1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    336
    24-02-2003

    Citaat Geplaatst door Arif van Tanger
    Beste broder
    Ik ben niet met u eens, U moet een religie niet aan de hand van mensse beoordelen maar aan de hand van de religie zelf.En ik daag iedereen uit die een tekst uit de Koran of de Soenna kan halen waar wij kunnen concludeeren dat onder deze religie geen plaats is voor de ander. In veel Islamitisch landen wonen moslims met niet moslims naast elkaar je hebt bijvoorbeeld de Arabich joden en de Arabisch katholieken en de Arabisch protestenten, je vind ze in Egepte in Libanon, in Palestina...etc
    Gr
    Ik ben het absoluut niet met je eens.
    Ik hoef de islam niet te beoordelen op haar inhoud omdat ik geen moslim ben.
    Ik beoordeel mensen op hun daden en ik beoordeel de islam dus op de daden van moslims, want dáár heb ik in het dagelijks leven wel mee te maken.
    Mooie teksten en boeken, daar heeft niemand aan als de volgelingen van die boeken anderen minachten en slecht behandelen.
    Aisha :tover: Qandisha

    Als een vroom man zich voor de steen in een heidense tempel neerwerpt. Dan is er weinig reden tot fanatisme. Want misschien voelt hij in werkelijkheid de almachtige Allah achter de steen die hij aanbidt. Door Allah hebben de waarschuwingen hen bereikt, voor wie ze waren bedoeld. En door de genade van Allah is er troost in alle godsdiensten.
    (Omar Ibn-Al-Farid, 1181–1235 Egypte)

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    336
    24-02-2003

    Citaat Geplaatst door Arif van Tanger
    Beste zusters en broeders, vaders en moeders.
    Ik ben bijzig om een lijst te maken waar wij als moslims aan moeten werken om de beeld van de Islam te verbeteren, en ik wil inschaaallah werk groepjes maken die de de tips ook in de praktijk kunnen gaan brengen.
    Ik wil hierbij iedereen vragen die een tip voor mij heeft om hierop te reageeren.
    Vorig jaar zijn wij in een groepje menssen een actie begonen om menssen die roken de nadelen daarvan op de gezondheidheid te laten zien . Op mijn werk is het mij gelukt door de rokers de nieuwe ontwikkilingen met betrekking tot het gevaar van roken op de gezondheid drie daarvan te laten stopen met rokken Alhamdoellillaah. Ik den zelf als wij samen kunnen werken ook veel samen kunnen bereiken met de hulp van Allah.
    Als je een tip hebt om een onderwerp te paken dan graag ook een plan hoe je denkt dat aan te pakken .

    Wasalaam oelaykom
    Allereerst: ik ben blij dat er moslims zijn die de discussie aangaan en hun medegelovigen organiseren.

    Ik vind echter niet dat de prioriteit moet zijn; het beeld van de islam verbeteren.
    Wat ik - als niet moslima - van de islam vindt, hoeft voor jou helemaal niet zo belangrijk te zijn. Jij ben immers de gelovige en niet ik.

    Volgens mij is het veel belangrijker dat moslims onder elkaar een debat durven aangaan over de inhoud (en vooral: de niet-inhoud) van de islam.
    Dan komt dat beeld van de islam later vanzelf wel goed.

    Veel succes.
    Aisha :tover: Qandisha

    Als een vroom man zich voor de steen in een heidense tempel neerwerpt. Dan is er weinig reden tot fanatisme. Want misschien voelt hij in werkelijkheid de almachtige Allah achter de steen die hij aanbidt. Door Allah hebben de waarschuwingen hen bereikt, voor wie ze waren bedoeld. En door de genade van Allah is er troost in alle godsdiensten.
    (Omar Ibn-Al-Farid, 1181–1235 Egypte)

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    1.162
    17-09-2004

    Citaat Geplaatst door SambalBij
    en dat is eigenlijk vreselijk raar, want 'de bijbel' heb je ook in alle soorten en maten. zwarte housen fanatiekelingen en mensen dien niet meer naar de kerk gaan, maar wel in god geloven.

    of het verschil tussen christen-bush en christen-balkenende.

    ja, DUH, het christendom wordt door iedereen anders beleefd. waarom zou dat bij de islam dan anders zijn?

    'seigenlijk logisch, toch

    Maar toch heerst dat beeld er sterk...

    Theo wordt vermoord...de moslims moeten zich verantwoorden...zelfs het Marokkaanse Koningshuis.

    Een Imam geeft Verdonk geen hand...al die politici weer op hun achterste poten.

    Men is vrij generaliserend als het de Islam betreft...jammer
    a winner never quits and a quitter never wins

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    1.162
    17-09-2004

    Citaat Geplaatst door aishaqandisha
    Allereerst: ik ben blij dat er moslims zijn die de discussie aangaan en hun medegelovigen organiseren.

    Ik vind echter niet dat de prioriteit moet zijn; het beeld van de islam verbeteren.
    Wat ik - als niet moslima - van de islam vindt, hoeft voor jou helemaal niet zo belangrijk te zijn. Jij ben immers de gelovige en niet ik.

    Volgens mij is het veel belangrijker dat moslims onder elkaar een debat durven aangaan over de inhoud (en vooral: de niet-inhoud) van de islam.
    Dan komt dat beeld van de islam later vanzelf wel goed.

    Veel succes.


    Wat jij van de Islam vindt of wat ik van Hirshi Ali vind, doet er niet toe...

    Het gaat er om dat dat gevoel van haat, bedreiging of angst d.m.v. discussie langzaam aan verwaterd en vervolgens verdwijnt....

    Maar ook moslims onderling moeten met elkaar kunnen en durven debateren over allerlei onderwerpen en niet alleen maar de Islam... interessant en men kan van elkaar leren...

    insha allah komt alles goed
    a winner never quits and a quitter never wins

  5. #35
    het kan wel, loesje.

    Reacties
    521
    10-11-2004

    Citaat Geplaatst door miss_tetouan425
    Maar toch heerst dat beeld er sterk...

    Theo wordt vermoord...de moslims moeten zich verantwoorden...zelfs het Marokkaanse Koningshuis.

    Een Imam geeft Verdonk geen hand...al die politici weer op hun achterste poten.

    Men is vrij generaliserend als het de Islam betreft...jammer
    klopt helaas wel, ja. dat beeld heerst.
    de meeste mensen hebben het niet zo op nadenken.

    verantwoorden (waarom hebben jullie dat gedaan) vind ik iets anders dan afstand nemen (die is niet waar wij achter staan). het eerste hoeft niet. het tweede mag wel. en ik geloof dat bolkenstein overigens redelijk op zijn nummer gezet is door de marokkaanse minister van cultuur.

    maar dat neemt niet weg inderdaad dat veel mensen generaliserend denken. maar die mensen willen dat graag en je kan ze 1000 dingen kunnen vertellen; ze hebben een idee in hun hoofd, zo is het en niet anders.
    en ga dat alstjeblieft niet veranderen, want dan wordt alles veel te ingewikkeld. ze hebben het al moeilijk met een islam, laar staan verschillende stromingen en interpretaties....
    "Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." - President Bush

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    1.162
    17-09-2004

    Citaat Geplaatst door SambalBij
    klopt helaas wel, ja. dat beeld heerst.
    de meeste mensen hebben het niet zo op nadenken.

    verantwoorden (waarom hebben jullie dat gedaan) vind ik iets anders dan afstand nemen (die is niet waar wij achter staan). het eerste hoeft niet. het tweede mag wel. en ik geloof dat bolkenstein overigens redelijk op zijn nummer gezet is door de marokkaanse minister van cultuur.

    maar dat neemt niet weg inderdaad dat veel mensen generaliserend denken. maar die mensen willen dat graag en je kan ze 1000 dingen kunnen vertellen; ze hebben een idee in hun hoofd, zo is het en niet anders.
    en ga dat alstjeblieft niet veranderen, want dan wordt alles veel te ingewikkeld. ze hebben het al moeilijk met een islam, laar staan verschillende stromingen en interpretaties....

    True... u r right dude
    a winner never quits and a quitter never wins

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    258
    08-11-2004

    Citaat Geplaatst door Arif van Tanger
    Beste zuster, bedankt voor uw reactie
    Ik denk dat dit een taak van ieder gezonde individu is om menssen met ongewenst gedrag aa te sprekken ongeacht waar ze vandaan komen.

    Ze zullen eerder naar een andere Marokkaan luisteren dan naar een Hollander.