1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.735
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Marokkaanse ex-moslim: 'Er is geen God dan... Mickey Mouse'

    Een jonge ex-moslim in Marokko is voortvluchtig omdat de politie hem wil ondervragen.





    Imad Iddine Habib is een jonge Marokkaan en stichter van de Raad van ex-moslims van Marokko en activist voor de rechten van afvallige Marokkanen. De politie wil hem ondervragen over zijn praktijken maar hij is bang om gevangengezet te worden na een eventuele ondervraging. 'Ik verberg me al drie dagen. Ik slaap een dag hier en een andere dag ergens anders en probeer niet te lang op een plaats te verblijven', zegt Imad volgens Yabiladi.

    De 23-jarige Marokkaan is een activist van de 20 februari MALI groep (Alternatieve Beweging voor Individuele Vrijheden) en medeoprichter van de groep Masayminch. Deze groep zorgt elk jaar voor controverse doordat zij er publiekelijk voor uitkomen niet te vasten. Zijn nieuwste beweging is de Raad van ex-moslims van Marokko en ook hiermee zorgt hij voor ophef. Hij heeft dan ook een uiterst provocerende motto bedacht die 'Er is geen God dan.... Mickey Mouse' luidt.

    Zijn standpunten hebben hem wel vaker ondervragingen opgeleverd maar met zijn nieuwe organisatie vreest hij dat het dit keer wat verder gaat. 'Het is in Marokko heel gebruikelijk om opgeroepen te worden voor verhoor om vervolgens gearresteerd te worden', zegt de afvallige Marokkaan.

    Vader
    Volgens de jongeman is zijn vader onlangs berispt door agenten. 'Agenten kwamen aan de deur en wilden weten of ik contacten had in het buitenland. Ze vroegen bijvoorbeeld of ik aan de telefoon andere talen sprak en wat voor bezoek ik thuis kreeg. Ook wilden ze weten wat zijn visie was ten opzichte van mij.' Imad was die dag niet thuis maar zijn vader liet hem wel weten wat de agenten zeiden.

    'Hij vertelde mijn vader dat ik Marokko een slecht imago gaf en tegen de ontwikkeling van Marokko werkte. Hij zei ook dat hij ervoor zou zorgen dat ik met mijn werk zou stoppen.' Enkele dagen later kwam een officier weer aan de deur. Op dat moment was Imad weg maar de officier liet aan een familielid weten dat de politie hem wilde ondervragen naar aanleiding van een artikel dat op Hespress verscheen.

    Fatwa
    De volgende dag verdween de Marokkaan. 'Ik ben niet van plan om risico's te nemen. Ik neem adviezen aan van mensen die veel ervaring hebben op dit gebied en neem zodoende de beste beslissingen', zegt hij. De zaak komt in een maand waarin de Hoge Raad van Marokkaanse Geleerden een advies uitbracht over de straf van afvalligen. De Marokkaanse regering vroeg om een advies en de Raad antwoordde kort en krachtig: 'de doodstraf'.

    Minderheid
    Imad Iddine Habib weet dat zijn groep in de minderheid is en dat het land tegen hun is. De facebookpagina van 20 februari MALI heeft 3658 leden en de nieuwe opgerichte Raad slechts 486 likes. Na onderzoek van het onderzoeksbureau Pew blijkt echter dat 79% van de Marokkanen tolerant staat tegenover afvallige mensen. Het percentage lijkt misschien hoog maar Marokko blijft achter in vergelijking met andere landen.

    Imad is echter vastbesloten en is niet bang om tegen de stroming in te zwemmen. Wel blijft hij respect hebben voor Marokkanen die moslims zijn en nodigt hen niet uit tot afvalligheid. 'Wij zijn niet op zoek naar een sterk geluid en proberen geen groot netwerk op te bouwen. We willen mensen niet 'bekeren' maar willen gewoon verzamelen als een club voor mensen die dezelfde visie hebben', zo besloot de atheïst.

  2. #2
    ()-ManualOverride-()

    Reacties
    8.692
    16-03-2011

    Wij zijn niet op zoek naar een sterk geluid en proberen geen groot netwerk op te bouwen
    Alsof het een kwestie is van wil

    Ze weten ze maken geen kans en vooral niet in het echte leven als je je visie live voor een publiek moet uitdragen, kijken of hij dan die bs over Mickey mouse opnieuw durft te zeggen

    Op facebook en internet lijkt het animo ook groter dan het daadwerkelijk is, vast dat die malloot 400 accounts heeft aangemaakt om zijn eigen shitpagina te liken

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    152
    16-06-2012

    Deze persoon verlaat de islam en begint daarna de media op te zoeken om de moslims te provoceren.

  4. #4
    4, 8, 15, 16, 23, 42

    Reacties
    35.082
    29-05-2009

    MVC Premium MVC Premium
    "Wel blijft hij respect hebben voor Marokkanen die moslims zijn"
    "Er is geen god dan... Mickey Mouse" Dit noem je dan respect, grappig.


  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    3.192
    27-04-2009

    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    Een jonge ex-moslim in Marokko is voortvluchtig omdat de politie hem wil ondervragen.





    Imad Iddine Habib is een jonge Marokkaan en stichter van de Raad van ex-moslims van Marokko en activist voor de rechten van afvallige Marokkanen. De politie wil hem ondervragen over zijn praktijken maar hij is bang om gevangengezet te worden na een eventuele ondervraging. 'Ik verberg me al drie dagen. Ik slaap een dag hier en een andere dag ergens anders en probeer niet te lang op een plaats te verblijven', zegt Imad volgens Yabiladi.

    De 23-jarige Marokkaan is een activist van de 20 februari MALI groep (Alternatieve Beweging voor Individuele Vrijheden) en medeoprichter van de groep Masayminch. Deze groep zorgt elk jaar voor controverse doordat zij er publiekelijk voor uitkomen niet te vasten. Zijn nieuwste beweging is de Raad van ex-moslims van Marokko en ook hiermee zorgt hij voor ophef. Hij heeft dan ook een uiterst provocerende motto bedacht die 'Er is geen God dan.... Mickey Mouse' luidt.

    Zijn standpunten hebben hem wel vaker ondervragingen opgeleverd maar met zijn nieuwe organisatie vreest hij dat het dit keer wat verder gaat. 'Het is in Marokko heel gebruikelijk om opgeroepen te worden voor verhoor om vervolgens gearresteerd te worden', zegt de afvallige Marokkaan.

    Vader
    Volgens de jongeman is zijn vader onlangs berispt door agenten. 'Agenten kwamen aan de deur en wilden weten of ik contacten had in het buitenland. Ze vroegen bijvoorbeeld of ik aan de telefoon andere talen sprak en wat voor bezoek ik thuis kreeg. Ook wilden ze weten wat zijn visie was ten opzichte van mij.' Imad was die dag niet thuis maar zijn vader liet hem wel weten wat de agenten zeiden.

    'Hij vertelde mijn vader dat ik Marokko een slecht imago gaf en tegen de ontwikkeling van Marokko werkte. Hij zei ook dat hij ervoor zou zorgen dat ik met mijn werk zou stoppen.' Enkele dagen later kwam een officier weer aan de deur. Op dat moment was Imad weg maar de officier liet aan een familielid weten dat de politie hem wilde ondervragen naar aanleiding van een artikel dat op Hespress verscheen.

    Fatwa
    De volgende dag verdween de Marokkaan. 'Ik ben niet van plan om risico's te nemen. Ik neem adviezen aan van mensen die veel ervaring hebben op dit gebied en neem zodoende de beste beslissingen', zegt hij. De zaak komt in een maand waarin de Hoge Raad van Marokkaanse Geleerden een advies uitbracht over de straf van afvalligen. De Marokkaanse regering vroeg om een advies en de Raad antwoordde kort en krachtig: 'de doodstraf'.

    Minderheid
    Imad Iddine Habib weet dat zijn groep in de minderheid is en dat het land tegen hun is. De facebookpagina van 20 februari MALI heeft 3658 leden en de nieuwe opgerichte Raad slechts 486 likes. Na onderzoek van het onderzoeksbureau Pew blijkt echter dat 79% van de Marokkanen tolerant staat tegenover afvallige mensen. Het percentage lijkt misschien hoog maar Marokko blijft achter in vergelijking met andere landen.

    Imad is echter vastbesloten en is niet bang om tegen de stroming in te zwemmen. Wel blijft hij respect hebben voor Marokkanen die moslims zijn en nodigt hen niet uit tot afvalligheid. 'Wij zijn niet op zoek naar een sterk geluid en proberen geen groot netwerk op te bouwen. We willen mensen niet 'bekeren' maar willen gewoon verzamelen als een club voor mensen die dezelfde visie hebben', zo besloot de atheïst.
    Goh, stel dat de Nederlandse regering en adviesraden zich zo zou opstellen tegen mensen die zich tot de islam bekeerd hadden....

    Er was geen dwang in islam? De dood soms een vrije keuze? Is de sharia niet simpelweg in strijd met de elementaire mensenrechten als afvalligheid al tot de dood moet leiden?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    299
    21-10-2012

    In marokko heb veel van islam tegenstanders .

    YouTube:http://youtu.be/K2vFXI8Z6jY

    Deze Marokkaan beledigt ook islam op zijn eigen tv show !



  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    717
    08-02-2011

    Citaat Geplaatst door wahbi Bekijk reactie
    In marokko heb veel van islam tegenstanders .

    YouTube:http://youtu.be/K2vFXI8Z6jY

    Deze Marokkaan beledigt ook islam op zijn eigen tv show !


    kun je aub uitleggen wat gezegd wordt in dat filmpje...
    Like the fella says, in Italy for 30 years under the Borgias they had warfare, terror, murder, and bloodshed, but they produced Michelangelo, Leonardo da Vinci, and the Renaissance. In Switzerland they had brotherly love - they had 500 years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock. So long Holly.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    375
    10-02-2012

    Ik vind dat mensen daarin vrij mogen zijn om te geloven wat ze willen.
    Ramadan moet ook zelf keuze zijn, en geen mensen arresteren omdat ze publiekelijk eten.
    Marokko is ten eerste geen islamtisch land en er wonen meerdere geloven
    en het allerbelangerijkste, ieder zijn eigen graf.
    Wel vind ik dat afvallige wel meer respect mogen hebben voor de islam.
    Het is echt frappant hoe altijd juist weer de afvallige altijd bespottelijk met Allah , De boodschapper en zijn religie omgaan
    Dan is een gevangenisstraf ook niet kwalijk.
    2 gebruikers

  9. #9
    MVC Premium

    Reacties
    16.537
    12-08-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door wahbi Bekijk reactie
    In marokko heb veel van islam tegenstanders .

    YouTube:http://youtu.be/K2vFXI8Z6jY

    Deze Marokkaan beledigt ook islam op zijn eigen tv show !



    Ga spelen met je veel, dat in Tunesie de hijaab jarenlang een taboe is geweest, dat zal ze nooit lukken in Marokko. shmen tv show, van welke zender?
    Hamra ou Khadra Dima f Bali, Maghrabi ou Rassi 3ali !!!!!

  10. #10
    MVC Premium

    Reacties
    16.537
    12-08-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sam7ay-azin-ino Bekijk reactie
    Ik vind dat mensen daarin vrij mogen zijn om te geloven wat ze willen.
    Ramadan moet ook zelf keuze zijn, en geen mensen arresteren omdat ze publiekelijk eten.
    Marokko is ten eerste geen islamtisch land en er wonen meerdere geloven
    en het allerbelangerijkste, ieder zijn eigen graf.
    Wel vind ik dat afvallige wel meer respect mogen hebben voor de islam.
    Het is echt frappant hoe altijd juist weer de afvallige altijd bespottelijk met Allah , De boodschapper en zijn religie omgaat.
    Dan is een gevangenisstraf ook niet kwalijk.

    lekker belangrijk wat jij vindt... ga je maar gewoon aan de wet houden van het land.
    Hamra ou Khadra Dima f Bali, Maghrabi ou Rassi 3ali !!!!!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    375
    10-02-2012

    Citaat Geplaatst door Tangerino Bekijk reactie
    lekker belangrijk wat jij vindt... ga je maar gewoon aan de wet houden van het land.
    Wet van het land? Er is maar 1 wet en dat is die van Allah. En tot zover ik weet wordt er in marokko niet geregeerd met de wetten van Allah, dus het is uiterst hypocriet van de marokkaanse regering .
    2 gebruikers

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    717
    08-02-2011

    Citaat Geplaatst door Tangerino Bekijk reactie
    Ga spelen met je veel, dat in Tunesie de hijaab jarenlang een taboe is geweest, dat zal ze nooit lukken in Marokko. shmen tv show, van welke zender?
    hij zegt niks over de Islam.. hij heeft het over darija vs. fus7a
    Like the fella says, in Italy for 30 years under the Borgias they had warfare, terror, murder, and bloodshed, but they produced Michelangelo, Leonardo da Vinci, and the Renaissance. In Switzerland they had brotherly love - they had 500 years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock. So long Holly.

  13. #13
    Mary Jane.

    Reacties
    4.920
    13-05-2010

    In hoeverre kan hij spreken van respect als hij het geloof belachelijk maakt? Niets anders dan provocatie. Er zijn tig manieren om aandacht te vragen, maar met spotten komt hij het niet ver.
    Wel blijft hij respect hebben voor Marokkanen die moslims zijn en nodigt hen niet uit tot afvalligheid. 'Wij zijn niet op zoek naar een sterk geluid en proberen geen groot netwerk op te bouwen. We willen mensen niet 'bekeren' maar willen gewoon verzamelen als een club voor mensen die dezelfde visie hebben', zo besloot de atheïst.

  14. #14
    Muslimah.

    Reacties
    128
    12-03-2012

    Wat een mogol
    Voor Marokkaanse politie of wat dan ook kan hy wel verstoppen
    Maar aan Allah kan hy toch nooit verstoppen
    Tfoe kafier
    Moge Allah hem naar het rechte pad leiden. Ameen!!


  15. #15
    MVC Premium

    Reacties
    16.537
    12-08-2009

    MVC Premium MVC Premium
    De grap is dat dit soort mensen niet in het nieuws komen in Marokko op bijv 2M. Omdat ze weten dat de Marokkanen dan in opstand zullen komen tegen dit soort mensen.
    Hamra ou Khadra Dima f Bali, Maghrabi ou Rassi 3ali !!!!!