1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    81
    19-03-2002

    Leren bidden

    Wie wil een Nederlands meisje leren bidden? Ik wil het graag leren en eigenlijk zo snel mogelijk. Ik wil de belijdenis doen en dan wil ik graag kunnen bidden. Wie kan mij helpen? Dit is een serieus bericht graag serieuze reacties.

    Beslama

    ps je zal beloond worden door Allah (s.w.t.) als je mij weer een stap dichterbij moslim worden brengt.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    70
    10-02-2002

    Salaam


    Enkele site's met Islam kennis.:

    http://communities.msn.nl/Alforqaan/gebedsalaat.msnw zoals de site hierboven.
    www.islamworld.net
    www.al-islaam.com
    www.maghrebonline.nl

    Moge Allah jou belonen op Zijn Weg, op zoek naar Kennis inshaAllah.

    salaam

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    55
    03-03-2002

    Wist je trouwens dat je veel dingen ook gewoon in het Nederlands mag zeggen tijdens het bidden. Het klinkt een beetje raar misschien, maar het is wel makkelijker voor je.

    De soerats(verzen) die moet je wel gewoon in het arabisch opzeggen.

    Take care!!
    Peace and love to you!!

  4. #4
    Allah is great

    Reacties
    573
    30-11-2002

    he meid ik ben trots op jou oulah moge allah het accepteren meid!!!!!!!!!!!!
    Allahoemmamaghrfirna, Wa3afina Wahdina War7amna Wastoerna Warzoekna Wazjboerna......

  5. #5
    insha Allah

    Reacties
    197
    06-10-2002

    Salamoe aleikoem,

    hey meid, ik weet niet waar je vandaan komt, maarre als je uit omgeving amsterdam komt, pm me dan ff. Ik wil je graag helpen bidden insha Allah. Als je niet uit omgeving amsterdam komt wil ik je ook helpen hoor hahah, het is alleen makkelijker. Laat me weten oki.

    wa aleikoem salaam!!



    La illaha ila Allah!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    9.488
    05-09-2001

    Origineel gepost door MissLovePeace
    Wist je trouwens dat je veel dingen ook gewoon in het Nederlands mag zeggen tijdens het bidden. Het klinkt een beetje raar misschien, maar het is wel makkelijker voor je.

    De soerats(verzen) die moet je wel gewoon in het arabisch opzeggen.

    Take care!!
    wie zegt dat??
    waar is je dalil ???

    De koran is in het arabisch neergekomen dus je moet OOK in het arabisch bidden...

  7. #7
    Ben geen 18!

    Reacties
    1.050
    24-02-2007

    Salaam Aleekoem Sis.

    Ik raad je aan om een boek te kopen voor beginners. Daar kun je namelijk veel uit leren over het gebed. Verder wil ik je wel helpen insha'Allah. Zelf woon ik in Utrecht. Laat het me maar weten insha'Allah.

    "De dragers van de kennis, zijn zij die met hun kennis te werk gaan!"

    "Ik ben verbaasd over de mensen die zorg dragen voor zichzelf door voedsel te eten uit angst om dood te gaan, maar zichzelf niet beschermen tegen zondes uit angst voor het Vuur!!!"


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    851
    24-09-2007

    Je kan het via internet leren, heb ik ook gedaan!
    Moge Allah je helpen en leiden Insch'Allah.

    …En doe goed (aan anderen) zoals Allah u goed gedaan heeft; en schep geen wanorde op aarde, want Allah heeft hen, die onheil stichten, niet lief. (Koran 28: 77) "In de godsdienst is geen dwang. Redelijk inzicht is duidelijk te onderscheiden van verdorvenheid..." (soerat Al-Bakara 256)
    “Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar denk aan de Grootheid van Degene Die je ongehoorzaam bent geweest.


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    10.569
    12-01-2006

    Deze topic is uit 2002
    "Als iemand een smakeloze opmerking maakt, dan neem ik die meestal met een korreltje zout."

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    10.569
    12-01-2006

    Citaat Geplaatst door S__Mtiwia Bekijk reactie
    up
    Waar heb je deze topic in godsnaam vandaan gehaald
    "Als iemand een smakeloze opmerking maakt, dan neem ik die meestal met een korreltje zout."

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    851
    24-09-2007

    Citaat Geplaatst door ;45960
    kijk op onderstaande site. hier staat precies hoe je moet bidden en hoe je je van te voren moet wassen.

    http://www.redouan.nl/het_gebed.htm
    Deze site raad ik je ook aan!

    …En doe goed (aan anderen) zoals Allah u goed gedaan heeft; en schep geen wanorde op aarde, want Allah heeft hen, die onheil stichten, niet lief. (Koran 28: 77) "In de godsdienst is geen dwang. Redelijk inzicht is duidelijk te onderscheiden van verdorvenheid..." (soerat Al-Bakara 256)
    “Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar denk aan de Grootheid van Degene Die je ongehoorzaam bent geweest.


  12. #12
    mijn hoebbie

    Reacties
    3.124
    18-11-2006

    ik wil je heel graag helpen!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    10.569
    12-01-2006

    Citaat Geplaatst door mocro__girl Bekijk reactie
    ik wil je heel graag helpen!
    deze topic is uit 2002, hoor
    "Als iemand een smakeloze opmerking maakt, dan neem ik die meestal met een korreltje zout."

  14. #14
    22994

    Reacties
    589
    16-09-2008

    http://asalam.come2me.nl/634531/Het-gebed
    voordat men de Woedoe kan verrichten, moeten de plekken waaruit onreinheid (ontlasting, urine) komt gereinigd worden. Men reinigt zich met de linkerhand en gebruikt hiervoor water. Als blijkt dat er nog druppels urine uit het lichaam komen (nadat men naar de w.c. is geweest en de nodige plekken gereinigd heeft ), moet de istindja herhaald worden, voordat de rituele wassing verricht kan worden.

    Het is geen voorwaarde voor de wassing om je geslachtsdelen (voor- en achterkant) te wassen, omdat het wassen van je geslachtsdelen dient te geschieden na het urineren of ontlasten. Dit heeft niets te maken met de kleine wassing.

    Stap 1: De intentie
    Naar boven
    Eerst maakt men de intentie (voornemen van gehoorzaamheid aan de wil van Allah) daarna wordt het volgende uitgesproken:

    Bismillah
    (In naam van Allah)

    De profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zei:
    "De woedoe (kleine wassing) zal niet geaccepteerd worden (van degene) die de naam van Allah (hierop) niet noemt." (Overgeleverd door Ahmad en goed gekwalificeerd door Al-Albaani in Al-irwaa-e)

    En indien hij vergeet "Bismillah" te zeggen alvorens aan de woedoe te beginnen, dan zal het hem niet kwalijk worden genomen.

    Stap 2: Handen wassen
    Naar boven
    Het behoort tot de Soennah van de profeet Sallalahu 'alaihi wasalam om de handen drie maal te wassen alvorens te beginnen met de kleine wassing.

    Stap 3: Mond wassen
    Naar boven
    Men neemt een handjevol water in de rechterhand. Vervolgens vult men de mond met een gedeelte van dit water. En dient men zijn mond te spoelen door het water in de mond van de ene naar de andere kant te laten gaan en dan vervolgens uit te spugen.

    Stap 4: Neus wassen
    Naar boven
    Daarna worden drie keer de neusgaten gewassen. Dit doet men door het water naar binnen te snuiven en vervolgens weer naar buiten te snuiten.

    Het is aan te raden dat men overdrijft in het opsnuiven (met kracht opsnuift), behalve als men vast dan dient men niet te overdrijven uit vrees dat het water via de neusholte naar binnen gaat.

    De profeet Sallalahu 'alaihi wasalam heeft gezegd:
    "En overdrijf bij het opsnuiven, behalve als je vast." (Overgeleverd door Aboe Dawoed en is goed gekwalificeerd door Al-Albaanie in Sah’ih’ Aboe Daawoed (629))

    Stap 5: Gezicht wassen
    Naar boven
    Daarna wordt het gezicht drie maal gewassen. Het gezicht omvat het voorhoofd tot je kin en tot aan je oor.

    In het geval van een baard: als het haar licht is, dan is het verplicht om het te wassen (inclusief de huid waar het aan groeit). En als het veel haar betreft, dan is het ook verplicht om het zichtbare ervan te wassen. Het is aangeraden om het haar op het gezicht vochtig te maken met de vingers.

    De profeet Sallalahu 'alaihi wasalam wreef zijn baard bij de kleine wassing. (Overgeleverd door Aboe Daawoed en is goed gekwalificeerd door Al-Albaanie in Al-ierwaa-e (92))

    Stap 6: Armen wassen
    Naar boven
    Daarna worden de armen tot aan de ellebogen drie maal gewassen. Hierbij wordt begonnen met de rechterarm.

    Allah (Geprezen en Verheven is Hij) zegt:
    "En uw handen tot aan de ellebogen." (Hoofdstuk Al-maa-ieda, vers 6)

    Stap 7: Hoofd bevochtigen
    Naar boven
    Daarna wordt met de palmen van beide hand het hoofd bevochtigd. Dit moet worden gedaan vanaf het begin van het haar aan de voorzijde tot aan het haar in de nek aan de achterzijde. Vervolgens maakt men dezelfde beweging terug van de nek naar de voorkant.

    Stap 8: Oren wassen
    Naar boven
    Vervolgens reinigt men de oren drie maal met wat er over is aan vocht (dat van het vegen over het hoofd is gebleven) op de handen. Met de wijsvinger wordt de binnenkant van het oor gereinigd. Hierna wrijft men met de duim één keer, van onder naar boven over de achterkant van het oor.

    Stap 9: Voeten wassen
    Naar boven
    Tenslotte wast men drie maal de voeten tot aan de enkels. Hierbij wordt ook weer begonnen met de de rechter voet. Het is ook verplicht de enkels te wassen.

    Allah (Geprezen en Verheven is Hij) zegt:
    "En uw voeten tot aan uw enkels." (Hoofdstuk Al-maa-iedah, vers 6)

    Stap 10: Na afloop van el Woedoe
    Naar boven
    Aan het einde van de kleine wassing zegt men:

    "Ash-hadoe allaa ilaaha iella laah wah’dahoe laa sharieka lahoe wa ash- hadoe anna Moeh’ammadan ‘abdoehoe wa rasoeloeh.
    "Ik getuig dat er geen andere God is dan Allah. Hij is de Enige, Hij heeft geen deelgenoten en dat Mohammed zijn dienaar en profeet is.") [Overgeleverd door Moesliem]


    Allaahoema dj’alnie miena t-tawaabiena wa dj’alnie miena lmoetahhierien."

    "Allah, laat mij behoren tot degenen, die berouw tonen en zich reinigen." (Overgeleverd door Tiermiedie en is goed gekwalificeerd door Al-Albaanie in Al-iraaw-e (96))


    Het is een plicht voor degene die de kleine wassing verricht om zijn ledematen in deze volgorde te doen. En men dient het wassen van de daarop volgende ledemaat niet te vertragen; zodanig dat de vorige ledemaat droog is.

    Het is toegestaan voor degene die de kleine wassing verricht zijn ledematen achteraf te drogen.

    Aandachtspunten
    Naar boven

    Hieronder volgen een aantal aandachtspunten waaraan je moet denken wanneer je el woedoe wilt verrichten

    * Het is aan te raden om een emmertje te gebruiken om el woedoe te verrichten. Het is namelijk ongeoorloofd veel water te verspillen tijdens el woedoe. De Profeet Mohammed Sallalahu 'alaihi wasalam verrichte de woedoe met slechts een bekertje water.


    http://nl.youtube.com/watch?v=DaKb2z...eature=related

    http://nl.youtube.com/watch?v=fkoJpD...eature=related

    http://nl.youtube.com/watch?v=I2XFmP...eature=related

  15. #15
    22994

    Reacties
    589
    16-09-2008

    Citaat Geplaatst door Al_Walaa18 Bekijk reactie
    2002
    er zijn vast zat mensen die hier baat bij zullen hebben ,laten we uppen dus