1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    1.787
    08-05-2010

    haha heeeel erg!!
    Dank je wel schat jij gaat er zeker ook komen.
    Soubhanallah ben 30 kwijt maar nog steeds niet tevreden haha

  2. #62
    is Verloofd ❤

    Reacties
    5.184
    24-04-2010

    InshAllaah , nog 9kilootjes dan ben ik tevreden..
    30kilo, echt goed hoor haha, sta er nog steeds van te kijken, ik heb al problemen met 9 kilo haha


  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    1.787
    08-05-2010

    Nu de laatste kilo's heb ik ook echt moeite mee. Bijna elke keer wil ik opgeven als ik nu niks afgevallen ben dan neem ik in de avond een shake en geen maaltijd meer.
    5 kilo's duren mij te lang haha. Mijn familie verklaren mij voor gek omdat ik nog steeds verder ga haha

  4. #64
    is Verloofd ❤

    Reacties
    5.184
    24-04-2010

    laaatste loodjes wegen het zwaarst.. Gewoon tijd geven chem, niet aan shakes beginnen!


  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    237
    06-08-2012

    Citaat Geplaatst door Rhaza2010 Bekijk reactie
    Sara en maysje welkom leuk dat jullie reageren.

    @maysje het lijkt net op de maaltijd salade van de AH.
    Ik zal het insahallah keer maken lijkt me veel lekkerder.
    Ik vind het erg lekker idd Let me know!

    Citaat Geplaatst door _ilham Bekijk reactie
    Hey schat leuk dat je mee plaatst
    Gisteren toen ik bezig was met recepten deed marokko.nl stoer, dus ga nu verder met plaatsen insha Allah

    Citaat Geplaatst door Safiyah. Bekijk reactie
    Ik heb 1 gebakken kabeljauwfiletje gegeten met avondeten en grote bord sla. Is gebakken vis erg?
    Vis is hardstikke gezond! Het lijkt mij een gezonde maaltijd.

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    237
    06-08-2012

    Meiden stel je hebt vriendinnen op bezoek en je wilt lekkere hapjes oid maken maar je wilt het gezond houden, heb ik hier een lekkere maar vooral gezonde aanvulling

    Kruidige yogurtdip met groentes.
    Benodigdheden:
    1 litel magere yogurt of vetarme yogurt.
    Knoflookpoeder
    Uienpoeder
    Kruidenzout
    Gesneden verse groentes zoals; Wortel, bleekselderij, komkommer, tomaatjes, paprika.. gewoon alles wat je lekker vind.

    Bereiding:
    Doe een koffiefilterzakje in een zeef. (stevig keukenrolpapier mag ook) Plaats de zeef over een kom en schenk de yogurt op het koffiefilter zakje. Zo zal het vocht uit de yogurt gaan en ik de kom terecht komen. Dek het af met een theedoek en laat dit 8uur / een nacht staan in de *****ng. (Lang, maar hierdoor word de yogurt lekker dik/kaas achtig ) Maak het yogurtmengsel licht op smaak met de kruiden. Naar smaak kan je bijv ook verse peterselie toevoegen. Gebruik het yogurtmengsel als dip.

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    237
    06-08-2012

    Kippensoep
    Benodigdheden
    4 gekookte kipfilets, in kleine stukjes gesneden of slierten schuren.
    120gram fijngehakte witte of groene kool
    1 wortel in stukjes
    1 grote ui, fijngehakt
    2 stengels bleekselderij met blaadjes, fijngehakt
    1 blik tomatenblokjes
    1,5 liter water plus boulionblokjes
    Peper en zout naar smaak
    Gemberpoeder.

    Bereiding:
    Doe alle benodigdheden, behalve de kip, in een pan en laat dit ongeveer 1 uur intrekken tot de groentes zacht zijn. Voeg de kip toe en breng het geheel aan de kook en breng het op smaak met kruiden.

    Ik heb hem vorige x gemaakt met 1,5 liter water en 3 boulionblokjes maar hy werd iets te zout dus heb ik water toegevoegd..dit moet je zelf even uitvogelen. Ook heb ik het zonder tomatenblokjes gedaan..dus het is wel een recept waar je zelf nog even aan moet "sleutelen"

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    237
    06-08-2012

    Gestoofde kabeljauw
    Benodigdheden:
    500gr kabeljauwfilet
    Zout en peper
    3 tomaten
    1 prei
    1 bosje peterselie
    1 citroen

    Bereiding:
    Dep de vis droog met wat keukenpapier en snijd ze in 4 gelijke stukken. Bestrooi met zout en peper.
    Ontvel de tomaten en snijd de tomaten in stukjes.
    De prei wassen en in dunne ringen snijden. Nu ga je de peterselie hakken.
    Van de citroen snijd je 4 plakjes en van de rest van de citroen pers je uit en zet dit even apart.
    Pak een hapjespan en smelt magarine hierin (olijfolie is gezonder) Leg de vis in de pan. Nu ga de prei en peterselie erover leggen. Besprenkel het geheel met de citroen sap en wat olijfolie. Nu leg je op elke vis een plakje citroen en doe je de tomaat toevoegen. Eventueel nog wat peper toe voegen. Doe de deksel op de pan en stoof de kabeljauw in ongeveer 8 tot 10minuten op een laag vuurtje gaar.
    Lekker met aardappeltjes uit de oven

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    237
    06-08-2012

    Citaat Geplaatst door Rhaza2010 Bekijk reactie
    haha heeeel erg!!
    Dank je wel schat jij gaat er zeker ook komen.
    Soubhanallah ben 30 kwijt maar nog steeds niet tevreden haha
    wauw 30 kilo soubhanAllah, echt goed van je Ik ben in het verleden 10kilo kwijt geraakt maar wil er nu weer 10kilo vanaf insha Allah dus ik doe mee

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    155
    27-08-2012

    uuupp!!!

    ga zo door dames heeel goed! Het ziet er allemaal heerlijk uit!!

    Gair inshallah!!!!

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    7.481
    01-06-2006

    Maysje, jammie!

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    1.787
    08-05-2010

    Citaat Geplaatst door aitsaidYS Bekijk reactie
    uuupp!!!

    ga zo door dames heeel goed! Het ziet er allemaal heerlijk uit!!

    Gair inshallah!!!!
    Dankje wel schat hoe gaat het bij jou??

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    7.481
    01-06-2006

    Chourabat l 3addaas


    Benodigdheden:
    • 2 grote uien
    • 1 teentjes knoflook
    • 2 grote koppen rode linzen
    • 1,25 liter water
    • 1 grote tl komijnpoeder
    • 1 grote tl korianderpoeder
    • Zout en peper
    • 1 blokje kippenbouillon
    • 1 tl kurkuma

    Versnipper 2 uien en 1 teentje knoflook. Doe dit in een pan en bak de ui mooi goudbruin. Doe er 1 tl komijnpoeder, 1 tl korianderpoeder, zout, peper, 1 blokje kippenbouillon, en 2 grote koppen rode linzen bij. Bak dit zachtjes een beetje op zodat de kruiden en linzen elkaar vinden. Doe er ongeveer 1,25 l water bij, 1 tl karkuma (voor een mooie gele kleur) en zet het 40 minuten op hard vuur, laat het daarna nog ongeveer een kwartier doorsudderen op wat lager vuur. Je kan nu altijd nog kruiden naar eigen smaak toevoegen.

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    1.787
    08-05-2010

    Citaat Geplaatst door Maysje Bekijk reactie
    wauw 30 kilo soubhanAllah, echt goed van je Ik ben in het verleden 10kilo kwijt geraakt maar wil er nu weer 10kilo vanaf insha Allah dus ik doe mee
    Welkom meid, bedankt voor de recepten die dip lijkt me heerlijk.
    Insahallah gaat het je lukken ik hang nu een weekje op het zelfde gewicht

  15. #75
    MVC Lid

    Reacties
    7.481
    01-06-2006

    Pittige tomatensoep


    Benodigdheden:
    • 1000 gram gezeefde tomaten (kant en klaar, alleen zout toegevoegd)
    • Een halve liter water
    • 1 zakje soepgroente
    • Ongeveer 300 gram gehakt (hoeft niet, ik heb het vegetarisch gemaakt)
    • 1 theelepel cayennepeper
    • 1 theelepel paprikapoeder
    • Mespuntje chilipoeder
    • 1 takje tijm
    • Een paar verse blaadjes oregano
    • 1 laurierblaadje
    • 1 kleine stukje foelie
    • 100 ml slagroom

    Doe de gezeefde tomaten in een pan, samen de halve liter water. Dit moet je goed roeren. Voeg dan alle kruiden toe, op de cayennepeper na.
    Voor de kruiden als oregano, tijm, foelie en laurier is het handig om dit in een thee-ei te doen, en deze aan de zijkant van de pan te hangen. Anders zwerft alles rond in de soep. De smaken komen wel vrij.
    Breng dit alles aan de kook en laat het rustig een uurtje pruttelen op een laag vuurtje. Af en toe doorroeren.
    Meng ondertussen het gehakt met de cayennepeper en draai er balletjes van.
    Als de soep een uurtje lekker geprutteld heeft, verwijder je de thee-ei. Voeg dan een zakje soepgroente toe en de gehaktballetjes. Laat de gehaktballetjes gaar worden. Als ze gaar zijn komen ze boven drijven.
    Maak de soep af met de slagroom. Om het schiften van de room tegen te gaan moet je de room over een verwarmde (soep)lepel gieten, alvorens het in de pan komt.
    De soep is klaar!