1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.017
    05-07-2012

    Is het wel slim om 'n appartement in Marokko te kopen?

    Als investering?

    of als

    Vakantiewoning?

    Advies/ervaring zijn welkom?
    Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    749
    18-02-2009

    het is altijd goed om wat te kopen in Marokko grond huis winkel

  3. #3
    nee

    Reacties
    104
    15-09-2003

    Salaam,

    Waarom is het slim om te doen? Wat is je rendement? Kun je het onderbouwen?

    Ik ben bang dat Marokko het nieuwe Spanje wordt. Er wordt veel gebouwd, en ik zie nog steeds veel leegstaande opgeleverde woning. Ben je niet bang voor een bubbel?

    Graag hoor ik de ervaring van anderen.

    Grt,
    Souki
    Ik zoek de ware, nee ik moet hem tegenkomen...........

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    21
    04-12-2012

    Gewoon doen! Over 10 jaar haal je het dubbele er uit! Ghair Inschallah

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    23
    20-11-2003

    Ligt er aan wat voor appatement en waar precies.
    Je hebt tegenwoordig van die appartementen die je kunt kopen voor rond de € 25.000,-. Deze zou ik persoonlijk niet nemen.

    Deze worden meestal door 3 soorten categoriën mensen opgekocht.
    1. Lokale bevolking die t niet al te breed hebben met getto kinderen
    2. Europeanen, die alleen in de zomer een paar weken in Marokko zijn ( de rest van het jaar leeg)
    3. Handelaren die het opkopen om vervolgens weer winst te maken.

    Dit soort woningen worden al heel gauw getto woningen.

    Ik zou liever doorsparen en dan voor een mooie appartemnet aan het strand gaan of een goed lap grond ;

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    421
    23-05-2012

    Citaat Geplaatst door Cheb_Mamita Bekijk reactie
    Ligt er aan wat voor appatement en waar precies.
    Je hebt tegenwoordig van die appartementen die je kunt kopen voor rond de € 25.000,-. Deze zou ik persoonlijk niet nemen.

    Deze worden meestal door 3 soorten categoriën mensen opgekocht.
    1. Lokale bevolking die t niet al te breed hebben met getto kinderen
    2. Europeanen, die alleen in de zomer een paar weken in Marokko zijn ( de rest van het jaar leeg)
    3. Handelaren die het opkopen om vervolgens weer winst te maken.

    Dit soort woningen worden al heel gauw getto woningen.

    Ik zou liever doorsparen en dan voor een mooie appartemnet aan het strand gaan of een goed lap grond ;
    Juist. En het is juist nu de tijd om te investeren in Marokko. De Italianen, Spanjaarden en Arabieren zijn ons een paar jaar geleden al voorgegaan. ;-)

  7. #7
    Love My Kids.....

    Reacties
    294
    30-11-2009

    Als je een appartement koopt koop je alleen muren. Je moet of grond of een huisje kopen.

  8. #8
    ♥ AIT-TOUZINE

    Reacties
    34.166
    04-11-2006

    Ik zou voor grond gaan.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    188
    24-03-2008

    Mijn broer heeft een appartement gekocht, ideaal... mijn moeder is nu nog bezig met het bouwen van haar huis. Dit omdat ze altijd bestolen word van haar geld en goederen maarja zij is alleenstaande vrouw dus word misbruik van gemaakt.. Kopen is echt veel beter!!!

  10. #10
    NIET MEER ACTIEF

    Reacties
    1.243
    04-12-2011

    Citaat Geplaatst door Experience Bekijk reactie
    Ik zou voor grond gaan.
    Definately. Voor wederverkoop op termijn.

    Maar om te bouwen enzo.. pfff.. trek maar gerust minimaal een ton apart voor uit

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    117
    20-12-2012

    Citaat Geplaatst door BenSalahtje Bekijk reactie
    Mijn broer heeft een appartement gekocht, ideaal... mijn moeder is nu nog bezig met het bouwen van haar huis. Dit omdat ze altijd bestolen word van haar geld en goederen maarja zij is alleenstaande vrouw dus word misbruik van gemaakt.. Kopen is echt veel beter!!!
    hoe wordt er misbruik van haar gemaakt ? en mischien kun je broer haar helpen

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    1.074
    25-01-2013

    Het laatste wat ik zou kopen in Marokko is die goedkope schijtappartementen van rond de 25.000 euro

  13. #13
    Alleen ik.

    Reacties
    1.820
    28-03-2012

    Als het een investering moet zijn, zou ik zeker geen appartement kopen. Ga eerder voor grond.
    -

  14. #14
    Ait-Touzine

    Reacties
    1.612
    10-04-2008

    Zelf heb ik wel een apparement gekocht, maar ik ben dan ook van plan om binnen nu en 5 jaar terug te keren naar Marokko inshallah. Grond is de beste investering, beter dan je geld op de bank te laten, grond hoef je niet bang voor te zijn, bedoel al zou er een aardbeving gebeuren, dan blijft grond nog steeds grond, al zou er oorlog ontstaan dan nog gebeurd er niks met het grond. Ik geef iedereen 1 tip en dat is om alvast een plan te maken om terug te keren, het is binnen een paar jaar afgelopen met Nederland, je ziet al dat mensen niet meer aan de bak kunnen komen en het word alleen maar erger.
    Nobody can give you freedom.
    Nobody can give you equality or justice or anything.
    If you're a man, you take it
    .

    You can't separate peace from freedom.
    Because no one can be at peace unless he has his freedom.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    420
    29-08-2014

    Citaat Geplaatst door Cheb_Mamita Bekijk reactie
    Ligt er aan wat voor appatement en waar precies.
    Je hebt tegenwoordig van die appartementen die je kunt kopen voor rond de € 25.000,-. Deze zou ik persoonlijk niet nemen.

    Deze worden meestal door 3 soorten categoriën mensen opgekocht.
    1. Lokale bevolking die t niet al te breed hebben met getto kinderen
    2. Europeanen, die alleen in de zomer een paar weken in Marokko zijn ( de rest van het jaar leeg)
    3. Handelaren die het opkopen om vervolgens weer winst te maken.

    Dit soort woningen worden al heel gauw getto woningen.

    Ik zou liever doorsparen en dan voor een mooie appartemnet aan het strand gaan of een goed lap grond ;
    En toch zijn de drie bovengenoemde opties voor een goedkope appartement ook hele goede investeringen

    Een appartement als vakantie huisje, is toch handig bespaart dure hotel kosten en andere verblijfplaatsen waar een vaak geld voor moet betalen.

    Handelaren zouden geen handelaren zijn als ze er geen geld mee verdienen.

    En de lokale bewoners die het niet zo breed hebben die maken het investeren nog interessanter.
    Want als je een appartement koopt van 25.000 betaal je 5.000/10.000 vooraf en je krijgt de sleutels van het appartement.
    Je verhuurt het appartement en die lossen als het ware je schuld af.

    Dat noemt men investeren dus alle opties zijn goede investeringen