1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Wat een ellende...

    De terroristische aanslagen in Parijs maken mij woedend, triest en wat al niet meer...

    De terroristen willen de oorlog blijkbaar verplaatsen naar Europa, hier angst, haat en woedde creëren...

    Verdeeldheid zaaien onder de mensen, gelovigen of niet gelovigen, maakt niet uit, als men maar in angst en woedde gaat leven...

    Wat nu?

    Het hoofd koel houden...tja, ik ben nu vooral woedend, boos en verdrietig en ik hoop dat we ons hoofd hier koel houden en men niet meteen de moslimgemeenschap in ons landje erbij gaat betrekken en van alles en nog wat de schuld gaat geven en we niet in de val gaan trappen van de PVV en andere rechts-extremistische lui die dit uiteraard gaan aangrijpen om hun haat en denkbeelden kracht bij te zetten.

    Het hoofd koel houden, maar dat zei ik begin dit jaar geloof ik ook al...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Ik heb nu gewoon mijn buik vol van het geloof!

    Ik ben er helemaal klaar mee!

    Ik wil gewoon naar Parijs kunnen gaan en met vrienden ergens lekker in een restaurant kunnen eten...

    Ik wil naar Parijs kunnen gaan om een vriendschappelijke voetbalwedstrijd te kunnen zien samen met vrienden...

    Ik wil naar Parijs kunnen gaan om daar een fijn popconcert te kunnen beleven, lekker te kunnen dansen met een stel vrienden...

    Ik wil mij onbekommerd kunnen bewegen, mijn vrij en relaxt kunnen begeven tussen allerlei soorten mensen...

    Ik wil al deze dingen kunnen doen zonder mij angstig te voelen vanwege religieuze fanatici, terroristen die je leven kunnen beeindigen door je zomaar neer te knallen of op te blazen...

    Ik ben klaar met het geloof...ik ben er helemaal klaar mee
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    De discussies lopen de laatste dagen overal weer hoog op, sommige volg ik , maar bij vele haak ik af omdat er teveel 'crap' bij zit qua uitspraken, domheid, koppigheid en vooral misleiding.

    Ik heb een enorm dubbel gevoel over de gang van zaken, de 129 doden in Parijs zijn vele malen minder ver van mijn bed dan de enorme aantallen doden in het Midden-Oosten veroorzaakt door de bombardementen van o.a. Frankrijk, meet ik dan met twee maten? Het zit mij totaal niet lekker...

    Het oorlogsvuur wordt enorm aangewakkerd als er nog meer ontelbare doden gaan vallen in het Midden-Oosten en er nog meer aanslagen worden gepleegd waar dan ook in Europa als vergelding/wraak.

    Hoe nu verder dan?

    Het hoofd koel houden? helpt dat dan nog voor ons allen?

    Ons in een totale oorlog storten tot dat een van de partijen aan de winnende hand is en de andere nagenoeg vernietigd is?, maar wel een totaal ontwricht Midden-Oosten en/of Europa achterlatende?

    Of loopt dit allemaal met een sisser af?

    Vrede...jeetje, wat een mooi woord nu, ik wil er heel graag in 'geloven'...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Zo, het is al januari 2016...

    En ik ben er nog steeds...

    De laatste tijd wordt er weer veel heen en weer 'gebasht', gescholden en wat al niet meer, pfff, een hoop frustratie is er onder sommige leden.
    En niet alleen het eeuwig durende geruzie tussen de autochtone en allochtone leden, maar vaak ook onder de Marokkaanse leden zelf!

    Tja, geruzie hoort blijkbaar hier op m.nl, sommigen zullen dat zelfs fijn en leuk vinden, als uitlaatklep gebruiken of voor wat dan ook...
    Ik hou er niet zo van, waarom zou ik iemand die ik niet ken voor van alles en nog wat gaan uitmaken? Is dat de makkelijkste manier van omgaan met elkaar? Is normaal en beschaafd doen te moeilijk? Voelt men zich stoer en begrepen als je de ander beledigt en voor wat dan ook uitscheld?
    Ik weet het niet...

    Tja, 2016...en ik ben er nog steeds...

    Ik hou van mijn marokkaanse medemens...dat zal het zijn...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  5. #65
    Ja.

    Reacties
    4.029
    11-07-2012

    Nog steeds hier haha.
    En nog steeds veel vragen in je hoofd, niet?


  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Citaat Geplaatst door Cascara. Bekijk reactie
    Nog steeds hier haha.
    En nog steeds veel vragen in je hoofd, niet?
    Hé, da's een tijdje geleden! Leuk dat jij er ook nog bent! Een van de eerste leden die op mij reageerde en normaal bleef doen...

    Tja, ik heb altijd nog veel vragen en begrijp nog steeds een hoop dingen niet, maar goed, dat komt wel goed joh!

    We moeten niet zo opgefokt en hatelijk doen tegen elkaar...maar ja , ik blijf een dromer waarschijnlijk...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  7. #67
    Ja.

    Reacties
    4.029
    11-07-2012

    Citaat Geplaatst door Glenn Bekijk reactie
    Hé, da's een tijdje geleden! Leuk dat jij er ook nog bent! Een van de eerste leden die op mij reageerde en normaal bleef doen...

    Tja, ik heb altijd nog veel vragen en begrijp nog steeds een hoop dingen niet, maar goed, dat komt wel goed joh!

    We moeten niet zo opgefokt en hatelijk doen tegen elkaar...maar ja , ik blijf een dromer waarschijnlijk...
    Inderdaad lang geleden. Druk druk druk. Hoe is het met jou?? Nog fijne dromen gehad? Blijven dromen en zoek antwoorden op je vragen anders blijf je ermee zitten! Haat? Wat is dat? Nog nooit van gehoord! Maar de tijd gaat echt snel hè. Jammer


  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Zo hee, da's echt een tijdje geleden dat ik hier sowieso wat gepost heb...

    Maar heb geen zin om oude topics te gaan zoeken waar ik ooit op heb gereageerd, waar ik mensen/leden 'ken' waar ik mee 'converseerde', want het blijft toch allemaal zo anoniem... Je ontmoet hier mensen, maar niet in real life...
    Tja de wereld verandert, ik verander, alles verandert , het enige wat niet verandert is dat alles verandert...

    Nou, eens kijken hoelang het duurt alvorens ik hier weer eens mijn neus laat zien...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Al meer dan 5 jaar hier...

    Maar de laatste tijd echt niet meer zo actief als in het begin, ben ik het allemaal een beetje beu? De 'oude'garde waar ik destijds wat contact had is volgens mij verdwenen...of net zoals ik niet meer actief...
    Tja, wat nu?
    Ik heb nog enkele verhalen hier staan die nog lang niet af zijn, maar aan de ene kant maar goed, en aan de andere kant zonde of jammer want ik vond/vind het verzinnen en schrijven van verhalen enorm leuk...

    Ik ga daar maar eens over nadenken wat ik hier nog wil gaan doen...
    Komt tijd komt raad, en ik heb nog wel genoeg tijd...nu nog raad...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  10. #70
    Ja.

    Reacties
    4.029
    11-07-2012

    Ik ben ook afgekickt haha!


  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Wat een tijd geleden, in vergelijking met het heden,

    kom ik hier even gluren en turen en op zoek naar oude maatjes

    maar waar is iedereen waar ik zoveel lol had en discussies voerde?

    ach ja, tijden veranderen, het is een komen en gaan...

    ik ga maar weer even...

    tot een volgende keer dan maar!
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  12. #72
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Oke...
    Don't fall in love with words.

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Vertel es' guru. Hoe was de spirituele herformatie die je hebt ondergaan door m.nl?

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Cecil, ik ben hier niet echt wat wijzer geworden, had in de loop der jaren wel wat interessante discussies mee mogen maken en mij soms ook kostelijk vermaakt met de humor van sommige leden. Tja, ach...ik ben zelf niet veranderd qua mening en inzicht inzake mijn moslim broeders en zusters.
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  15. #75
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Wat is jouw huidige mening van de gemiddelde moslim broeder en zuster?