
    inslaan die dat zegt .....

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    10.740
    21-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Oehhh Bekijk reactie
    Ik heb het dan over de ontwikkelingen de afgelopen 5 a 10 jaar, dingen die vroeger niet konden. Basis zaken die de Islam verbiedt/ontmoedigd zoals drinken uitgaan schaars kleden, werd 5 jaar geleden echt niet getollereerd door ouders familieleden. Ook werd het door de meerderheid afgekeurd wanneer je zo naar buiten ging of wanneer je bijvoorbeeld alcohol dronk of sigaret rooktte, zelfs onder de mannen was dit not done

    Als we nu 5 a 10 jaar verder kijken, zien we dat er openlijk alcohol wordt gedronken vele nu roken (wellicht door de shisha die roken normaal heeft gemaakt) en kledij zoals bijvoorbeeld, leren leggings, hotpants, jurkjes die net boven de kniee uitkomen waarin alle lichaamsdelen zo zichtbaar zijn alsof het soms lijkt alsof je naar iemand kijkt die net van de prostitutie komt. Alles bedoeld om de vrouw zo opwindend en sexistisch te laten uitstralen.

    Merken jullie ook deze ontwikkelingen ? Dat waar vroeger er schaamte was of mensen totaal geen behoefte hadden in voornamelijk slechte zaken. Deze slechte zaken juist alom omhelsd worden en verspreid worden onder jongens en meisjes om ook zo leven te leiden.

    Wie merkt dit ook op ?
    Het is zeker een verontrustende ontwikkeling die ik zeker niet aanmoedig.
    Het zijn niet alleen de jonge dames en heren die zich hier aan schuldig maken het zijn ook soms de ouders die gedrag van zowel hun dochters als zonen goed keuren. Islaam, normen en waarden worden toegepast daar waar het net goed uitkomt

    Ik denk dat je er echt weinig aan kunt doen, behalve je zoveel mogelijk van dergelijke zaken afzonderen en je eigen leven (gezin) zo goed mogelijk leiden binnen de kaders van de Islaam. De rest zoekt het verder maar uit.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    5.508
    13-09-2012

    Iemand die dit nog niet is opgevallen moet wel heel erg in een hermetisch afgesloten grot leven, Allah ihdihoum/ihdina kamlien, vandaag de dag is indd omte huilen betreft levenstijl van sommige mensen
    Degene Die mij geschapen heeft, Hij leidt mij.
    En Hij is Degene Die mij voedt en Die mij te drinken geeft.
    En wanneer ik ziek ben, is Hij het Die mij geneest.
    Degene Die mij doet sterven en mij vervolgens doet leven.
    En Degene van Wie ik hevig verlang dat Hij mijn zonden zal vergeven op de Dag des Oordeels.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    113
    23-01-2005

    Citaat Geplaatst door muslima82 Bekijk reactie
    Iemand die dit nog niet is opgevallen moet wel heel erg in een hermetisch afgesloten grot leven, Allah ihdihoum/ihdina kamlien, vandaag de dag is indd omte huilen betreft levenstijl van sommige mensen
    Dat heb je goed verwoord.
    Astagvierollah. Ik hoop dat Allah ons de kracht, kunde en kennis geeft om onze generatie kinderen hiervan te behoeden.
    .

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    38.177
    25-09-2007

    10 jaar geleden waren die zaken er ook ; zelfs 20 jaar geleden

    alleen waren we te jong om ons daar bewust van te zyn

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    981
    14-05-2011

    Nu is het erger zie deze zomer

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.791
    07-04-2004

    Citaat Geplaatst door no-name Bekijk reactie
    leef en laat leven .......



    wil altijd iemands hersenen
    inslaan die dat zegt .....

    Ieder zn graf


  13. #13
    Home Sweet Home

    Reacties
    7.090
    03-04-2003

    MVC Premium MVC Premium
    vraag me af hoe het hier in nederland zal zijn over 10 jaar

    ❤ ❤❤ Blessed, elhamdoulilaah with the most loving parents❤❤❤


  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    833
    17-02-2005

    Citaat Geplaatst door Oehhh Bekijk reactie
    Ik heb het dan over de ontwikkelingen de afgelopen 5 a 10 jaar, dingen die vroeger niet konden. Basis zaken die de Islam verbiedt/ontmoedigd zoals drinken uitgaan schaars kleden, werd 5 jaar geleden echt niet getollereerd door ouders familieleden. Ook werd het door de meerderheid afgekeurd wanneer je zo naar buiten ging of wanneer je bijvoorbeeld alcohol dronk of sigaret rooktte, zelfs onder de mannen was dit not done

    Als we nu 5 a 10 jaar verder kijken, zien we dat er openlijk alcohol wordt gedronken vele nu roken (wellicht door de shisha die roken normaal heeft gemaakt) en kledij zoals bijvoorbeeld, leren leggings, hotpants, jurkjes die net boven de kniee uitkomen waarin alle lichaamsdelen zo zichtbaar zijn alsof het soms lijkt alsof je naar iemand kijkt die net van de prostitutie komt. Alles bedoeld om de vrouw zo opwindend en sexistisch te laten uitstralen.

    Merken jullie ook deze ontwikkelingen ? Dat waar vroeger er schaamte was of mensen totaal geen behoefte hadden in voornamelijk slechte zaken. Deze slechte zaken juist alom omhelsd worden en verspreid worden onder jongens en meisjes om ook zo leven te leiden.

    Wie merkt dit ook op ?
    Jaa, herkenbaar. De nieuwe generatie heeft veel minder haya (schaamte), vroeger was het bij ons thuis heel hsoema om een weerwoord te hebben tegen je vader/moeder.. Als je vader iets tegen je zegt, is dat het gewoon. Tegenwoordig zie ik dit helemaaal niet meer! Ik denk dat de opvoeding van nu gewoon heel anders is..
    Het ergst vind ik dat we leven in een tijd waarin erin er gepronkt wordt met de slechte zaken, zoals uitgaan, drinken, drugsgeld.. Men is er zelfs trots op en maak het heel kenbaar..

  15. #15
    Flabbergasted

    Reacties
    1.570
    26-07-2013

    Citaat Geplaatst door AmirEl Bekijk reactie
    Helaas wel. Ik zie twee extremen, de ene kant die heel losbandig is en de andere kant die juist heel oordelend en bijna extremistisch is te noemen; ik wil meer middenweg zien.


    Volkomen met je eens weten de mensen nog wel wat de middenweg is of kennen ze alleen de uitersten opzoeken.