1. #1
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    De bekende Shaykh 'Abdoes-Salaam Baali over Shaykh Oesaamah

    {video} Nederlands ondertiteld:

    Shaykh Waahid 'Abdoes-Salaam Baali zei na het nieuws van de dood van Shaykh Oesaamah ibn Laadin:


    http://www.youtube.com/watch?v=oMnBCsS9sIQ



    Transcriptie:

    "...wat betreft het tweede punt; dit is het nieuws dat ons vandaag heeft bereikt, en wat me heeft bedroefd, en wat iedere toegewijde Moslim heeft bedroefd, en dit is het nieuws van de dood van Shaykh Oesaamah ibn Laadin, Moge Allaah hem Genadig zijn, en ik vraag Allaah, Geprezen is Hij, om hem te accepteren onder de Shoehadaa (martelaren).

    Die man die zijn leven doorbracht met het bestrijden van de Koeffaar en de Moeshrikien, en die het leven van luxe heeft verlaten, en het leven van rijkdom, en voor zichzelf het Pad van Jihaad omwille van Allaah, Verheven is Hij, heeft gekozen.

    Het is alsof hij verlangde naar de Shahaada, na het bereiken van deze leeftijd, en de Koeffaar volgen zijn spoor langer dan 20 jaar. Ze trachtten hem te vermoorden, en Allaah beschermt hem, of ze trachtten hem gevangen te nemen, en na dit allemaal, verkreeg hij eindelijk wat hij wenste. Hij bereikte het martelaarschap, zoals sommigen ons hebben verteld dat hij zojuist het Fadjr-gebed had verlaten toen hij werd geraakt door de munitie van de vijand, de munitie van de vijand raakte Shaykh Oesaamah ibn Laadin, moge Allaah hem Genadig zijn, vlak nadat hij het Fadjr-gebed verliet. Imaam Moeslim overleverde in zijn Sahieh dat de Profeet (salla Allaahoe 'alaihi wa sallam) zei:

    "Wie het Fadjr-gebed verricht, hij is in de bescherming van Allaah tot het avonduur."
    {Sahieh Moeslim 657}

    Dus Allaah heeft hem geëerd met de Shahaadah, en hij is geëerd door te sterven terwijl hij in Zijn Bescherming was.

    Dus felicitaties voor zijn martelaarschap, felicitaties voor zijn martelaarschap, felicitaties voor zijn martelaarschap"

    {bron: Egyptische zender Al-Hikmah TV, 3 Mei 2011}

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  2. #2
    -

    Reacties
    32
    25-11-2012

    Rahimoe Allah wa ta 3ala! Sheikh Ussamah rahimoe Allah heeft een prachtige lach SubhanaAllah.

  3. #3
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door Boterbloempje. Bekijk reactie
    Rahimoe Allah wa ta 3ala! Sheikh Ussamah rahimoe Allah heeft een prachtige lach SubhanaAllah.
    Amien.. Ik vind dat hij Maasha Allaah echt een Noer uitstraalde. Een heel vriendelijke uitstraling.




    Is het SoebhanAllaah niet opvallend hoe in Egypte zoveel geleerden hun steun gaven aan Oesamah nadat Mubarak weg was.. Al die grote geleerden van Egypte hebben hun steun gegeven na het nieuws van zijn 'dood' (Wallaahoe A'lam). En dit zie je ook in Tunesië en Syrië en Libië waar het volk tijdens protesten massaal bekend maakt van Shaykh Oesaamah te houden. Zo zie je SoebhanAllaah hoe het volk onderdrukt wordt.. maar zodra ze kunnen wordt duidelijk dat het volk een grote liefde heeft voor Islaam, Tawhied en Jihaad...

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  4. #4
    -

    Reacties
    32
    25-11-2012

    Citaat Geplaatst door UtrechtseJihad Bekijk reactie
    Amien.. Ik vind dat hij Maasha Allaah echt een Noer uitstraalde. Een heel vriendelijke uitstraling.




    Is het SoebhanAllaah niet opvallend hoe in Egypte zoveel geleerden hun steun gaven aan Oesamah nadat Mubarak weg was.. Al die grote geleerden van Egypte hebben hun steun gegeven na het nieuws van zijn 'dood' (Wallaahoe A'lam). En dit zie je ook in Tunesië en Syrië en Libië waar het volk tijdens protesten massaal bekend maakt van Shaykh Oesaamah te houden. Zo zie je SoebhanAllaah hoe het volk onderdrukt wordt.. maar zodra ze kunnen wordt duidelijk dat het volk een grote liefde heeft voor Islaam, Tawhied en Jihaad...
    Ik krijg niet graag Al Jazzera of hoe die zender ook heet, haha. Dus ik ken de situatie in Egypte enzo niet. Ik vertrouw die zender niet echt en ik weet ook niet welke zenders ik kan vertrouwen. Walakeen wat ik enorm jammer vind is dat vele de Islam als bloemetjes en bijtjes zien en deze kan, de kans van Jihad, negeren en sommige nog ontkennen. En sommige maken het nog helemaal belangelijk om de Kuffar tevreden te stellen.. Vele onder ons hebben Ussamah verraden.

  5. #5
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door Boterbloempje. Bekijk reactie
    Ik krijg niet graag Al Jazzera of hoe die zender ook heet, haha. Dus ik ken de situatie in Egypte enzo niet. Ik vertrouw die zender niet echt en ik weet ook niet welke zenders ik kan vertrouwen. Walakeen wat ik enorm jammer vind is dat vele de Islam als bloemetjes en bijtjes zien en deze kan, de kans van Jihad, negeren en sommige nog ontkennen. En sommige maken het nog helemaal belangelijk om de Kuffar tevreden te stellen.. Vele onder ons hebben Ussamah verraden.
    haha, maar dit is ook geen al-Jazeera. Dit is de Egyptische zender Al-Hikmah TV. De zenders in Egypte zijn Maasha Allaah hoor. Veel grote goeie geleerden spreken daar. Ook ar-Rahmah TV, Daliel TV, al-Khalidjiyyah, an-Naas TV. Dit zijn allemaal bekende zenders die je met de satelliet kan ontvangen.

    Al-Jazeerah is geen Islamitisch kanaal en dit claimt het ook niet te zijn. Dat is gewoon een nieuwskanaal in handen van zionisten. Soort Arabisch-nationalisme wordt daar gepropageerd. Maar de Egyptische Islaam-kanalen kan je wel vertrouwen vind ik. Het is ook heel anders dan Sa'oedische Islaam-kanalen, in Sa'oedia is er wel veel staats-propaganda.

    Je moet maar eens kijken naar de Egyptische geleerden op TV na de dood van Shaykh Oesaamah

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  6. #6
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Zie hier voor meer (veel Egyptische) geleerden over deze Moedjaahid:

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4488173

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  7. #7
    -

    Reacties
    32
    25-11-2012

    Citaat Geplaatst door UtrechtseJihad Bekijk reactie
    haha, maar dit is ook geen al-Jazeera. Dit is de Egyptische zender Al-Hikmah TV. De zenders in Egypte zijn Maasha Allaah hoor. Veel grote goeie geleerden spreken daar. Ook ar-Rahmah TV, Daliel TV, al-Khalidjiyyah, an-Naas TV. Dit zijn allemaal bekende zenders die je met de satelliet kan ontvangen.

    Al-Jazeerah is geen Islamitisch kanaal en dit claimt het ook niet te zijn. Dat is gewoon een nieuwskanaal in handen van zionisten. Soort Arabisch-nationalisme wordt daar gepropageerd. Maar de Egyptische Islaam-kanalen kan je wel vertrouwen vind ik. Het is ook heel anders dan Sa'oedische Islaam-kanalen, in Sa'oedia is er wel veel staats-propaganda.

    Je moet maar eens kijken naar de Egyptische geleerden op TV na de dood van Shaykh Oesaamah
    Hmm, ik zal het eens zoeken. Het probleem bij mij is dat ze thuis Al Jazeera kijken en geen fan zijn van Moslims zoals ik. Dat noemen ze 'extremisten' en ze weten ook niet dat ik zo ben. Als die zenders op internet te zien zijn bekijk ik ze liever via internet.

    Ja, van die zenders ben ik ook geen fan hoor. Iqra enzo.. Ik kijk daar ook niet naar.

    Zal ik doen bi idni Allah. Barak Allahoe feek!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    201
    04-09-2012

    Maa shaa Allah.

  9. #9
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door Boterbloempje. Bekijk reactie
    Hmm, ik zal het eens zoeken. Het probleem bij mij is dat ze thuis Al Jazeera kijken en geen fan zijn van Moslims zoals ik. Dat noemen ze 'extremisten' en ze weten ook niet dat ik zo ben. Als die zenders op internet te zien zijn bekijk ik ze liever via internet.

    Ja, van die zenders ben ik ook geen fan hoor. Iqra enzo.. Ik kijk daar ook niet naar.

    Zal ik doen bi idni Allah. Barak Allahoe feek!
    Na'am oeghti, veel van die Islamitische zenders zijn via internet te bekijken. Beetje zoeken vind je het.
    Ghair oeghti, hou het contact met je familieleden goed en doe Da'wah met hen op een correcte en kalme manier.

    Misschien een kort mooi stuk om te lezen:
    Shaykh Aboe Moehammad al-Maqdisi - "Heb geduld met je familie"

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  10. #10
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Bismillaah

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  11. #11
    ahloel-athar

    Reacties
    834
    08-01-2010

    salam alekom

    dit is voor het eerst dat ik deze sheig waheed bali hafidaho allah dit hoor en zie zeggen .. wat ik erg betreur...

    er zijn vele grote geleerden die bin laden beter kennen en zijn handelen afkeurden ...

    en voor wie akida al wasitya en atahawia beetje heeft bestudeert die weet dat een moslim niet mag getuigen voor een andere dat hij tot de paradijs bewoners zal behoren of de helbewoners. maar als hij geen uitweg ziet om toch te prijzen dan zou hij moeten zeggen '' a7sibuhoe wa allaho hasiboe '' ...dit is de overtuiging van ahloesoennah,

    ahloesoennah getuigen voor degenen voor wie de koran heeft getuigt of de authentieke soennah zoals ,
    de 10 metgezellen zoals in de hadit , en ahlu badr , en bay3atu ardiwan etc..

    maar ik zeg wel rahimaho allah , moge allah hem genadig zijn ..

  12. #12
    Haa-Meem

    Reacties
    7.303
    03-03-2011

    Citaat Geplaatst door Al-Maghribi Bekijk reactie

    dit is voor het eerst dat ik deze sheig waheed bali hafidaho allah dit hoor en zie zeggen .. wat ik erg betreur...
    Is dit werkelijk iets wat jou betreurt? Dat deze bijzondere unieke held van de Ummah wordt geprezen..? Bazz..

    مَن كَانَ يَظُنُّ أَن لَّن يَنصُرَهُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ فَلْيَمْدُدْ بِسَبَبٍ إِلَى السَّمَاء ثُمَّ لِيَقْطَعْ فَلْيَنظُرْ هَلْ يُذْهِبَنَّ كَيْدُهُ مَا يَغِيظُ


  13. #13
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door Al-Maghribi Bekijk reactie
    salam alekom

    dit is voor het eerst dat ik deze sheig waheed bali hafidaho allah dit hoor en zie zeggen .. wat ik erg betreur...

    er zijn vele grote geleerden die bin laden beter kennen en zijn handelen afkeurden ...

    en voor wie akida al wasitya en atahawia beetje heeft bestudeert die weet dat een moslim niet mag getuigen voor een andere dat hij tot de paradijs bewoners zal behoren of de helbewoners. maar als hij geen uitweg ziet om toch te prijzen dan zou hij moeten zeggen '' a7sibuhoe wa allaho hasiboe '' ...dit is de overtuiging van ahloesoennah,

    ahloesoennah getuigen voor degenen voor wie de koran heeft getuigt of de authentieke soennah zoals ,
    de 10 metgezellen zoals in de hadit , en ahlu badr , en bay3atu ardiwan etc..

    maar ik zeg wel rahimaho allah , moge allah hem genadig zijn ..
    wa 'alaikoem salaam

    Dat is omdat de halve sugarfree Moerdjia (ivoe, al-yaqeen etc) van Nederland zichzelf toeschrijven als volgers van geleerden als Shaykh al-Hoewaynie, deze Shaykh Baalie, Shaykh Ahmad an-Naaqib, Shaykh al-'Awaadhi etc etc.. Maar het is bekend dat enkel wordt vertaald en gebruikt wat in het straatje van Irjaa past terwijl in feite deze geleerden vrijwel niks van doen hebben met de Moerdjia van Europa en integendeel juist de Moedjahidien prijzen bijvoorbeeld.

    Betreur jij het maar. De rest van de Oemmah is er heel heel heel erg blij mee. De geleerden (vooral van Egypte) hebben zich prijzend ge-uit na de dood van de grote moedjaahid ibn Laadin. Dit op de zenders die de halve Moerdjia van Nederland graag hebben zoals an-Naas, ar-Rahmah etc.

    Allaahoemma Amien op je Doe'ah. Shaykh al-Moedjaahid, moge hij momenteel in harten van groene vogels zijn!

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    2.066
    09-08-2011

    Citaat Geplaatst door UtrechtseJihad Bekijk reactie
    wa 'alaikoem salaam

    Dat is omdat de halve sugarfree Moerdjia (ivoe, al-yaqeen etc) van Nederland zichzelf toeschrijven als volgers van geleerden als Shaykh al-Hoewaynie, deze Shaykh Baalie, Shaykh Ahmad an-Naaqib, Shaykh al-'Awaadhi etc etc.. Maar het is bekend dat enkel wordt vertaald en gebruikt wat in het straatje van Irjaa past terwijl in feite deze geleerden vrijwel niks van doen hebben met de Moerdjia van Europa en integendeel juist de Moedjahidien prijzen bijvoorbeeld.

    Betreur jij het maar. De rest van de Oemmah is er heel heel heel erg blij mee. De geleerden (vooral van Egypte) hebben zich prijzend ge-uit na de dood van de grote moedjaahid ibn Laadin. Dit op de zenders die de halve Moerdjia van Nederland graag hebben zoals an-Naas, ar-Rahmah etc.

    Allaahoemma Amien op je Doe'ah. Shaykh al-Moedjaahid, moge hij momenteel in harten van groene vogels zijn!
    Wat heb je dan verwacht van de "Thee en koekjes" moslims?




    Dat er nog mensen zijn die denken dat 1.5 miljard moslims op aarde zijn door koekjes

  15. #15
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door Belqaasim Bekijk reactie
    Toen sheikh Abou Ishaaq Al-Houwaynie in Nederland was ('s-Hertogenbosch) wie deed toen de Nederlandse vertaling?Abou Ismaa'iel van Al-Yaqeen. Toen sheikh Nabiel Al-'Awadhy in Nederland was, waar gaf hoe toen lessen en lezingen? In moskee As-Soennah (Al-Yaqeen) en markez Waqf in Eindhoven. Toen Abou Ishaaq Al-Houwany in Europa was wie vergezelde hem in Duitsland, Nederland en België? sheikh Mamdouh At-Tamimie, die regelmatig lezingen geeft bij moskee As-Sounnah (Al-Yaqeen) en in het verleden imaam was van moskee El-Tawheed (Amsterdam). Dat zijn allemaal personen en organisaties die jij omschrijft als ''halve sugarfree Moerdjia''.

    Was jij ook aanwezig toen deze sheikhayn hier waren?
    Dus het punt is...

    Of ik aanwezig was is niet belangrijk

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!