1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.076
    10-05-2005

    Aparte of gezamenlijke rekening

    Hallo dames,

    Kiezen jullie voor een aparte of gezamenlijke bankrekening?
    Ik krijg in mijn omgeving vooral te horen dat je best een aparte neemt... En samen, als je dat wilt, de vaste lasten betaalt als je allebei werkt.

    Allemaal goed maar wat doe je dan als je bijv. iets voor het huis wilt kopen dat redelijk wat kost, moet je dan netjes de helft hiervoor op de rekening gaan zetten? Lijkt me zo raar en gewoon onaangenaam...

    Wat denken jullie ervan, ik denk eigenlijk gewoon aan een gezamenlijke rekening....

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    72
    13-01-2013

    Gezamelijke rekening en ieder apart ..

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.071
    09-07-2002

    Ik vraag me af waarom mensen er voor kiezen om hun leven met elkaar te delen? In 1 bed slapen, dus het meest kostbare bezit, intimiteit, delen, maar bankrekening apart. Waarom? Angst dat je geflest wordt? Dat hij ervandoor gaat met je 5 euro? Als je elkaar niet vertrouwd, waarom trouw je dan met elkaar?

  4. #4
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Hasna_real Bekijk reactie
    Ik vraag me af waarom mensen er voor kiezen om hun leven met elkaar te delen? In 1 bed slapen, dus het meest kostbare bezit, intimiteit, delen, maar bankrekening apart. Waarom? Angst dat je geflest wordt? Dat hij ervandoor gaat met je 5 euro? Als je elkaar niet vertrouwd, waarom trouw je dan met elkaar?
    Staat er los van, 1 kan een big spender zijn gat in hand hebben of andere dingen waardoor ander niet met geld om kan gaan. Het is maar net wat je fijn vind, waarom moet je ineens je rek opgeven die je al 20 jaar hebt.
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    467
    24-08-2013

    Wij hebben 2 aparte en 1 gezamenlijke met spaarrekening eraan gekoppeld. Maandelijks gaat er een bedrag naar gezamenlijke rekening waarvan een deel naar de spaar. Bevalt prima zo en daar doen we eigenlijk alles mee.

    Je krijgt zo ook geen scheve gezichten als er uitgaven worden gedaan aan bijvoorbeeld mijn of zijn moeder, als hij 3 dure broeken koopt of ik in een maand 4x royaal uit eten ga.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    237
    06-08-2012

    Apart. Zodat ik mijn verdiende geld zelf uit kon geven..

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    434
    14-11-2014

    Apart is wel beter denk ik.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.032
    31-12-2014

    Apart veel beter.

    In de Islam is al het financiele gedoe ook gescheiden.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.369
    21-09-2012

    Gewoon apart. Mensen zijn tegenwoordig zo beïnvloed door kuffar dat ze dit al raar vinden, terwijl in de islam is er geen 'gemeenschap van goederen'. Man is kostwinner. Punt. Wat vrouw verdient mag ze zelf weten hoe ze uitgeeft

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    176
    02-08-2011

    duizend reacties.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    187
    27-09-2012

    Maw één pasje voor de rekening van de vrouw en twee pasjes voor de rekening van de man

  12. #12
    all eyes on me

    Reacties
    8.204
    05-03-2009

    Je bent niet voor niets getrouwd. Alles alleen uitgeven aan jezelf is gwn raar.
    Je leeft immers samen. Toch is apart beter als je liever controle wil houden over je eigen geld. Ik heb liever apart maar ik verdien genoeg en t gaat zeker naar m'n gezin en andersom ook.
    Man moet zeker alles betalen maar ik ga niet gierig doen tegen iemand die dat niet verdiend.
    I wish that i could have this feeling for life.

  13. #13
    Malika Cartier

    Reacties
    2.744
    06-10-2013

    gezamenlijke rekening???

    ik doe daar niet aan, en wil daar ook niets van weten!

    je hoort het tegenwoordig alleen maar en de meeste meiden weten niet wat ze overkomt ze scheppen er zelfs bijna mee op... maar sorry hoor ik mijn eigen rekening en dat blijft mijn eigen rekening en die zal ik ook niet delen!

    trouwen, samenwonen, van elkaar houden en je leven samen delen heeft zijn grenzen die zeker bewaakt moeten worden. het moet geen mengelmoesje worden waarbij jij en je partner zo op je gemak zijn dat zelfs de schaamte verdwijnt voor het laten van stinkende ruftende scheten tussen de lakens... do you know whate i mean???

    hou het huwelijk professioneel dat is mijn advies!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    564
    07-06-2014

    Wat geld al niet kan doen. Pfff.

    Ik hecht niet zoveel waarde aan alles wat met geld te maken heeft.

    Wij hebben èèn gezamelijke rekening.

    Ik ben tijdelijk gestopt met werken. Heb dus geen inkomen. Hij werkt fulltime. Ik hou de administratie. Er bestaat tussen ons geen van jou of van mij. Athans zo gaat het bij ons.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    905
    28-10-2011

    Beide apart en 1 gezamenlijk