Poll resultaten: Wie is Glenn in het verhaal?

Stemmers
14. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Fred?

    10 71,43%
  • Fatima?

    2 14,29%
  • Aad?

    0 0%
  • Eric?

    2 14,29%
  • of een ander personage in het verhaal?

    0 0%
Meerkeuze vragen
  1. #376
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Een klein vervolgje...


    Het was ook een onzinnige vraag en Aad wilde mij natuurlijk met zijn ‘elke gezonde man gaat voor de bijl’ stelling uit de tent lokken. En ik zou echt niets doen om welke prachtige naakte vrouw, behalve dan mijn eigen vriendin natuurlijk, zover te krijgen om de liefde daarmee te bedrijven.
    Zo zat en zit ik niet in elkaar. Ik ben niet van steen, tuurlijk wil het ‘oog’ ook wat en Fatima is een prachtige vrouw, maar er zijn grenzen. Maar uiteraard bleef onze Aad even doorgaan met zijn uit de tent lokkertjes.

    ‘Wil je nog een plakje cake? Vind je hem lekker?’
    ‘Ha, hij is verraderlijk lekker maar ook een beetje gevaarlijk die cake van jou, ‘zei ik met een glimlach,’Bewaar maar nog een plakje voor me voor vanmiddag dan.’
    ‘Dan is ie misschien al op hoor!’ reageerde hij en pakte een plakje voor mij in een servetje en gaf het mij. ‘Kom op man,’ begon hij weer op zijn samenzweerderige toon, ’Stel je bent een vrije jongen, en ze biedt zich aan, dan ga jij alsnog voor de bijl kerel!’ Ik begroef mijn schuddend gezicht in mijn handen, ow ow ow, Aadje Aadje Aadje, dacht ik.
    ‘Gaan we nou op die toer? Straks zeg je dat ze de nog enige vrouw op de planeet is die beschikbaar is en ik geen andere keus heb…’ik schudde maar weer met mijn hoofd.
    ‘Nou? Wat is nou je antwoordt?’ en hij hing aan mijn lippen, die dekselse Aad wilde gewoon een positief antwoord horen, mij zover krijgen dat ik toe ging geven op welke manier dan ook.
    Maar ik wilde eigenlijk niets toegeven, want er viel niets toe te geven.
    ’Nee sorry, ik zou als ik een vrije jongen was ook dán niet zomaar wat met haar willen hebben of beginnen, ik zou wel een vriendschappelijke band met haar aan gaan, maar geen relatie zoals jij dat voor ogen ziet. Maar jij rare vent, jij zou wel allerlei dingen met haar gaan uitspoken als je de kans zou krijgen he?’ Nou er verscheen een ondeugende glimlach op Aad’s gezicht die niet veel goeds verrade.'
    ‘Wat denk jij? Ik ben een gezonde vent, als zij zich aan mij zou aanbieden dan ga ik ervoor, dat is toch heel normaal? Als zij behoeftes heeft dan wil ik haar daar wel een handje bij helpen!’ En hij grinnikte er weer op los.
    ‘Jaja, handje bij helpen!’ zei ik wat binnensmonds. ‘Ik ga naar mijn kamer Aad, de boel daar opstarten, bah, ik heb er weinig zin vandaag!’ zei ik en stond op en pakte mijn spullen.
    ‘Jij hebt er wel zin in vandaag?’ vroeg ik hem in de deuropening.
    ‘Ik heb altijd zin Fred,’ en zijn gegrinnik hoorde ik nog door de gang toen ik naar mijn kamer liep. Wat een kereltje ook die dekselse Aad!

    Ik las wat e-mails door, de meeste betroffen klanten en wat interne zaken, en ook een van personeelszaken. Een nieuwe collega zou vandaag voorgesteld worden, die van een ander kantoor overgeplaatst werd naar onze afdeling. Ik vond het altijd spannend wat voor een persoon we erbij zouden krijgen. Heel vaak is een eerste indruk bij mij bepalend met wat voor vlees we in de kuip te maken hebben, ik zat er bijna nooit naast. Maar onze nieuwe collega zou voor wat opschudding gaan zorgen. Vandaag zou Eric voorgesteld worden, en Eric vond ik een bijzondere persoon.
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  2. #377
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Ha, twee fans hebben het verhaal weer gelezen! Dank jullie wel Sahbiti's!
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  3. #378
    MVC Lid

    Reacties
    1.623
    24-04-2013

    Alles goed?

    Eric dus

  4. #379
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Citaat Geplaatst door Lonely. Bekijk reactie
    Alles goed?

    Eric dus
    hahaha...ik zeg niks...ja alles goed hoor!
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  5. #380
    MVC Lid

    Reacties
    1.623
    24-04-2013

    Citaat Geplaatst door Glenn Bekijk reactie
    hahaha...ik zeg niks...ja alles goed hoor!
    Je moet niks zeggen ik weet bijna genoeg

    Hier gaat ook alles goed dankjewel voor het vragen

  6. #381
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Citaat Geplaatst door Lonely. Bekijk reactie
    Je moet niks zeggen ik weet bijna genoeg

    Hier gaat ook alles goed dankjewel voor het vragen
    hahaha Sahbiti, je hebt gelijk, dus met terugwerkende kracht: Hoi Lonely, alles goed daar in het warme zuiden? Stuur alsjeblieft wat zon en warmte naar ons kikkerlandje...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  7. #382
    MVC Lid

    Reacties
    1.623
    24-04-2013

    Alles gaat goed hier

    Nee, die is alleen voor mij

  8. #383
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Nou lonely, omdat je zo lief voor mij bent een vervolgje :

    Eric ten Have werd s’middags door onze leidinggevende Peter wat haastig rondgeleid en voorgesteld.
    Wat mij direct opviel aan deze jongeman, hij was op dat moment de jongste van onze afdeling, waren zijn prettige ‘glimoogjes’. Hij keek me allervriendelijkst aan en stelde zich ook dito voor.
    En mijn ‘gevoel’ zei dat hij voor wat beroering, voor wat ‘leven’ op een fijne en lollige manier, op ons kantoor zou gaan zorgen.
    ‘Ha, een drop fan!’ zei hij met een glimlach van oor tot oor toen hij de grote droppot op mijn bureau zag.
    ‘Je mag er een of een paar pakken hoor!’ reageerde ik.
    ‘Nee nee, niet nu, dank je wel, misschien de volgende keer,’ en hij gaf een vette knipoog.
    ‘Je komt zeker helemaal achter in de gang te zitten? Daar is nog een kamer vrij, tja da’s de enige kamer hier op de gang die nog vrij is, en je zit daar alleen,’ zei ik op een wat teleurstellende toon.
    ‘Ja ach, als ik wil komen buurten dan weet ik de mensen hier wel te vinden.’
    ‘We moeten weer snel verder,’ reageerde Peter met een gemaakte glimlach, Peter had altijd haast en was altijd maar druk zoals elke leidinggevende bij ons.
    ‘Nou Eric, je hoort het onze baas heeft haast! We praten vandaag of morgen nog wel wat bij. Mijn kamergenoot Ronald mis je nu even, maar die kom je straks wel tegen. Onze deur staat altijd open en schroom niet om wat dan ook aan ons te vragen, je bent hier meer dan welkom!’
    ‘Oké, dank je wel Fred, prettige dag nog.’ En hij verliet met onze leidinggevende de kamer.
    Wat later kwam Ronald de kamer binnen en vroeg aan mij of die grote blonde jongen die hij in de verte op de gang zag staan de nieuwe was.
    ‘Ja, dat is Eric onze nieuwe collega.’
    ‘Jong ventje zo te zien, en wat is je indruk?’ vroeg Ronald nieuwsgierig.
    ‘Als mijn gevoel mij niet in de steek laat, dan is mijn eerste indruk dat wij met een lolbroek te maken krijgen, dus geen duffe serieuze stoffige kantoormuis, gelukkig. We kunnen hier wel wat jong, fris en modern bloed gebruiken Ronald.’
    En ik meende het wat ik zei tegen Ronald, want er liepen mij teveel van die driedelige pakken rond in het gebouw. Eric zag er dan nog net niet sjofel uit, maar met zijn Adidas sweatshirt en spijkerbroek was hij niet bepaald het gemiddelde kantoortype. Ik mocht eigenlijk dat soort mensen wel, niet dat strakke, gewoon lekker zittende kleding en geen stropdassen en krijtjesstreeppakken gedoe. Eigenlijk was Eric qua kleding precies het tegenovergestelde van onze Aad, die altijd in pak en met een stropdas rond liep. En als we het nu over de duivel zelf hebben, kwam Aad onze kamer binnen, met een stapeltje dossiers onder zijn arm om volgens mij net te doen of hij met iets bezig was. Hij kwam gewoon aan ons vragen wat wij van de ‘nieuwe’ vonden.
    ‘En heb je die nieuwe gezien? Zijn jullie ook aan hem voorgesteld?’
    ‘Ik wel maar Ronald nog niet, die was even niet aanwezig op de kamer toen hij werd voorgesteld, maar ik denk dat Eric oké is, mijn gevoel zegt dat hij een leuke en frisse aanwinst is. Natuurlijk weten we nog niets over zijn kennis en zijn werkwijze, dat zal terzijnertijd wel blijken, maar ik denk dat hij oké is.’
    ‘Frisse aanwinst?,’ reageerde Aad haast geprikkeld, ‘heb je niet gezien hoe hij erbij loopt? Dat kan toch niet zo met een sportshirt en zo’n spijkerbroek die slobbert om zijn benen!’
    ‘Wat maakt dat nou uit hoe hij erbij loopt man! Hij zit toch niet in de buitendienst? Hij hoeft toch niet naar klanten?’
    ‘Fredje jongen, dit soort gasten in deze kleding zijn van een bepaald slag die liever lui dan moe zijn en regels aan hun laars lappen en geen respect tonen, let op mijn woorden!’
    ‘Hoezo?, heb je dat allemaal kunnen opmaken toen je aan hem werd voorgesteld?’ en ik keek Aad streng aan.
    ‘ Dat niet maar kleren maken de man Fred!’
    Ik stond even met mijn mond vol tanden nu, onze Aad, zo keurig in pak met zijn haartjes mooi geknipt en gekamd, durft te komen met zijn ‘kleren maken de man’ stelling! Ha, dat gaat dan echt niet voor hemzelf op want met zijn geile bedoelingen richting Fatima klopt zijn keurige nette getrouwde man imago helemaal niet. Maar goed, ik vond Aad nu toch even de plank misslaan.
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  9. #384
    MVC Lid

    Reacties
    1.623
    24-04-2013



    SPANNEND!

    Lust jij drop?

  10. #385
    MVC Lid

    Reacties
    1.623
    24-04-2013

    Citaat Geplaatst door Adawiyyah Bekijk reactie
    -

  11. #386
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Lonely en Choep, thanks!
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  12. #387
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Citaat Geplaatst door Lonely. Bekijk reactie


    SPANNEND!

    Lust jij drop?
    onderandere...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  13. #388
    Ja.

    Reacties
    4.029
    11-07-2012

    Citaat Geplaatst door Glenn Bekijk reactie
    Lonely en Choep, thanks!


  14. #389
    MVC Lid

    Reacties
    1.623
    24-04-2013

    Citaat Geplaatst door Glenn Bekijk reactie
    onderandere...
    wanneer komt er een vervolgje

  15. #390
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Citaat Geplaatst door Lonely. Bekijk reactie
    wanneer komt er een vervolgje
    Ik probeer elke dag wat te schrijven, maar ben de laatste tijd erg lui...dus dat schiet niet echt op terwijl het verhaal nu pas gaat beginnen...haha
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik