1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.780
    15-12-2009

    Question Dromen die uitkomen. Hoe kan dit?

    Ik droom bijna dagelijks over dingen die letterlijk uitkomen.
    De nacht ervoor of enkele nachten ervoor heb ik er dan over gedroomd.

    Het gaat hier over gebeurtenissen die zowel mij overkomen als bij een ander. En vaak gaat het over totaal onverwachtse dingen. Het frappante hiervan is dat ik die dromen ook als echt meegemaakt onthoud.

    Eerlijk gezegd begrijp ik niet hoe dit kan. Ik krijg dus een soort van visioenen in mijn dromen.. -__-
    Kan iemand hier een verklaring voor geven?

    "Leef je leven zoals jij dat wilt zonder beperkingen die bestaan uit andere opinies. Mits je het leven leeft dat voldoet aan het Islamitische bestaan. De rest is irrelevant wat het elementair maakt om je eigen leven te 'leven'.
    Wees niet dood bij leven.
    'Leef' het leven."


  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    9.179
    21-10-2006

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4008526&
    Dromen en interpretatie ervan in Islam

  3. #3
    *Klik&Klak*

    Reacties
    4.048
    08-12-2011

    oughty subhanALLAH ik heb dit ook, en zeker de laatste jaren! heel vroeger had ik dit letterlijk elke dag als ik iets droom komt het gwn letterlijk zo uit als in de droom! dan was het even gestopt, dan had ik het af entoe! de laatset jaren heb ik het weer heel vaak!

    maar vooral waarschuwingen subhan ALLAH!

    ik weet ook niet hoe en wat?? ALLAH oe a3lam
    Ik haal het maar weg, anders blijven sommige mensen hun hassanaat weggeven.

  4. #4
    *Klik&Klak*

    Reacties
    4.048
    08-12-2011

    Kan iemand uitleggen met kennis, hoe het komt dat dromen uitkomen, en vooral waarschuwing dromen??
    Ik haal het maar weg, anders blijven sommige mensen hun hassanaat weggeven.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.074
    03-12-2011

    Citaat Geplaatst door miss-love Bekijk reactie
    Kan iemand uitleggen met kennis, hoe het komt dat dromen uitkomen, en vooral waarschuwing dromen??
    Ik denk dat het beter is als je een boek koopt dat over dromen& de betekenisen daarvan gaat
    Vertrouw op Allah

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    162
    31-10-2012

    Citaat Geplaatst door Niettebegrijpen Bekijk reactie
    Ik denk dat het beter is als je een boek koopt dat over dromen& de betekenisen daarvan gaat
    Er zijn geen betrouwbare boeken in het Nederlands zuster.

  7. #7
    *Klik&Klak*

    Reacties
    4.048
    08-12-2011

    Citaat Geplaatst door Niettebegrijpen Bekijk reactie
    Ik denk dat het beter is als je een boek koopt dat over dromen& de betekenisen daarvan gaat
    het gaat niet enkel om het betekenis zuster, maar hoe het komt dat ik vaak wordt gewaarschuwd in mijn dromen, en die komen dan ook uit! soms kan ik het voorkomen door de waarschuwingen in mijn droom, en soms kan ik het niet voorkomen dan gebuert het gwn, maar kan ik wel standvastig blijven!

    subhanALLAH en wil graag weten hoe en waarom??

    begrijp je zuster
    Ik haal het maar weg, anders blijven sommige mensen hun hassanaat weggeven.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    69
    15-02-2013

    ik krijg dromen over de toekomst soms, ik krijg visioenen, en ik voel dingen aan. ik heb dit al een tijdje en had eerder een topic hier over geopend in het verleden. als ik wat voel, droom of zie over een persoon dan vertel ik dat aan diegene en dan komt het uit en die mensen die zeggen dat ze niks meer van me willen horen en dat ze mij maar eng vinden enz. me man noemt me zelfs een waarzegter. ik heb hem laatst verteld wat ik had gedroomd en 2 dagen later zijn zus Allah yagmoe overleden en gaf mij de schuld ervan. bij mij is het gewoon echt een probleem als ik die persoon waar het over gaat niet vertel dan word ik gek, ik moet het kwijt aan diegene en als het uitkomt dan krijg ik de schuld. ik wil hier het liefst echt van af maar weet niet hoe?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.074
    03-12-2011

    Citaat Geplaatst door Fisabilillaah Bekijk reactie
    Er zijn geen betrouwbare boeken in het Nederlands zuster.


    Ik heb hier ook een paar boeken thuis liggen met op de voorkant een gele logo.
    Ik had van een zuster gehoord dat als er een gele logo opzit dan is het wel een betrouwbare boek maarja Allah oe a3lem
    Vertrouw op Allah

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.074
    03-12-2011

    Citaat Geplaatst door miss-love Bekijk reactie
    het gaat niet enkel om het betekenis zuster, maar hoe het komt dat ik vaak wordt gewaarschuwd in mijn dromen, en die komen dan ook uit! soms kan ik het voorkomen door de waarschuwingen in mijn droom, en soms kan ik het niet voorkomen dan gebuert het gwn, maar kan ik wel standvastig blijven!

    subhanALLAH en wil graag weten hoe en waarom??

    begrijp je zuster
    Misschien moet je voor je gaat slapen dua's doen en surat ayat alkursi lezen
    dan zul je waarschijnlijk niet meer dromen.

    Ik droomde vroeger ook heel vaak, soms wwerd ik huilend wakker .. Maar voor ik ga slapen reciteer ik altijd de koran en ik zet mijn koran boek open op surah Albakarah.
    en ik heb onder mijn kussen surah Albakarah op papier.
    en Hamdullilah ik droom de laatste tijd niet meer !
    Vertrouw op Allah

  11. #11
    Haa-Meem

    Reacties
    7.303
    03-03-2011

    Citaat Geplaatst door miss-taza Bekijk reactie
    Ik droom bijna dagelijks over dingen die letterlijk uitkomen.
    De nacht ervoor of enkele nachten ervoor heb ik er dan over gedroomd.

    Het gaat hier over gebeurtenissen die zowel mij overkomen als bij een ander. En vaak gaat het over totaal onverwachtse dingen. Het frappante hiervan is dat ik die dromen ook als echt meegemaakt onthoud.

    Eerlijk gezegd begrijp ik niet hoe dit kan. Ik krijg dus een soort van visioenen in mijn dromen.. -__-
    Kan iemand hier een verklaring voor geven?
    Er is overgeleverd dat mensen in de eind der tijden veel dromen zullen krijgen die waar zijn, en hoe oprechter je bent als persoon hoe oprechter je droom ook is. Het is dus een goed teken inshaAllah, dat hoop ik voor je.

    مَن كَانَ يَظُنُّ أَن لَّن يَنصُرَهُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ فَلْيَمْدُدْ بِسَبَبٍ إِلَى السَّمَاء ثُمَّ لِيَقْطَعْ فَلْيَنظُرْ هَلْ يُذْهِبَنَّ كَيْدُهُ مَا يَغِيظُ


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    162
    31-10-2012

    Citaat Geplaatst door Niettebegrijpen Bekijk reactie
    Ik heb hier ook een paar boeken thuis liggen met op de voorkant een gele logo.
    Ik had van een zuster gehoord dat als er een gele logo opzit dan is het wel een betrouwbare boek maarja Allah oe a3lem
    Mag ik vragen hoe die boeken heten?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.074
    03-12-2011

    Citaat Geplaatst door ourdia Bekijk reactie
    ik krijg dromen over de toekomst soms, ik krijg visioenen, en ik voel dingen aan. ik heb dit al een tijdje en had eerder een topic hier over geopend in het verleden. als ik wat voel, droom of zie over een persoon dan vertel ik dat aan diegene en dan komt het uit en die mensen die zeggen dat ze niks meer van me willen horen en dat ze mij maar eng vinden enz. me man noemt me zelfs een waarzegter. ik heb hem laatst verteld wat ik had gedroomd en 2 dagen later zijn zus Allah yagmoe overleden en gaf mij de schuld ervan. bij mij is het gewoon echt een probleem als ik die persoon waar het over gaat niet vertel dan word ik gek, ik moet het kwijt aan diegene en als het uitkomt dan krijg ik de schuld. ik wil hier het liefst echt van af maar weet niet hoe?
    Het beste is om zoveel mogelijk koran te reciteren !
    Dat hept heel erg.
    Ik droomde vroeger ook over van alles en nog wat.

    Ik heb zelfs een keer gedroomd Dag des oordeels.
    die droom vergeet ik nooit meer.
    Vertrouw op Allah

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.074
    03-12-2011

    Citaat Geplaatst door Fisabilillaah Bekijk reactie
    Mag ik vragen hoe die boeken heten?
    Ik zal wel een foto maken van het logo..

    Momentje
    Vertrouw op Allah

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.074
    03-12-2011





    dit logo zeg maar. ( links onderin)
    Vertrouw op Allah