1. #1
    Noah & Naraem

    Reacties
    1.368
    05-10-2004

    Voor de dames die al reeds bevallen zijn een vraag......

    Kunnen jullie een bevalling beschrijven?

    [img]http://******************/lavenderfaery/hpbimg/icoon-boven-postje.gif[/img]Tranen....Ze komen niet....Al prikken ze af en toe wel....

  2. #2
    no nonsens

    Reacties
    4.289
    15-05-2002

    wat wil je precies weten... de bevalling duurt ongeveer een dag.. het begint met een beetje pijn en eindigd met veel pijn.. wel te verdragen natuurlijk en als alles goed gaat, moet je persen... en dan heb je de baby..... zo heb ik het ervaren. maar er zijn andere verhalen natuurlijk.... ik zou me echt niet daarover druk maken...hoor...1 dagje is het... de tandarts is soms erger..

  3. #3
    Noah & Naraem

    Reacties
    1.368
    05-10-2004

    Citaat Geplaatst door Amoura
    wat wil je precies weten... de bevalling duurt ongeveer een dag.. het begint met een beetje pijn en eindigd met veel pijn.. wel te verdragen natuurlijk en als alles goed gaat, moet je persen... en dan heb je de baby..... zo heb ik het ervaren. maar er zijn andere verhalen natuurlijk.... ik zou me echt niet daarover druk maken...hoor...1 dagje is het... de tandarts is soms erger..
    Je praat er heel makkelijk over, maar helaas niet al te uitgebreidt...
    Kun je wat meer details geven? Zou je bijvoorbeeld ook de pijn kunnen beschrijven of iets dergelijks?
    [img]http://******************/lavenderfaery/hpbimg/icoon-boven-postje.gif[/img]Tranen....Ze komen niet....Al prikken ze af en toe wel....

  4. #4
    no nonsens

    Reacties
    4.289
    15-05-2002

    hoi,

    in ieder geval niet te veel over de bevalling nadenken, en zeker niet bang zijn, anders heb je nog meer pijn..

    nij mij is het s nachts begonnen... ieder 15 minuten. voelde ik mijn harde buik samentrekken waardoor je net niet in slaap kan vallen.. hetl lijkt op menstruatiepijn.. op zijn ergst zeg maar.. dit duurde een paar uur... en toen werd het ieder uur zeg maar wat pijnlijker..... op een gegeven moment heb je ieder 5 minuten.. 1 minuut weeën...en dan schreeuw je van de pijn.....

    dit is het moment dat de verloskundige langskomt bij jou en gaat controleren hoeveel onsluiting je hebt....vervolgens.... wordt de pijn steeds heftiger.. en komen de weeen om de 2 minuten..een paar uur later dus.. en niet lang daarna mag je persen.. en je hebt dan persweee, die ook pijnlijk zijn.. als je geluk hebt ben je binnen 30 minuten klaar met persen, .aar het kan ook een ppar uur zijn...

    je hebt genoeg boeken. lees veel zodat je weet wat je te wachten staat..

    en Allah staat je bij meid.. maak je niet druk.. alhamdoulilah.

  5. #5
    Living la vida locca

    Reacties
    3.285
    14-08-2002

    Die pijn is met geen toets te beschrijven joh en bij iedere vrouw is het toch wel weer anders.
    De weeen zijn wat mij betreft het ergste, je krijgt de ene pijngolf na de andere, zodra je mag persen is het echt een opluchting en heb je het ergste gehad. Als het hoofdje komt dan doet het heel even zeer maar daarna is het finito en heb je de zwaarste proef doorstaan wat een vrouw door kan maken
    Ben je zwanger dan?
    Niets is wat het lijkt

  6. #6
    Noah & Naraem

    Reacties
    1.368
    05-10-2004

    Citaat Geplaatst door Amoura
    hoi,

    in ieder geval niet te veel over de bevalling nadenken, en zeker niet bang zijn, anders heb je nog meer pijn..

    nij mij is het s nachts begonnen... ieder 15 minuten. voelde ik mijn harde buik samentrekken waardoor je net niet in slaap kan vallen.. hetl lijkt op menstruatiepijn.. op zijn ergst zeg maar.. dit duurde een paar uur... en toen werd het ieder uur zeg maar wat pijnlijker..... op een gegeven moment heb je ieder 5 minuten.. 1 minuut weeën...en dan schreeuw je van de pijn.....

    dit is het moment dat de verloskundige langskomt bij jou en gaat controleren hoeveel onsluiting je hebt....vervolgens.... wordt de pijn steeds heftiger.. en komen de weeen om de 2 minuten..een paar uur later dus.. en niet lang daarna mag je persen.. en je hebt dan persweee, die ook pijnlijk zijn.. als je geluk hebt ben je binnen 30 minuten klaar met persen, .aar het kan ook een ppar uur zijn...

    je hebt genoeg boeken. lees veel zodat je weet wat je te wachten staat..

    en Allah staat je bij meid.. maak je niet druk.. alhamdoulilah.
    Ik maak me ook niet druk, ik vind het een prachtig iets dat Allah vrouwen zoiets moois schenkt MasAllah:verliefd:

    Zo heb ik bijvoorbeeld gehoord dat het persen niet pijn doet, alleen als het hoofdje eruit komt klopt dit?

    Zo heb ik ook nog gehoord dat de weeen het pijnst zijn van allemaal klopt dit?

    En verder heb ik ook nog gehoord dat als de baby eruit is je ook niks meer voelt athans geen pijn? Klopt dit?

    [img]http://******************/lavenderfaery/hpbimg/icoon-boven-postje.gif[/img]Tranen....Ze komen niet....Al prikken ze af en toe wel....

  7. #7
    Noah & Naraem

    Reacties
    1.368
    05-10-2004

    Citaat Geplaatst door Selly
    Die pijn is met geen toets te beschrijven joh en bij iedere vrouw is het toch wel weer anders.
    De weeen zijn wat mij betreft het ergste, je krijgt de ene pijngolf na de andere, zodra je mag persen is het echt een opluchting en heb je het ergste gehad. Als het hoofdje komt dan doet het heel even zeer maar daarna is het finito en heb je de zwaarste proef doorstaan wat een vrouw door kan maken
    Ben je zwanger dan?
    Nee ik ben niet zwanger...
    [img]http://******************/lavenderfaery/hpbimg/icoon-boven-postje.gif[/img]Tranen....Ze komen niet....Al prikken ze af en toe wel....

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    147
    26-05-2004

    Citaat Geplaatst door Profiela
    En verder heb ik ook nog gehoord dat als de baby eruit is je ook niks meer voelt athans geen pijn? Klopt dit?


    Veel vrouwen hebben na de bevalling ook nog last van naweeen.
    Dat is ook wel pijnlijk, maar ach, al die pijnen is zo'n klein wezentje wel waard.
    Wanneer je je kleine vast hebt, vergeet je meteen de pijn die je hebt geleden.

    Ik vind het een wereldervaring, prachtig gewoon, hoe pijnlijk het ook was.
    Ben blij dat ik dit mocht ervaren, ik zou een keizersnede maar nix vinden, klinkt raar maar is echt zo (je hebt niet altijd de keuze, soms is een keizersnede gewoon nodig). Ik heb het allemaal op eigen krachten gedaan, zonder ruggenprik. Alhamdoelillah ging bij mij alles goed, wa shoekroe lillah.
    Mysticalia

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    684
    02-04-2004

    Bij mij word t hoogstwaarschijnlijk een keizersnee... babytje wil zich maar niet draaien met hoofdje naar beneden

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    684
    02-04-2004

    Heb best wel bang hoor...

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    147
    26-05-2004

    Citaat Geplaatst door plattepiva
    Heb best wel bang hoor...

    Hoeft niet liefje, Allah is groot!
    Vertrouw op hem.
    Mysticalia

  12. #12
    no nonsens

    Reacties
    4.289
    15-05-2002

    Profiela,


    het is inderdaad een mooie ervaring waarop ik trots op ben..

    en ja het persen doet op zich geen pijn, de persweeen wel.. en als het hoofdje eruit komt voel je het branden.. maar je bent blij dat het bijna voorbij is..

    en als de baby er is, ben je zo opgelucht dat je daarna alles aan kan.. dus de hechtingen enz...

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    233
    02-01-2005

    hoi plattepiva,

    Je hoeft nergens bang voor te zijn hoor.
    Ik heb hiervoor ook een keizersnede gehad.
    Tijdens de keizersnede voel je bijna niets maar daarna is het wel een beetje pijnlijk als ik eerlijk mag zeggen. Vooral bij het opstaan en hoesten.
    Maar als iets moet dan moet het maar.
    Maar in ieder geval veel sterkte meid.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    163
    17-02-2005

    als jullie al deze pijn ervaren, waarom geen ruggenprik?

  15. #15
    .:GelukkigGetrouwd:.

    Reacties
    3.998
    18-08-2002

    Er kwam toch altijd een programma op tv dat "De Bevalling" heet? Daar kun je precies zien hoe het in z'n werk gaat. Ik heb daar nooit naar kunnen kijken omdat ik er niet goed van werd en volgens mij maakt het kijken daarnaar de bevalling alleen maar moeilijker. Ben je zelf bezig om te bevallen flitsen al die beelden voorbij.


    .:UcA:.