1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    6.460
    29-02-2004

    Oh wat erg. Wat een verlies... Arme meid. Ik weet niet wat i moet zeggen... Dit raakt me heel erg. Ik wens rach en haar man veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies. Ina lilahi wa ina ilaihi radji3oen

    We die only once...
    and for such a long time...


  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    923
    05-10-2011

    Innalillahi wa inna lillahi radji3oen

    Lieve Rach heel veel sterkte met dit grote verlies. Mijn hart is gebroken met dit vreselijke nieuws

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    36.467
    17-07-2008

    Heel veel sterkte lieverd
    Oer inoe!

  4. #19
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door rawiya Bekijk reactie
    Innalillah wa inna lillahiradjioen!

    Ik lees de titel van de topic en mijn hart bonkte zo hard

    Lieve Rach,, moge Allah jou en je man sabr schenken om met dit verlies om te gaan. Eerlijk gezegd vind ik het moeilijk om de juiste woorden hier neer te zetten. Ik denk aan je.....
    ik voel precies hetzelfde! Subhanalllah toen ik de titel zag was het aaaaahhhh neeee meskiena!

    Ameen Ya Rabb!

    Heel veel sterkte meid voor jou en jouw man!
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    36.467
    17-07-2008

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    ik voel precies hetzelfde! Subhanalllah toen ik de titel zag was het aaaaahhhh neeee meskiena!

    Ameen Ya Rabb!

    Heel veel sterkte meid voor jou en jouw man!
    Dit had ik ook toen ik het in een andere topic las,ik kon het gewoon niet geloven.
    Ik kwam elke dag lezen hoe het met haar is,en vandaag is dit vreselijke nieuws naar buiten gekomen
    Oer inoe!

  6. #21
    ♥ AIT-TOUZINE

    Reacties
    34.166
    04-11-2006

    Inna lilahi wa inna ilayhi rajioen!

    Moge Allah(soebhana wa ta3ala) jullie veel sbar schenken in deze moeilijke tijd.

    Toen ik deze topic zag leek het net of ik geen adem meer kon halen..

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    36.467
    17-07-2008

    Citaat Geplaatst door Experience Bekijk reactie
    Inna lilahi wa inna ilayhi rajioen!

    Moge Allah(soebhana wa ta3ala) jullie veel sbar schenken in deze moeilijke tijd.

    Toen ik deze topic zag leek het net of ik geen adem meer kon halen..
    Ik was ook in shock toen ik het las(
    Oer inoe!

  8. #23
    Alhamdoelillah

    Reacties
    4.700
    08-04-2005

    Inna lilahi wa inna ilayhi rajioen.

    Moge Allah Ta'ala jou en je gezin en familie veel sbar schenken amien.

    Dua wanneer er iets gebeurt wat je liever niet hebt:



    QaddarAllahoe wa maa shaa’ fa3al.
    Allah heeft bepaald en wat Hij wilde deed Hij.


  9. #24
    ilies 'n ayt dareng

    Reacties
    16.744
    23-09-2009

    Omdat ik het zelf altijd heel interessant vind en je er misschien iets uit kan halen.



    The Messenger of Allah (sal Allahu alaihi wa sallam) said: “When a person's child dies, Allah the Most High asks His angels, ‘Have you taken out the life of the child of My slave?’ They reply in the affirmative.
    He then asks, ‘Have you taken the fruit of his heart?’ They reply in the affirmative.
    Thereupon he asks, ‘What has My slave said?’ They say: ‘He has praised You and said: Inna lillahi wa inna ilaihi raji’un (We belong to Allah and to Him we shall be returned).’
    Allah says: ‘Build a house for My slave in Jannah and name it Bait-ul-Hamd (the House of Praise).’” [Tirmidhi]
    "The daughter of the Prophet (peace be upon him) sent for the Prophet requesting him to come as her child was dying [or was gasping], but the Prophet returned the messenger and told him to convey his greeting to her and say: 'Whatever Allah takes is for Him and whatever He gives, is for Him, and everything with Him has a limited fixed term [in this world] and so she should be patient and hope for Allah's reward.' She again sent for him, swearing that he should come. The Prophet got up, and so did Sa'd bin 'Ubada, Muadh bin Jabal, Ubai bin Ka'b, Zaid bin Thabit and some other men. The child was brought to Allah's Apostle while his breath was disturbed in his chest [the sub-narrator thinks that Usama added:] as if it was a leather water-skin. On that the eyes of the Prophet (peace be upon him) started shedding tears. Sa'd said, 'O Allah's Apostle! What is this?' He replied, 'It is mercy which Allah has lodged in the hearts of His slaves, and Allah is merciful only to those of His slaves who are merciful [to others].'" [Hadith al-Bukhari 2.373]
    We went with Allah's Apostle (peace be upon him) to the blacksmith Abu Saif, and he was the husband of the wet-nurse of Ibrahim [the son of the Prophet]. Allah's Apostle took Ibrahim and kissed him and smelled him and later we entered Abu Saif's house and at that time Ibrahim was in his last breaths, and the eyes of Allah's Apostle (peace be upon him) started shedding tears. 'AbdurRahman bin 'Auf said, "O Allah's Apostle, even you are weeping!" He said, "O Ibn 'Auf, this is mercy." Then he wept more and said, "The eyes are shedding tears and the heart is grieved, and we will not say except what pleases our Lord, O Ibrahim ! Indeed we are grieved by your separation." [Hadith al-Bukhari, 2.390]
    Kookblog: Safrana&Argana


    Silence is the language of God
    All else is poor translation.

    -Rumi-


  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    4.568
    15-07-2012

    Ik had net gereageerd in de andere topic, ik wilde hier nog iets plaatsen wat inshallah troost zal geven, ook al is dit verlies eigenlijk niet in woorden uit te drukken en zal op dit moment niets de pijn kunnen wegnemen...inshallah zal met de tijd de Islam hetgene zijn wat jullie door deze beproeving heensleept.

    Voor diegene waarvan één kind overlijdt, en daarmee geduldig is, wachtend op de beloning van zijn Heer. Voor hem zal er ook een grote beloning zijn, zoals een overlevering luidt:

    De profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) zat gewoonlijk op zijn zitplaats en zijn metgezellen zaten dan voor hem om voordeel op te doen en van hem te leren. Onder hen was een man die een zoontje had; hij kwam gewoonlijk uit respect achter de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) langs, ging dan voor hem zitten en liet zijn zoontje recht voor de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) plaats nemen. De profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) vroeg: "Hou jij van je kind?" De man antwoordde: "Ja, en moge Allah jou ook van hem laten houden." Op een dag overleed zijn zoontje en de man was zo verdrietig dat hij het naliet nog bij de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) te komen zitten. Daarop vroeg de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) zijn metgezellen over deze man en zei: "Waarom komt deze man nooit meer naar mijn zitplaats?" En het behoorde tot de Soennah van de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) dat hij naar de gesteldheid en zaken van de mensen vroeg, die hem eerst bezochten en daarna niet meer kwamen. En dus vertelden de metgezellen hem dat het zoontje van de man was overleden en dat de man hier heel verdrietig om was.

    En dus bezocht de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) deze man en vroeg hem: "Wat is er met je zoon gebeurd?" En de man vertelde hem dat hij was overleden. En de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) zei: "Zou je wensen dat je zoon hier bij je kon zijn en tijd met je kon doorbrengen, of zou je liever hebben dat jouw zoon het Paradijs vòòr jou zal bereiken en bij de Deuren van het Paradijs zal wachten om ze voor jou open te maken?" En de man zei: "O boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegen zij met hem). Ik wens dat mijn zoon eerst zal gaan en dat hij me zal voorgaan in het Paradijs." En dus zei de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) tegen hem, "Waarlijk, dit is voor jou."

    En toen zei een van de metgezellen: "O boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegen zij met hem), moge ik opgeofferd worden voor u! Is deze (beloning) alleen voor deze man of geldt het voor alle mensen?" Hij (Allah’s vrede en zegen zij met hem) zei: "Nee, deze beloning is voor alle mensen (dat wil zeggen: voor al diegenen die een kind verliezen en geduldig zijn met hun verlies)." (Al-Haakim. Adh-Dhahabee en Sh. Albanie verklaarde het sahih)

    Ook de Profeet, salallahoe alayhi wassalaam heeft de pijn ervaren van het verlies van een kind:

    De boodschapper van Allah nam Ibrahim in zijn armen en kuste hem en rook aan hem. Daarna bezochten we hem na een periode, toen Ibrahim overleed. Tranen begonnen te stromen uit de ogen van de boodschapper van Allah en Abd’ur-Rahmân ibn Auf vroeg hem: ‘Ook u huilt, boodschapper van Allah?’ Deze zei: ‘O Ibn Auf, Dat is genade/compassie.’ Toen huilde hij weer en zei: ‘Zeker! De ogen storten tranen en het hart is bedroefd en we zeggen niets anders dan dat waar het welbehagen van onze Heer op rust. En wij, O Ibrahîm, lopen over van verdriet vanwege jouw afscheid!’ Ibrahim was het zoontje dat de profeet had bij zijn Koptische vrouw Maria. Ibrahim stierf toen hij acht maanden oud was. (Sahîh Buchârî).

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    36.467
    17-07-2008

    Moge Allah swt jullie belonen voor het plaatsen van de adi3aat dames
    Oer inoe!

  12. #27
    2e ronde...

    Reacties
    533
    27-01-2011

    Ina Lilahi Wa Ina Ilaihi Radjioen. Heel veel sterkte gewenst lieve meid.

  13. #28
    ♥ AIT-TOUZINE

    Reacties
    34.166
    04-11-2006

    Citaat Geplaatst door trico20 Bekijk reactie
    Ik was ook in shock toen ik het las(
    Soubhan'Allah! Ik denk dat het voor iedereen een shock was omdat we zo met haar mee leefden toen ze in het ziekenhuis terecht kwam. Iedereen deed oprecht een dua en dan hoor je dit nieuws. Dit raakt ons allen. Onze lieve zuster; moge Allah(soebhana wa ta3ala) je hart helen van dit verdrietige nieuws. Moge Hij jullie veel sbar schenken en weet dat we er allemaal voor je zijn!! Mocht je iets nodig hebben of wat dan aarzel niet om het vragen.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    14.108
    20-12-2005

    Ina Lilahi Wa Ina Ilaihi Radjioen.

    Moge Allah jou en je man veel sbar geven, met de beloning om jullie te herrenigen met jullie zoontje in het hiernamaals. ameen


  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    36.467
    17-07-2008

    Citaat Geplaatst door Experience Bekijk reactie
    Soubhan'Allah! Ik denk dat het voor iedereen een shock was omdat we zo met haar mee leefden toen ze in het ziekenhuis terecht kwam. Iedereen deed oprecht een dua en dan hoor je dit nieuws. Dit raakt ons allen. Onze lieve zuster; moge Allah(soebhana wa ta3ala) je hart helen van dit verdrietige nieuws. Moge Hij jullie veel sbar schenken en weet dat we er allemaal voor je zijn!! Mocht je iets nodig hebben of wat dan aarzel niet om het vragen.
    Inderdaad we leefte zo met haar mee,maar ik kende haar al van een andere topic waar we elke dag samen gezellig kletsten,meskiena ze was zo een liefdevol persoon en kon niet wachten op de komst van haar kindje.
    Ik ben dr echt kapot van
    Oer inoe!