1. #1
    Mele3yoen ~.~

    Reacties
    5.070
    09-02-2011

    Liefde aan de eettafel.

    Ik was op een feestje en daar werd als eerste ronde tekrisht geserveerd. Ik moet niets hebben van teksrisht, het liefst zie en/of ruik ik het niet, maar enfin. Ik ging dus een stukje naar achteren zitten, zodat de mensen die wel wilden eten er makkelijk bij konden, en at wat van mijn stukje brood met limonade. Ik wachtte op de volgende ronde (op zulke momenten ben ik het 3 á 4 gangenmenu zo dankbaar )

    Een vrouw aan tafel vroeg aan mij waarom ik niet mee at, dus ik antwoordde dat ik geen tekrisht lust. Vervolgens stelde zij mij de vraag of ik toevallig ook geen andere organen lust. Ik zei tegen haar dat dat inderdaad het geval was. Haar ogen werden groot en vertelde mij lachend dat mijn moeder mij niet zo goed had opgevoed wat eten betreft en dat de meiden uit Marokko wat het eten betreft beter zijn dan de meiden s7ab elghariezj, omdat zij geen 'zboen' doen met eten.
    Want wat moet ik doen als ik later in een schoonfamilie terecht kom en ik eet het niet of ik kan het niet maken, o wee dan ben ik geen goede schoondochter.

    Ze zei het een beetje op een manier waarbij het als een grap moest overkomen, maar ik stond weer eens versteld van sommige beredeneringen die men kan maken. Er bestaat zoiets als smaak en dingen gewoonweg niet lusten, bovendien is het geen meetwaarde voor een goede vrouw/schoondochter.
    Dames, herkennen jullie het?

    Faire plus que seulement exister ~ Vivre


  2. #2
    Grapje.

    Reacties
    3.188
    03-12-2007

    Als je iets niet lust dan lust je het niet.. Jij bent niemand verantwoording schuldig en mocht er schoonfamilie of wie dan ook zijn die jou op basis daarvan gaat oordelen weet je gelijk wie je tegenover je hebt staan toch?

    Ik zou het gewoon aan me voorbij laten gaan.



  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    26-12-2007

    Het is herkenbaar jah Takricht, azedjief, tsa etc. zijn gerechten die geliefd zijn onder de Marokkanen (vooral eerste generatie). Mijn oma kan het ook niet begrijpen dat ik het niet lust.

    أَ أَخَيَّ لا يُغريكّ سربالُ الـرَّخاْ ** وسرابُ دنيا بالغرور تفخّـخا
    فلسوف تتركـُها لتُسكن َ فرسخا ** فاصرخ معاذ الله من درب مشين
    إني أخافُ الله ربَّ العالمين


  4. #4
    Mele3yoen ~.~

    Reacties
    5.070
    09-02-2011

    Citaat Geplaatst door LaiiLaa_ Bekijk reactie
    Als je iets niet lust dan lust je het niet.. Jij bent niemand verantwoording schuldig en mocht er schoonfamilie of wie dan ook zijn die jou op basis daarvan gaat oordelen weet je gelijk wie je tegenover je hebt staan toch?

    Ik zou het gewoon aan me voorbij laten gaan.
    Ik zit er ook niet mee Voor geen goud zal ik tekrisht of andere organen eten.
    Ik ben het met je eens, als je iets niet lust dan houdt het ook gewoon op. Maar volgens sommigen moet je blijkbaar alles kunnen eten.

    Faire plus que seulement exister ~ Vivre


  5. #5
    Thaje7iewth.

    Reacties
    1.102
    20-05-2013

    Ik krijg die opmerkingen ook vaak naar mijn hoofd geslingerd maar bij mij is het het geval dat ik veel niet eet maar wel alles maak.
    ik ben ook niet van de organen maar mijn ouders weer wel dus ik moest het wel leren kokhalzen of niet. Maar goed dat is een kwestie van wennen.

    Dat soort vrouwen denken meteen dat je bang bent om je handen uit de mouwen te steken en denken dat je het ook nooit zal kunnen klaarmaken als je man daar wel van houdt.

  6. #6
    Grapje.

    Reacties
    3.188
    03-12-2007

    Citaat Geplaatst door On-bekende Bekijk reactie
    Ik zit er ook niet mee Voor geen goud zal ik tekrisht of andere organen eten.
    Ik ben het met je eens, als je iets niet lust dan houdt het ook gewoon op. Maar volgens sommigen moet je blijkbaar alles kunnen eten.
    Als ik ga luisteren naar wat ik volgens andere beter had kunnen doen, zou ik mezelf allang al de afgrond in hebben geholpen. Als het niet jouw keuzes zijn waar je achter staat, zul je echt niet verder komen..



  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.418
    28-04-2009

    Je had die darmen in haar neusgaten moeten douwen...

  8. #8
    Mele3yoen ~.~

    Reacties
    5.070
    09-02-2011

    Citaat Geplaatst door xXpareltjeXx Bekijk reactie
    Het is herkenbaar jah Takricht, azedjief, tsa etc. zijn gerechten die geliefd zijn onder de Marokkanen (vooral eerste generatie). Mijn oma kan het ook niet begrijpen dat ik het niet lust.
    Ja inderdaad, ah echt ik moet er niets van hebben.
    Ja precies. Mijn oma begrijpt het al7amdoulillah wel, omdat zij de laatste persoon is die je eens een keer moet vertellen wat ze wel of niet moet kunnen eten
    Citaat Geplaatst door Jiefa Bekijk reactie
    Ik krijg die opmerkingen ook vaak naar mijn hoofd geslingerd maar bij mij is het het geval dat ik veel niet eet maar wel alles maak.
    ik ben ook niet van de organen maar mijn ouders weer wel dus ik moest het wel leren kokhalzen of niet. Maar goed dat is een kwestie van wennen.

    Dat soort vrouwen denken meteen dat je bang bent om je handen uit de mouwen te steken en denken dat je het ook nooit zal kunnen klaarmaken als je man daar wel van houdt.
    Hier dacht ik inderdaad ook aan. Mocht ik een man treffen die hier wel van houdt, dan zal ik het er wel voor hem over hebben om het klaar te maken. Dat je dingen zelf niet eet, betekent niet dat je onbekwaam bent.

    Faire plus que seulement exister ~ Vivre


  9. #9
    Mele3yoen ~.~

    Reacties
    5.070
    09-02-2011

    Citaat Geplaatst door LaiiLaa_ Bekijk reactie
    Als ik ga luisteren naar wat ik volgens andere beter had kunnen doen, zou ik mezelf allang al de afgrond in hebben geholpen. Als het niet jouw keuzes zijn waar je achter staat, zul je echt niet verder komen..
    My point exactly .
    Citaat Geplaatst door Doornroosjeroos Bekijk reactie
    Je had die darmen in haar neusgaten moeten douwen...
    Awillie, dan had ik haar opmerking over het feit dat ik niet goed ben opgevoed door mijn moeder alleen maar sterker gemaakt met bewijs

    Faire plus que seulement exister ~ Vivre


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    398
    09-09-2012


    Zo herkenbaar.. alleen ik lust het wel.. óverHeerlijk!
    Bye Bella.

  11. #11
    I am king

    Reacties
    2.478
    21-09-2012

    Ze heeft gewoon gelijk, tegenwoordig zijn de Marokkaanse meiden zo vervreemd van hun cultuur en keuken. Echte typische Marokkaanse eten reageren ze bghel shie hollanders, ieeeuw ik lus da nie wa is dat? en dan trekken ze er zo´n vies gezicht bij, echt doodschieten zulke wijven.
    GO HARD OR GO HOME.

  12. #12
    Fighting.

    Reacties
    5.717
    10-01-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Je had gewoon brood moeten pakken en doen alsof je mee eet. Dus niet achter schuiven.. Dat zien Marokkanen als onbeleefd..


  13. #13
    ♥ AIT-TOUZINE

    Reacties
    34.166
    04-11-2006

    Citaat Geplaatst door On-bekende Bekijk reactie
    Dames, herkennen jullie het?
    Haha, hoor dat zó vaak! No way, dat ik tekrisht, tsa of thjezar ga eten voor mijn schoonfamilie. Of wie dan ook. Wat een mensen

  14. #14
    Fighting.

    Reacties
    5.717
    10-01-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Arsenius Bekijk reactie
    Ze heeft gewoon gelijk, tegenwoordig zijn de Marokkaanse meiden zo vervreemd van hun cultuur en keuken. Echte typische Marokkaanse eten reageren ze bghel shie hollanders, ieeeuw ik lus da nie wa is dat? en dan trekken ze er zo´n vies gezicht bij, echt doodschieten zulke wijven.

    Hier ben ik echt helemaaaaaaaaaaaaaaaaaal mee eens. Dat afkraken en vies vinden is zo walgelijk. Tuurlijk hoef je niet alles lekker te vinden.. maar doe normaal, overdrijf niet.. Rare geluidjes, draaiende ogen, gezichten trekken is nog walgelijker.


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    26-12-2007

    Citaat Geplaatst door On-bekende Bekijk reactie
    Ja inderdaad, ah echt ik moet er niets van hebben.
    Ja precies. Mijn oma begrijpt het al7amdoulillah wel, omdat zij de laatste persoon is die je eens een keer moet vertellen wat ze wel of niet moet kunnen eten
    Haha, ze zegt me keer op keer dat ik niet weet wat ik mis Ik eet wel mee. Alleen eet taksricht zelf niet, maar alleen rhimez. Die vind ik wel lekker =)

    أَ أَخَيَّ لا يُغريكّ سربالُ الـرَّخاْ ** وسرابُ دنيا بالغرور تفخّـخا
    فلسوف تتركـُها لتُسكن َ فرسخا ** فاصرخ معاذ الله من درب مشين
    إني أخافُ الله ربَّ العالمين