1. #9766
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  2. #9767
    Offline voorgoed

    Reacties
    7.481
    29-01-2013

    Citaat Geplaatst door Sayou Bekijk reactie
    Ik heb ze niet kunnen vinden en in de action wisten ze ook niet wat ik bedoelde. Ze hadden alleen die antikalk tabletten ( 8 voor 0.99 ct ofzo )
    Mocht jij een dezer dagen in de buurt zijn van de action kan je dan foto maken
    Sorry voor de late reactie, maar die bedoel ik ook
    -account opgeheven-

  3. #9768
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Charfa Bekijk reactie
    v
    Eigenlijk zonde vd ruimte want alles neemt mega veel plek in beslag terwijl het met de helft minder kan.
    ik heb de kinderspul in een apart kastje.
    Gewoon netjes naast elkaar..
    ik heb geen kastje over voor deze spullen, en in een hoog kastje kunnen ze er niet bij.
    ik heb die mandjes in het leven geroepen omdat mijn oudste anders alle er gewoon in mietert tijdens de vaatwasser uit laden.
    nu ziet hij waar alles hoort.
    wat ik eingelijk zoek zijn, bakjes die er precies invallen en goed tegen elkaar zitten, helaas zijn die vrij prijzig.........

  4. #9769
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    mooie voorbeelden nefertari! bedankt.

  5. #9770
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    mooie voorbeelden nefertari! bedankt.
    Graag gedaan. Jouw opbergsysteem op zich is niet slecht, je hebt daar de ruimte voor. Je bent gewoon toe aan verandering waarschijnlijk?
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  6. #9771
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Graag gedaan. Jouw opbergsysteem op zich is niet slecht, je hebt daar de ruimte voor. Je bent gewoon toe aan verandering waarschijnlijk?
    het werkt wel, alhoewel het soms nog rommelig wordt, maar ik zoek inderdaad iets moois dan deze goedkope oplossing.

  7. #9772
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  8. #9773
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    het werkt wel, alhoewel het soms nog rommelig wordt, maar ik zoek inderdaad iets moois dan deze goedkope oplossing.
    Dan denk ik dat je bij de Ikea genoeg keuze hebt in verdelingssystemen voor lades. Ze moeten enkel passen in jouw lades.
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  9. #9774
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  10. #9775
    Offline voorgoed

    Reacties
    7.481
    29-01-2013

    IKkuhhhhh
    Ik meld mij graag aan.
    Ik ga ze opschrijven en mee aan de slag, kan niet wachten!

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    wie doet er mee ? ik ben bezig met het schrijven van het onderstaand stukje,.
    maar wil 30 tips geven om ons dagelijks leven wat makkelijk te maken.
    wie wil ze ook echt uitvoeren om te kijken of het ook echt heeft geholpen ??
    ik zoek dus een testpanel. Meld je aan !

    Tip 1 maak je bed op of hang het uit het raam zodra opstaat.
    Door een net opgemaakt bed oogt je kamer al snel orderlijk en netjes. Als je bed netjes is opgemaakt heb je meer zin om de rest van de kamer ook te doen.

    Tip 2 Wanneer je een kamer verlaat , neem iets mee.

    Probeer als je een kamer verlaat iets mee te nemen, dit kan een babyfles zijn van de nachtvoeding, of kleding die je kinderen hebben laten slingeren.
    Neem alleen mee wat je ook meteen kan opbergen dus babyfles in de vaatwasser, kleding in wasmand/wasmachine.

    Tip 3 Zorg dat je hele gezin meedoet in het bijhouden van het huis.

    Leer je kinderen, meteen bij binnenkomst hun schoen uit te doen en netjes op de daarvoor bestemde plek op te bergen en hun jassen en tassen op te hangen.
    Hun vuile wasgoed in de wasmand te gooien ipv er naast of op hun kamer. Het zijn maar kleine dingetjes maar het zal een groot verschil maken op het geheel.

    Tip 4 Overtuig je zelf 10 dingen per dag weg te gooien /weg te geven ( 1tje die mij nog niet is gelukt )

    Dit is best een lastige vooral omdat een mens van nature een verzamelaar is, maar begin met iets kleins, folders, oude tekeningen, misschien een rommellaatje in de keuken uitpluizen. 10 dingen per dag, maakt niet uit hoe klein.

    Tip 5 Maak een donatie doos.

    Het is veel makkelijk opruimen zo, elk artikel wat door de dag heen in je handen krijgt, bedenken heb ik dit nodig of kan ik er iemand anders blij mee maken.
    Ik doe dit bv met mijn baby/kinder kleding, zodra ik het niet meer gebruik gaat het in de donatiedoos en kan ik er iemand anders blij me maken .


    Tip 6 Just Do It!!

    Als het binnen een minuut gedaan kan worden doe het dan ! klaar met je schaaltje yoghurt zet het meteen in de vaatwasser of was het meteen af en zet het terug op zijn plaats,stapel folders doorgebladers hup meteen in de papierbak het kost zo weinig tijd en je zult verbaasd zijn aan het einde van de dag hoe overzichtelijk alles is

    Tip 7 Maak een schoonmaakschema waar je je aan kan houden.

    Weet 1tje waarvan ik nog van moet leren, ik heb de neiging mijn dag thuis helemaal vol te plannen en wordt er sjaggie van als ik het niet afkrijg,
    Dus een realistisch schoonmaakschema maken ,en er zullen altijd dingen zijn die minder vaak schoongemaakt zullen worden dan wij zouden willen, maar ja we werken,hebben kinderen. Kom je een x ergens niet aan toe. Pech gehad volgende week beter ( dus Riannah goed onthouden )


    Tip 8 Zorgen dat je een vast ochtend routine hebt

    Niemand ( weinig ) staat graag vroeg op maar de kinderen moeten naar school, jij naar je werk of je hebt andere bezigheden. Het werkt fijn als je een vast ochtend routine hebt, ik begin smorgens altijd met bed opmaken/luchten, mijn dingetjes in de badkamer en daarna meteen naar beneden om vaatwasser uit te laden en ontbijt klaar te maken, tassen klaar leggen en een was in de wasmachine te doen Dan pas maak ik de kinderen wakker, dit werkt voor mij veel fijner dan dat ik eerst de kinderen wakker zou maken want die zouden mij dan alleen maar voor de voeten lopen. Ik heb nu dan ook echt het gevoel dat ik veel heb gedaan en dat nog voor het ontbijt.

    Tip 9 Organize in kleine hapjes

    Mijn vriendin zei laatst nog tegen mij pfft dat organizen is niks voor mij, ik heb heel mijn kleding kast naar beneden gehaald alles uit de laden getrokken en ben begonnen met sorteren, een hoop hier een hoop daar, pfft alles terug hangen halverwege is ze gestopt omdat het te veel werdt. Op z’n Engels : here is no better way to kill your motivation than by overwhelming yourself.
    Daarom ; begin met een lade of 1 rek in je kleding kast, haal deze leeg, maak hem meteen schoon. Sorteer/kijk wat je nog draagt hang/vouw/leg dit terug en leg de artikelen die je niet meer draagt meteen in een doos/mand.
    Geen bende waar je geen overzicht op hebt, alles ligt netjes gesorteerd. Heb je nog zin om nog een lade te doen JA meteen doen, NEE, geen punt sluit je kast deuren en verlaat de kamer.
    -account opgeheven-

  11. #9776
    Offline voorgoed

    Reacties
    7.481
    29-01-2013

    Ahaaa dan snap ik het wel goed idee trouwens!
    Kun je niet van hout vakjes maken dat oogt strakker?


    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    ik heb geen kastje over voor deze spullen, en in een hoog kastje kunnen ze er niet bij.
    ik heb die mandjes in het leven geroepen omdat mijn oudste anders alle er gewoon in mietert tijdens de vaatwasser uit laden.
    nu ziet hij waar alles hoort.
    wat ik eingelijk zoek zijn, bakjes die er precies invallen en goed tegen elkaar zitten, helaas zijn die vrij prijzig.........
    -account opgeheven-

  12. #9777
    Offline voorgoed

    Reacties
    7.481
    29-01-2013

    k ga morgen zelf met de boor aan de slag als ik op mn man wacht
    -account opgeheven-

  13. #9778
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door Charfa Bekijk reactie
    k ga morgen zelf met de boor aan de slag als ik op mn man wacht
    Zeker doen. Ik doe hier thuis zelf meestal het boorwerk. Zoals je zegt, als je op een vent moet wachten..............
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  14. #9779
    Zachtaardig

    Reacties
    1.338
    02-03-2011

    Weet iemand waar ik luxe waterkaraffen kan halen met een dop, net zo als die op tafel liggen op feestjes..?

    Typfoud


  15. #9780
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door TOETSENBORD. Bekijk reactie
    Weet iemand waar ik luxe waterkaraffen kan halen met een dop, net zo als die op tafel liggen op feestjes..?
    Hoe zien ze eruit?
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.