1. #46
    Bijna Lid

    Reacties
    83
    04-05-2014

    Citaat Geplaatst door Glenn Bekijk reactie
    Zo, wát is het lang geleden dat ik hier heb gereageerd...

    Bijna 7 maanden ofzo...

    Ik heb een lange tijd heel af en toe gereageerd of slechts sommige mij bekende topics wat gelezen. Ik mistte m.nl niet...
    Maar de laatste weken probeer ik stilletjes aan weer te reageren op topics waar ik vroeger haast dagelijks was te vinden.
    Sommige leden herkennen mij en reageren enthousiast, dat vond ik erg leuk en aandoenlijk, er zijn ook een hoop 'nieuwe' leden of 'bekende'leden maar dan met een andere nickname...verwarrend vind ik dat maar, maar goed dat is iets wat bij m.nl hoort blijkbaar.

    Tja, blijf ik hier weer wat hangen? Kruipt het bloed dan weer waar het niet gaan kan?
    De verhalen 'de ongelovige, de christen en de moslima' en 'no match' zijn ook nog niet af en ik heb een paar fans die de verhalen de moeite waard vinden om verder geschreven te worden...ben enkel zo lui de laatste tijd...de laatste tijd? misschien ben ik het wel altijd geweest! hahahahahaha...ja, lachen maar!

    Nou, we zien wel...niets is zo veranderlijks als een mens...toch?

    Tot de volgende keer lieve broeders en zusters!

    O ja, ramadan mubarek!
    Haha bedankte!

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Goh...ik ben al ruim 2 jaartjes 'lid' van m.nl...

    Ik lees overigens meer dan dat ik daadwerkelijk reageer op topics, komt vanwege de in mijn opvatting/beleving grotere tegenstellingen en haat en onbegrip tussen moslims en niet moslims die enkel maar erger wordt...Jammer...

    Ik blijf hier nog wel hangen...ik vind het ondanks de tegenstellingen nog steeds de moeite waard om hier bepaalde meningen te lezen waardoor ik meer begrip en kennis krijg.

    Nou beste m.nl leden, ik wens jullie alvast een goed, gezond en gezegend 2015 toe!


    Glenn
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Hoi Choepke! Alles goed daar in België?



    Citaat Geplaatst door MissBendor Bekijk reactie
    Haha wat een onderzoek zeg
    Tja mevrouw Bendor, het is voor mij persoonlijk een nogal trieste constatering, en geen onderzoek...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  4. #49
    Ja.

    Reacties
    4.029
    11-07-2012

    Ja ja, en daar?


  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Hier is het ook goed vertoeven in ons mooie Mokum, (nog) geen sneeuw hier terwijl rondom de stad geloof ik wel sneeuw is gevallen.

    Choepke, ik wens je alvast het aller aller aller beste voor 2015 toe! Maak er wat van!
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  6. #51
    Ja.

    Reacties
    4.029
    11-07-2012

    Voor jou hetzelfde


  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Citaat Geplaatst door MissBendor Bekijk reactie
    De meeste gedragen zich hier als macho's. Let er maar niet al te veel op. Straks krijg je een verkeerde indruk over "ons"
    Nee, ik heb geen verkeerde indruk over 'jullie'...overigens denk ik persoonlijk niet meer in termen van 'jullie' of 'ons'.

    De marokkaanse gemeenschap in nederland is divers, verdeeld, levendig en er is in mijn beleving niets mis mee. De buitenwacht/media klopt een hoop op en sommigen proberen de marokkaanse nederlanders in een kwaad daglicht te zetten.
    Natuurlijk zijn er rotte appels, maar die heb je in elke gemeenschap/samenleving, dus dat is niet nieuw of verrassend.

    Je hebt het over macho's...hahaha, ach ik vind ze meestal vermakelijk en sommigen weten niet beter, ook de macho's heb je in elke gemeenschap/samenleving en tja als ze zich super mannelijk willen gedragen dan doen ze dat maar, sommige meisjes/vrouwen vallen daar op...Maar de combinatie die sommigen hebben van dom en koppig zijn is wel irritant! whahahahaha...ach, we kunnen er beter maar om lachen, toch?
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Waarom!...

    Waarom zie ik op m.nl de tegenstellingen groeien, wordt er haat gezaaid, meningen verdraait, gelogen, zwaar beledigd, alles en iedereen over één kam geschoren en wordt niets meer gewogen op waarheid en heerst er totale respectloosheid over en weer?

    Vanwege de terroristische daad van gisteren in de Franse hoofdstad...

    Laten we de woedde, de frustratie regeren?

    Ik hou mijn hart vast als er straks heel dichtbij in ons eigen kleine kikkerlandje iets gaat gebeuren waardoor de vlam in de pan slaat...en we als kemphanen vol wraak en woedde tegenover elkaar gaan staan!

    Nee! Ik weiger dat te geloven! Zover laten we het hier niet komen!
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  9. #54
    Tekzenayt-Thabdarst

    Reacties
    293
    20-12-2008

    Leuk dat je aan het observeren bent. Ik ben ook al een hele lange tijd niet actief geweest. Heel jammer dat er hier veel gescholden wordt. Dat is niet respectvol. Vervelend dat ze jou zo genoemd hebben. Sommige kennen geen schaamte of respect.

    Niet vervelend bedoeld. Ik keur natuurlijk niet goed wat er gebeurd is in Parijs, maar je begint je aan bepaalde reacties van mensen te ergeren. Terrorisme heeft niks met de islam te maken en dat mag helemaal niet. Ik vind het erg dat het gebeurd is maar ik sta niet achter Charlie Hebdo. Zij hebben dingen gedaan die niet kunnen, maar het is niet de bedoeling hen neer te schieten. Wat zij doen is geen 'humor' meer, want zij pijnigen de moslims met opzet. Erg jammer. Dan zie ik op tv 'religies = fictie' dan denk ik wat hebben andere geloven ermee te maken? Of wat heeft de islam met die situatie te maken? In de koran wordt er helemaal niet gezegd dat we een aanslag moeten plegen. Begrijp je de frustratie als je zoiets ziet? Dat niet alleen. Zo maak ik op werk, stage en op school dingen mee die mij teleurstellen. Ik heb geen haat voor een ander cultuur of geloof. Ik geef alleen aan waar de irritaties vandaan komen. Het stapelt zich op.

    Ik hoop dat je toch nog even blijkt plakken op de leuke topics!

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Citaat Geplaatst door GEKNERDSMURF Bekijk reactie
    Leuk dat je aan het observeren bent. Ik ben ook al een hele lange tijd niet actief geweest. Heel jammer dat er hier veel gescholden wordt. Dat is niet respectvol. Vervelend dat ze jou zo genoemd hebben. Sommige kennen geen schaamte of respect.

    Niet vervelend bedoeld. Ik keur natuurlijk niet goed wat er gebeurd is in Parijs, maar je begint je aan bepaalde reacties van mensen te ergeren. Terrorisme heeft niks met de islam te maken en dat mag helemaal niet. Ik vind het erg dat het gebeurd is maar ik sta niet achter Charlie Hebdo. Zij hebben dingen gedaan die niet kunnen, maar het is niet de bedoeling hen neer te schieten. Wat zij doen is geen 'humor' meer, want zij pijnigen de moslims met opzet. Erg jammer. Dan zie ik op tv 'religies = fictie' dan denk ik wat hebben andere geloven ermee te maken? Of wat heeft de islam met die situatie te maken? In de koran wordt er helemaal niet gezegd dat we een aanslag moeten plegen. Begrijp je de frustratie als je zoiets ziet? Dat niet alleen. Zo maak ik op werk, stage en op school dingen mee die mij teleurstellen. Ik heb geen haat voor een ander cultuur of geloof. Ik geef alleen aan waar de irritaties vandaan komen. Het stapelt zich op.

    Ik hoop dat je toch nog even blijkt plakken op de leuke topics!
    Dank je wel voor je reactie geknurdsmurf,

    Ik begrijp geheel dat jij en vele moslims niet achter de bedoelingen van Charlie Hebdo staan omdat vele moslims niet gediend zijn van humor c.q. vervelende afbeeldingen die beledigend kunnen over komen betreffende de Islam, de profeet en de almachtige.
    Maar er is m.i. meer aan de hand, het is een aanslag op de vrijheid van meningsuiting wanneer men personen dood die kritisch zijn op de maatschappij. Dus beleid(politiek), misstanden en ook religie in al zijn facetten kunnen door middel van cartoons/spotprenten aan de kaak worden gesteld. Mensen mogen daar een mening over hebben, mensen moeten daar over na kunnen denken...in al zijn facetten.
    Een niet gelovige, anders denkende bekijkt en beleefd vaak de maatschappij anders dan gelovigen( van welk geloof dan ook), en stelt vragen over onderwerpen die voor de meeste gelovigen gewoon vast staan.

    Ik merk om mij heen verwarring en vooral angst, woedde en haat in de moslimgemeenschap:

    Er is een stroming in de moslimgemeenschap die de terroristische aanslagen in Parijs geheel afkeurt en de vrijheid van meningsuiting in de vorm van cartoons/spotprenten gelaten over zich heen laten komen en zich mogelijk gesterkt voelt daardoor.

    Er is een stroming die de terroristische aanslagen in Parijs afkeurt maar het absoluut niet pikt dat er cartoons/spotprenten betreffende de Islam, de profeet en de Almachtige worden gemaakt en haast eigen schuld dikke bult predikt.

    En er is een stroming die de terroristische aanslagen in Parijs niet boeit, het absoluut niet pikt dat er hoe dan ook in welke vorm dan ook kritisch naar hun geloof wordt gekeken en continu refereert naar de Palestijnen-Israël kwestie.(het 'westen' boeit het niet dat daar dagelijks moslims worden gedood...dus boeit het mij ook niet dat er westerlingen omkomen bij een aanslag).

    De laatste stroming vind ik een verontrustende en gevaarlijke groep, om die personen te bereiken en anders naar de maatschappij te laten kijken, daar zullen we nog een harde kluif aan hebben.

    Ik hoor te veel 'nare' geluiden om mij heen van mensen die alle moslims over één kam aan het scheren zijn, ik ga daar tegen in, net zo goed als sommige moslims hard op roepen dat nederlanders rascisten zijn, pvv-aanhangers zijn en hun moskee in de fik willen steken. We moeten de discussie met ze aan gaan.

    Hier op m.nl lukt mij dat niet, veels te veel haat, woedde en vooral domheid en koppigheid

    In real live, dus een één op één gesprek c.q. discussie, gaat mij dat gelukkig veel beter af.

    Laten we ons hoofd koel houden, er komt volgens mij nog meer ellende op ons af...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  11. #56
    Tekzenayt-Thabdarst

    Reacties
    293
    20-12-2008

    Citaat Geplaatst door Glenn Bekijk reactie
    Dank je wel voor je reactie geknurdsmurf,

    Ik begrijp geheel dat jij en vele moslims niet achter de bedoelingen van Charlie Hebdo staan omdat vele moslims niet gediend zijn van humor c.q. vervelende afbeeldingen die beledigend kunnen over komen betreffende de Islam, de profeet en de almachtige.
    Maar er is m.i. meer aan de hand, het is een aanslag op de vrijheid van meningsuiting wanneer men personen dood die kritisch zijn op de maatschappij. Dus beleid(politiek), misstanden en ook religie in al zijn facetten kunnen door middel van cartoons/spotprenten aan de kaak worden gesteld. Mensen mogen daar een mening over hebben, mensen moeten daar over na kunnen denken...in al zijn facetten.
    Een niet gelovige, anders denkende bekijkt en beleefd vaak de maatschappij anders dan gelovigen( van welk geloof dan ook), en stelt vragen over onderwerpen die voor de meeste gelovigen gewoon vast staan.

    Ik merk om mij heen verwarring en vooral angst, woedde en haat in de moslimgemeenschap:

    Er is een stroming in de moslimgemeenschap die de terroristische aanslagen in Parijs geheel afkeurt en de vrijheid van meningsuiting in de vorm van cartoons/spotprenten gelaten over zich heen laten komen en zich mogelijk gesterkt voelt daardoor.

    Er is een stroming die de terroristische aanslagen in Parijs afkeurt maar het absoluut niet pikt dat er cartoons/spotprenten betreffende de Islam, de profeet en de Almachtige worden gemaakt en haast eigen schuld dikke bult predikt.

    En er is een stroming die de terroristische aanslagen in Parijs niet boeit, het absoluut niet pikt dat er hoe dan ook in welke vorm dan ook kritisch naar hun geloof wordt gekeken en continu refereert naar de Palestijnen-Israël kwestie.(het 'westen' boeit het niet dat daar dagelijks moslims worden gedood...dus boeit het mij ook niet dat er westerlingen omkomen bij een aanslag).

    De laatste stroming vind ik een verontrustende en gevaarlijke groep, om die personen te bereiken en anders naar de maatschappij te laten kijken, daar zullen we nog een harde kluif aan hebben.

    Ik hoor te veel 'nare' geluiden om mij heen van mensen die alle moslims over één kam aan het scheren zijn, ik ga daar tegen in, net zo goed als sommige moslims hard op roepen dat nederlanders rascisten zijn, pvv-aanhangers zijn en hun moskee in de fik willen steken. We moeten de discussie met ze aan gaan.

    Hier op m.nl lukt mij dat niet, veels te veel haat, woedde en vooral domheid en koppigheid

    In real live, dus een één op één gesprek c.q. discussie, gaat mij dat gelukkig veel beter af.

    Laten we ons hoofd koel houden, er komt volgens mij nog meer ellende op ons af...
    Natuurlijk ieder zijn eigen mening. Alleen in de moslimgemeenschap is dat geen mening maar een belediging. In de islam mag je de profeet niet afbeelden en helemaal niet zoals Charlie Hebdo het doet. Gaan zij een discussie aan? Nee. Zij dagen het uit, want zij weten heel goed dat het in de islam niet mag en daarom doen ze dat.

    Kritisch? Humor? Voor ons niet. Het is net alsof ik jou zou beledigen met iets waarvan ik weet dat het jouw zwaktepunt is. En dat ik dat elke keer blijf roepen. Is dat dan ook humor?

    Ja inderdaad Glenn, het geloof is ook iets waaraan je vast moet houden. Daarom is het ook een geloof. Daarbij ik dacht ook heel anders over het geloof, maar ik ben steeds meer gaan lezen. In de ramadan dacht ik er veel over na en ik ben veranderd.

    Wat PVV doet is racistisch. Daar kun je niet een mening over hebben, want het is overduidelijk. Niet alle Nederlanders zijn racistisch. Alleen daar zitten ook extreme gevallen. Ik las gisteren een gebeurtenis facebook: Ze stapt de trein in en raakte random aan de praat met een Marokkaanse dame uit Amsterdam, waarna een Nederlandse man vlagen van hun gesprek opving. Ze hadden het over school, het wonen in Amsterdam en simpele alledaagse dingen. Vervolgens stapte zij de trein uit en rent de man op haar af en schreeuwt: "JE KANKER MOEDER, WE MOETEN EENS EEN BOM OP JOU GOOIEN. VIEZE VUILE TERRORIST." Ze liep weg en vroeg of hij normaal wilde doen. Hij liep weg maar rende daarna terug en gooit zijn blikje bier over haar en dat meisje. Niemand deed wat. Daarna riep hij "HET WORDT EENS TIJD DAT JE BOEKJE VERBRAND WORDT EN JE JE DOEKJE AF MOET DOEN, MAROKKAAN." Toen was er een Surinaamse man die tussen hen in kwam staan, want die man wilde hen slaan.

    Dat kan ook echt niet. Hij kan er niet van uit gaan dat zij is zoals die mannen in Parijs.

  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Dank je wel voor je reactie geknerdsmurf,

    We begeven ons nu op het gebied van wat is humor en wat is kritiek en wat kan als beledigend ervaren worden. Dit kan je niet 'even' uitleggen en verklaren omdat iedereen zijn/haar beleving c.q. mening over heeft.
    Wat de een humoristisch vind , vind de ander totaal niet en vice versa. Weet wel dat nederland een traditie heeft van cabaret/maatschappij kritisch zijn en dat de vrijheid van meningsuiting een belangrijk onderdeel is van de nederlandse maatschappij, noem het desnoods een verworven, haast vanzelfsprekend recht wat kenmerkend is voor onze maatschappij, van een westerse maatschappij.
    Van een samenleving waar we alles, tot op zekere hoogte, bespreekbaar mogen en kunnen maken, dat we niet monddood gemaakt mogen worden, dat we als individu mogen en kunnen groeien en als er iets je niet aanstaat dat je dat mag zeggen, zonder gestraft te worden en dat je mekaar respecteert ondanks een andere leefstijl/mening.

    Ik geloof zelf(nog?) niet, er zijn voor mij persoonlijk te veel hiaten, onduidelijkheden en vooral regels die ik niet wil/kan aanvaarden, maar dat is puur persoonlijk.
    Het geloof is een belangrijk onderdeel in onze maatschappij/samenleving. Het kan vele mensen troost, verlichting en zelfs hoop geven, dat is allemaal prima. Maar het geloof kan ook groepen mensen tegen elkaar opzetten, leiden tot conflicten en afschuwelijke oorlogen...

    De PVV is een verwerpelijke partij, met een leider die haatzaait en enkel bezig is om tweespalt te zaaien in onze samenleving. We moeten ervoor zorgen dat mensen dat gaan inzien zodat deze partij nooit in een regering mag plaats nemen want dan krijgen ze echt macht.

    Tja, die gestoorde man die zoals je beschrijft totaal uit zijn dak gaat en loopt te schreeuwen en te beledigen en ook nog fysiek geweld wilde gebruiken, helaas zijn dit soort mensen aanwezig in onze maatschappij.
    Twee maanden geleden maakte ikzelf iets mee in de tram in Amsterdam, een man vloekte en schreeuwde over alles en nog wat op de nederlanders, duidelijk was dat hij behoorlijk gefrustreerd was op alles wat maar 'nederlands' was...Hij was behoorlijk agressief en niemand durfde hem aan te spreken, bang dat hij geheel door zou slaan...

    Sommige mensen raken in de war, gefrustreerd en woedend op recente gebeurtenissen, zodoende worden ze onredelijk en reageren dat af op mensen die er niets maar dan ook niets mee te maken hebben...

    We moeten ons hoofd koel houden...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Pffff....

    Ja, ik weet het ook allemaal even niet.

    Het is nu wel erg wat ik hier allemaal lees op m.nl. Een hoop tweespalt, meningen die versterkt worden door mekaar af te zeiken en uit te schelden...het houdt niet op...

    Het lijkt ook wel of de verwijdering nu in rap tempo zich gaat voltrekken...

    Nee, ik zie spoken! Dit wil ik niet, dit wilt niemand...

    PLEASE BESTE LEDEN!!! LATEN WE HET NIET ERGER MAKEN DAN HET IS!!!

    PLEASE!!!

    Het hoofd koel houden en niet al te emotioneel reageren op alles...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  14. #59
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Zo, even weer wat schrijven in dit topic...Het is lang geleden en vaak moet ik enkele berichten nalezen wat mij/ons destijds bezig hield, tja...

    Het is relatief 'rustig' , niet zo gek natuurlijk vanwege de Ramadan en de schoolvakantie, de laatste tijd is het lekker weer(zelfs erg warm) hier geweest en kabbeld alles rustig voort.

    Ik ben eigenlijk niet meer zo vaak op m.nl, reageer soms op de wat luchtige topics en zo nu en dan lees ik mee in de wat serieuzere topics, en daar is niet zoveel verandert qua gedrag van sommige leden. Wat dat betreft blijft alles zo'n beetje het zelfde hier op m.nl...

    Tja, ik zit meer op andere sites dan op m.nl, ach mogelijk dat dat terzijnertijd weer anders zal zijn...je weet maar nooit...

    Dat was het weer, tot de volgende keer!
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Ik volg hier een interessante discussie over een 'foto die europa wakker zou moeten schudden'.
    Het is de foto van het verdronken en aangespoelde jongetje op de turksekust, het is uiteraard een verschrikkelijk beeld en de emoties die zoiets los maken kunnen voor sommigen erg heftig zijn.
    De discussie is hier en daar wat heftig, soms goed verwoord, soms komen er reacties van onwetenden en worden er allerhande zaken bijgehaald die niet kloppen of opgeklopt worden. Ik zie ook mooie en goed doordachte/verwoorde discussies ontstaan waar we wat aan hebben. Mekaar de schuld geven, het 'westen' de schuld geven, de 'regio'( lees de islamitische landen in de regio) de schuld geven, het gaat over en weer.
    Komt er een oplossing? Hoe gaan we het aanpakken?

    Staat de foto van het verdronken jongetje symbool voor de ellende in de regio? Een kind, verjaagd door het oorlogsgeweld, van huis en haard, van een vertrouwde omgeving waar haat, dood en verderf heerst, is op de vlucht...Het wil enkel maar in vrijheid leven, spelen, naar school gaan en dan op zo'n manier aan zijn einde komen...
    Het kind staat zeker symbool voor de toestand daar, hoe wij mensen omgaan met anderen, hoe wij samenleven met anderen, hoe wij het totaal anders moeten doen met en voor elkaar...

    En dat lukt niet, daar is het kind ook symbool van, het lukt niet en dan falen wij...
    Het kind staat symbool voor de toekomst, onze kinderen zijn onze toekomst, daar moeten we met zijn allen aan denken.
    Onze toekomst, onze kinderen, een veilige wereld waar kinderen niet op de vlucht hoeven te gaan voor dood en verderf...

    Please, let our children play...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik