1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    34
    13-01-2013

    Wat te doen tegen hyperventileren en paniekaanvallen!

    Ik zit weer in mijn periodieke tentamenweken en krijg weer geregeld last van hyperventilatieaanvallen of tot erge paniekaanvallen toe!
    Dit heeft vreselijke gevolgen voor mij... laat ik morgen nou eens een tentamen moeten afleggen, dat geheel in het teken van stress en burn-out is!

    Allemaal leuk en aardig, ivm met privé situatie kan ik hier erg slecht tegen. Meiden wat kan ik er aan doen om dit morgen te voorkomen?

    Alvast bedankt voor het lezen en het antwoorden!
    Liefs,

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    37
    23-11-2007

    Ik zou t eerlijk gezegd niet weten, maar is t niet beter voor je om naar je huisarts te gaan.?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.060
    01-08-2011

    als je naar de huisarts zal ze je anti depressiva voorschrijven of kalmeer piillen.
    ik ken iemand die er ook last va heeft

  4. #4
    *Beautiful Stranger*

    Reacties
    878
    28-05-2006

    Lieve meid!
    Neem aub geen pillen hiervoor in! Ik heb zelf ook
    last gehad van paniekaanvallen en hyperventileren. Bij mij had het ook met stress te maken.
    Ik het hiervoor therapie gehad en ik ben er hamdoullilah van af. Paniekaanvallen zijn echt te voorkomen.
    Elke keer als ik he kreeg dacht ik dat ik dood ging. Je moet denken de volgende keer wnr je het krijgt dat het niks is!!!! Je gaat er niet dood van en je gaat ook niet stikken of hartaanval krijgen. Probeer op dat moment vanuit je buik adem te halen en niet vanuit je borst.
    Haal diep adem en adem heel hard uit. Al het lucht die in je borst zit moet eruit. Geloof me meid dit helpt echt. Denk aan iets leuks op dat moment. Ga ook naar therapie wnt het helpt echt! Ga aub geen antidepressiva innemen en al dat andere troep. Paniekaanvallen zijn echt te genezen en je zult er niet je hele leven lang last van hebben. Ik voel t soms na hele lange tijd opkomen maa dan adem k goed in vanuit mn buik en dan gaat t al hamdoullilah weer weg. T komt goed meid! Niet stressen wnt dat maakt t erger. In sha Allah voel je je snel weer gOed en ben je er vanaf.

    Good luck! Je kan t

  5. #5
    GEEN PM's van Mannen

    Reacties
    3.442
    16-06-2012

    Citaat Geplaatst door Mami_Vanilla Bekijk reactie
    Lieve meid!
    Neem aub geen pillen hiervoor in! Ik heb zelf ook
    last gehad van paniekaanvallen en hyperventileren. Bij mij had het ook met stress te maken.
    Ik het hiervoor therapie gehad en ik ben er hamdoullilah van af. Paniekaanvallen zijn echt te voorkomen.
    Elke keer als ik he kreeg dacht ik dat ik dood ging. Je moet denken de volgende keer wnr je het krijgt dat het niks is!!!! Je gaat er niet dood van en je gaat ook niet stikken of hartaanval krijgen. Probeer op dat moment vanuit je buik adem te halen en niet vanuit je borst.
    Haal diep adem en adem heel hard uit. Al het lucht die in je borst zit moet eruit. Geloof me meid dit helpt echt. Denk aan iets leuks op dat moment. Ga ook naar therapie wnt het helpt echt! Ga aub geen antidepressiva innemen en al dat andere troep. Paniekaanvallen zijn echt te genezen en je zult er niet je hele leven lang last van hebben. Ik voel t soms na hele lange tijd opkomen maa dan adem k goed in vanuit mn buik en dan gaat t al hamdoullilah weer weg. T komt goed meid! Niet stressen wnt dat maakt t erger. In sha Allah voel je je snel weer gOed en ben je er vanaf.

    Good luck! Je kan t
    Wat voor therapie heb je gedaan hiervoor?
    Hassan al-Basri (moge Allah hem genadig zijn) heeft gezegd: "O zoon van Adam! Je zult geen ware imaan bereiken totdat je niet meer let op fouten van anderen die je zelf ook hebt, en totdat je die fout van jezelf corrigeert. En als je dat gedaan hebt, zul je weer een andere fout vinden die je nog niet gecorrigeerd hebt. Als je dat doet zul je het erg druk met jezelf hebben. En de meest geliefde dienaar van Allah is degene die zoals deze persoon is."

  6. #6
    *Beautiful Stranger*

    Reacties
    878
    28-05-2006

    Gewoon therapie speciaal gericht op paniekaanvallen. Ik deed t bij max ernst inn den haag. Mssn dat ze dit ook in jOu stad hebben. Zie link http://www.max-ernst.nl/index.php/be...kstoornis.html

  7. #7
    GEEN PM's van Mannen

    Reacties
    3.442
    16-06-2012

    Citaat Geplaatst door Mami_Vanilla Bekijk reactie
    Gewoon therapie speciaal gericht op paniekaanvallen. Ik deed t bij max ernst inn den haag. Mssn dat ze dit ook in jOu stad hebben. Zie link http://www.max-ernst.nl/index.php/be...kstoornis.html
    Aah gedragstherapie, jaa ik sta op de wachtlijst voor die.
    Dankjewel. Ik dacht misschien een andere therapie dan kon ik die misschien gaan doen ipv wachten.

    Dankjewel
    Hassan al-Basri (moge Allah hem genadig zijn) heeft gezegd: "O zoon van Adam! Je zult geen ware imaan bereiken totdat je niet meer let op fouten van anderen die je zelf ook hebt, en totdat je die fout van jezelf corrigeert. En als je dat gedaan hebt, zul je weer een andere fout vinden die je nog niet gecorrigeerd hebt. Als je dat doet zul je het erg druk met jezelf hebben. En de meest geliefde dienaar van Allah is degene die zoals deze persoon is."

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    10
    22-11-2012

    Het zit allemaal het tussen de oren. Probeer positief te denken, en als het toch wel eraan zit te komen rustig blijven. En in en uit ademen in een plastic zakje. Mijn moeder heeft dit ook gehad en Alhamdulilah het gaat nu stukken beter bijna geen aanvallen meer. Meestal word het veroorzaakt door te veel nadenken en stress.