1. #1
    sticks and stones

    Reacties
    2.266
    02-11-2004

    Moskeeën: meldpunt moslimdiscriminatie

    Moskeeën: meldpunt moslimdiscriminatie
    AMSTERDAM - Twee Amsterdamse moskeeën willen een meldpunt oprichten voor discriminatie jegens moslims. Het initiatief vloeit voort uit besprekingen die de Turkse moskee Aya Sofya en de Pakistaanse moskee Ghousia Mashid, beide gelegen in stadsdeel De Baarsjes, met elkaar voeren naar aanleiding van het zogeheten 'contract met de samenleving'. Dat maakte het stadsdeel donderdag bekend.

    De moslimorganisaties tekenden deze overeenkomst vorige maand samen met het stadsdeelbestuur van De Baarsjes naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh. In het contract staan afspraken over onder meer hoe om te gaan met vrijheid van meningsuiting en het melden van radicaal gedrag.

    Het meldpunt, getiteld Islamofobie, moet naast klachten opvangen expertise ontwikkelen over de aard van de klachten en over de wijze waarop klagers kunnen reageren, bijvoorbeeld met weerwoord of civiele procedures. De moskeeën verwachten onder meer meldingen over discriminatie op het werk en in het uitgaansleven.

    De joodse synagoge en het CIDI hebben zich bereid getoond de initiatiefnemers te helpen. Het meldpunt is in eerste instantie alleen bedoeld voor de bewoners van De Baarsjes, maar zal wellicht bij succes worden uitgebreid.
    en dan nog de samenwerking!
    werkelijk prachtig! of....
    wederom een zionistisch komplot?


    http://www.telegraaf.nl/binnenland/a...710431.ece?rss

    "All the war-propaganda, all the screaming and lies and hatred, comes invariably from people who are not fighting."

    " If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear. "


  2. #2
    mijn ondertitel :)

    Reacties
    423
    09-11-2004

    nee hoor,moslims die zich zelf wederom minderwaardig opstellen en zichzelf zielig vinden.....

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    433
    13-12-2004

    Citaat Geplaatst door Bongo
    en dan nog de samenwerking!
    werkelijk prachtig! of....
    wederom een zionistisch komplot?


    http://www.telegraaf.nl/binnenland/a...710431.ece?rss

    tjah de Baarsjes daar wonen veel Marokkaanse moslims, wil niet flauw doen maar denk niet dat ze zich vertegenwoordigd zullen voelen door pakistanen en turken.

  4. #4
    sticks and stones

    Reacties
    2.266
    02-11-2004

    Citaat Geplaatst door Assiea
    tjah de Baarsjes daar wonen veel Marokkaanse moslims, wil niet flauw doen maar denk niet dat ze zich vertegenwoordigd zullen voelen door pakistanen en turken.

    een moslim is toch een moslim? ongeacht nationaliteit.

    "All the war-propaganda, all the screaming and lies and hatred, comes invariably from people who are not fighting."

    " If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear. "


  5. #5
    -Een wereldburger-

    Reacties
    215
    17-11-2004

    Citaat Geplaatst door Assiea
    tjah de Baarsjes daar wonen veel Marokkaanse moslims, wil niet flauw doen maar denk niet dat ze zich vertegenwoordigd zullen voelen door pakistanen en turken.

    Draait het niet in de Islam om tawheed? eenheid? Waarom toch die verdeling -
    Ik ben gewoon mezelf.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    433
    13-12-2004

    Citaat Geplaatst door Bongo
    een moslim is toch een moslim? ongeacht nationaliteit.

    dat klopt, maar Marokanen zitten anders in elkaar heel complex ( net mannen) ze zijn moeilijk te begrijpen dus een turk of pakistaan kan de klus niet klaren.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    575
    18-12-2004

    Citaat Geplaatst door Assiea
    dat klopt, maar Marokanen zitten anders in elkaar heel complex ( net mannen) ze zijn moeilijk te begrijpen dus een turk of pakistaan kan de klus niet klaren.
    Leg uit?
    Krtitiek op Islam
    [IMG]http://quebec.****************/8313/images/smiles/wav.gif[/IMG]

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    433
    13-12-2004

    Citaat Geplaatst door Jordana
    Draait het niet in de Islam om tawheed? eenheid? Waarom toch die verdeling -

    jawel daar draait het wel om, maar de marokkaanse maatschappij wil over het algemeen vertegenwoordigd worden door iemand die de cultuur deelt.


    Ik geef het alleen maar door hoor

  9. #9
    sticks and stones

    Reacties
    2.266
    02-11-2004

    Citaat Geplaatst door Assiea
    dat klopt, maar Marokanen zitten anders in elkaar heel complex ( net mannen) ze zijn moeilijk te begrijpen dus een turk of pakistaan kan de klus niet klaren.
    ahh, dat maakt dus dat ze een complexer soort van islam beleiden.
    dan lijkt het mij zinvoller om mensen vanuit de marokkaanse gemeenschap aan te wijzen.

    "All the war-propaganda, all the screaming and lies and hatred, comes invariably from people who are not fighting."

    " If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear. "


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    433
    13-12-2004

    Citaat Geplaatst door Bumper
    Leg uit?

    waarom mannen complex zijn of wat anders?

  11. #11
    sticks and stones

    Reacties
    2.266
    02-11-2004

    Citaat Geplaatst door Assiea
    jawel daar draait het wel om, maar de marokkaanse maatschappij wil over het algemeen vertegenwoordigd worden door iemand die de cultuur deelt.


    Ik geef het alleen maar door hoor
    is er geen verschil in culturele achtergrond tussen de berbers en de arabieren?

    "All the war-propaganda, all the screaming and lies and hatred, comes invariably from people who are not fighting."

    " If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear. "


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    433
    13-12-2004

    Citaat Geplaatst door Bongo
    ahh, dat maakt dus dat ze een complexer soort van islam beleiden.
    dan lijkt het mij zinvoller om mensen vanuit de marokkaanse gemeenschap aan te wijzen.

    neeh het gaat niet om de manier waarom ze hun geloof belijden maar het gaat om hun gedrag

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    433
    13-12-2004

    Citaat Geplaatst door Bongo
    is er geen verschil in culturele achtergrond tussen de berbers en de arabieren?

    neeh tegenwoordig niet vroeger misschien wel maar tegenwoordig niet. Ik kom persoonlijk bv uit een mix ben half Berberse half Arabische ken beide culturen dus geen verschil op een aantal kleine gewoontes na.

  14. #14
    -Een wereldburger-

    Reacties
    215
    17-11-2004

    Citaat Geplaatst door Assiea
    dat klopt, maar Marokanen zitten anders in elkaar heel complex ( net mannen) ze zijn moeilijk te begrijpen dus een turk of pakistaan kan de klus niet klaren.

    Onzin naar mijn mening - waarom zou een Marokkaan geen hulp van een Pakistaan of Turk aannemen? We zijn allemaal broeders en zusters van elkaar ongeacht onze afkomst.


    Citaat Geplaatst door Assiea
    jawel daar draait het wel om, maar de marokkaanse maatschappij wil over het algemeen vertegenwoordigd worden door iemand die de cultuur deelt.

    Ik geef het alleen maar door hoor
    Nou ik denk dat er genoeg andere Marokkanen zijn die er geen probleem van maken of een Pakistaan of Turk hen steun biedt.

    Goed iniatief van de Moskeeën.
    Ik ben gewoon mezelf.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    902
    02-11-2004

    dit doet me overigens denken aan *************, hebben jullie die verhalen daar wel eens gelezen? gaat niet echt over moslimdiscriminatie ofcourse, maar is er wel sterk mee verwant lijkt mij.