1. #1
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    "Advies aan wie moeite heeft met het combineren van familie en praktiseren"

    In de Naam van Allaah, de Barmhartige, de Genadevolle.

    Een advies aan degenen die moeilijkheden hebben met hun familie en het lastig vinden dit te combineren met het praktiseren van hun Religie.

    Door de nobele Shaykh Aboe Moehammad al-Maqdisi


    =====================================


    "...En ik wil je herinneren aan een uitspraak van de Profeet (salla Allaahoe 'alaihi wa sallam): "De gelovige die zich mengt met de mensen en geduldig is met het kwaad dat zij toebrengen is beter dan de gelovige die niet mengt met de mensen en niet geduldig is met het kwaad dat zij toebrengen." zoals is overgeleverd door Ahmad en anderen via ibn 'Omar.

    Gebaseerd op dit, is hetgeen ik je adviseer te doen; om geduldig blijven met je familie en om hun kwaad te weerstaan en te streven om hen Da'wah te geven en te proberen hen te redden van het Hellevuur, zoals het Vers zegt:

    "O u die gelooft, redt u zelf en uw gezinnen van het Vuur, welks brandstof mensen en stenen zijn, waarover engelen zijn, hard en streng, die Allaah niet ongehoorzaam zijn in hetgeen Hij hun beveelt, en volvoeren wat hun wordt geboden."
    {Soerah at-Tahriem, Vers 6}


    En ik hoop niet dat je eraan denkt om het huis te verlaten en om hen op te geven. Volhard in alle middelen van Da'wah met hen, vooral als het blijven met hen een positieve invloed zal hebben op zelfs maar enkele van hen.

    En pas op voor het vervallen in een harde en extreme aanpak die ze zal afschrikken of verjagen. Integendeel dien je te spreken tegen hen overeenkomstig met wat ze (kunnen) begrijpen, met wijsheid en vriendelijkheid, zoals Allaah Zei:

    "Nodig uit tot de Weg van jouw Heer, met wijsheid en goed onderricht, en wissel met hen van gedachten op de beste wijze."
    {Soerah an-Nahl, Vers 125}

    En herinner jezelf aan de uitspraak van de Profeet (salla Allaahoe 'alaihi wa sallam): "Geef blijde tijdingen, en laat mensen zich niet afkeren."
    {Overgeleverd door Al-Boekhaarie en Moeslim}

    En ook zei de Profeet (salla Allaahoe 'alaihi wa sallam): "Waarlijk, zachtmoedigheid bevindt zich niet ergens of het verfraait het, en het wordt niet verwijderd van iets of het verpest het."
    {Sahieh verklaard door Shaykh al-Albaani in Silsilat Ahaadieth as-Sahiehah nummer 524}

    En begin met de meest belangrijke zaken, aan de hand van een volgorde. Ga niet in argumentatie met hen over bijzaken terwijl hun grondbeginselen verpest zijn! Integendeel, dien je te beginnen met het aanpakken van de grondbeginselen, en mocht je toevallig bijzaken tegenkomen op dat pad, koppel dit dan aan de belangrijkste beginselen. En veroorzaak geen onenigheid met hen behalve als het gaat om de basisprincipes van de Religie, de Tawhied, haar tenietdoeners en wat haar stevige houvast breekt..."

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  2. #2
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Zie voor een verzameling van topic's. Met Fataawa van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:

    Verzameling <Tawhied> Verzameling

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  3. #3
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Aboe Darda levert over dat de Profeet (Salla Allaahoe 'alaihi wa sallam) zei:

    "Niets weegt zwaarder op de schaal van daden dan iemand's goede manieren."

    {Al-Boekhaari 271 en ook Aboe Dawoed, at-Tirmidhi, Ahmad en Ibn Hibbaan}

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  4. #4
    عشقم

    Reacties
    3.414
    26-11-2012

    Salam aleikoum broeder
    ik heb hier echt veel moeilijkheden mee want ik kom uit een sjietische familie maar ben zelf sounni bedankt voor het plaatsen !!
    Wassalaam,

  5. #5
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door eshghamx Bekijk reactie
    Salam aleikoum broeder
    ik heb hier echt veel moeilijkheden mee want ik kom uit een sjietische familie maar ben zelf sounni bedankt voor het plaatsen !!
    Wassalaam,
    Wa 'alaikoem salaam wa Rahmatoellaah oeghti,

    zo.. dan kan ik me zeker voorstellen dat het zwaar kan zijn. Moge Allaah je standvastig maken en helpen met je moeilijkheden. En hoe reageren ze er op?

    Heel graag gedaan hoor.

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  6. #6
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door eshghamx Bekijk reactie
    Ze reageren er heel slecht op natuurlijk want ze hebben zegmaar een afkeer van de soennieten en nu ben ik er zelf 1 hahah maar het was wel moeilijk heel het gebed & de woedoe opnieuw leren en alle andere handelingen..
    Dus ze zijn echt 'extreme Shi'ah' om het maar zo te zeggen? Maar ik bedoelde van, reageren ze zo slecht erop dat ze je niet meer willen zien ofzo of valt dat wel mee?

    Zit nogal wat verschil ja in gebed etc. Moge Allaah al je tijd en moeite omzetten in Hassanaat! Je bent net een complete bekeerling daarin haha. Moge Allaah je familieleden ook oprecht en open maken voor de waarheid.

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  7. #7
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door eshghamx Bekijk reactie
    Amieen moge Allah je belonen & ons leiden op het rechte pad en al onze zonden vergeven...Amien

    & Jaa sinds de dag van Ashura woon ik (tijdelijk) bij een vriendin, toen waren ze heel boos en maakten me uit voor kafira dus mocht ik hun huis niet binnen maar ben heel blij met me keuze alhamdoulilah
    Allaahoemma Amien!

    En moge Allaah je situatie vergemakkelijken. Het is echt een beproeving even. Maar heb geduld insha Allaah en Allaah zal een uitweg voor je maken!

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  8. #8
    Heldervoelend!!

    Reacties
    122
    18-12-2006

    Up gair inshallah voor het plaatsen aghie.
    Moge allah je hiervoor voor belonen inshallah.

  9. #9
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door lovetobehere Bekijk reactie
    Up gair inshallah voor het plaatsen aghie.
    Moge allah je hiervoor voor belonen inshallah.
    Allaahoemma Amien. Moge Allaah u ook belonen, leiden en beschermen in het wereldse, en het Paradijs laten betreden in het Hiernamaals!


    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  10. #10
    Heldervoelend!!

    Reacties
    122
    18-12-2006

    Inshallah Allahummna amien op je dua aghie.
    Vanwaar de afbeelding hahaha.

  11. #11
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door lovetobehere Bekijk reactie
    Inshallah Allahummna amien op je dua aghie.
    Vanwaar de afbeelding hahaha.
    Gewoon oeghti, heb een liefde voor panda's. Hoort verder niet bij mijn reactie op jou haha

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  12. #12
    Heldervoelend!!

    Reacties
    122
    18-12-2006

    Citaat Geplaatst door UtrechtseJihad Bekijk reactie
    Gewoon oeghti, heb een liefde voor panda's. Hoort verder niet bij mijn reactie op jou haha
    Ooh haha op die manier ik dacht al huh.

  13. #13
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    morgen is 1 dag later dan vandaag..

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!