1. #1
    Free Palestine :'(

    Reacties
    181
    25-11-2012

    Exclamation Wie heeft hier de België-route gedaan om zijn/haar geliefde binnen te halen?

    Salaam allen,

    Graag zou ik alle info willen weten over de belgië-route en welke eisen er precies worden gevraagd als je je man of vrouw uit marokko naar belgië wil halen.
    Is het ook mogelijk als je woont in belgië, en werkt in nederland? Of moet je persé in belgië werken?

    Alle info is welkom!!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    147
    10-03-2010

    up! ik zou dat ook wel willen weten

  3. #3
    ikke

    Reacties
    76
    20-04-2007

    Je mag werken in Nederland en wonen in Belgie. Dat is echt geen probleem als je maar een inkomen hebt!

  4. #4
    Free Palestine :'(

    Reacties
    181
    25-11-2012

    Citaat Geplaatst door n12345 Bekijk reactie
    Je mag werken in Nederland en wonen in Belgie. Dat is echt geen probleem als je maar een inkomen hebt!
    Dus als je maar gewoon een inkomen hebt? Maakt het dan niet uit of je wel of geen vast contract hebt?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    55
    05-03-2013

    Je moet een vast inkomen hebben van min duizend tweehonderd en nog wat hebben.

    Een woning ( dus alleen wonen en bewijzen dat je man daar dus terecht kan.)

    Minstens 21 jaar zijn.

    Zodra hij hier is moet hij nederlands leren en een examen afleggen.

    Dat is het zo ongeveer. Heeft iemand hier nog iets aan toe te voegen?

    Alle info is welkom

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    173
    31-05-2012

    toen ik dat dee was inkomenseis rond de 800 euro.

    inderdaad 21 jaar oud zijn, huis hebben, je mag in nederland werken als je wel kan aantonen dat je elke week in belgie bent dus niet 1 keer in de zoveel tijd.
    er staan zoveel topics hierover waar je genoeg info kan vinden,

    wel raad ik je aan om alles echt goed te regelen voor je gaat beginnen want je kan van iets heel kleins al problemen krijgen.

    ze geloofde niet dat ik er woonde omdat mijn vuilnisbak nooit aangemeld was bij de gemeente hij werd nooit geleegd... in het begin woonde ik er ook nog niet. maar na veel gezeur en gesmeek geloofde ze mij uiteindelijk..

    en meis denk er heeeel goed over na want achteraf als ik nu kon kiezen had ik het heeel anders gedaan had ik gewoon via nederland gedaan. je denkt o belgie makkelijk maar geloof me het is moeilijker dan nederland

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    173
    31-05-2012

    Citaat Geplaatst door someone__ Bekijk reactie
    Dus als je maar gewoon een inkomen hebt? Maakt het dan niet uit of je wel of geen vast contract hebt?
    volgens mij is ook elke gemeente anders ik moest toen laatste 3 loonstroken inleveren.. ik zou gewoon even de gemeente bellen waar je wilt gaan wonen en vragen wat je mee moet nemen bij een inschrijving/..

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    55
    05-03-2013

    Citaat Geplaatst door Nadija Bekijk reactie
    toen ik dat dee was inkomenseis rond de 800 euro.

    inderdaad 21 jaar oud zijn, huis hebben, je mag in nederland werken als je wel kan aantonen dat je elke week in belgie bent dus niet 1 keer in de zoveel tijd.
    er staan zoveel topics hierover waar je genoeg info kan vinden,

    wel raad ik je aan om alles echt goed te regelen voor je gaat beginnen want je kan van iets heel kleins al problemen krijgen.

    ze geloofde niet dat ik er woonde omdat mijn vuilnisbak nooit aangemeld was bij de gemeente hij werd nooit geleegd... in het begin woonde ik er ook nog niet. maar na veel gezeur en gesmeek geloofde ze mij uiteindelijk..

    en meis denk er heeeel goed over na want achteraf als ik nu kon kiezen had ik het heeel anders gedaan had ik gewoon via nederland gedaan. je denkt o belgie makkelijk maar geloof me het is moeilijker dan nederland

    Ja, weet ik. Maar ik kan het niet via NL doen. Moet vaak naar ht ziekenhuis enz. het is echt niet mogelijk om het via nl te doen. :s helaas.

    Kan je voorbeelden geven van "kleine" dingen waar ze moeilijk over kunnen doen? (buiten de vuilbak. wat kunnen ze toch overdrijven)

    alvast bedankt

  9. #9
    Free Palestine :'(

    Reacties
    181
    25-11-2012

    ik up deze topic weer opnieuw. Ik sta aan de valreep om hieraan te gaan beginnen.
    Wilt iemand die de route al doorlopen heeft zo vriendelijk zijn om alle tips, trics, ins en outs hier te willen vermelden?

    vermeld er ook bij bij welke gemeente je hebt aangemeld. Iedere gemeente werkt er anders.

  10. #10
    Bijna Lid

    Reacties
    85
    04-06-2012

    Owh ik wil dat ook heel graag weten hoe en wat..

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    26
    05-11-2013

    Ik ben woon zelf en werk in Belgie kom zelf uit Nederland
    Mijn man is nu 8maanden in Belgie.

    Hammdoulilleh hebben wij er maar 3maanden en 1week over gedaan.
    Van aanvraag tot ons akoord.
    Als je en Nederlandse nationaliteit hebt hoef geen geen vaste contract te hebben in Belgie ik had week contracten via uitzendbureau.
    Om eerlijk te zijn is het hamdoulilleh snel gegaan.

    ik heb en meisje geholpen die ook uit Nederland is gekomen voor de papieren van haar man en zei verdiende net 1000euro en haar man was er binnen 2maanden en 3weken.

    Mocht je informatie willen stuur me en prive bericht

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    26
    05-11-2013

    Ik woon in Antwerpen

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1
    11-09-2013

    Privee bericht moest dit zijn
    Laatst gewijzigd door Lalalove: 19-11-2013 om 16:46 Reden: Prive

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1
    08-12-2013

    salam: ik ben Nina uit Nederland. kan iemand mijn helpen ik wil ook mijn verloofd naar Bilge halen wij zijn nog niet getrouwd pas in April inhaallach:: maar ik weet niet wat ik moet doen ik wil heel graag weten hoe en wat. . ik woon zelf nog in Nederland en ik werk niet zit in uitkering.chokran

  15. #15
    salaam_iedereen

    Reacties
    22
    11-03-2006

    hey hoe heb je dat dan gedaan want ze moeten toch 1200 en verdienen
    Life's a bitch , so get over it .