1. #54271
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Citaat Geplaatst door Sarcasm Bekijk reactie
    Niet echt, maar komt denk ik wel goed als ik mijn broertje meeneem.


    Veel van jouw vragen vind ik overbodig eigenlijk. Het zijn dan vragen die hij al moet weten of niet moet doen, alvorens hij uberhaupt aan trouwen denkt. Vragen over de bruiloft, mahr etc. komen pas later, maar dan ben ik denk ik al zover dat het ook echt een 'ja' wordt.

    Het is niet zo dat je helemaal geen beeld van elkaar hebt. Je krijgt van degene die aan jou gekoppeld wordt een profiel. Zo weet je het een en het ander wel, waardoor je denkt .. yep. I'll give it a try.


    Over dat laatste stukje heb je wel gelijk in, maar dat is dan weer een keuze die je zelf maakt. Opvoeding van mijn kinderen is toch echt wel belangrijker dan werk.


    Graag. (:
    Dat kan meningen verschillen. Er zijn op deze onderwerpen verlovingen en huwelijken stukgelopen.
    Ik vind ze dus niet overbodig. Alhoewel dat waren mensen die een relatie hadden.

    Of het vragen zijn die je de eerste keer moet stellen, dat weet ik niet. Maar dit zijn wel onderwerpen die ik met mijn toekomstige zal bespreken.

    ps. Ik heb nergens iets over mahr gezegd. ik vind dat weer overbodig, een man geeft gewoon wat hij aankan.

  2. #54272
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Citaat Geplaatst door Sarcasm Bekijk reactie
    Haha, ga je ook notities maken van zijn antwoorden?
    Haha ja, ik ga een contract opstellen. Als het tot een huwelijk komt.
    Handtekening van mij en hem, van zijn vader en mijn vader.

    Komen er geen onnodige discussies

  3. #54273
    Temet Nosce

    Reacties
    334
    09-12-2016

    Jullie zijn gestoord. Komijnenkaas is de BESTE kaas! Fight me.
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Sub7an Allah die rabijnen hebben vaak zo'n noor op hun gezicht.
    !!!!!



  4. #54274
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Citaat Geplaatst door Sarcasm Bekijk reactie
    Dat kan, maar nogmaals; een man dient bepaalde zaken al te doen of al vanaf te weten. Hij MOET bidden, dat hoor ik hem niet eens te vragen bijvoorbeeld. Of vragen of hij tevreden is met mijn kledingdracht.. ten eerste, hij moet er al van op de hoogte zijn. Ten tweede, als jij je gewoon correct kleedt, zie ik het nut er niet van in om zo'n vraag te stellen. Besides, waarom aanpassen wanneer hij het pas zegt?

    Ma7r moet besproken worden en vastgelegd worden. Naar mijn weten moet ook iedereen ermee instemmen, de man (gever), vrouw (ontvanger) en de wali van de vrouw. Allaahoe a'lam. Verder boeit het niet, maar dat soortgelijke zaken dus niet bij de eerste date ter sprake brengen, dat was eigenlijk mijn punt.
    Ja ik snap dat sommige dingen als vanzelfsprekend worden gezien. Maar er zijn veel jongemannen die in de ramadan braaf bidden, een paar x per jaar op vrijdagmiddag naar de moskee gaan.
    En omdat zijn vader dagelijks in de moskee te vinden is, wordt er verwacht dat hij bidt. Terwijl hij misschien nog niet standvastig is in zijn gebed.

    Hij is er inderdaad van op de hoogte over hoe ik mijn kleed, maar dat neemt niet weg dat hij misschien liever heeft dat ik als getrouwde vrouw een abaya ga dragen ipv broeken.
    Haha ik geef nergens aan dat ik het direct zou aanpassen, maar als ik getrouwd ben en mijn man geeft op een gegeven moment aan: hey schat, ik heb liever dat je niet meer dat draagt. En hij geeft daarbij goede argumenten.
    Dan zal ik hem gehoorzamen.

    Ik weet dat het zo werkt, maar bij ons in de familie gaat het anders. Toen mijn zwager de hand van mijn zus kwam vragen en zijn vader vroeg hoef wil je? Toen gaf mijn vader als antwoord, ik verkoop mijn dochter niet
    (Natuurlijk wel op een luchtige manier, waar mijn zwager en zijn vader om konden lachen). Een man geeft wat hij aankan en stopt het in een envelopje. En mijn vader nam het aan en zei bismillah en gaf het aan mijn zus.

    Kortom, ik ben het met je eens, alleen sommige dingen zijn niet voor iedereen zo vanzelfsprekend. Vandaar dat ik mijn vragen toch nog zou stellen

  5. #54275
    MVC Lid

    Reacties
    8.253
    28-04-2008

    Ik vind het bericht niet meer waar ik op moest reageren. Ik geef op, spammers.

  6. #54276
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Citaat Geplaatst door marruecos87 Bekijk reactie
    Ik vind het bericht niet meer waar ik op moest reageren. Ik geef op.
    Het ging over dat ik niet met Donna kon concurreren.
    En toen gaf ik aan van dat ik het wel kon, omdat Rachel met Prins Harry is verloofd. Als zij met een prins kan verloven, dan kan ik heus wel Harvey inpalmen.
    Er is nog hoop voor mij

    Ooh en dat ik de marokkaanse moslim versie van Harvey wil. En dat jij een hele slechte matchmaker bent.

  7. #54277
    MVC Lid

    Reacties
    8.253
    28-04-2008

    Citaat Geplaatst door Gezocht1 Bekijk reactie
    Het ging over dat ik niet met Donna kon concurreren.
    En toen gaf ik aan van dat ik het wel kon, omdat Rachel met Prins Harry is verloofd. Als zij met een prins kan verloven, dan kan ik heus wel Harvey inpalmen.
    Er is nog hoop voor mij

    Ooh en dat ik de marokkaanse moslim versie van Harvey wil. En dat jij een hele slechte matchmaker bent.
    Met tapatalk is het echt moeilijk terug te vinden. Thanksss.

    Jaaa.. maar Rachel is Rachel. Donna is heel wat anders, met een persoonlijkheid als Rachel kom je er echt niet. Die kan niet tegen Donna op, toch?

    Ik vraag me wel af hoe die twee elkaar ontmoet hebben, Megan en Harry. Facebook?

    Ik ben geen slechte matchmaker! Ik roei gewoon met de riemen die ik heb. Ondankbare.

  8. #54278

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door Gezocht1 Bekijk reactie
    Ja ik heb nu makkelijk praten. Denk dat het in echt wel super eng zou zijn en ik eerder stil zou zijn.
    Maarja je ziet er om vragen te stellen, dus ik neem gewoon mijn ipad mee

    Ja dat is waar, ligt net aan de persoon met wie je bent. Ik zou ook nooit met mijn vader gaan, mijn vader zou niet eens mee willen, lijkt mij super ongemakkelijk.(mijn vader snapt wel dat je elkaar moet zien, maar meegaan is voor hem weer stap te ver).
    Mijn broers gaan mij de heenweg en terug weg heletijd pesten en daar gaan ze dan van die blikken werpen. Je weet wel hoe broers zijn.

    Nee die van mij wel, wij hebben zo een open en sterke band. Zij zouden weten waar, wanneer en hoelaat etc.
    Ik denk dat ze het ongemakkelijk vinden om er bij te zitten.

    Ja maar je wil toch direct weten of je op 1 lijn zit. Dus het is overbodig om over koetjes en kalfjes te praten.
    Lijkt mij juist erger, dat ik na de derde mahram date er achter kom, ooh we passen niet bij elkaar.

    ps. Ik stuur je even een pm
    Haha, yek.. Jij gaat hem dus meteen screenen. Het is erop of eronder haha. : P

    Ehm.. pestkoppen dus hehe. Daarom zou ik zelf in de beginfase slechts een van hen erbij betrekken. Maar om eerlijk te zijn, voer ik diepgaande gesprekken liever onder 4 ogen.

    Onze band is ook ''open'', maar nog net niet dat ze zeggen: ''is goed zusje, ga maar alleen met hem afspreken.'' Ze zullen wel weten dat je met iemand ''praat'', maar houden zich een beetje dom totdat je er zelf mee komt.

    Hehe. Ik begrijp je punt. Ik ga nu misschien iets heel geks zeggen. Maar dat je qua levensvisie op een lijn zit, hoeft niet altijd te betekenen dat je bij elkaar past. Ik begrijp heel goed dat je zo vroeg mogelijk een beeld wil hebben, maar iemand kan zich ook ''ideaal'' voordoen en sociaal wenselijke antwoorden geven. Het kost echt tijd om echt te weten of je bij iemand past..

    Vind je het goed als ik later op je PM terugkom, in sha Allaah? (:

    Citaat Geplaatst door Sarcasm Bekijk reactie
    Niet echt, maar komt denk ik wel goed als ik mijn broertje meeneem.
    0% privacy dus? 100% halal ya3ni. : )
    Ghair.. Dat je broertje jonger is, is wel fijn hehe.

    Dit is voor een ieder persoonlijk, maar op een eerste ontmoeting, zou ik het luchtig proberen te houden. Ik zou onderwerpen aankaarten als:

    - Hoe zou jij jezelf omschrijven? Wat voor persoon ben je?
    - Wat voor beeld heb je bij mij?
    - Welke eigenschappen vind je belangrijk bij je partner?
    - Wat vind je leuk in het leven? Hobbies etc.
    - Welke rol speelt het geloof in je leven?
    - Laat hem wat vertellen over zijn verleden/jeugd. Kun je een beetje lachen..

    Als het contact er is en je een goed gevoel bij hem hebt, kun je in de komende gesprekken altijd diepgaandere materie bespreken.

  9. #54279
    MVC Lid

    Reacties
    8.253
    28-04-2008

    Lol precies een sollicitatiegesprek.

  10. #54280
    Valar Morghulis

    Reacties
    2.911
    15-11-2009

    Citaat Geplaatst door Rasiel Bekijk reactie
    Jullie zijn gestoord. Komijnenkaas is de BESTE kaas! Fight me.
    Komijn stinkt naar oude sokken. Heb dat liever niet in mijn eten. Gedisst.
    Saïdjah's vader had een buffel, waarmede hy zyn veld bewerkte.

  11. #54281
    Temet Nosce

    Reacties
    334
    09-12-2016

    Citaat Geplaatst door Pythagoras Bekijk reactie
    Komijn stinkt naar oude sokken. Heb dat liever niet in mijn eten. Gedisst.
    Zoek je vechten?
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Sub7an Allah die rabijnen hebben vaak zo'n noor op hun gezicht.
    !!!!!



  12. #54282
    MVC Lid

    Reacties
    18.146
    22-03-2009

    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Haha, yek.. Jij gaat hem dus meteen screenen. Het is erop of eronder haha. : P

    Ehm.. pestkoppen dus hehe. Daarom zou ik zelf in de beginfase slechts een van hen erbij betrekken. Maar om eerlijk te zijn, voer ik diepgaande gesprekken liever onder 4 ogen.

    Onze band is ook ''open'', maar nog net niet dat ze zeggen: ''is goed zusje, ga maar alleen met hem afspreken.'' Ze zullen wel weten dat je met iemand ''praat'', maar houden zich een beetje dom totdat je er zelf mee komt.

    Hehe. Ik begrijp je punt. Ik ga nu misschien iets heel geks zeggen. Maar dat je qua levensvisie op een lijn zit, hoeft niet altijd te betekenen dat je bij elkaar past. Ik begrijp heel goed dat je zo vroeg mogelijk een beeld wil hebben, maar iemand kan zich ook ''ideaal'' voordoen en sociaal wenselijke antwoorden geven. Het kost echt tijd om echt te weten of je bij iemand past..

    Vind je het goed als ik later op je PM terugkom, in sha Allaah? (:



    0% privacy dus? 100% halal ya3ni. : )
    Ghair.. Dat je broertje jonger is, is wel fijn hehe.

    Dit is voor een ieder persoonlijk, maar op een eerste ontmoeting, zou ik het luchtig proberen te houden. Ik zou onderwerpen aankaarten als:

    - Hoe zou jij jezelf omschrijven? Wat voor persoon ben je?
    - Wat voor beeld heb je bij mij?
    - Welke eigenschappen vind je belangrijk bij je partner?
    - Wat vind je leuk in het leven? Hobbies etc.
    - Welke rol speelt het geloof in je leven?
    - Laat hem wat vertellen over zijn verleden/jeugd. Kun je een beetje lachen..

    Als het contact er is en je een goed gevoel bij hem hebt, kun je in de komende gesprekken altijd diepgaandere materie bespreken.
    Voor welke functie zijn die vragen? Headhunter.

  13. #54283

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door DeRegeerder Bekijk reactie
    Voor welke functie zijn die vragen? Headhunter.
    Klopt. Eigenlijk zou ik ze zo stellen:
    - Kun je 3 zwakke en 3 sterke punten van jezelf benoemen?
    - Welk beeld heb je van deze functie?
    - Wat zijn de taken die je denkt uit te gaan voeren?
    - Etc.

    Citaat Geplaatst door Sarcasm Bekijk reactie
    Haha, in shaa Allaah. Lets hope. Dat is waar.

    Baaraka Allaahoe feeki. He better be honest. Mijn eerlijkheid zal hem vast bang maken, cuz u know.. wat heb je te verliezen? :')
    Wa feeki barakah. (:
    Ik denk dat het wel meevalt. Volgens mij zie jij er heel schattig uit en zal je eerlijkheid alleen maar aandoenlijk zijn haha. Maar probeer wel een beetje rekening met hem te houden meskine haha. : P
    Heel veel succes. Allaahouma yassir!

  14. #54284
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Ooit worden we weer herenigd in cha Allah
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #54285
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Citaat Geplaatst door marruecos87 Bekijk reactie
    Met tapatalk is het echt moeilijk terug te vinden. Thanksss.

    Jaaa.. maar Rachel is Rachel. Donna is heel wat anders, met een persoonlijkheid als Rachel kom je er echt niet. Die kan niet tegen Donna op, toch?

    Ik vraag me wel af hoe die twee elkaar ontmoet hebben, Megan en Harry. Facebook?

    Ik ben geen slechte matchmaker! Ik roei gewoon met de riemen die ik heb. Ondankbare.
    Jawel laat .mij dromen haha.

    Ooh weet je dat niet, iedere Suits van weet dat. Prins Harry en Meghan hebben een gezamelijke vriend. En die zei tegen prins Harry, ik ken een hele leuke dame voor je. En heeft hem toen uitgenodigt op een etentje ofso en aan Meghan voorgesteld, zodoende.

    Nee je bent gewoon heel slecht haha