1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    986
    30-09-2012

    Citaat Geplaatst door 3ayla_Chaounia Bekijk reactie
    Nou in dat bestand wordt het dus heel anders uitgelegd, ze hebben het daar over woedoe. Vandaar dus al die vraagtekens.
    Mohiem heel erg bedankt moge Allah je belonen.
    Ps: T filmpje is echt handig!
    Zou je dat gedeelte uit het bestand kunnen citeren, zodat ik ernaar kan kijken. Anders moet ik het helemaal gaan opzoeken.


  2. #17
    Jeblia..

    Reacties
    443
    03-05-2010

    Woedoe maken tussen twee keer gemeenschap met één vrouw. Als iemand gemeenschap heeft gehad met zijn vrouw op de toegestane manier, en
    vervolgens nog een keer met haar wil hebben, moet hij eerst woedoe maken. Hetgeen
    is gebaseerd op de volgende overlevering van de Profeet 

    “Als een van jullie tot jullie vrouwen komt en nog een keer tot haar terug
    wenst te komen, laat diegene dan eerst woedoe maken tussen de twee keren
    in.”
    In een andere versie:
    “Dezelfde woedoe die hij maakt voor het gebed, voorzeker het zal zijn
    terugkeer versterken.”

    Baden is beter
    Baden (Gusl maken) is hoe dan ook beter dan het maken van woedoe alleen in deze
    situatie. Aboe Raaf'i heeft overgeleverd:

    Beide echtgenoten gaan niet slapen, na de gemeenschap, voordat zij woedoe gemaakt
    hebben. Er zijn verschillende ahadieth hierover:

    De regelgeving van deze woedoe.
    Deze vorm van woedoe is dan niet verplicht te noemen maar het is wel zeer
    aanbevelingswaardig. Het feit dat het niet verplicht is te noemen is op basis van de
    hadieth waarin ‘Omar de boodschapper van Allaah

    “Kan iemand gaan slapen als hij in staat van djanaba verkeert?” Waarop de
    Profeet  antwoordt:“Ja, en maak woedoe, als je dat wilt.” 34
    Daarnaast is het ook ondersteund door andere ahadieth, waaronder de overlevering
    waarin ‘Aisha  رضي الله عنها , zei:
    “De boodschapper van Allaah  was gewoon te slapen in staat van
    djanaba zonder dat hij water aangeraakt had, totdat hij opstond en een
    bad nam.”

    In een andere versie, overgeleverd door ‘Aisha  رضي الله عنها , zei ze:
    “Hij  verkeerde gedurende de nacht in staat van djanaba tot Bilal ’s morgens kwam en de gebedsoproep deed. Dan stond hij op, baadde zich, terwijl ik naar het water
    keek dat van zijn hoofd druppelde. Hierna vertrok hij. Vervolgens hoorde ik zijn stem
    in het fadjr gebed, waarna hij vastte.” Moetarrif (een van de overleveraars van de
    hadieth) zei: : “Ik vroeg aan Aamir: ‘In de maand Ramadaan?’ Hij zei: “Ja in de
    maand Ramadaan en in andere maanden.




    Dit bedoel ik dus zie je hoeveel tegenstrijdige dingen worden gezegd..
    In te HOGE verwachtingen zitten de DIEPSTE teleurstellingen...

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    986
    30-09-2012

    Citaat Geplaatst door 3ayla_Chaounia Bekijk reactie
    Woedoe maken tussen twee keer gemeenschap met één vrouw. Als iemand gemeenschap heeft gehad met zijn vrouw op de toegestane manier, en
    vervolgens nog een keer met haar wil hebben, moet hij eerst woedoe maken. Hetgeen
    is gebaseerd op de volgende overlevering van de Profeet 

    “Als een van jullie tot jullie vrouwen komt en nog een keer tot haar terug
    wenst te komen, laat diegene dan eerst woedoe maken tussen de twee keren
    in.”
    In een andere versie:
    “Dezelfde woedoe die hij maakt voor het gebed, voorzeker het zal zijn
    terugkeer versterken.”

    Baden is beter
    Baden (Gusl maken) is hoe dan ook beter dan het maken van woedoe alleen in deze
    situatie. Aboe Raaf'i heeft overgeleverd:

    Beide echtgenoten gaan niet slapen, na de gemeenschap, voordat zij woedoe gemaakt
    hebben. Er zijn verschillende ahadieth hierover:

    De regelgeving van deze woedoe.
    Deze vorm van woedoe is dan niet verplicht te noemen maar het is wel zeer
    aanbevelingswaardig. Het feit dat het niet verplicht is te noemen is op basis van de
    hadieth waarin ‘Omar de boodschapper van Allaah

    “Kan iemand gaan slapen als hij in staat van djanaba verkeert?” Waarop de
    Profeet  antwoordt:“Ja, en maak woedoe, als je dat wilt.” 34
    Daarnaast is het ook ondersteund door andere ahadieth, waaronder de overlevering
    waarin ‘Aisha  رضي الله عنها , zei:
    “De boodschapper van Allaah  was gewoon te slapen in staat van
    djanaba zonder dat hij water aangeraakt had, totdat hij opstond en een
    bad nam.”

    In een andere versie, overgeleverd door ‘Aisha  رضي الله عنها , zei ze:
    “Hij  verkeerde gedurende de nacht in staat van djanaba tot Bilal ’s morgens kwam en de gebedsoproep deed. Dan stond hij op, baadde zich, terwijl ik naar het water
    keek dat van zijn hoofd druppelde. Hierna vertrok hij. Vervolgens hoorde ik zijn stem
    in het fadjr gebed, waarna hij vastte.” Moetarrif (een van de overleveraars van de
    hadieth) zei: : “Ik vroeg aan Aamir: ‘In de maand Ramadaan?’ Hij zei: “Ja in de
    maand Ramadaan en in andere maanden.




    Dit bedoel ik dus zie je hoeveel tegenstrijdige dingen worden gezegd..
    Oh, op die manier. Nee, dat is niet tegenstrijdig.

    Ze zeggen het volgende:

    Wanneer je seks hebt gehad met je vrouwtje en je wilt het nog een keer met haar doen vlak daarna, dan hoor je woedoe (de kleine wassing) te verrichten. Dit op basis van een hadith (waar ik zelf geen kennis over had, want ik zie de hadith voor het eerst). Daarna zeggen ze dat echt beter is als je gewoon Ghusl (de grote wassing) verricht op dat moment. Het is niet verplicht om Ghusl op dat moment te doen, maar wel aan te raden. Waarom het niet verplicht is leggen ze uit met een paar overleveringen. Snap je het nu?


  4. #19
    Jeblia..

    Reacties
    443
    03-05-2010

    Citaat Geplaatst door 8UP Bekijk reactie
    Oh, op die manier. Nee, dat is niet tegenstrijdig.

    Ze zeggen het volgende:

    Wanneer je seks hebt gehad met je vrouwtje en je wilt het nog een keer met haar doen vlak daarna, dan hoor je woedoe (de kleine wassing) te verrichten. Dit op basis van een hadith (waar ik zelf geen kennis over had, want ik zie de hadith voor het eerst). Daarna zeggen ze dat echt beter is als je gewoon Ghusl (de grote wassing) verricht op dat moment. Het is niet verplicht om Ghusl op dat moment te doen, maar wel aan te raden. Waarom het niet verplicht is leggen ze uit met een paar overleveringen. Snap je het nu?

    Jah het is nu wat duidelijker, alles mag niks is verplicht dat klinkt veel leuker!
    In te HOGE verwachtingen zitten de DIEPSTE teleurstellingen...

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    986
    30-09-2012

    Citaat Geplaatst door 3ayla_Chaounia Bekijk reactie
    Jah het is nu wat duidelijker, alles mag niks is verplicht dat klinkt veel leuker!
    Je bent verplicht een wassing te doen nadat je in een onreine toestand hebt gezeten. Het is alleen niet verplicht de grote wassing te verrichten op dat moment, wel aangeraden.

    Btw, wat betreft seks kun je doen en laten wat je wil, zo lang anaal maar niet aan de orde komt en ook oraal wordt streng afgeraden om te doen.