1. #16
    Faisal

    Reacties
    19.741
    19-10-2010

    Citaat Geplaatst door mama30 Bekijk reactie
    Voorbeelden van het plegen van onrecht tegenover haar zijn als volgt:

    1. Dat degene die haar de hand komt vragen, haar oplicht. Hij laat zijn voordelen zien
    zoals rechstschapenheid, standvastigheid, goede omgangsmanieren en zoete
    woorden en beloftes. Na een tijdje wordt het duidelijk dat hij over alles gelogen
    heeft. Dit is een van de vormen van onrecht.


    2. Haar slecht en hard behandelen. Dit allen is fout. Onze profeet (سلم و عليه هللا صلى) heeft
    gezegd:
    ‟De beste van jullie, zijn degenen die het beste zijn voor hun gezin, en ik ben de beste
    van jullie voor mijn gezin.”
    Vanonder de slaven van Allah zijn er die de vrouw uitschelden, vervloeken en haar
    vernederen omdat hij over haar is aangesteld als (onderhouder). En dit is in
    tegenstrijd met de islamitische wetgeving van Allah. Rechtvaardigheid, welwillenheid
    en goede woorden is hetgeen wat vereist is voor een moslim. Allah (تعالى) zegt:
    ‟En zeg tegen Mijn dienaren dat zij (alleen) datgene zeggen wat het beste is.
    Voorwaar, de shaytaan zaait verdeeldheid onder hen. Voorwaar, de shaytaan is
    voor de mensen een duidelijke vijand.” [al-Israa (17):53]


    3. Haar schaden door haar hard te slaan. Of dit nou plaats vindt voor een reden of niet.
    Allah heeft slaan toegestaan na het boycotten en vermanen. Hen (lichtjes) slaan
    dient ervoor om haar te disciplineren en niet om haar te schaden4
    . Daarom heeft de
    profeet (سلم و عليه هللا صلى) het verboden om de vrouwen te slaan. Vervolgens zei
    `Omar:
    ‟O boodschapper van Allah, de vrouwen worden brutaal tegenover de mannen.”
    Hierop gaf hij toestemming 5

    . Vervolgens kwamen er vrouwen naar het huis van de profeet (صلى هللا عليه و سلم)
    om te klagen over hun mannen. Hij (صلى هللا عليه و سلم) zei

    ‟Er zijn vrouwen bij de familie van Mohammed gekomen om te klagen over hun
    mannen en zij (deze mannen) zijn niet de beste van jullie.”

    En de profeet (صلى هللا عليه و سلم) heeft gezegd

    ‟Laat de man niet zijn vrouw slaan om vervolgens dezelfde avond intiem te zijn met
    haar.”

    4
    Voetnoot vertaler: zoals kneuzingen en blauwe plekken.
    5
    Voetnoot vertaler: om hen lichtjes te slaa
    n.
    ....
    Echte vriendschap kan niet sterven, oftewel, ben je nog steeds vrienden, oftewel, ben je het nooit geweest.

  2. #17
    .....Waarom.....

    Reacties
    3.394
    12-02-2007

    De meeste ´mannen´ zullen heel wat uit te leggen hebben.
    Verlies nooit de hoop,
    ook niet in de donkerste uren van wanhoop:
    het heerlijkste merg bevindt zich
    in de hardste beenderen.

  3. #18
    Faisal

    Reacties
    19.741
    19-10-2010

    Citaat Geplaatst door Onbestemd Bekijk reactie
    De meeste ´mannen´ zullen heel wat uit te leggen hebben.

    Moge Allah de zusters die dit meemaken sabr geven Ameen en hun dua doen verhoren Ameen
    Echte vriendschap kan niet sterven, oftewel, ben je nog steeds vrienden, oftewel, ben je het nooit geweest.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    4
    22-07-2013

    Moge Allah je belonen hoop dat het een eyes opener is voor onze moslim mannen

  5. #20
    Faisal

    Reacties
    19.741
    19-10-2010

    Citaat Geplaatst door Zaman Bekijk reactie
    Moge Allah je belonen hoop dat het een eyes opener is voor onze moslim mannen

    Ameen
    Echte vriendschap kan niet sterven, oftewel, ben je nog steeds vrienden, oftewel, ben je het nooit geweest.

  6. #21
    Faisal

    Reacties
    19.741
    19-10-2010

    “Lees jouw boek.” Op deze Dag is jouw eigen ziel voldoende als berekenaar tegen jou.”
    (Soerat al-Israa’: 14)
    Echte vriendschap kan niet sterven, oftewel, ben je nog steeds vrienden, oftewel, ben je het nooit geweest.

  7. #22
    Faisal

    Reacties
    19.741
    19-10-2010


    حدثنا إسحاق بن منصور حدثنا حبان بن هلال حدثنا أبان حدثنا يحيى أن زيدا حدثه أن أبا سلام حدثه عن أبي مالك الأشعري قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم:

    ( الطهور شطر الإيمان
    والحمد لله تملأ الميزان
    وسبحان الله والحمد لله تملآن أو تملأ ما بين السماوات والأرض
    والصلاة نور
    والصدقة برهان
    والصبر ضياء
    والقرآن حجة لك أو عليك
    كل الناس يغدو فبايع نفسه فمعتقها أو موبقها ).

    رواه مسلم
    Echte vriendschap kan niet sterven, oftewel, ben je nog steeds vrienden, oftewel, ben je het nooit geweest.

  8. #23
    Huis Van Vrede..

    Reacties
    78
    28-02-2011

    Allahoe Akbaar.

    http://www.assajda.com/



    "....en wat u weggeeft om Allah’s welbehagen te zoeken: en welke schatten u ook weggeeft, het zal u ten volle worden terugbetaald”
    (2:272)

  9. #24
    Faisal

    Reacties
    19.741
    19-10-2010

    Alhamdo li Allah
    Echte vriendschap kan niet sterven, oftewel, ben je nog steeds vrienden, oftewel, ben je het nooit geweest.

  10. #25
    Faisal

    Reacties
    19.741
    19-10-2010

    Bismi Allah
    Echte vriendschap kan niet sterven, oftewel, ben je nog steeds vrienden, oftewel, ben je het nooit geweest.

  11. #26
    Faisal

    Reacties
    19.741
    19-10-2010

    Citaat Geplaatst door mama30 Bekijk reactie
    Voorwaar, alle lof is aan Allah. Wij prijzen Hem aan, vragen Zijn hulp en m vergiffenis en wij
    keren naar Hem in berouw. Wij zoeken toevlucht bij Allah tegen het kwaad in onszelf en
    tegen onze slechte daden. Degene die Allah leidt kan nooit misleid worden. En degene die
    afdwaalt, niemand kan hem leiden. Ik getuig dat niets of niemand het recht heeft om
    aanbeden te worden behalve Allah, de Enige, zonder deelgenoten aan Hem toe te kennen.
    En ik getuig dat Mohammed Zijn dienaar en Boodschapper is. Moge Allah`s Zegen en Vrede
    zijn met hem, zijn familie, zijn metgezellen en een ieder die hen volgt met ware oprechtheid
    tot aan de Dag des Oordeels.

    Vervolgens dit:

    O mensen! Vrees Allah (تعالى) zoals deze gevreesd dient te worden.
    Allah (جل و عال) :zegt

    ‟En leeft met hen eervol.” [an-Nisaa(4):19]

    En de profeet (صلى هللا عليه و سلم) heeft gezegd

    ‟Een gelovige dient niet de gelovige vrouw (m.a.w. zijn vrouw) te haten. Wanneer hij een
    eigenschap van haar haat, dan vind hij een andere (eigenschap) van haar waar hij tevreden
    mee is.”1

    O moslims! Allah heeft onrecht in al zijn soorten verboden.

    Allah zegt in een hadieth

    Qoedsie:

    ‟O Mijn Dienaren, Ik heb onrecht voor Mijzelf verboden en heb het (d.w.z. onrecht) verboden
    tussen jullie, pleegt dus geen onrecht.”2

    En de profeet (صلى هللا عليه و سلم) heeft gezegd

    ‟Pas op voor onrecht, want onrecht zal donkerte zijn op de Dag des Oordeels”3

    Allah (عال و جل) heeft de moslim vrouw geëerd en haar status verheven. Zo ook heeft Hij
    (Allah) haar gered uit de positie waarin zij werd behandeld in de pre-islamitische periode
    zoals het schenden van haar rechten en haar te vernederen. De islamitische wetgeving is
    dus gekomen met een verbod om haar onrecht aan te doen in al zijn vromen.

    1
    Sahieh Moslim.
    2
    Sahieh Moslim.
    3
    Sahieh Moslim

    bismi Allah
    Echte vriendschap kan niet sterven, oftewel, ben je nog steeds vrienden, oftewel, ben je het nooit geweest.

  12. #27
    Faisal

    Reacties
    19.741
    19-10-2010

    • Ibn Omar zei, 'Ik heb de Profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, horen zeggen, 'Allah zal een gelovige dicht bij Zich brengen en Hij zal hem dekken met Zijn Bedekking. Dan zal Hij hem vragen, 'Heb je die en die zondes verricht?' De man zal antwoordden, 'Ja, O mijn Heer' en Allah zal hem vragen en vragen tot die man denkt dat hij ten onder is gegaan (i.e. door zoveel zonden). Allah zal dan zeggen, 'Ik hield je zonden verborgen in de wereld (i.e. voor de mensen) en vandaag zal Ik ze vergeven' en dan hij zal het boek van zijn daden krijgen'. (Sahih Bukhari, Boek 43, Hadith 621).
    Echte vriendschap kan niet sterven, oftewel, ben je nog steeds vrienden, oftewel, ben je het nooit geweest.

  13. #28
    Faisal

    Reacties
    19.741
    19-10-2010

    Citaat Geplaatst door mama30 Bekijk reactie
    • Ibn Omar zei, 'Ik heb de Profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, horen zeggen, 'Allah zal een gelovige dicht bij Zich brengen en Hij zal hem dekken met Zijn Bedekking. Dan zal Hij hem vragen, 'Heb je die en die zondes verricht?' De man zal antwoordden, 'Ja, O mijn Heer' en Allah zal hem vragen en vragen tot die man denkt dat hij ten onder is gegaan (i.e. door zoveel zonden). Allah zal dan zeggen, 'Ik hield je zonden verborgen in de wereld (i.e. voor de mensen) en vandaag zal Ik ze vergeven' en dan hij zal het boek van zijn daden krijgen'. (Sahih Bukhari, Boek 43, Hadith 621).

    Bismi Allah
    Echte vriendschap kan niet sterven, oftewel, ben je nog steeds vrienden, oftewel, ben je het nooit geweest.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    492
    18-01-2013

    Citaat Geplaatst door mama30 Bekijk reactie
    Voorwaar, alle lof is aan Allah. Wij prijzen Hem aan, vragen Zijn hulp en m vergiffenis en wij
    keren naar Hem in berouw. Wij zoeken toevlucht bij Allah tegen het kwaad in onszelf en
    tegen onze slechte daden. Degene die Allah leidt kan nooit misleid worden. En degene die
    afdwaalt, niemand kan hem leiden. Ik getuig dat niets of niemand het recht heeft om
    aanbeden te worden behalve Allah, de Enige, zonder deelgenoten aan Hem toe te kennen.
    En ik getuig dat Mohammed Zijn dienaar en Boodschapper is. Moge Allah`s Zegen en Vrede
    zijn met hem, zijn familie, zijn metgezellen en een ieder die hen volgt met ware oprechtheid
    tot aan de Dag des Oordeels.

    Vervolgens dit:

    O mensen! Vrees Allah (تعالى) zoals deze gevreesd dient te worden.
    Allah (جل و عال) :zegt

    ‟En leeft met hen eervol.” [an-Nisaa(4):19]

    En de profeet (صلى هللا عليه و سلم) heeft gezegd

    ‟Een gelovige dient niet de gelovige vrouw (m.a.w. zijn vrouw) te haten. Wanneer hij een
    eigenschap van haar haat, dan vind hij een andere (eigenschap) van haar waar hij tevreden
    mee is.”1

    O moslims! Allah heeft onrecht in al zijn soorten verboden.

    Allah zegt in een hadieth

    Qoedsie:

    ‟O Mijn Dienaren, Ik heb onrecht voor Mijzelf verboden en heb het (d.w.z. onrecht) verboden
    tussen jullie, pleegt dus geen onrecht.”2

    En de profeet (صلى هللا عليه و سلم) heeft gezegd

    ‟Pas op voor onrecht, want onrecht zal donkerte zijn op de Dag des Oordeels”3

    Allah (عال و جل) heeft de moslim vrouw geëerd en haar status verheven. Zo ook heeft Hij
    (Allah) haar gered uit de positie waarin zij werd behandeld in de pre-islamitische periode
    zoals het schenden van haar rechten en haar te vernederen. De islamitische wetgeving is
    dus gekomen met een verbod om haar onrecht aan te doen in al zijn vromen.

    1
    Sahieh Moslim.
    2
    Sahieh Moslim.
    3
    Sahieh Moslim
    up

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    4.332
    10-04-2014

    Hoppaaaaaaa
    Een man is halverwege verliefd op een vrouw die luistert naar hem.