1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    443
    14-02-2007

    Is een gokverslaving te genezen?

    Salaam oe 3alaikoem,

    Ik denk echt dat iemand die gokverslaafd is er echt nooit meer van af komt.

    Kan iemand die in zijn omgeving wel ooit heeft meegemaakt dat iemand van het gokken is afgekomen zich aub melden. pm mag ook.

    Barak Allah oe fikoem

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    4.028
    13-03-2012

    Ja kan zijn pinpas in beslag nemen en zelf alle vaste lasten betalen en de rest boodschappen doen en krijgt tie maar zakgeld voor tijdelijk dan moet je kijken of het wat werkt..
    Meiden Van Tegenwoordig

    http://i45.tinypic.com/2gt4sa8.gif

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    1.074
    25-01-2013

    Nee helaas is dat niet te genezen.

    Ik heb veel ervaring hiermee in mijn omgeving en ik kan je garanderen dat dat niet te genezen is. Het is maximaal een tijd te onderdrukken (en dat komt ook alleen maar omdat iemand dan de bodem heeft geraakt, dat kan een paar dagen, weken, maanden of zelfs jaren zijn) maar een gokverslaving komt vanzelf weer bovendrijven met alle problemen die erbij horen.

    Gokkers zijn de grootste losers die er bestaan. Daar moet je echt geen medelijden mee hebben.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3
    03-03-2013

    laila

    je heb mensen die er van afkomen.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    1.074
    25-01-2013

    Citaat Geplaatst door Soum4 Bekijk reactie
    je heb mensen die er van afkomen.
    Absoluut niet.

    Gokkers zijn niet te genezen.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    2.347
    13-12-2011

    Citaat Geplaatst door MalafideX Bekijk reactie
    Nee helaas is dat niet te genezen.

    Ik heb veel ervaring hiermee in mijn omgeving en ik kan je garanderen dat dat niet te genezen is. Het is maximaal een tijd te onderdrukken (en dat komt ook alleen maar omdat iemand dan de bodem heeft geraakt, dat kan een paar dagen, weken, maanden of zelfs jaren zijn) maar een gokverslaving komt vanzelf weer bovendrijven met alle problemen die erbij horen.

    Gokkers zijn de grootste losers die er bestaan. Daar moet je echt geen medelijden mee hebben.
    Gokverslaving is een ziekte..en voor iedere ziekte is er een medicijn... be idni llah...
    ik ben extreem gokverslaafde geweest...mijn hele salaris vergokte ik..alles wat ik had vergokte ik...alles wat ik stal vergokte ik..
    ik wilde zo graag stopen..maar ik kon het niet...wat ik ook probeerde...op een dag had ik mijn salaris en mijn vakantie geld.
    helemaal vergokt..laat staan de schulden die ik had....ik heb zo veel gehuild..omdat ik niet kon stopen....
    iedereen wist het van mij...op een dag kwam mijn broer naar mij toe..hij wist dat ik graag wilde stopen maar niet kon...
    hij zei tegen mij . hij zei ik weet hoe jij kan stopen insha Allah...maar je gaat wel doen wat ik zeg..en ik zal jou helpen...
    ik dacht daar gaan we weer..hij zal mij wel naar een afkickcentrum brengen...als het helpt waarom niet...want ik wil graag stopen.
    want ik deed mijn moeder veel verdriet..en dat kon ik niet meer hebben...hij zei mijn broer, je wilt echt stopen.ja dat weet je zei ik..
    ik heb een vriend die imam is in een moskee in Frankrijk...ik bren je daar naar toe..en je blijft in die moskee 40 dagen lang.
    je gaat niet naar buiten..je blijft alleen binnen..en je doet je 5 gebeden daar...en voor al met ochtend gebed vraag je Allah om
    genezing..40 dagen lang...ik dacht wajoouw...40 dagen lang met Allah bezig...ik schaamde mij dood....ik heb gestolen..gelogen.
    gegokt..en nog veel meer dingen...ik schaamde mij dood..voor Allah...ewa zei mijn broer..ga je akkoord..inmiddels was mijn
    moeder en vader erbij...dus ik kon niets anders dan ja zeggen....ik wilde uit diep van mijn hart.mijn vader en moeder een keertje blij maken.....ze wilden ook graag dat ik ging....mijn broer zei..morgen ochtend gaan we...het was ochtend..mijn moeder had eten
    klaar gemaakt..en ook eten om mee te nemen..want het was behoorlijk ver in Frankrijk...en ik had 200 euro mee gekregen.
    voor eten en de terug rijs met de bus....iets zei tegen mij ga niet..en iets zei tegen mij ga..heb voor het laatste gekozen..
    toen we daar aan kwamen in de moskee...zijn we meteen naar de imam gegaan..niet veel later na het avond gebed heeft mijn
    broer afscheid genomen van mij...daar zat ik dan..niemand die ik kende..alleen Allah dan..die ik niet kon zien..maar hij mij wel..
    heb veel smeekbedes gedaan vooral in de ochtend..veel gehuild..veel koran gelezen..iedere dag...heel veel geleerd daar..
    heb ook aan Allah gevraagd om mij te helpen met het stopen met gokken als ik weer terug ben thuis..40 dagen waren om..heb veel vrienden gemaakt daar..ze alles ze hier zeggen..aan alles komt een eind...een moslim broeder heeft mij naar een busstation
    gebracht..en afscheid genomen...ik kwam thuis en mijn moeder en vader herkenden mij niet hoe ik eruit zag...ze zeiden
    er komt licht uit jou...ik moest lachen...van de schaamte....en zo ging het leven verder....sub7ana llah..
    van dag 1 dat ik naar Frankrijk ging..tot de dag van vandaag...heb ik geen 1 cent vergokt...
    ben nu inmiddels getrouwd en kinderen 7amdu lillah...

    Wat ik er mee wil zeggen... zeg niet, dat het nooit te genezen is..het is te genezen. je moet er wel iets voor doen...
    Bij Allah aankloppen..en dat kan je bij hem thuis doen..ik hoef jullie niet te zeggen waar zijn huis is.. hier in deze dounja..

    Wasalaam

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6.576
    15-12-2012

    Citaat Geplaatst door Achmed65 Bekijk reactie
    Gokverslaving is een ziekte..en voor iedere ziekte is er een medicijn... be idni llah...
    ik ben extreem gokverslaafde geweest...mijn hele salaris vergokte ik..alles wat ik had vergokte ik...alles wat ik stal vergokte ik..
    ik wilde zo graag stopen..maar ik kon het niet...wat ik ook probeerde...op een dag had ik mijn salaris en mijn vakantie geld.
    helemaal vergokt..laat staan de schulden die ik had....ik heb zo veel gehuild..omdat ik niet kon stopen....
    iedereen wist het van mij...op een dag kwam mijn broer naar mij toe..hij wist dat ik graag wilde stopen maar niet kon...
    hij zei tegen mij . hij zei ik weet hoe jij kan stopen insha Allah...maar je gaat wel doen wat ik zeg..en ik zal jou helpen...
    ik dacht daar gaan we weer..hij zal mij wel naar een afkickcentrum brengen...als het helpt waarom niet...want ik wil graag stopen.
    want ik deed mijn moeder veel verdriet..en dat kon ik niet meer hebben...hij zei mijn broer, je wilt echt stopen.ja dat weet je zei ik..
    ik heb een vriend die imam is in een moskee in Frankrijk...ik bren je daar naar toe..en je blijft in die moskee 40 dagen lang.
    je gaat niet naar buiten..je blijft alleen binnen..en je doet je 5 gebeden daar...en voor al met ochtend gebed vraag je Allah om
    genezing..40 dagen lang...ik dacht wajoouw...40 dagen lang met Allah bezig...ik schaamde mij dood....ik heb gestolen..gelogen.
    gegokt..en nog veel meer dingen...ik schaamde mij dood..voor Allah...ewa zei mijn broer..ga je akkoord..inmiddels was mijn
    moeder en vader erbij...dus ik kon niets anders dan ja zeggen....ik wilde uit diep van mijn hart.mijn vader en moeder een keertje blij maken.....ze wilden ook graag dat ik ging....mijn broer zei..morgen ochtend gaan we...het was ochtend..mijn moeder had eten
    klaar gemaakt..en ook eten om mee te nemen..want het was behoorlijk ver in Frankrijk...en ik had 200 euro mee gekregen.
    voor eten en de terug rijs met de bus....iets zei tegen mij ga niet..en iets zei tegen mij ga..heb voor het laatste gekozen..
    toen we daar aan kwamen in de moskee...zijn we meteen naar de imam gegaan..niet veel later na het avond gebed heeft mijn
    broer afscheid genomen van mij...daar zat ik dan..niemand die ik kende..alleen Allah dan..die ik niet kon zien..maar hij mij wel..
    heb veel smeekbedes gedaan vooral in de ochtend..veel gehuild..veel koran gelezen..iedere dag...heel veel geleerd daar..
    heb ook aan Allah gevraagd om mij te helpen met het stopen met gokken als ik weer terug ben thuis..40 dagen waren om..heb veel vrienden gemaakt daar..ze alles ze hier zeggen..aan alles komt een eind...een moslim broeder heeft mij naar een busstation
    gebracht..en afscheid genomen...ik kwam thuis en mijn moeder en vader herkenden mij niet hoe ik eruit zag...ze zeiden
    er komt licht uit jou...ik moest lachen...van de schaamte....en zo ging het leven verder....sub7ana llah..
    van dag 1 dat ik naar Frankrijk ging..tot de dag van vandaag...heb ik geen 1 cent vergokt...
    ben nu inmiddels getrouwd en kinderen 7amdu lillah...

    Wat ik er mee wil zeggen... zeg niet, dat het nooit te genezen is..het is te genezen. je moet er wel iets voor doen...
    Bij Allah aankloppen..en dat kan je bij hem thuis doen..ik hoef jullie niet te zeggen waar zijn huis is.. hier in deze dounja..

    Wasalaam

    Masha Allah. Wat mooi om te lezen .
    He is niet alleen je broeder die jou geholpen heeft, maar jij hebt jezelf hiermee ook geholpen.
    Jij wilde heel graag van die verslaving af en had vertrouwen in Allah. Allah heeft jou smeekbedes gehoord en jou vergeven en bijgestaan. Nogmaals broeder vind het geweldig dat het zo is gegaan. jij hebt het echt gewilt .
    Moge Allah jou bechermen.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.223
    27-02-2011

    Citaat Geplaatst door Simple_Lady Bekijk reactie
    Salaam oe 3alaikoem,

    Ik denk echt dat iemand die gokverslaafd is er echt nooit meer van af komt..

    Kan iemand die in zijn omgeving wel ooit heeft meegemaakt dat iemand van het gokken is afgekomen zich aub melden. pm mag ook.

    Barak Allah oe fikoem
    er is voor elke ziekte een medicijn behalve DE DOOD. Ik denk echt dat iemand die gokverslaafd is er echt nooit meer van af komt. waarom denk je dat?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.199
    24-02-2013

    Alles wat je aangeleerd hebt kan je ook afleren

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    182
    24-02-2011

    voor elke verslaving is er wel een oplossing, maar degene die verslaafd is moet het innerlijk willen, en niet met woorden. daarnaast heeft die verslaafde hulp nodig van mensen in zijn direct eomgeving. want alleen zal het hem niet lukken, mensen moeten in hem geloven. en hem vertrouwen, en hij moet zijn weg naar allah terug vinden.
    want het zal een moeilijke weg zijn, maar wel de moeite waard.
    kijk maar naar broeder achmed. machallah geweldig van hem

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    443
    14-02-2007

    Citaat Geplaatst door barbie Bekijk reactie
    Ja kan zijn pinpas in beslag nemen en zelf alle vaste lasten betalen en de rest boodschappen doen en krijgt tie maar zakgeld voor tijdelijk dan moet je kijken of het wat werkt..
    Dat hebben we uiteraard al gedaan. Maar weet je hoe ver iemand kan gaan met leugens wanneer die verslaafd is? Allah jehdihoem oe safi

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    443
    14-02-2007

    Citaat Geplaatst door MalafideX Bekijk reactie
    Nee helaas is dat niet te genezen.

    Ik heb veel ervaring hiermee in mijn omgeving en ik kan je garanderen dat dat niet te genezen is. Het is maximaal een tijd te onderdrukken (en dat komt ook alleen maar omdat iemand dan de bodem heeft geraakt, dat kan een paar dagen, weken, maanden of zelfs jaren zijn) maar een gokverslaving komt vanzelf weer bovendrijven met alle problemen die erbij horen.

    Gokkers zijn de grootste losers die er bestaan. Daar moet je echt geen medelijden mee hebben.
    Geloof me als het je eigen bloed is dan heb je er medelijden mee. Je ziet hoe iemand zijn leven vergooit.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    443
    14-02-2007

    Citaat Geplaatst door Achmed65 Bekijk reactie
    Gokverslaving is een ziekte..en voor iedere ziekte is er een medicijn... be idni llah...
    ik ben extreem gokverslaafde geweest...mijn hele salaris vergokte ik..alles wat ik had vergokte ik...alles wat ik stal vergokte ik..
    ik wilde zo graag stopen..maar ik kon het niet...wat ik ook probeerde...op een dag had ik mijn salaris en mijn vakantie geld.
    helemaal vergokt..laat staan de schulden die ik had....ik heb zo veel gehuild..omdat ik niet kon stopen....
    iedereen wist het van mij...op een dag kwam mijn broer naar mij toe..hij wist dat ik graag wilde stopen maar niet kon...
    hij zei tegen mij . hij zei ik weet hoe jij kan stopen insha Allah...maar je gaat wel doen wat ik zeg..en ik zal jou helpen...
    ik dacht daar gaan we weer..hij zal mij wel naar een afkickcentrum brengen...als het helpt waarom niet...want ik wil graag stopen.
    want ik deed mijn moeder veel verdriet..en dat kon ik niet meer hebben...hij zei mijn broer, je wilt echt stopen.ja dat weet je zei ik..
    ik heb een vriend die imam is in een moskee in Frankrijk...ik bren je daar naar toe..en je blijft in die moskee 40 dagen lang.
    je gaat niet naar buiten..je blijft alleen binnen..en je doet je 5 gebeden daar...en voor al met ochtend gebed vraag je Allah om
    genezing..40 dagen lang...ik dacht wajoouw...40 dagen lang met Allah bezig...ik schaamde mij dood....ik heb gestolen..gelogen.
    gegokt..en nog veel meer dingen...ik schaamde mij dood..voor Allah...ewa zei mijn broer..ga je akkoord..inmiddels was mijn
    moeder en vader erbij...dus ik kon niets anders dan ja zeggen....ik wilde uit diep van mijn hart.mijn vader en moeder een keertje blij maken.....ze wilden ook graag dat ik ging....mijn broer zei..morgen ochtend gaan we...het was ochtend..mijn moeder had eten
    klaar gemaakt..en ook eten om mee te nemen..want het was behoorlijk ver in Frankrijk...en ik had 200 euro mee gekregen.
    voor eten en de terug rijs met de bus....iets zei tegen mij ga niet..en iets zei tegen mij ga..heb voor het laatste gekozen..
    toen we daar aan kwamen in de moskee...zijn we meteen naar de imam gegaan..niet veel later na het avond gebed heeft mijn
    broer afscheid genomen van mij...daar zat ik dan..niemand die ik kende..alleen Allah dan..die ik niet kon zien..maar hij mij wel..
    heb veel smeekbedes gedaan vooral in de ochtend..veel gehuild..veel koran gelezen..iedere dag...heel veel geleerd daar..
    heb ook aan Allah gevraagd om mij te helpen met het stopen met gokken als ik weer terug ben thuis..40 dagen waren om..heb veel vrienden gemaakt daar..ze alles ze hier zeggen..aan alles komt een eind...een moslim broeder heeft mij naar een busstation
    gebracht..en afscheid genomen...ik kwam thuis en mijn moeder en vader herkenden mij niet hoe ik eruit zag...ze zeiden
    er komt licht uit jou...ik moest lachen...van de schaamte....en zo ging het leven verder....sub7ana llah..
    van dag 1 dat ik naar Frankrijk ging..tot de dag van vandaag...heb ik geen 1 cent vergokt...
    ben nu inmiddels getrouwd en kinderen 7amdu lillah...

    Wat ik er mee wil zeggen... zeg niet, dat het nooit te genezen is..het is te genezen. je moet er wel iets voor doen...
    Bij Allah aankloppen..en dat kan je bij hem thuis doen..ik hoef jullie niet te zeggen waar zijn huis is.. hier in deze dounja..

    Wasalaam
    Wouw Mach'Allah dit geeft een beetje hoop. Hoelang ben je nu al gestopt met gokken? En heb je nu echt totaal die behoefte niet meer?

    Allah heeft jou echt nog een kans gegeven. Je hebt nu een gezin en zelfs kinderen, wees zeer dankbaar!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    443
    14-02-2007

    [QUOTE=PRINSES87;114484746]er is voor elke ziekte een medicijn behalve DE DOOD. Ik denk echt dat iemand die gokverslaafd is er echt nooit meer van af komt. waarom denk je dat?[/QUOTE

    Omdat ik het zie bij mijn familielid. Hij doet het al jarennnn, is er kapot aan gegaan, zijn gezondheid en alles maar ik zie het gewoon niet gebeuren dat hij stopt. Behalve met Allah's wil

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    2.347
    13-12-2011

    Citaat Geplaatst door Simple_Lady Bekijk reactie
    Wouw Mach'Allah dit geeft een beetje hoop. Hoelang ben je nu al gestopt met gokken? En heb je nu echt totaal die behoefte niet meer?

    Allah heeft jou echt nog een kans gegeven. Je hebt nu een gezin en zelfs kinderen, wees zeer dankbaar!

    Ben nu 7 jaar gestopt...en als ik langs de plaatsen loop waar ik vaak zat te gokken..denk ik altijd wat een verschil van dat leven
    en deze leven....het doet mij wel heel veel pijn, als ik Marokkanen naar binnen zie lopen....moge Allah ze helpen zoals hij mij
    geholpen heeft....Ameen....

    Er is bijna geen Marokkaan die geen koran thuis heeft...en die koran is het medicijn van alle ziektes ..
    je hoeft het niet te begrijpen als je het maar blijft lezen...het zijn de woorden van Allah....en het zit vol wonderen...

    En als jou man verslaaft is, en die raakt geen koran en en hij bid misschien ook niet...dan vraag ik aan de vrouw..bid op tijd en lees de koran vaak...en doe veel du3as voor hem...geef niet op..want de schetan zal jou echt niet los laten..door jou manier van doen..
    Zal Allah be idnih en deur open Maken....

    Doordat de de mensen altijd zeggen..er is geen hulp meer voor een verslaafde..maken ze het alleen maar erger..
    ik heb dat ook altijd te horen gekregen...dan kreeg ik automatisch de gedachte van..ga maar gewoon gokken..want je bent toch niet meer te redden....dat lees ik hier ook boven...mensen die een verslaafde nodig heeft...maken het alleen maar erger..geloof mij
    wat ik kan er over praten...want ik ben er zelf eentje van geweest....

    Zeg het goede.of hou je mond dicht...daar heb je zelf baat bij..... er komt een dag dat jullie ook kinderen
    krijgen...of misschien hebben jullie al kinderen....en jullie weten heel goed..dat je geen 24 uur bij je kinderen kan blijven..
    wel als ze nog klein zijn....dus geef een goed voorbeeld.....

    en vergeet niet dat du3a doen uit 2 dingen bestaat...je zegt het goede tegen een persoon of je kinderen...dat is 1 van de du3a.
    en de 2 e du3a is... ga je naar Allah om je du3a compleet te maken...lekker woedoe doen ,en wat extra gebedjes.
    en dan aan Allah vragen. het goede voor die persoon of je kinderen..ze worden vaak smeekbede verhoord..

    Nogmaals...zeg het goede of hou je mond...want die persoon..die veel slechte dingen doet...kan later in het paradijs belanden
    en jij niet....is dat wat we willen..?

    in de tijd van de profeet vrede zij met hem.....kreeg hij veel klappen..en ze gooiden met stenen..hij zag er niet uit...
    weet u wat hij zei op dat moment..ow Allah vergeef ze, ze weten niet wat ze doen.....

    Zouden wij dat kunnen zeggen ?